Huisarts zoeken en transseksualiteit
Moderator: Moderators
- Chantal C.
- Forumdiva
Huisarts zoeken en transseksualiteit
Hoi hoi,
Ik woon nog niet zo lang in mijn huidige woonplaats en moet nog een huisarts zoeken. Nu vraag ik me af of het verstandig is om direct te melden dat ik transseksueel ben. Of loop je dan eerder de kans dat zo'n huisarts dan zegt dat ie geen patienten meer aanneemt (flauw excuus van hem)...
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik woon nog niet zo lang in mijn huidige woonplaats en moet nog een huisarts zoeken. Nu vraag ik me af of het verstandig is om direct te melden dat ik transseksueel ben. Of loop je dan eerder de kans dat zo'n huisarts dan zegt dat ie geen patienten meer aanneemt (flauw excuus van hem)...
Wat zijn jullie ervaringen?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Nou lijkt mij een simpele zaak he. Als je een huisarts wil die je kan steunen bij je proces dan is het vrij handig als je hem even uitlegt dat je TS bent en graag wat begrip en misschien soms wat steun en medewerking van hem verwacht aangaande dat proces. Als hij/zij naar aanleiding van dat gegeven je niet in zijn/haar praktijk wil opnemen is dat voor jou toch ook meteen een duidelijke zaak. Dan wil je die arts toch ook helemaal niet?
- Chantal C.
- Forumdiva
- Chantal C.
- Forumdiva
Hi Chantal,
Tsja ik had mijn huisarts al toen ik hem vertelde hoe ik in elkaar stak.
Echter werden er een paar folders mijn kant opgeslingerd met de mededeling:Nou daar kan je voorlopig even mee vooruit.
Kortom een vrouwelijke arts is denk ik een betere keuze.
Ben benieuwd of je een goede/begripvolle arts vind in je woonplaats.
Liefs:Lisa
Tsja ik had mijn huisarts al toen ik hem vertelde hoe ik in elkaar stak.
Echter werden er een paar folders mijn kant opgeslingerd met de mededeling:Nou daar kan je voorlopig even mee vooruit.
Kortom een vrouwelijke arts is denk ik een betere keuze.
Ben benieuwd of je een goede/begripvolle arts vind in je woonplaats.
Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
ikzelf woon sinds kort in amersfoort en ook ik had het probleem van een nieuwe huisarts.
nadat ik de lijst had gekregen waarop de beschikbare artsen in de buurt zaten ben ik gaan bellen.
ik heb gelijk gezegt dat ik een TS was onder behandeling van VU en ook al ruim half jaar aan de hormonen zat ,in eerste instantie was men toch wel even verbaast aan de andere kant maar uiteindelijk kreeg ik te horen dat dit opzich geen probleem zou zijn.
ik heb afgelopen dinsdag eerste kennismakings gesprekgehad en moet zeggen werd prima geholpen we hebben ongveer een half uur met elkaar gepraat ze heeft mijn gegevens ingevoerd ook de hormonen die ik gebruikte.en ze zij zelfs indien nodig kun je ook via hier de recepten krijgen,mocht het ooit nodig zijn.
al met al dus best blij dat ik na grote problemen met me huisarts vroeger in schiedam ,eindelijk weer een vaste huisarts die bereid is me te steunen nen te helpen zoals het ook hoort eigenlijk.
ik kon kiezen uit drie artsen in de praktijk 2 vrouwelijke en 1 mannelijke .
en het is een van de vrouwelijke geworden.
persoonlijk denk ik dat het altijd beter is als je om welke reden dan ook een nieuwe huisarts zoekt je beter het gelijk kan vertellen,dan weet je in ieder geval hoe men er tegenover staat.
nadat ik de lijst had gekregen waarop de beschikbare artsen in de buurt zaten ben ik gaan bellen.
ik heb gelijk gezegt dat ik een TS was onder behandeling van VU en ook al ruim half jaar aan de hormonen zat ,in eerste instantie was men toch wel even verbaast aan de andere kant maar uiteindelijk kreeg ik te horen dat dit opzich geen probleem zou zijn.
ik heb afgelopen dinsdag eerste kennismakings gesprekgehad en moet zeggen werd prima geholpen we hebben ongveer een half uur met elkaar gepraat ze heeft mijn gegevens ingevoerd ook de hormonen die ik gebruikte.en ze zij zelfs indien nodig kun je ook via hier de recepten krijgen,mocht het ooit nodig zijn.
al met al dus best blij dat ik na grote problemen met me huisarts vroeger in schiedam ,eindelijk weer een vaste huisarts die bereid is me te steunen nen te helpen zoals het ook hoort eigenlijk.
ik kon kiezen uit drie artsen in de praktijk 2 vrouwelijke en 1 mannelijke .
en het is een van de vrouwelijke geworden.
persoonlijk denk ik dat het altijd beter is als je om welke reden dan ook een nieuwe huisarts zoekt je beter het gelijk kan vertellen,dan weet je in ieder geval hoe men er tegenover staat.
Ik heb toevallig een paar dagen geleden gevraagd of mijn huisarts het voorschrijven van mijn hormies over wil nemen van de VU en zoals ik al verwacht had was dat geen enkel probleem. Ik moet dan ook zeggen dat ik het erg getroffen heb met mijn huisarts al is het een man. Mijn hele proces heeft hij meegemaakt van begin tot eind en heb alleen maar steun en begrip van hem gekregen. Hij is een tijdje ergens anders werkzaam geweest en toen ik hem uiteindelijk vlak voor mijn SRS weer als huisarts kreeg was ie ook erg verbaasd over het goede resultaat van mijn behandeling. Was een hele fijne ervaring.
- Chantal C.
- Forumdiva
Ik heb nu inmiddels al een tijdje een huisarts. Pas 1 keer gezien en toen nog niet verteld van het VU. Vorige week vroeg ik Jos of ik dat zelf moet doorgeven. Jos vertelde me dat zij een brief sturen. Ik zie die huisarts bijna nooit.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Evelien
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Mijn huisarts is ook een man. En dat zou niet mijn eerste keuze geweest zijn, ik wist gewoon niet welke artsen man waren en welke vrouw.
Maar hij zat wel het dichtste bij... Hij jokte [denk ik], dat hij nog een TS-vrouw in zijn praktijk had en dat die al jaren lag te zeuren over haar vagina...
Hmmm... Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd om mij een heilloos idee uit mijn hoofd te praten, maar daar zal wel iets meer voor nodig zijn . Ik heb voorlopig geen behoefte om een andere huisarts te zoeken, het is best een geschikte vent. Maar ik denk echt, dat een vrouw beter bij ons, TS-vrouwen, past...
Maar hij zat wel het dichtste bij... Hij jokte [denk ik], dat hij nog een TS-vrouw in zijn praktijk had en dat die al jaren lag te zeuren over haar vagina...
Hmmm... Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd om mij een heilloos idee uit mijn hoofd te praten, maar daar zal wel iets meer voor nodig zijn . Ik heb voorlopig geen behoefte om een andere huisarts te zoeken, het is best een geschikte vent. Maar ik denk echt, dat een vrouw beter bij ons, TS-vrouwen, past...
- Chantal C.
- Forumdiva
Stel na je SRS is er wat met je (VU-)doos. Dan laat ik daar liever een vrouw naar kijken (huisarts) dan een man. Geeft me psychisch een beter gevoel.Amanda schreef:Een man of vrouw als huisarts lijkt me niks uit maken. Ik heb iedergeval een man en die is altijd super aardig en behulpzaam.
Hij gaf me ook zo een recept mee
Wat is de achterliggende reden dat een vrouw als huisarst beter bij ons zou passen?
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
man of vrouw als dokter
ik loop al jaren om hulp te zoeken, ik hield het ook niet verborgen voor mijn huisarts wat ik voelde, ik had un heel begripvolle arts gehad, ja gehad, hij is helaas un paar maanden geleden overleden, ben me nu ook aan afvragen of ut niet ook beter is un vrouwlijke huisarts te zoeken ondanks ik meestals wel goeie ervaringen heb opgedaan met mijn artsen die doorgaans man waren, ik ga us eerst uns kijken welke artsen voor mijn adres in de keuze zijn, en is het weer un man, tja, dan moet dat maar, de meeste gynekologen zijn ook man of vergis ik me daar, er zijn toch immers millioenen biovrouwen die un man aan/in hun dozen laten kijken en die mannelijke vaklui doen dit toch goed, of vergis ik me nu weer? Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Eigenlijk zou het ook niets moeten uitmaken maar mijn ervaring is dat vrouwen over het algemeen genomen beter met transsexualiteit overweg kunnen. Vooral in de fase waar je vrouwelijkheid nog niet helemaal toppie is wordt er door mannen nog wel eens makkelijk of soms zelfs ronduit vervelend op gereageerd. Als je dan moet kiezen is dat in ieder geval één optie om zonder de persoon te kennen de meeste kans op begrip en acceptatie te hebben. Denk ik.Amanda schreef:Een man of vrouw als huisarts lijkt me niks uit maken. Ik heb iedergeval een man en die is altijd super aardig en behulpzaam.
Hij gaf me ook zo een recept mee
Wat is de achterliggende reden dat een vrouw als huisarst beter bij ons zou passen?
mmmmm..... maar je laat wel een doos fabriceren door een man of wijk je uit naar Duitsland of Amerika waar ook vrouwen dozen maken ?Chantal schreef:Stel na je SRS is er wat met je (VU-)doos. Dan laat ik daar liever een vrouw naar kijken (huisarts) dan een man. Geeft me psychisch een beter gevoel.
mij maakt het iedergeval niets uit, als ik maar goed geholpen wordt.