Onderzoek transgender en werk

Algemeen

Moderator: Moderators

Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

.... hoe meer er bekend wordt (zowel positief als negatief) hoe meer eraan gedaan kan worden!
En dan gaan ze vervolgens alle werkgevers af om te informeren cq. bemiddelen ?
Yeah.. rrrright. Maar okee okee, tis een stapje. Alles beter dan niets.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Zeker! Volgende maand zal je werkgever worden uitgelegd hoe je met transgenders omgaat... Ja, ja, daar geloof ik niet in...
En waar ik werk is dat ook helemaal niet nodig... alles werkt daar door elkaar heen. Homosexuelen, transgenders, noem maar op. En dat gaat prima...

Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat het elders er anders aan toe gaat, al heb ik daar geen ervaring mee.

Kitty.
Paul Vennix
is nieuw hier

Onderzoek transgenders en werk

Bericht door Paul Vennix »

Ik heb me vandaag aangemeld bij travestie.org. Niet alleen omdat ik zelf transgender ben, maar ook om te kijken of er nog vragen en problemen zijn met het onderzoek. Ik zal maandag kijken of ik iets kan doen aan het probleem waar Maruscha op stuitte. Wanneer het onderzoek is afgerond zal er in ieder geval een boek daarover verschijnen. Dit kan dan ook gewoon van internet worden gedownload. Wanneer het zover is zal dit algemeen bekend worden gemaakt. Het is de bedoeling dat er daarnaast ook brochures verschijnen. Daarnaast weten we op grond van de onderzoeksresultaten straks welke problemen zich allemaal voordoen, zodat vakbonden en transgenderorganisaties gericht actie kunnen ondernemen. Wanneer we het thema 'transgenders en werk' op de politieke agenda willen zetten is het echter allereerst noodzakelijk met feitelijke informatie te komen gebaseerd op een betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek. In het verleden heeft de Rutgers Nisso Groep al verschillende onderzoeken gedaan naar problemen die holebi's op het werk tegenkomen. Dit heeft tot concrete aanbevelingen voor diverse beroepssectoren geleid.

Paul Vennix
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Welkom hier op onze website, Paul, en succes met je onderzoek.

En oh, ja, ik heb het helemaal doorgeworsteld.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Cynthia schreef:Als ik zo terugkijk op de vragenlijst besef ik weer eens hoe ik het heb getroffen. Goeie acceptatie op het werk, gewoon mijn eigen werk kunnen blijven doen, geen problemen gehad met collega's enzo.
Gewoon super.
Ik heb ook net de vragenlijst ingevuld en evenals Cynthia besef ik het hoe ik het heb getroffen met mijn werkgever en mijn de collega's van de Gemeente Den Haag.

Groetjes aan allen,

Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Chantal C.
Forumdiva

Re: Onderzoek transgenders en werk

Bericht door Chantal C. »

Paul Vennix schreef:Ik heb me vandaag aangemeld bij travestie.org. Niet alleen omdat ik zelf transgender ben, maar ook om te kijken of er nog vragen en problemen zijn met het onderzoek.
Paul mag ik je vragen waarom in het onderzoek gevraagd wordt naar de sexuele voorkeur? Dat heeft toch niks met "werk" te maken?

Ik vind het niet erg om zo'n vraag te beantwoorden, maar ik vraag me wel af waarom zoiets altijd aan de orde komt. Overigens niet alleen in dit onderzoek, het genderteam van het VU vraagt er ook naar.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Paul Vennix
is nieuw hier

Onderzoek transgenders en werk

Bericht door Paul Vennix »

De vraag over seksuele gerichtheid is geplaatst om te kijken of collega's en anderen anders omgaan met transgenders die seksueel op mannen zijn gericht dan transgenders die op vrouwen zijn gericht. Het kan ook zijn dat dit weer anders ligt voor travestieten, transgenderisten en transseksuelen. Mogelijk ligt dit ook weer anders voor vrouw-naar-man en man-naar vrouw transgenders. Daarnaast is het mogelijk dat er ook andere verschillen met betrekking tot seksuele gerichtheid uit het onderzoek naar voren komen.

Paul Vennix
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik heb ook de test gedaan. Wegens binnenkort een sollicitatiegesprek geen vooruitstrevende antwoorden. Dat gesprek gebeurt niet op hakken om mijn kansen niet te vergooien
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Josette schreef:Wegens binnenkort een sollicitatiegesprek geen vooruitstrevende antwoorden. Dat gesprek gebeurt niet op hakken om mijn kansen niet te vergooien
Alvast heel veel succes gewenst!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mara_tv
ff weer wat posten

onderzoek

Bericht door mara_tv »

Paul,
Ik heb er met belangstelling aan deelgenomen, veel succes met het verdere onderzoek.
vriendelijke groeten
Mara
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind dit maar een stomme test/vragenlijst.....heb het ook niet afgemaakt :roll:

Wie gaat het nu ook iets an welk geslacht ik heb.....mijn werk doe ik ongeacht daarvan toch net zo goed, of ik nu een piemel heb of nie :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mara_tv
ff weer wat posten

Bericht door mara_tv »

ben het niet met je eens,
ik zie mezelf niet tussen mijn hoofdzakelijk mannelijke collega's mijn werk ongestoord uitvoeren in een mantelpakje of zo.
maar ja ligt misschien ook aan het soort werk.
mvg
Mara
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

mara_tv schreef:ben het niet met je eens
Mara, je hoef ook niet met me eens te zijn......het is uiteindelijk mijn mening op die vragenlijst :wink:

Bij het soort werk wat ik dus uitoefen, is het echt niet van belang welk geslacht ik heb(ff trug naar de stelling van mij in mijn laatste posting), dus hoef ik die vragenlijst echt niet in te vullen......ik ondervind nergens beroepsmatig hinder van, dat ik ff un beetje met een geslachtsaanpassing bezig ben, ben dus niet representatief voor deze vragenlijst :wink:

En neee.....zal mijn werk ook niet zo kunnen uitoefenen in een mantelpak :roll: .....en ja inderdaad, het is niet de geschikteste kleding voor dat soort werk wat ik doe, ongeacht het feit, dat ik mantelpakjes afschuwlijk vind :-?

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mara,

Ik denk dat wij allemaal met jou eens zijn, dat bij onze werk zou ik eigenlijk niet moeten uitmaken wat voor geslacht -- of wat voor genderidentiteit -- of wat voor genderpresentatie -- wij daarvoor aannemen.

Waar dit enquete onderzoek er juist voor dient, is om te bepalen in hoeverre dat de waarheid is voor ons. Dat het voor jou werkelijk geldt, dat je geen hinder door jouw werkgever, collega's of klanten hebt ondervonden, is fantastisch. Echter door de enquete niet af te maken, wordt jouw gegevens niet meegenomen in de study, en zou het uiteindelijk statisch kunnen blijken dat het T*-zijn minder geaccepteerd is, dan in werkelijkheid.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

wat ook meespeelt denk is of je de relevantie van het onderzoek kunt meten bijv. om selectie-effecten te herkennen...

Je weet, bij benadering, hoe de verhoudingen tussen bijv. homo/hetero in de 'normale' samenleving liggen en je kunt dan kijken hoe die verhouding ligt voor degenen die het onderzoek ingevuld hebben.

Als zulke verhoudingen (te ver) buiten de statische onzekerheden liggen, kun je vermoeden dat je een deel van je doelgroep mist. Kijk maar eens in de commentaren van deze thread: er zijn al een paar T's die het onderzoek niet ingevuld hebben en ik zie wel wat overeenkomsten: maw het zou kunnen zijn dat je, in het extreme geval, een hele categorie, voor je onderzoek interessante, mensen mist.

kortom: het onderzoek is niet 'compleet' en dat moet je in je conclusies kunnen vermelden... en met wat statistiek kun je wellicht nog wel zeggen 'we zijn voor 90% zeker dat zus-of-zo' ....

such is onderzoek ;)

(oh jah had ik al gemeld dat ik rechtshandig ben en met IT bezig ben? ;))

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie