En verder: ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik tevreden ben met wat ik heb. Dat geldt voor de meesten in dit land niet.
Moderator: Moderators
Weet je wat het is: ik ben half Nederlands, en half Surinaams, dus ik ben gewoon te lui om te klagenCoco schreef:Ja hoor, doe ik alleen niet hier.
En verder: ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik tevreden ben met wat ik heb. Dat geldt voor de meesten in dit land niet.
Goed zal ik het iets duidelijker voor je maken.esther-marye schreef:Heel mooi voor je, Hoob wel dat je baas je straks niet er uit werkt , dan wil ik je namelijk wel weer eens horen. Je bent echt niet de eerste TS die haar baan kwijt raakt hierdoor. En nee het mag volgens de wet niet dat ontslag maar ze krijgen het rond hoor. En ja ook jij bent vervangbaar.Franka van Brakel schreef: Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een goed salaris te hebben.
Joanne schreef:premie niet gaan betalen en daardoor uit de verzekering gezet zouden worden is dat die mensen hun eigen schuld vind ik.
Niet iedereen is een opzettelijke wanbetaler !!!!!!En eenmaal eruit, wat dan? Neemt een andere verzekeraar een potentiele wanbetaler zomaar weereven aan?
je zit in de WW en je wordt ziek, momenteel duurt het ongeveer 3 maanden voor je de eerste keer ziekengeld beurt en hebt dus geen geld voor de zorgpremie. Mensen moeten ook eten en zo natuurlijk. Je wordt eruit gegooid en dan? Een korting op je uitkering omdat je niet aan je gezondheid kan werken middels een dokter of ziekenhuis? Nog minder geld en dus nog minder kans op een verzekering?
Joanne schreef: Gevolg: Stijging kosten zorgverzekering € 25,50 per maand en dat is dan ineens een stijging van 38% in plaats van 100%
In mijn geval neemt de regering dus 72% van de kostenstijging voor zijn rekening.
Het kan gebeuren dat je een (groot) deel moet terug betalen!. Wat heel veel mensen vergeten is dat ze voor de zorgtoeslag het inkomen nemen zonder de 6,5% inkomens afhankelijke bijtelling. De belasting dienst vertelde mij om voor de aanvraag van de zorg toeslag het inkomen van 2004 te nemen. Dus daar krijg ik zorgtoeslag over, alleen door die 6,5% heb ik dus eigenlijk recht op minder. En jammer genoeg heeft half nederland het zo ingevuld en moet straks weer terug betalen.Joanne schreef: Volgens de wizard zorgtoeslag berekent dat ik € 403 pj krijg wat neerkomt op ongeveer € 34 per maand.
Concurrentie??? welke , Als ik zo de maatschappijen vergelijk dan zitten ze allemaal rond het zelfde premie bedrag. Kan van het verschil in premie niet eens voor 1 week boodschappen halen (voor 2 personen) Er zijn gewoon afspraken onderling gemaakt over de prijs. Want als het echt een eerlijk systeem zou zijn, dan had ik me ook in belgie of in duitsland mogen verzekeren, maar nee dat heeft HOOGERSNERT dicht getimmerd anders krijgt ie ruzie met zijn vriendjes bij de zorgverzekeringen en komt zijn toekomst baan daar in gevaar.Joanne schreef:Wat door dit nieuwe stelsel bevordert moet worden is de concurrentie tussen de verschillende maatschappij en de prognose is dat er in de toekomst prijsvechters zullen komen in deze branche. Prijsvechters die hun werk doen vanuit een kantoortje en een website en geen gouden kranen en wc's in een megakantoorgebouw nastreven. Uiteindelijk zal dit leiden tot een totaal nieuwe zorgindustrie waarbij het een stuk goedkoper, kwalitatief een stuk beter en daardoor een stuk rechtvaardiger zal worden. In die zin ben ik dus voor dat nieuwe zorgstelsel ook als ik daar (wellicht tijdelijk) meer voor zal moeten betalen..