Hoe heb jij make-up aanbrengen geleerd?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Hoe heb jij make-up aanbrengen geleerd?

Bericht door Loesje »

Hoi iedereen,

Ik ben nou al jaren bezig met make-up en heb wel een aantal dingen geleerd, maar toch vind ik het jammer dat ik veel dingen gewoon niet goed onder de knie heb. Een make-up voor overdag, op straat is geen probleem. Dan is het een kwestie van foundation, lipstick, kohlpotloodje, beetje oogschaduw en mascara (thank god for mascara).

Maar als ik nou een avondje zou willen stappen, of ik zou een keer een wat 'duidelijkere' (in plaats van naturel) make-up aan willen brengen, dan weet ik niet waar te beginnen! Met name een mooie oogschaduw aanbrengen vind ik enorm moeilijk. Meestal verpruts ik dat, en blijf ik voor de zekerheid maar bij gewoon 1 kleurtje op mijn oogleden (en negeer dan het hele gebied tussen oogleden en wenkbrauwen).

Ik hoop er via deze post een beetje achter te komen wat nu de 'beste' methode is voor mij om iets meer over make-up aanbrengen te leren.
Zoiets zoals een makeup cursus bij bijvoorbeeld Transdreams zou ideaal zijn, maar helaas is dat me te prijzig (zo'n 1000 euro voor een paar lessen). Ik heb wel eens zo'n NTI thuiscursus Visagie overwogen, maar geloof eigenlijk niet dat dat me verder zal helpen.

Voor de ervaren dames, die goede make-up vaardigheden bezitten, heb ik daarom deze vraag: Hoe hebben jullie het geleerd?
Is de goed-opgemaakte TV/TG/TS meestal iemand die een visagie cursus heeft gevolgd? Of is het gewoon een kwestie van veel uitproberen? Gewoon, gelezen op internet hoe het moest? Of heb je het van iemand anders geleerd?
En hoe belangrijk is de soort makeup nou eigenlijk? Is een duurdere oogschaduw nu echt het geld waard, ten opzichte van zoiets wat je bij de Hema kunt kopen? Of een duurdere mascara?
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Lieve Marloes,

bij de TenT te groningen hebben ze een make-up cursus georganiseerd voor de dames. en daar hebben velen gebruik van gemaakt. In Hoorn hadden ze gisteren een avond met visagie. Misschien kun je zelf in jou plaats zoiets regelen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Nicole-vt
dagelijks aanwezig
Berichten: 190
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 23:12
Locatie: C'borg

Bericht door Nicole-vt »

Hoi Marloes,

Zelf heb ik een cursus gedaan bij Petra van Cosmetics Foundation in Dordrecht. Ik vind haar erg goed en zij weet als geen ander hoe ze ons dames moet opmaken. Zij heeft een winkel in visagiespullen die erg betaalbaar zijn. Als je goed advies wil zou je haar eens kunnen bellen of mailen, ik ben er van overtuigd dat de prijzen je als muziek in de oren klinken vergeleken met Transdreams. Dat kan zij namelijk omdat ze het naast haar winkel erbij doet met de wetenschap dat men dan ook meestal wel wat koopt wat overigens geen must is.

Door je door haar op te laten maken met wat toelichting, denk ik dat je een behoorlijk eind kunt komen, zeker daar jezelf al ervaring hebt met je dagelijkse make-up.

Haar site staat hier op de site bij de advertenties.

Lieve groet,

Nicole
Let it be..
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

In mijn geval heeft Cassandra (van TransDreams) mij met make-up om leren gaan. Zij is erg duur, maar persoonlijk vind ik dat zij een van de beste is. Maar ik heb bij haar geen cursus gevolgd, maar zij heeft mij twee keer opgemaakt - een keer voor een fotosessie als zeemeermin, en een keer voor een zeer luxe diner in Fantallusion, Amsterdam. Ik heb dus gewoon heel goed opgelet wat zij deed - en dat pas ik nu nog steeds toe. Haar stijl is lange tijd mijn stijl geweest.

Later nog wat bijgeleerd bij Grimas in Haarlem, bij een visagiste in Leiden, en bij een bodypainter in Oegsgeest. Toch is er maar en wet: less is better. Dus nu kan ik slechts met een weinig foundation en kohlpotlood mij in 5 minuutjes opmaken... En dat komt beter over als overdaad, want dat is niet moeilijk (en vaak zo herkenbaar als TV) Ik heb diverse keren als model gefungeerd bij viagisten in opleiding voor travestie-make up, ondersteund door een docente. En telkens weer dezelfde fout: mijn lippen te groot, te rood, en mijn ogen volledig bedolven onder te veel oogschaduw. Ook de docente weet dus niet hoe het wel moet.

Wanneer ik uitga, besteed ik uiteraard wat meer aandacht aan make-up. Maar nog steeds probeer ik met zo min mogelijk het maximale eruit te halen. Slechts voor fotosessies of onderwaterwerk maak ik mijn make-up dramatisch zwaar. Dat komt heel goed over op de foto, maar in werkelijkheid ziet het er niet uit...

Qua make-up gebruik ik drie merken: Kryolan en Grimas voor mijn waterproof make-up, en Yves Rocher voor het 'gewone' werk. Daar reageer ik tenminste niet allergisch op. Ik heb ook nog wel wat spul van de Hema liggen, meestal voor nagellak.

Het is inderdaad een kwestie van veel doen, bij voorkeur elke dag. Daar leer je het meeste van. Wanneer je, net als ik, je bijna elke dag wel met je uiterlijk bezig bent, is het wel erg handig als wenkbrauwen en wimpers zijn geverfd. Geen mascara en kohlpotlood meer nodig.
Een goede werkplek is ook erg belangrijk, bij voorkeur een theaterspiegel, zo'n spiegel met van die lampjes eromheen. Gewoon ideaal!

Kitty.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Marloes,

ik heb jarenlang geoefend net zo lang tot het ergens op leek. Ik heb in het verleden veel gekeken naar de modellen in de Cosmo en dat soort bladen. Zoek een foto in zo'n blad waar een model heel close-up is gefotografeerd en probeer haar make-up na te doen. Zoek wel een foto van iemand die op jou lijkt, dus met dezelfde haarkleur en kleur ogen.

Voor glamour make-up is een cursus wel heel nuttig, ook al kost dat veel geld. Het scheelt je een hoop tijd. Bedenk dat jarenlang experimenteren je ook een hoop geld kost aan alle verschillende kleurtjes die je koopt en weer weggooit.

Probeer de MAC-winkel in Amsterdam eens. Als ik het goed heb maken die je gratis op, op voorwaarde dat je wat bij ze koopt.

groetjes,

Monica
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Monica Dreamgirl schreef:Probeer de MAC-winkel in Amsterdam eens. Als ik het goed heb maken die je gratis op, op voorwaarde dat je wat bij ze koopt.
Klopt, maar dit geldt ook voor bijvoorbeeld een Arianne Inden.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Hoi meiden,

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik over een tijdje maar eens een mailtje stuur naar Cosmetics Foundation. Wat ik daar op de site zie en lees, klinkt in ieder geval erg interessant!
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Hoi Marloes,

Nog een kleine aanvulling. Het PC programma 'Changes Beauty Studio' bevat een aantal instructiefilmpjes voor het aanbrengen van make-up.
De methode voor het verkrijgen van mooiere sprekende ogen pas ik nu altijd toe.

http://home.fog-ware.com/products/produ ... hanges.htm

Succes,

Joyce
Gebruikersavatar
joke
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: za nov 05, 2005 17:51
Locatie: drachten
Contacteer:

Bericht door joke »

ik heb het geleerd van mijn vrouw en moeder die deden het vroeger altijd bij mij .heb jij niet vrouw of vriendin die je goed kent of buurvrouw of wie dan ook maar die je wel helpen ik wil je graag helpen maar ik woon niet in de buurt groetjes joke
vrouw voelen is vrouw zijn
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joyce schreef:De methode voor het verkrijgen van mooiere sprekende ogen pas ik nu altijd toe.
Nog mooier ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Nicole-vt
dagelijks aanwezig
Berichten: 190
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 23:12
Locatie: C'borg

Bericht door Nicole-vt »

Nathalie,

Dat is bij jou ook idd onmogelijk :D

Cheerz,

Nicole
Let it be..
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Nicole-vt schreef:Nathalie,

Dat is bij jou ook idd onmogelijk :D

Cheerz,

Nicole
Overdrijvert ;-)
Maar bedankt, lief *kiss*

-----------
Marloes1982 schreef:Voor de ervaren dames, die goede make-up vaardigheden bezitten, heb ik daarom deze vraag: Hoe hebben jullie het geleerd?
Hi Marloes, als je het goed vindt, reken ik mezelf gemakshalve maar even tot de 'ervarenen'.

Ik wil je graag vertellen hoe e.e.a. bij mij tot stand is gekomen. Al langer wilde ik graag leren opmaken en doen zoals 'zij' doen. Worden zoals zij worden. Ingegeven door de bewondering die ik heb voor vrouwen die met weinig middelen een maximaal effect weten te bewerkstelligen, moest ik dat toch ook echt leren. Na wat te hebben aangeklooit met diverse merken en smeerseltjes vond ik het al snel tijd worden daar lijn in aan te brengen. want het effect werd niet wat ik beoogde. (ik zal je de foto's uit die tijd dan ook graag besparen *s* )

Hoe dan ook. Nadat ik (een jaar of tien terug alweer) op de bonnefooi maar eens wat visagistes had afgebeld, bleek dat men het helemaal niet zo raar vond om me wat te leren. En al snel kwam ik bij een visagiste in Oostzaan terecht die me de eerste stapjes bijbracht. Compleet met een gezicht vol verf, een kop vol kennis, wat monstertjes en een tekening van een gezicht waar alles moest komen (..) probeerde ik de verzamelde kennis op mezelf uit. En hoe goed het daar ook leek te gaan, thuis bakte ik er maar weinig van. Je kent dat gevoel wel .. de kapper maakt je haar schitterend, je ZIET het 'r doen. Maar probeer het thuis maar eens na te doen. Gaat niet lukken.

Er moesten dus maatregelen worden genomen. En die kwamen in de vorm van veel oefenen, veel fout doen, veel internetfora, -websites ed. bekijken. Maar zelfs toén nog was het niet wat ik wilde bereiken. Zelfs niet na een workshop bij Patricia Paay en haar onvolprezen visagist Tom Sebastian. Kortom, er moest nu eindelijk eens echt worden gebuffeld. Een complete cursus visagie in 52 bedrijven kon Bruintje qua tijd en geld nog even niet trekken. Dus tesamen met Paula (hier nog steeds onder ons) ingeschreven op een workshop van een grootheid in de visagie. Karin Mellissant. Ik geloof dat het 6 of 8 avonden waren. Na een korte basisles waarin we onze vaardigheden tot dan toe moesten prijsgeven begon het echte werk. Diverse looks passeerden op deze lange maar leuke avonden de revue. De catwalk look, de no-makeuplook, de glamourlook (compleet met makeup gemaakt van edelstenen !), de dag- en avondmakeupjes. etc etc. Kortom, het focus lag op het creeëren van looks en dat was net wat ik wilde ! En hier leerden we écht. Zij deed de ene kant van het gezicht voor. En wij moesten de andere kant van ons gezicht op haar wijze inkleuren. Maar dan wel op haar manier. En dat werkte. Sindsdien is er veel gebeurd. Nog steeds heb ik redelijk veel contact met een aantal visagistes die ik vaak bezoek. Eigenlijk heb ik nog geen gevonden die me achterover doet slaan van de uiteindelijk look en het behaalde resultaat. Hoewel Cassandra me nog steeds zeer kan bekoren. Maar erg duur. (Zonde toch. ik zou nog veel van d'r kunnen leren.)

Maar het aanleren van veel diverse methoden van diverse meiden/vrouwen is erg leerzaam gebleken. Er blijken vele wegen te zijn die naar Rome leiden. En zo leer ik steeds weer bij. Bij een andere (net afgestudeerde) visagiste deden we het anders. Zij maakte mij op en daarna ik haar. Zo bleven we alletwee bij en leerden van elkaar. Errug leuk om te doen ! Helaas is het contact nu verwaterd.

Maar ook nu nog blijf ik leren, en blijf ik bezig. Enerzijds omdat visagie nu eenmaal onderhevig is aan trends en mode-invloeden. En daarin dien je bij te blijven als je het leuk wilt houden. Anderzijds omdat ik qua eigen niveau nog steeds niet ben waar ik wezen wil. Hairstyling is bijvoorbeeld ook zo'n ondergeschoven kindje. Ook dát hoort erbij maar daar ben ik echt een hork in. Ondanks drie dochters die ik altijd 's ochtends onderhanden moet nemen qua haar. Maar hoe dan ook: het is een blijft een continue proces, maar wel een waar je veel passie, lol en tijd in kwijt kunt.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Ik heb dat allemaal zelf aangeleerd en af en toe enkele tips gekregen van vriendinnen.



Kirsten.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

Nou Kirsten je hebt aanleg om er mooi jong uit te zien! Ook de tips en trucs zijn volgens mij zeer succesvol :lol: getuige je foto

Liefs Franscien
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

ach franscien, wat was ik toch een schattig babytje hé...

bedankt voor het kompliment
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Plaats reactie