negatief in de media....

Algemeen

Moderator: Moderators

capt haok
Eredivisie

negatief in de media....

Bericht door capt haok »

Een kollega vertelde me dat transseksualiteit regelmatig negatief in de media komt.
Ik vond dit een beetje vreemd omdat ik de laatste tijd juist positieve berichtgeving zie.
Of ze moet van die kolderprogjes bedoelen als die van jerry springer.
Maar een zinnig mens neemt dit toch niet serieus, lijkt me.
Maar als ik de foto zie van deze man
Afbeelding

Echt dan kan ik me voorstellen dat mensen afknappen.
Wil je als behandelaar serieus genomen worden dan moet je zulke gekkigheid maar uithalen.
Door zulke tiepes krijgt mijn kollega helaas gelijk.

anouk
x
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Anouk,

dit is toch geen transsexualiteit?
Als je dat verschil nu nog niet weet :lol: :P :lol: :P :lol: ?
Cyn.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Anoul,

Cyn.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Cynthia schreef:Anouk,

Houd maar even op met lachen, het gaat er niet om wat ik weet.
Het gaat er om wat de ander er van op pikt.
De buitenwacht relateerd het met transseksualteit, en helemaal omdat hij kinderen behandelt met hormoonremmers.
Snappie, eerst nadenken daarna lachen.

anouk
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Daarom ben ik ook open naar iedereen toe. Gewoon tot in detail vertellen van je gevoelens, hoe de behandeling gaat e.d. Wat ik vooral merk is dat anderen dan met vragen komen en geinteresseerd raken. Uiteindelijk bereik je daar acceptatie mee.

Acceptatie bereik je niet door mensen mondjes maat wat te vertellen. Dan weten ze nog niks.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

anouk schreef:Houd maar even op met lachen, het gaat er niet om wat ik weet
Daar heb je 100% gelijk in, de meeste scheren alles over één kam tv en ts, tg hebben ze zowiezo al nooit van gehoord.

Amanda
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo dames (en heren),

Even voor de duidelijkheid, deze foto is een screenshot uit de documantaire over Esben Benestad.
Tijdens deze documantaire was zij in gesprek met de kinderen over gevoelens, drijfveren enz. enz.
Dit gebeurde tijdens een transformatie en daar is deze foto een momentopname van.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
PinkDaisy
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door PinkDaisy »

johnn schreef:Hallo dames (en heren),
Dit gebeurde tijdens een transformatie en daar is deze foto een momentopname van.
Ik heb de aflevering niet gezien maar ik kan mij aansluiten bij John, het lijkt er werkelijk wel op dat het tijdens de transformatie was dat deze foto genomen is, tenslotten vind ik zijn lichaam behoorlijk verzorgd hoor.

Greeetzzzzzzzz
How can dream become reality, if reality is a dream
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ik heb de documentaire wel gezien en het was een heel integer gemaakt, jammer dat zo'n plaatje dan een eigen leven gaat leiden. Elsa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

johnn schreef: Even voor de duidelijkheid, deze foto is een screenshot uit de documantaire over Esben Benestad.
Tijdens deze documantaire was zij in gesprek met de kinderen over gevoelens, drijfveren enz. enz.
Hij was tijdens het omkleden in gesprek met kinderen???
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Zijn zoon heeft deze documentaire gemaakt. Het woord kinderen kan ook op volwassen 'kinderen' slaan. Op de website van het continuum staat nog een leuk stukje over de film: http://www.continuum.nl/index.php?artik ... canl01.htm
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo Violet,
Violet Skye schreef:Hij was tijdens het omkleden in gesprek met kinderen???
Jawel.....alleen de 'kinderen' zijn volwassenen.
Haar zoon is cineast en heeft deze documantaire gemaakt.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Afgezien van het 'zijn zoon' en 'haar zoon' lijken ons berichtjes identiek. Ik geloof dat het 'zijn zoon' moet zijn, en denk dat dat weinig met Friese eigenzinnigheid heeft te maken. :P :P :P
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

klazien-sark schreef:Afgezien van het 'zijn zoon' en 'haar zoon' lijken ons berichtjes identiek. Ik geloof dat het 'zijn zoon' moet zijn, en denk dat dat weinig met Friese eigenzinnigheid heeft te maken. :P :P :P
In het engelstalige tekst van Aftenposten, die ik heb gebruikt om het artikel te vertalen, staat het volgende:
Benestad, who practices in both his male and female personae, admitted only to prescribing puberty-delaying drugs, newspaper VG reports.

Benestad, who prefers to be called Esben Esther, felt female when interviewed by the newspaper, and was therefore described throughout the interview as 'she'.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Niet alle bezoekers van de site hebben de documentaire gezien, en ze zullen ook niet hier op het forum het verhaal achter de foto lezen.
Ik kan me dus best wel voorstellen dat er door die foto bij enkele bezoekers een verkeerd beeld kan ontstaan.

Evelien.
Plaats reactie