esther-marye schreef:Franka van Brakel schreef:
Dat zit nu allemaal niet in mijn huidige pakket, tenminste het cosmetische deel dan. En ik heb het echt goed gelezen hoor, er waren zelfs collega's die me er op attent maakten.
Dus nog even wachten met de FFS, hihi.
Franka.
Wel je even uit de droom halen, Onder het cosmetische verstaan ze de geslachts aanpassende operatie, Hoe jou aanvullende eruit gezien weet ik niet, maar in de basis verzekering zit alleen maar SRS , dus geen FFS en Borstvergrotingen. Een vriendin van me heeft nu het meest uitgebreide pakket en zelfs daar zit geen borst vergroting in.
Wat ik nu niet snap is dat jij met een partikuliere verzekering zoveel goedkoper uitgaat zijn dan iemand in het ziekenfonds. Hoezo solidair systeem.
Nu mijn zeer uitgebreide pakket bied wel mogelijkheden voor FFS (niet een volledige, maar wel op delen) en een borstvergroting zit niet in het standaardpakket. Klopt! Maar er word een uitzondering gemaakt in het uitgebreide pakket dat mij is aangeboden voor cosmetische aanpassingen betreffend die rotziekte kanker en vastgestelde transseksualiteit.
Overigens hoop ik geen BV nodig te hebben en als de groei door blijft gaan zoals nu, weet ik dat zeker!
Tevens weet ik dat er stevige lobby's geweest en gaande zijn, om voor de TS groep meer vergoedingen vrij te krijgen. Er zijn voor deze groep mensen, anderen die zich druk maken, uit de medische wereld, de LKG T&T, WGTRANS van Humanitas, maar ook op persoonlijke titel, om alles wat die Hoogervorst heeft weg gedonderd, terug te krijgen.
Dus niet alleen roepen, maar er ook wat aan doen!
En Esther, je had het over een solidair systeem, nou ik denk dat dat er nu van gaat komen dus.
De partikulieren betaalde dus altijd veel meer en de ziekenfondsen ontvingen een behoorlijke ondersteuning van het rijk.
En als je nu ergens onder de 25.000,- zit per jaar (gezin/partner) dan krijg je een zorgtoeslag, dus het rijk helpt nog steeds de minder draagkrachtigen, nou dat vind ik prima, mijn ouders hebben dat ook hard nodig!
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een goed salaris te hebben en een hele leuke baan en dat is me ook niet komen aanwaaien, daar heb ik veel voor moeten leren in de avonduren en een hoop doorzettings vermogen. Ik kom ook maar van de LTS af, met 6jes, maar na een paar jaar als kabeltrekker, dacht ik, dit wil ik niet blijven doen, dus aanpakken!!
En voor die FFS ben ik niet afhankelijk van vergoedingen, maar het is altijd fijn om wat terug te krijgen en als dat kan, wil ook ik daar mijn profijt van hebben.