Natuurlijk moet iedereen dragen wat hij of zij wil (doe ik zelf ook), maar het 'conflicteert' een beetje met het beeld wat ze neerzet in haar verhalen in de pers. En dan zou je dus wel eens kunnen krijgen dat mensen haar wat minder serieus gaan nemen. En dat vind ik dus jammer, omdat ik denk dat ze zichzelf er geen dienst ermee bewijst. Ze is nl. vrouwelijk genoeg zonder dat ze een riem als rok hoeft aan te doen.
Een paar jaar geleden stond er in de Aktueel een artikel over een man die zeer vrouwelijke kenmerken had, maar zichzelf niet als vrouw beschouwde, en het ook niet vond kunnen om rokjes te dragen (wel make-up enzo, maar geen rokjes ..). En wat had hij (nb: hij beschouwde zichzelf als hij, dus niet over me heen vallen nu) aan op de foto's? Hotpants en panties ..
Nou kwam die persoon niet al te intelligent op me over (gebaseerd op het artikel), maar bovenstaande dame absoluut wel. En ik weet dat het in de wereld van dit soort (sensatie) bladen er toch vooral gaat om bepaalde beelden kracht bij te zetten: trans == sexy vrouwenkleding. Dus misschien is het Carly's eigen keuze geweest om voor deze kleding te kiezen maar ik vermoed dat er toch ook wel enige druk vanaf de kant van de Aktueel is geweest.
En is dat niet zo, en houdt Carly gewoon van dat soort kleding, dan is dat haar goed recht, net zoals het mijn goed recht is om het jammer te vinden dat ze zichzelf zo profileert, net zoals het het goed recht is van andere mensen om het jammer te vinden dat ik mezelf als vrouw presenteer in het dagelijkse leven.
En mijn mening is wel degelijk gebaseerd op een bepaalde gedachtengang (verhaal vs uiterlijk), terwijl Frederique al meteen moord & brand schreeuwt zonder waarschijnlijk het artikel te hebben gelezen, anders had ze het niet constant over een travestiet gehad .. Maar ja, iemand die zo is gericht op het maar verdedigen van iemands keuze-vrijheid om er bij te lopen zoals die persoon wil (nogal logisch, gezien haar eigen situatie) wil er natuurlijk liever niet bij stil staan dat soms een 'normalere' presentatie je veel meer respect kan opleveren

Frederique: het 'beeld van travestie' (..) wat ze neerzet kan me echt niets schelen, ik heb mijn eigen beleving net zoals jij de jouwe hebt, en ik hoop echt heel hard dat andere mensen dat onderscheid ook kunnen maken. Want het laatste wat ik wil is vergeleken worden met anderen, en zeker iemand zoals jij.