over straat gaan
Moderator: Moderators
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hoi, Dragon,
Als ik zo je posts lees ben je nog tamelijk onzeker. Dat is niet erg, hoor, maar als je onzeker bent dan valt ook dat op. Het is echt een tweestrijd, he, wel willen, maar (nog) niet durven.
Hoe moet het dan wel? Goed, kleed je eens om, maak je op en bekijk jezelf eens kritisch in de spiegel. Wat mankeert er nog aan? Wat kan beter? Werk daaraan. Jezelf kritisch bekijken heeft indertijd mij zeer goed geholpen, en heeft mij veel zelfvertrouwen gegeven. Immers, ik kon op een gegeven mijn oude "ik" niet meer herkennen, en ging er dus vanuit dat wanneer anderen mij zouden zien, zij gewoon een vrouw zagen. Dat was een hele geruststelling en een bevrijding. Weg angst, weg twijfels. Gewoon gaan en staan waar ik wil, wanneer ik dat wil.
Groetjes, Kitty.
Als ik zo je posts lees ben je nog tamelijk onzeker. Dat is niet erg, hoor, maar als je onzeker bent dan valt ook dat op. Het is echt een tweestrijd, he, wel willen, maar (nog) niet durven.
Hoe moet het dan wel? Goed, kleed je eens om, maak je op en bekijk jezelf eens kritisch in de spiegel. Wat mankeert er nog aan? Wat kan beter? Werk daaraan. Jezelf kritisch bekijken heeft indertijd mij zeer goed geholpen, en heeft mij veel zelfvertrouwen gegeven. Immers, ik kon op een gegeven mijn oude "ik" niet meer herkennen, en ging er dus vanuit dat wanneer anderen mij zouden zien, zij gewoon een vrouw zagen. Dat was een hele geruststelling en een bevrijding. Weg angst, weg twijfels. Gewoon gaan en staan waar ik wil, wanneer ik dat wil.
Groetjes, Kitty.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Monica,
't Hangt af van je persoonlijke omstandigheden: ik woon in een heel erg rustige omgeving waar je 's nachts het spreekwoordelijk kanon kunt afschieten. Natuurlijk kun je dan pech hebben en iemand tegenkomen, maar de kans is gewoon heel erg groot dat je echt alleen bent.
De paar keer dat ik dat geprobeerd heb was ik ook werkelijk alleen. En Josette: ik heb ook een keer om 4:00 's morgens een wandelingetje van plm. 6 km gemaakt, ook toen was ik alleen. Ik ben daarna wel direkt mijn bed ingedoken
Dat ik passability niet alles vind hoef ik denk ik niet meer uit te leggen: je kunt ook zelfvertrouwen krijgen door je eigen angsten goed te onderzoeken (waar ben ik nu eigenlijk bang voor? is dat reeel?). Een al--dan-niet gender coach/psycholoog/psychiater kan je hier goed bij helpen.
Groetjes,
Frederique
't Hangt af van je persoonlijke omstandigheden: ik woon in een heel erg rustige omgeving waar je 's nachts het spreekwoordelijk kanon kunt afschieten. Natuurlijk kun je dan pech hebben en iemand tegenkomen, maar de kans is gewoon heel erg groot dat je echt alleen bent.
De paar keer dat ik dat geprobeerd heb was ik ook werkelijk alleen. En Josette: ik heb ook een keer om 4:00 's morgens een wandelingetje van plm. 6 km gemaakt, ook toen was ik alleen. Ik ben daarna wel direkt mijn bed ingedoken
Dat ik passability niet alles vind hoef ik denk ik niet meer uit te leggen: je kunt ook zelfvertrouwen krijgen door je eigen angsten goed te onderzoeken (waar ben ik nu eigenlijk bang voor? is dat reeel?). Een al--dan-niet gender coach/psycholoog/psychiater kan je hier goed bij helpen.
Groetjes,
Frederique
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Mijn eerste stappen naar buiten (alweer lang geleden) deed ik ook
's morgens vroeg.Dan ging ik om een uur of zes naar buiten,eerst
in de winter zodat het nog donker was.Dan kom je dus bijna niemand
tegen behalve wat wazige krantenjongens.
Later ging ik ook in het voorjaar toen het dus al licht was.Degenen
die je dan tegenkom hebben toch haast om de bus te halen en om
naar het werk te gaan,die kijken echt niet naar je om zo vroeg.
Tegenwoordig weet de hele buurt dat ik TS ben en maakt het niets
meer uit.Ik wordt gewoon geaccepteerd.Mensen zeggen netjes
gedag en soms maken ze een praatje met me.
Bij het boodschappen doen ondervindt ik ook nauwelijks tot geen
problemen en als het lekker zonnig is dan is een leuke zonnebril
dragen idd een goeie optie.
Gewoon jezelf zijn en vooral vrouwelijk overkomen.
's morgens vroeg.Dan ging ik om een uur of zes naar buiten,eerst
in de winter zodat het nog donker was.Dan kom je dus bijna niemand
tegen behalve wat wazige krantenjongens.
Later ging ik ook in het voorjaar toen het dus al licht was.Degenen
die je dan tegenkom hebben toch haast om de bus te halen en om
naar het werk te gaan,die kijken echt niet naar je om zo vroeg.
Tegenwoordig weet de hele buurt dat ik TS ben en maakt het niets
meer uit.Ik wordt gewoon geaccepteerd.Mensen zeggen netjes
gedag en soms maken ze een praatje met me.
Bij het boodschappen doen ondervindt ik ook nauwelijks tot geen
problemen en als het lekker zonnig is dan is een leuke zonnebril
dragen idd een goeie optie.
Gewoon jezelf zijn en vooral vrouwelijk overkomen.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Niets. Op hoge hakken ga je opvallen, zo simpel is het (tenzij je ontzettend vrouwelijk van je zelf bent, maar dat is de meeste mannen gewoon niet gegeven). Bepaal dus wat belangrijker voor je is: op hoge hakken in een rokje buiten rondlopen, of niet opvallen. Beide kan gewoon niet.dragon schreef:ik zou toch graag in een rokje naar buiten gaan maar zou da opvallen met zwarte lichte kousen en hoge hakken ?
ik heb schrik voor de buren. heeft iemand mss nog tips of raad.
wat ik zou kunnen aandoen of wat ik zou moeten doen voor niet op te vallen met mijn hoge hakken.
groetjes
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Hey, Dragon,
Je maakt het ons wel lastig, hoor
Zonder pruik of make-up val je, als je niet gezegend bent met eigen lang haar en een vrouwelijk gezicht, zeker op. En dat wil je niet.
Op hoge hakken met een kort rokje, zoals gezegd, val je ook op. En dat wil je niet.
Ik krijg de induk dat je in een tweestrijd zit waar je zelf nog niet uit bent. Niet opvallen en toch op hakken, kort rokje en zonder make-up en pruik, gaat gewoon niet. Kom eerst nu eens inwendig tot rust, zet alles even goed op een rijtje, en dan pas die drempel proberen te overwinnen. Misschien vind je het een idee als iemand (ook een T met meer ervaring) met je meegaat? Is dat wat meer geruststellend?
Een broek en met hoge hakken zou misschien kunnen. Niet te strak, en waarbij de pijpen over de schoenen vallen... ehhh.. ik verzin maar wat, hoor!
Kitty.
Je maakt het ons wel lastig, hoor
Zonder pruik of make-up val je, als je niet gezegend bent met eigen lang haar en een vrouwelijk gezicht, zeker op. En dat wil je niet.
Op hoge hakken met een kort rokje, zoals gezegd, val je ook op. En dat wil je niet.
Ik krijg de induk dat je in een tweestrijd zit waar je zelf nog niet uit bent. Niet opvallen en toch op hakken, kort rokje en zonder make-up en pruik, gaat gewoon niet. Kom eerst nu eens inwendig tot rust, zet alles even goed op een rijtje, en dan pas die drempel proberen te overwinnen. Misschien vind je het een idee als iemand (ook een T met meer ervaring) met je meegaat? Is dat wat meer geruststellend?
Een broek en met hoge hakken zou misschien kunnen. Niet te strak, en waarbij de pijpen over de schoenen vallen... ehhh.. ik verzin maar wat, hoor!
Kitty.
Dragon,
Je bent nou bepaald niet zo heldhaftig als je nickname doet
vermoeden,Weasel had beter bij je gepast denk ik.
Maar wat al eerder is gezegd,zonder make-up,geen pruik,kort
rokje,hoge hakken.....ja dat valt wel een beetje op toch ??
De kans is vrij groot dat je zult worden uitgelachen en nagewezen,
de vraag is:wil je dat ??? Want daar heb je nog weken zo niet
maanden last van.
Ga eerst eens aan je onzekerheid werken en probeer uit te vinden
wat je nu ECHT wil.......
Je bent nou bepaald niet zo heldhaftig als je nickname doet
vermoeden,Weasel had beter bij je gepast denk ik.
Maar wat al eerder is gezegd,zonder make-up,geen pruik,kort
rokje,hoge hakken.....ja dat valt wel een beetje op toch ??
De kans is vrij groot dat je zult worden uitgelachen en nagewezen,
de vraag is:wil je dat ??? Want daar heb je nog weken zo niet
maanden last van.
Ga eerst eens aan je onzekerheid werken en probeer uit te vinden
wat je nu ECHT wil.......
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
nee ik heb da gewoon graag aan een rokje een zwarte panty's en hoge schoenen
maar ik wil er eens mee buiten gaan.
en da gaat zo te zien niet allebij dan zal het maar een lange broek worden met hoge hakken
iemand nog voorstellen ?
lange rok? jurk ?
misschien andere schoenen zodat ik toch een rok kan dragen?
maar ik wil er eens mee buiten gaan.
en da gaat zo te zien niet allebij dan zal het maar een lange broek worden met hoge hakken
iemand nog voorstellen ?
lange rok? jurk ?
misschien andere schoenen zodat ik toch een rok kan dragen?
Trek dat dan gewoon aan, dragon, en stop eens met dat getwijfel. Daar kom je niet verder mee. Je weet best wat je zelf leuk vindt. Trek derhalve aan wat jij leuk vindt, trek die spreekwoordelijke stoute schoenen aan en stap de deur uit. En anders blijf je er maar lekker over dromen. Ook goed.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.