Voor degenen die het aanbelangt, ik heb een stemoperatie laten uitvoeren in het UZ Gasthuisberg te Leuven, Maar wel door een Nederlands chirurg, nl Dr DeJongh, welke ook actief is in Nijmwegen, en dit op 30 Maart LL.
Voor aanvang van de operatie wezen computertest uit dat ik een gewone spreekstem had van 123 Hertz, wat een middel tot hoge mannenstem was.
Nu zijn we enkele maanden verder, en vorige week heb ik alles opnieuw laten testen.
Resultaat een gewone spreekstem van 168 hertz, dit wil zeggen een lage vrouwenstem.
Het verschil tussen wanneer men iemands stem catologeert als mannelijk of vrouwelijk, ligt op ongeveer 165 Hertz.
Nu volgt er nog een intensieve logopediesessie, die de juiste gespreksmanier moet teweegbrengen, en die er ook nog voor zou moeten zorgen dat ik een 10 a 15 Hertz win.
De ingreep zelf, net als de revalidatie is heeeeeeel goed verlopen zonder noemenswaardige pijn.
Sterkte aan hen die dit ook wensen te doen en succes
groeten
linda
kijk steeds vooruit, daar aan de horizon brandt het lichtje
Is al weer een tijdje geleden dat ik hier was en ben erg druk met mijn eigen leven wat steeds lekkerder verloopt maar wil jou toch even feliciteren met je nieuwe stem hoor Mara. Dikke kus vanuit Lelystad.
Joanne schreef:Is al weer een tijdje geleden dat ik hier was en ben erg druk met mijn eigen leven wat steeds lekkerder verloopt maar wil jou toch even feliciteren met je nieuwe stem hoor Mara. Dikke kus vanuit Lelystad.
Ha Joanne, begon je al te missen hier........
.......erg bedankt maar mijn stem is niet veel verandert , valt echt tegen! Meneer de Jong ging te voorzichtig tekeer, in september krijg ik een nieuwe onderzoek en gaat die dus verder kijken
Zeg zitten jullie een beetje virtueel te knuffelen zonder mij even te informeren? Pffffffffff ik ben gek op knuffelen hoor... Alhoewel knuffelen met mannelijk schoon heeft mijn voorkeur...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.