Hoeft niet meer want in de nieuwste formele Duitse spelling gaat naar verluidt de 'ringel-ss' verdwijnen en wordt vervangen door een dubbele 's'.Mara W. schreef:.......... maar een ontbreekt, namelijk de ringel-ess, weet je wel, ............
Liefs Mara
de vreemde puntjes op de o,a en u
Moderator: Moderators
Re: een vrag nog
Itthi pi hi ekacciya seyya.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
die gute alte deutsche Sprache
T'is jammer hè, Joanna, de nieuwe spelling slaat ook nergens op, maakt de taal ook niet makkelijker, 'k vind nederlands toch nog steeds eenvoudiger dan mijn toemalige moedertaal, ik vind dat je nederlands zo kan lezen hoe het word geschreven, duits is in die opzichte niet zo direkt, net zo als andere talen, kijk maar naar de franse taal, bvb, schrijven ze ''eaux'' en bedoelen ''oo'', gek hè!
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- MarjoleinJ
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
- Selena Maria
- dagelijks aanwezig
- Evelieneke
- dagelijks aanwezig
Re: een vrag nog
Mara,Mara W. schreef: een ontbreekt, namelijk de ringel-ess, weet je wel, wat je moet schrijven als uit ss voor een t zoiets word wat un beetje op een grote B lijkt
de ß is Alt-225
Iets groter: ß
Evelien.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
het ringel-ß
Ook jij heel erg bedankt, Evelieneke, ik vind de nieuwe spelling maar niks en heb ook geen zin de nieuwe regels te gebruiken, blijf lekker bij de oude!
ß, ha, het lukt, nu is de lijst compleet, ik blij
Liefs Mara
ß, ha, het lukt, nu is de lijst compleet, ik blij
Liefs Mara
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ha, daar ben ik weer, nog een keer bedankt voor de moeite toen, maar is er iemand die een uitgebreidere lijst van speciale tekens heeft, bij mij op de PC is er wel ene, maar er staan geen cijfer-codes erbij, tenminsten niet bij alle tekens, juist bij die niet die ik zoek, zoals het mannen en vrouwen teken en zo...........
Alvast weer al bij voorbaat bedankt
Alvast weer al bij voorbaat bedankt