Verbondenheid
Moderator: Moderators
Verbondenheid
Hoi allemaal,
wat ik me vaak heb afgevraagd en nu wel eens via een poll wil peilen: in hoeverre voelen jullie je als TV/TG/TS solidair met homo's, lesbiennes en anderen die buiten het "normale" patroon vallen?
<<groetjes
wat ik me vaak heb afgevraagd en nu wel eens via een poll wil peilen: in hoeverre voelen jullie je als TV/TG/TS solidair met homo's, lesbiennes en anderen die buiten het "normale" patroon vallen?
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ik voel mezelf verbonden met holebi's, meer specifiek met de vrouwen, omdat ik zelf ook actief bezig ben met dingen die onder de vrouwenwerking vallen van de holebifederatie. Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik me er op sommige momenten meer verbonden mee voel dan met het T-wereldje.
Lynne
Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
- Renate den Heijer
- dagelijks aanwezig
Ik heb gekozen voor 'ik voel me sterk verbonden'.
De reden waarom ik dat gekozen heb is dat ik de afgelopen paar jaar best wel veel optrek met vrienden en vriendinnen die homo dan wel lesbisch zijn.
Vanaf het moment dat ik als Renate de behoefte kreeg om mijn eerste stapjes te zetten in het uitgaansleven van mijn eiguh Den Haag was het voor mij een logische stap dat ik eerst de voor mij meer veilige plekken ging opzoeken en dan kom je al snel terecht in de gay-uitgaansgelegenheden.
Daar raakte ik al snel aan de praat met lui die begrip toonde voor eerst mijn T*-zijn en later voor mijn transseksualiteit. Door met elkaar te praten over elkaars coming out werd al gauw een band geschapen, die leidde tot een aantal vriendschappen.
Twee van mijn beste vriendinnen zijn lesbisch, een ken ik van de voetbalvereniging en het feit dat we ongeveer tegelijkertijd binnen de club openlijk voor onze gevoelens uitkwamen bracht ons tot elkaar.
De reden waarom ik dat gekozen heb is dat ik de afgelopen paar jaar best wel veel optrek met vrienden en vriendinnen die homo dan wel lesbisch zijn.
Vanaf het moment dat ik als Renate de behoefte kreeg om mijn eerste stapjes te zetten in het uitgaansleven van mijn eiguh Den Haag was het voor mij een logische stap dat ik eerst de voor mij meer veilige plekken ging opzoeken en dan kom je al snel terecht in de gay-uitgaansgelegenheden.
Daar raakte ik al snel aan de praat met lui die begrip toonde voor eerst mijn T*-zijn en later voor mijn transseksualiteit. Door met elkaar te praten over elkaars coming out werd al gauw een band geschapen, die leidde tot een aantal vriendschappen.
Twee van mijn beste vriendinnen zijn lesbisch, een ken ik van de voetbalvereniging en het feit dat we ongeveer tegelijkertijd binnen de club openlijk voor onze gevoelens uitkwamen bracht ons tot elkaar.
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Toen ik nog in transitie was voelde ik me wel enigszins verbonden vanwege de overeenkomsten wat betreft de coming out, maar nu alles al weer een tijdje achter me ligt, is die verbondenheid nagenoeg verdwenen. Met homo's heb ik uberhaupt geen raakvlakken en nadat ik een aantal verschillende vrouwengelegenheden heb bezocht, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik me daar ook niet echt thuis voel. Dus mijn antwoord is helemaal geen verbondenheid.
Groetjes,
Marjan
Groetjes,
Marjan
- mireille
- Eredivisie
Ik heb gekozen voor "ik voel me enigszins verbonden", en dat is eigenlijk alleen vanwege het feit dat wij netzoals zij buiten het "normale" patroon vallen, zoals Janiek dat zo mooi noemt. Je hebt dan toch een underdog positie en heb je begrip voor elkaars levensstijl. Verder heb ik wel het idee dat men daardoor veel toleranter is dan het mainstream gebeuren.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Mijn 'coming out' als (toen nog) travestiet vond plaats in het gay uitgaans-circuit (de iT, om precies te zijn), en in die tijd (half jaren '90) bestond de helft van mijn vrienden-kring uit homo's & lesbiennes. Nu, 10 jaar later, voel ik me nog steeds wel verbonden met die groep maar toch minder: misschien ook omdat ik me niet langer meer hoef te 'verstoppen' in die scene.
Overigens zijn er in de uitgaans-scene (tenminste die waar ik in rond loop) uberhaupt veel meer tolerantere mensen dan daarbuiten: mensen doen daar niet zo moeilijk. Geen wonder dan ook dat ik bijna al mijn vrienden daar heb ontmoet
Overigens zijn er in de uitgaans-scene (tenminste die waar ik in rond loop) uberhaupt veel meer tolerantere mensen dan daarbuiten: mensen doen daar niet zo moeilijk. Geen wonder dan ook dat ik bijna al mijn vrienden daar heb ontmoet
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Re: Verbondenheid
Ik voel me op geen enkele manier verbonden met welke "groep" dan ook.
Ik kan me wel verbonden voelen met mensen en dan maakt het weinig uit, uit welke "groep" ze komen. Iedere "groep" kent aardige mensen en etterbakken, kijk hier maar eens
Ik kan me wel verbonden voelen met mensen en dan maakt het weinig uit, uit welke "groep" ze komen. Iedere "groep" kent aardige mensen en etterbakken, kijk hier maar eens
Dank voor jullie reacties. Ik had wel op meer gehoopt...
Mijn eigen insteek was in de richting van wat Lynne en Mireille schreven, en ook Marjan: je hebt iets gemeen omdat je niet "straight" bent en soms kan dat zelfs leiden tot bundeling van belangen in het streven naar erkenning en emancipatie. Dat kan natuurlijk nogal abstract blijven.
Dat een uitgaansscene een grote rol kan spelen was verrassend en leuk om te horen.
Ja, en dat je iedereen aardig zou vinden die "van het normale patroon afwijkt", dat lijkt me ook wel veel gevraagd. Ik ken aardige VVD'ers en etterbakken bij de SP, en andersom. En dat is hier natuurlijk niet anders.
<<groetjes
Mijn eigen insteek was in de richting van wat Lynne en Mireille schreven, en ook Marjan: je hebt iets gemeen omdat je niet "straight" bent en soms kan dat zelfs leiden tot bundeling van belangen in het streven naar erkenning en emancipatie. Dat kan natuurlijk nogal abstract blijven.
Dat een uitgaansscene een grote rol kan spelen was verrassend en leuk om te horen.
Ja, en dat je iedereen aardig zou vinden die "van het normale patroon afwijkt", dat lijkt me ook wel veel gevraagd. Ik ken aardige VVD'ers en etterbakken bij de SP, en andersom. En dat is hier natuurlijk niet anders.
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"