Langs deze weg wil ik jullie even wat voorleggen. Zoals intussen veel van jullie weten heb ik een voorliefde voor het fenomeen "zeemeermin" en daar draait het op mijn website om. Ik wind er geen doekjes om dat ik androgyn / transgender ben, en dat wordt in Nederland over het algemeen wel geaccepteerd.
Nu is mijn website tweetalig, omdat verreweg de meeste fans van Kitty Mermaid in de VS zitten. Ik heb een leuk contact met hen via een "meermin discussie board", en diverse Yahoo-groepen.
Begin april is mijn website indirect gelinked (dus niet via de index, maar naar bijvoorbeeld de "gallery") via buitenlandse fora. Binnen 4 dagen hebben 19700 bezoekers die gallery gevonden en de site overbelast. Als het nou echt mensen waren die geintresseerd zouden zijn in mijn activiteiten, had ik daar niet zo'n moeite mee, maar het blijken van die jongeren te zijn (van hooguit 18 jaar) die de draak steken met mijn eigenschappen. Jongeren die het fenomeen transgender niet begrijpen en helemaal niet accepteren.

Ondanks dat ik vrij nuchter ben over reacties, heb ik het er toch even moeilijk mee gehad. Ik heb mijzelf de vraag gesteld wat ik er eigenlijk mee aan moest. Ik ben erg open, maar het blijkt dat dat soms tegen mij gaat werken. Moet ik hier mee doorgaan, of juist niet? Ik stel niet graag mijn fans, die mij wel begrijpen en accepteren, teleur.
Wat moet ik hiermee aan? De website staat intussen wel weer online, zij het dat delen beperkt toegangkelijk zijn, en dat de Engelse versie tijdelijk buiten gebruik is.
Groetjes, Kitty.