Wat zou jij doen?

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Wat zou jij doen?

Bericht door Janiek »

Hoi allemaal,

ik vraag me af hoeveel van jullie gisteravond het programma "wat zou jij doen?"op tevee hebben gezien. Het ging over mannen die vaak na twintig jaar huwelijk ontdekten dat zij homoseksueel waren en daar voor uit wilden/moesten komen.
En dan hoe herkenbaar jullie de problematiek vonden. Mij trof vooral het gevoel verraden te zijn aan de kant van de vrouwen en de schuldgevoelens aan de kant van de mannen.

En dit: "tegen een andere vrouw zou ik kunnen gaan concureren, maar tegen een man niet, want dat ga ik verliezen," is dat niet net zoiets als: "een andere vrouw, daar krijg ik hem wel weer bij vandaan, maar die vrouw in hem, dat is iets heel anders," ?

Hebben jullie als partners ook het gevoel dat jullie je man als het ware met een andere vrouw moeten delen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Elsa »

Janiek schreef:En dit: "tegen een andere vrouw zou ik kunnen gaan concureren, maar tegen een man niet, want dat ga ik verliezen," is dat niet net zoiets als: "een andere vrouw, daar krijg ik hem wel weer bij vandaan, maar die vrouw in hem, dat is iets heel anders," ?

Hebben jullie als partners ook het gevoel dat jullie je man als het ware met een andere vrouw moeten delen?

<<groetjes
Dag Janiek, ik heb het programma gezien en het voelt inderdaad zo, was voor mij heel herkenbaar. Deze gevoelens had ik de eerste jaren erg sterk.Je deelt iets wat eigelijk onzichtbaar is. Wat ik ook herkende was het geheim waarmee deze vrouw leeft, zij had haar 2 oudste zoons het verteld en de jongste wist (nog) van niets. Overal rekening mee houden, ja want als hij gaat puberen dan krijgt hij het moeilijk ect. Ben ook benieuwd naar de reaktie's van partners.
jannie
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 2:18
Locatie: Friesland

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door jannie »

[quote="Janiek"]En dit: "tegen een andere vrouw zou ik kunnen gaan concureren, maar tegen een man niet, want dat ga ik verliezen," is dat niet net zoiets als: "een andere vrouw, daar krijg ik hem wel weer bij vandaan, maar die vrouw in hem, dat is iets heel anders," ?

Hebben jullie als partners ook het gevoel dat jullie je man als het ware met een andere vrouw moeten delen?

**Ik heb de uitzending niet gezien maar als ik de uitspraken zo lees, is dat inderdaad heel herkenbaar en deel ik ook de uitspraken van Elsa:
Je deelt iets wat eigelijk onzichtbaar is. Wat ik ook herkende was het geheim waarmee deze vrouw leeft. Overal rekening mee houden ,naar de kinderen en omgeving , omdat die van niets weten.
dit laatste is bij ons het geval en zal voorlopig ook wel zo blijven.

Je zit als vrouw van ..., al probeer je het te begrijpen, er tussen het "geheim" en toch proberen alles zo gewoon mogelijk te laten doorgaan .
en de concurentie met "de vrouw" in hemkun je niet aan en is ook niet nodig denk ik .
maar dit is wel een van de eerste gedachten , als je er mee geconfronteerd wordt.
partner van Hendrika
Suus
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 20, 2004 23:27
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Suus »

Ja, ik heb idee dat ik hem deel. Vooral als je plannen hebt gemaakt voor een gezellig weekend en hij dan plotseling "een bui"krijgt, dan zit je alsnog het weekend alleen
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Suus schreef:Ja, ik heb idee dat ik hem deel. Vooral als je plannen hebt gemaakt voor een gezellig weekend en hij dan plotseling "een bui"krijgt, dan zit je alsnog het weekend alleen
Er blijft altijd een stuk van hem bezig met 'haar'. Zelfs waneer je op een terrasje zit en hij ziet een mooi gekleede vrouw langskomen, dan zijn er gevoelens van...dat zou ik ook willen. De 'buien' veranderen wel na verloop van tijd. Ik hoop dat jou dat moed geeft, groeten elsa
Evelien tv
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: vr sep 16, 2005 12:37

Bericht door Evelien tv »

bij mij en mijn vriendin ligt het anders.

Als ik als man over mij als trav praat dan spreek ik in derde persoon.Net alsof ze iemand helemaal anders is(wa voor mij ook zo aanvoelt).
Dus eignlijk moet ik mijn vriendin delen met Evelien
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

Evelien tv schreef:Dus eignlijk moet ik mijn vriendin delen met Evelien
Of moet jouw vriendin, haar vriend delen met evelien?
Caroline
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Denk dat je beide iets moet delen. En vooral in het begin, dan is er een gevoel van een rivale die je nooit kunt evenaren.
elsa
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

Elsa schreef:vooral in het begin, dan is er een gevoel van een rivale die je nooit kunt evenaren.
elsa
Had je in het begin het idee dat je man een soort van vriendin had? Was het een soort van vreemd gaan in jouw ogen? Als ik de reacties van partners lees krijg ik soms die indruk.
Caroline
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

"Caroline B" Had je in het begin het idee dat je man een soort van vriendin had? Was het een soort van vreemd gaan in jouw ogen? Als ik de reacties van partners lees krijg ik soms die indruk.
Voor mij was het in het begin best moeilijk omdat ik er per toeval 'achtergekomen' ben. Ik denk dat het anders voelt wanneer je vanaf het begin op de hoogte bent. Dan groei je min of meer mee in dit proces. Wat je vraagt klopt wel. Het deed mij in het begin enorm twijfelen aan mijn eigen vrouwzijn. Ik weet dat het niets met mij te maken heeft, met wie ik ben , daar staat het los van.
groetjes elsa
Plaats reactie