Mooie foto's?

Algemeen

Moderator: Moderators

Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Even over die opmerking over het compliment 'je ziet er zo vrouwelijk uit' :

Als je je best doet om er zo vrouwelijk mogelijk uit te zien heb je kans het compliment te krijgen dat je 'er zo vrouwelijk uit ziet'.

Als je je best doet er zo goed mogelijk uit te zien, krijg je, als het even meezit, eerder het compliment dat je er goed uitziet.

Of maak ik het nu wat te simpel ?
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Wendy B schreef:(...)
Als je je best doet om er zo vrouwelijk mogelijk uit te zien heb je kans het compliment te krijgen dat je 'er zo vrouwelijk uit ziet'.(...)
En tegelijkertijd is een het de bevestiging dat je dus niet als een vrouw gezien wordt. Waarom? Omdat alleen een niet-vrouw die extra bevestiging nodig heeft.

Oftewel volgens mij heb je het subtiele verschil echt gemist :P
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

jenni_b schreef:
Wendy B schreef:(...)
Als je je best doet om er zo vrouwelijk mogelijk uit te zien heb je kans het compliment te krijgen dat je 'er zo vrouwelijk uit ziet'.(...)
En tegelijkertijd is een het de bevestiging dat je dus niet als een vrouw gezien wordt. Waarom? Omdat alleen een niet-vrouw die extra bevestiging nodig heeft.

Oftewel volgens mij heb je het subtiele verschil echt gemist :P
Als een bio-vrouw die normaal altijd in jeans rondloopt eens zin heeft om een supersexy jurkje te gaan dragen kan ze ook een dergelijk compliment verwachten. Ik bedoel, het hangt er helemaal vanaf wat je nastreeft, wat je dan als compliment opvat.

Ik kan me voorstellen dat transen liever gezien worden als 'normale' vrouw, terwijl een TV misschien meer streeft naar die uitdrukkelijke vrouwelijkheid. Heel generaliserend gezegd.

Persoonlijk kan ik het best waarderen als mensen een beetje verwonderd het compliment geven dat vrouwelijke kleding me als man zijnde best staat. (Echt waar, heb ik wel meegemaakt). Maar ja, daarvoor ben ik dan ook een TG.

'tis maar net wat je zoekt.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Nu ik wat vaker in mijn vrouwelijke gedaante de straat opga, worstel ik (figuurlijk dan) ook met de kledingkeuze. In huis trek je gewoon aan wat je zelf leuk vind, maar voor buiten ligt het anders.
Als je op wil gaan in de massa, moet je net als de meeste bio-vrouwen een spijkerbroek en T-shirt aantrekken of, indien je wat ouder bent (zoals ik), een kaki hobbezak en een blouse aantrekken.
Maar dan is voor mij de lol eraf. Dus probeer ik toch wat sjieker gekleed te gaan zonder dat het "overdressed" wordt. En dat is best moeilijk. Het hangt er natuurlijk ook vanaf, waar je naar toegaat.

Ik ben het verder wel eens met Monica, met name wat betreft de slechte kwaliteit van de foto's bij de profielen. Maarja, goede foto's maken is ook niet voor iedereen weggelegd. Terwijl er tegenwoordig voor weinig geld toch prima fototoestellen verkrijgbaar zijn.

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

De kwaliteit van de foto's wordt ook bepaald door de 24kb beperking. Niet iedereen weet hoe je foto's moet comprimeren, en dan krijg je van die postzegelplaatjes.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Ik zie toch best veel vrouwen die de 50 al zijn gepaseerd die een vlotte jeans dragen... en wat is wat sjieker?

Zo krijg ik elk half jaar een catalogus van "Klingel".... als je daar eens ik kijk heb je het modebeeld van een gemiddelde bejaarde :( kijk je in een Otto of Whekamp is het toch wel wat anders... ik bedoel te zeggen, kleed je vlotjes staat al een stuk beter en de foto's fleuren er ook van op.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wendy B schreef:Ik kan me voorstellen dat transen liever gezien worden als 'normale' vrouw, terwijl een TV misschien meer streeft naar die uitdrukkelijke vrouwelijkheid. Heel generaliserend gezegd.[...]
'tis maar net wat je zoekt.
Ik ben het hier helemaal mee eens: ik denk dan ook dat een algemeen advies (en zeker het 'dogma' "kleedt jezelf zoals andere vrouwen van je eigen leeftijd") voor bepaalde doelgroepen te beperkend is.

Groetjes,

Frederique
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Gegroet allen,

Voor personen met jpegcompressie problemen en het niet in bezit hebben van (semi)professionele fotobewerkingsprogramma's als Photoshop, Paintshop pro e.d., de volgende (gratis) tip.

http://www.jpegwizard.com (met dank aan Petra_)

Vanaf nu zijn postzegel-foto's niet meer nodig.
Dit komt heel aardig in de buurt van bovengenoemde programma's.

Vergeet verder niet dat de meeste (betaalbare) webcams in de verste verte niet in de buurt komen qua pixels van een digitalefotocamera. Dus die dingen niet inzetten als fototoestel. Het resultaat valt echt erg tegen.

Los van het al eerder genoemde kleding/styling-probleem is er nog een punt van aandacht. Dit heeft niets met tv/tg/ts te maken, maar met het feit dat er hele volksstammen zijn die domweg niet in staat zijn om de technische kwaliteit van een foto te beoordelen. Ik zie dit vaak bij foto's van "de pas geboren baby", verjaardagfeesten etc. Je krijgt dan foto's te zien, die de personen zelf geweldig vinden, maar die technisch een ramp zijn. Onscherp*, geen stofuitdrukking, veel te veraf genomen, afgekapte hoofden of ledematen, zwaar over- of onderbelicht. En als je daar iets van zegt worden sommigen nog kwaad ook.

* soms kan onscherp heel mooi zijn om een compositie te versterken, b.v. het "meetrekken" bij snelheidsporten of portretfoto's met een volkomen onscherpe achtergrond. Maar ik bedoel hier onbedoelde onscherpte.

Het beoordelen van foto's blijft een lastige zaak. Het is een subjectieve bezigheid. Leden van gerenommeerde fotoclubs beoordelen een foto heel anders dan beginners. Daar is techniek allang geen probleem meer en gaat het puur om de kunst om er een boeiende niet alledaagse compositie van te maken.

Blijft over de vraag: "Hoe lever je onbouwende kritiek?, zonder iemand te kwetsen." Ik betrap mijzelf er ook wel op dat ik er niets van zeg als er weer zo'n foto op de profielenpagina verschijnt die eigenlijk echt niet kan.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Plaats reactie