Datum Adamsappelcorrectie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Datum Adamsappelcorrectie

Bericht door Vicky_ »

Eindelijk is de datum van mn adamsappelcorrectie bekend.

14 April ga ik onder het mes in de VU bij Dr Rinkel

Eindelijk na w8en en uitstel is het dan zover. Ik ben niet zenuwachtig...alleen maar opgelucht :D
Ingezz
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: za jan 03, 2004 18:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ingezz »

Hoi Valissia,

Wat fijn voor je! Het schijnt een redelijk eenvoudige en pijnloze procedure te zijn, dus niets om je druk om te maken!
Ik heb binnenkort ook een afspraak bij een plastisch chirurg voor adamsappelcorrectie, maar dan in het Sint Lucas ziekenhuis. De VU heeft me namelijk naar het Sint Lucas doorverwezen. Vreemd dat jij dan wel door de VU zelf geholpen word. Weet iemand hoe dat zit? Anders moet ik Jos daar maar eens naar vragen.

Groetjes,
Inge
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik ben ook in het Lucas geholpen door dr De Vries (geloof ik. Is al een tijdje geleden) en waarom Valicia nu door de VU zelf geholpen wordt weet ik niet maar dr De Vries heeft zijn werk goed gedaan bij mij. Litteken is nagenoeg niet zichtbaar en de operatie is peanuts. 20 min onder zeil een nachtje slapen en dan weer naar huis. Inderdaad weinig om je druk over te maken. Succes Valicia.
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Nou ik word in de VU geholpen omdat ik via de Logopedie bij de VU ben doorverwezen naar de KNO, Als ik via het Genderteam was gegaan was ik ook naar het Lucas Andreas gemoeten. Maar Dat had eigenlijk niet gemogen hoorde ik later via Jos maar omdat ik al bij de Anasthesist alles was geweest ging het gewoon door in de VU dus vandaar.
Gebruikersavatar
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 15:29
Locatie: Den Haag

Bericht door Renate den Heijer »

Hoi Valissia....of is het nou......?

Heel veel succes morgen met de operatie. Ik zal aan je denken.
En alvast een spoedig herstel toegewenst.

Groetjes, Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Sorry Valissia dus :oops: :D
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Hoihoi Meiden

Het is gebeurd... Eindelijk. Ik heb niet echt veel pijn. Ben alleen flink misselijk van de narcose geweest. Mocht gisteravond gelukkig wel naar huis. Er zit nog een pleister op die 8 dagen moet blijven zitten maar voor zover ik kan zien is de bobbel eindelijk weg :D
Natalie
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: di jun 12, 2001 2:00

Bericht door Natalie »

Hey V.

gefeliciteerd!
Heb je er nog verder blauwe plekken van overgehouden of is het alleen die pleister. En ik neem aan dat je de pijn ook draaglijk is en indien nodig met een aspirientje wegdrukt?

Om ff lekker zeikerig te doen, bij mij is de vergoeding nooit doorgekomen. Tja dat krijg je als je een particuliere verzekering hebt, die regeltjes zijn net ff anders en worden heel strikt gehandteerd. Maar ik heb het nog niet opgegeven, ze zijn nog niet van af want zo ben ik dan ook wel weer maar ik schat de kans dat ik er als winnaar uit kom niet zo hoog in.

Ik zit nu alleen ff verder te kijken of er ook klinieken zijn die die ingreep uitvoeren en of hier meiden zijn die een paar adresjes voor me hebben. Ik heb er tot nu toe 1 online gevonden en jos probeert er ook eentje boven te halen.
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Hoihoi, het enige dat ik nu nog heb is een lidtekentje. en dat smeer ik twee keer per dag in met lidtekencréme. Ben echt blij dat ik het heb laten doen. en de pijn viel reuze en reuze mee.

Veel succes verder

XXX
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Hoe staat het er nu mee Vicky? Is het litteken zo goed als weg?

Ik ga 19 december voor een eerste gesprek naar een KNO-arts bij het VU. Ik hoop dat het vergoed wordt, anders moet ik hard gaan sparen. Desnoods mijn vakantiegeld in mei...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Hai Channie

Het lidtekentje is nog wel wat rood, maar met een beetje make-up erover zie je er niks meer van.
Ik ben zeer te spreken over de KNO-arts in de VU
Natalie
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: di jun 12, 2001 2:00

Bericht door Natalie »

Ik had al via andere meiden gehoord dat het wel tot een jaartje kan duren. Ik heb het medio augustus laten doen en bij mij is het nog een beetje rood en je voelt het littekentje nog ... zal vanzelf wel slinken denk ik maar zo. Het stoort me eigenlijk geeneens ofzo.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Bij mij is het ook nog te zien en het gebeurde in mei van dit jaar......binnenkort word het nog us gedaan, want de stemoperatie had geen effekt :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Gister bij Dr. Rinkel geweest. Medio febr/maart onder het mes (mits het goedgekeurd wordt, maar Dr. Rinkel verwachtte van wel).

Het is me alleen niet duidelijk of ik nu meteen op de wachtlijst sta, of dat je dat pas komt na de pre-operatieve screening. Dat laatste zou ik gister krijgen, maar het was op die afdeling druk en patienten met afspraak gingen voor. Om het lange wachten te voorkomen een afspraak gemaakt voor 1 febr as.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Hoi meiden,
Ook ik ben gisteren bij Dr. Rinkel behandeld, en kan dus nog niet zo veel zeggen.
Ik was inmiddels al door Valissia ingelicht en gerustgestled, want ik was erg nerveus, omdat vroeger dit soort ingrepen uiterst risicovol was, en omdat dit nu meer niet het geval is, durfde ik de stap alsnog te wagen.
Ook van Kitty had ik al het een en ander vernomen.
Het meest last heb ik op dit moment van de pleister......is een soort van doorzichtig folie, en ze hebben het waarschijnlijk er op gedaan toen ik met mijn hoofd een beetje schuin omhoog lag, want nu loop ik als een soort robot door het huis! :lol:
Gisteren zei de verpleger al tegen mij dat ik die pleister er vandaag al vanaf mocht halen, maar hij zit er natuurlijk niet voor niets, want zo kan er weinig gebeuren als ik b.v. mijn hoofd naar achteren zou gooien(niet dat ik verwaand ben of zo hoor! :wink: )dus ik laat hem nog maar een paar dagen zitten, want beter nu ff een beetje onhandig doen, dan straks een minder mooi litteken over te houden toch!?
Ik kan er nu dus nog weinig van zeggen, maar zodra dat het geval is laat ik het weten.
Verder is het me ook allemaal veel meegevallen, en die Dr. Rinkel is een hele aardige kundige dokter, ik had er tenminste alle vertrouwen in!
Ik hen het trouwens ook vergoed gekregen(zilveren kruis)en had na 2 weken de goedkeuring al binnen!

veel liefs,
en voor iedereen een gelukkig 2006!

Betteke
Plaats reactie