in het kader van "als er een schaap over de dam is .. " enz... 't volgende:
[korte versie]
Gisteravond ben ik voor 't eerst als Marjolein de stad in geweest (Groningen, jawel) en een paar vrienden overrompeld; ze wisten van niks. 't was zelfs een soort van saai als in "niks gebeurd"; geen reacties. Dat kwam mooi uit want dat was ook precies 't doel waar ik naar streefde: niet opvallen
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voor 't idee: ik had deze outfit aan.
[lange versie]
Gisteravond was de laatste cursusavond van de drie-avondse make-up cursus die T&T Groningen geregeld had in samenwerking met een visagiste uut Grunn. Ik had 't plan opgevat om na die laatste avond maar 'ns de stap te wagen en de stad in te gaan; ik was er immers toch al... Ook wonen er nog een aantal vrienden van mij in Groningen. Met deze vrienden heb ik een aantal jaar in 't zelfde huis gewoond en ook toen natuurlijk stiekum omkleden en zo. Afijn: ze wisten helemaal van niets. Ik had ze wel gebeld zo van "14 april ben ik toch in de stad; zin om de stad in te gaan?" en da was geen probleem. Dus wij afgesproken in 'n cafe...
Gisteravond dus eerst lekker getut en er goed uit komen te zien en toen hoppa de stad in. Van waar de auto geparkeerd stond naar 't cafe waar we afgesproken hebben moest ik door een van de drukste uitgaansstraten van Groningen: de Poelestraat. Ik was eigenlijk niet eens nerveus. Niemand keek vreemd en ik kreeg ook geen reacties.
Toen stapte ik 't cafe binnen en liep naar 't tafeltje waar m'n ex-huisgenoten (al druk in gesprek) zaten en stopte voor 't tafeltje.... in eerste instantie gebeurde er niets, tot na een paar seconden ze ietwat ongelovig door kregen dat die tut-hola die daar ineens aan hun tafeltje stond iemand was die ze kenden
Afijn we hebben lekker gebabbeld, ze deden er niet moeilijk over (een van de twee was wel even een tijdje uit 't veld geslagen maar gelukkig kwam'ie daar snel weer overheen
Zo rond half een besloten we om huiswaarts te gaan, dus wij eerst nog even richting Grote Markt, waar ik en een vriend de andere kant op zouden gaan als de andere. Stonden we daar op de kruising buiten en nog wat te babbelen, nog steeds deed er niemand raar of gek of zo. (NB ook in 't cafe niet, behalve dat volgens een van m'n vrienden twee meisjes op 'n gegeven moment een tijdje hadden zitten staren).
We staan daar dus nog even, komt er ineens een travestiet langs... Iemand met lange blonde pruik met glittertjes, roze pakje aan wat kruising tussen tutu en kinder-prinsessenjurkje was, met bruine herenschoenen en zwarte sokken onder blote benen.... Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk.. m'n vrienden keken meteen met 'n steelse blik naar mij ... *grinnik* nou ja...
Goed, uiteindelijk gedag gezegd en toen liep ik samen met die vriend dezelfde kant op als dat elfje/prinsesje van net (nee echt, m'n auto stond die kant op); we liepen er een meter of tien achter... nou, als er al iemand ooit aandacht voor mij gehad zou kunnen hebben.. dan hadden ze 't toen *zeker* niet meer.. Uiteindelijk op een straathoek nog een hele tijd samen staan kletsen en er kwamen steeds mensen langs en geen negatieve (of positieve, for that matter) reacties...
Die vriend zei dat 't wat hem betreft wel voor herhaling vatbaar was om met Marjolein op stap te gaan...! Jottem
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kortom: YIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou, dat wou ik even laten weten
doeeeeeeehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg!!!!!
marjolein