'To make-up or not to make-up, that is the question'

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou dan blijven we nog un beetje oftopic :wink:

Lisa, wat jij nou schrijft is voor mij helemaal duidelijk, misschien heb ik het niet zo kunnen overbrengen, maar ook ik denk dat iedereen uitgeleverd is aan zijn omstandigheden, zeker ik ben met 16 het ouderlijke huis uit en deed dus alles zo hoe ik dat nou wou, ik wil ook niet vergelijken met andermans leefomgeving, ook niet TS en TV.....im Grunde zijn het allebij ergens drangen, die je uitgeleverd bent, toch.....

......ik wil ook nie, dat dit hier in een geile praatjesgroep eindigt, neuh wat ik wou zeggen is, dat er wel degelijk mensen zijn, die dermate in hun drang gevangen lijken, dat ze er vet de problemen mee hebben, erover willen praten, maar toch nergens een platvorm vinden om dit serieus te doen.....voor vieze praatjes leek die wel degelijk iets te hebben gevonden op het net, daar is er genoeg te vinden, maar dat zocht die op dit moment nie, hij deed wel degelijk serieus tegen mij, anders had ik zeker nie verder gepraatt met hem.......

......nee in mijn verhaal hier gaat het erom, over de problematiek te kunnen praten in welke sommige zijn terecht gekomen door alles stiekum in het geheim te houden, tot ze eraan bijna ten donder gaan! en daar hoor je maar weinig.......in het geval van die trucker zo erg, dat die het zelf niet meer leuk vond.....zelf er zwaar onder leed.....

....snap je me un beetje :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mara schreef:... over de problematiek te kunnen praten in welke sommige zijn terecht gekomen door alles stiekum in het geheim te houden, tot ze eraan bijna ten donder gaan! .......
Als dat geen mooie voornemen in 2006 voor onze forum is, weet ik het ook niet.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

.......ha, je snapt me :)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

ik doe niet zo moeiulijk hoor, ik ga welk eens uit als meisje, meer niet. mischien ben ik wel meer een dragqueen dan een travestiet alleen ik hou niet zo van dat overdrevene en de meeste drags die ik ken zijn homo (ik ben zelf bi). natuurlijk kick ik op de aandacht, als je een hoop mooeite doet omn er goed uit te zien wil je dat natuurlijk wel graag horen ;) en het is erg gaaf als iemand je een lekker wijf noemt of zoals pas het mooiste meisje in de club :oops: en het is ook erg cool dat mannen soms over elkaar struikelen om me een dranbkje aan te bieden hihi.

dat van wat kim zegt over hgaar dochter klopt wel, ik heb met oud & nieuw drie kwartier in de rij gestaan in de kou in een kort rokje. lekker is anders en een broek zit ookj makelijker maar bij uitgaan gaat het niet om hoe je kleren zitten maar hoe ze staan (beroemde uitspraak van Sabine mijn beste dinnetje) :) :) :)

kimm, ik begin toch steeds benieuwder te worden hoe je eruit ziet want de meeste trava's die ik ken zie je duidelijk dat het mannen zijn,heb je een foto fozo?

voor de duidelijkheid: ik ben vrijgezel! sabine is mijn beste dinnetje en we hebben ook sex maar verder nix.
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Erotic Esther schreef:ik doe niet zo moeiulijk hoor, ik ga welk eens uit als meisje, meer niet. mischien ben ik wel meer een dragqueen dan een travestiet alleen ik hou niet zo van dat overdrevene en de meeste drags die ik ken zijn homo (ik ben zelf bi). natuurlijk kick ik op de aandacht, als je een hoop mooeite doet omn er goed uit te zien wil je dat natuurlijk wel graag horen ;) en het is erg gaaf als iemand je een lekker wijf noemt of zoals pas het mooiste meisje in de club :oops: en het is ook erg cool dat mannen soms over elkaar struikelen om me een dranbkje aan te bieden hihi.

dat van wat kim zegt over hgaar dochter klopt wel, ik heb met oud & nieuw drie kwartier in de rij gestaan in de kou in een kort rokje. lekker is anders en een broek zit ookj makelijker maar bij uitgaan gaat het niet om hoe je kleren zitten maar hoe ze staan (beroemde uitspraak van Sabine mijn beste dinnetje) :) :) :)

kimm, ik begin toch steeds benieuwder te worden hoe je eruit ziet want de meeste trava's die ik ken zie je duidelijk dat het mannen zijn,heb je een foto fozo?

voor de duidelijkheid: ik ben vrijgezel! sabine is mijn beste dinnetje en we hebben ook sex maar verder nix.

Hallo Esther,

voor TV's is dat best wel moeilijk te begrijpen dat jij die drang niet hebt, maar ik begrijp dat wel. Probeer het zo te houden, zou ik zeggen.

Een dragqueen ben je niet omdat je geen homo bent en het klopt ook met je uiterlijk. Je bent bi maar valt vermoedelijk meer op het vrouwelijke uiterlijk. En volgens mij is de juiste term daarvoor showgirl. Een 'meisje' dat zich mooi mogelijk maakt voor de show. Zo'n uitspraak als die van Sabine heb ik ook wel eens gedaan: het gaat er niet om wat je voelt als je je verkleed hebt, maar het gaat erom wat je publiek ervan vindt. Tijdens een fotoshoot zei een model ooit iets in de trant van 'dit is een onmogelijke houding die bijna niet vol te houden is' tegen wijlen Paul Huf. Paul reageerde met: Dat zal best, maar door mijn zoeker zie je daar helemaal niets van en ziet het er leuk uit en daar gaat het om.

En dan die foto. Als je er maar leuk uitziet, he? Die foto is voor mij wat moeilijk, want dan weten onmiddellijk heel veel mensen in mijn omgeving deze site te vinden. En de ervaring leert dat mensen niet de moeite nemen alles te lezen, maar er vooral uitpikken wat ze kunnen gebruiken. En dat is niet altijd het leukste. En de ervaring leert ook dat je een hoop gefluister krijgt in de trant van: 'En hij staat ook met een fotootje op Internet.' En als ik eerlijk ben, heb ik daar op het moment eigenlijk even geen zin in. Even rust in de tent. En bij al dat internetgedoe moet ik natuurlijk ook rekening houden met wat mijn vrouw en kinderen daar van vinden.

En wat communiceer je nu precies met zo'n fotootje? Wat wil je er mee communiceren?

Natuurlijk vind ik een leuke vrouwenfoto van mezelf gaaf. En ik heb ook wel eens gehad dat ik foto's van mezelf ging rondsturen, zo trots was ik erop.

Wat ik zou willen communiceren, is ongeveer dit.

Ik ben een geemancipeerde man. De 3 dingen die ik in het leven het belangrijkste vind, zijn mijn vrouw, mijn kinderen en mijn werk. En inderdaad ik loop er wel eens wat ambigu, wat vrouwelijk, wat androgyn bij. Maar mijn vrouw is dol op me, ik ben een goede vader, ik drink niet, ik rook niet, ik gebruik geen drugs (behalve koffie) en verdien zelf de helft van het gezinsinkomen en voed in de andere helft van de tijd de kinderen op. Mag ik er dan misschien er van tijd tot tijd wat vrouwelijk bij lopen? Dat zou in het Nederland van 2006 toch moeten kunnen? Waarom geeft dat dan verdorie zo'n gezeur??????

Maar communiceer ik dat met zo'n fotootje? Voorlopig denk ik even van niet.

Kun je als ik in volledige travestie ben, zien dat ik een man ben? Lijkt me van wel. Om te beginnen ben ik verdacht lang. In ieder geval kun je het horen aan mijn stem. Maar wat er gebeurt, is ongeveer het volgende. Ik zie er oppervlakkig gezien uit als een leuke vrouw. Door het haar, de kleding en mijn figuur. Mensen zien daar als het ware hun eigen stereotype plaatje in. Zo als je in een cirkel waar een stukje uit mist, toch een cirkel kunt herkennen. Het is een soort toneelspel. Mensen vinden het leuk om te geloven dat je vrouw bent. Maar ze zouden natuurlijk best kunnen weten dat je man bent.

Heb ik een knap qua gezicht? Helaas niet. Ik heb een redelijk gezicht, maar niet een geweldig. Mijn vrouw en veel andere vrouwen hebben gewoon veel mooiere gezichten. Ook veel mannen. Jij trouwens ook. En helemaal echt jong is het dus ook al niet meer.

Waar ik het in de praktijk vooral van moet hebben, qua misleidingstactiek, zijn de kleren, het haar en mijn figuur. En gelukkig heb ik gigantisch veel mooie dameskleren en kan ik daar heel leuke dingen mee bereiken. Maar veel gedoe vind ik het wel. Nee, laat mij maar gewoon man zijn, mits ik me dan wel van tijd tot tijd me vrouwelijk mag kleden.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

OK Esther is een showgirl -- maar dat is haar invulling van Travestie en zij is weldegelijk een travestiet:
Van travestie is met name sprake, wanneer dit vrouwelijke gedrag zich uit in een voorkeur voor het dragen van vrouwelijke kleding.
Ik zie het verschil niet en zie niet wat het heeft te maken met drang.

Een drang heeft ze kennelijk nooit gevuld maar ze heeft wel op een gegeven moment gekozen om te proberen als vrouw eruit te zien. Vreemde keus voor een man toch? En ze heeft haar keus uitgevoerd. De vraag voor mij is -- hoe lang is de langste tussenpoos tussen het verkleden geweest? Want het wordt pas ervaren als een drang wanneer er redenen zijn om het niet te doen en je doet het toch. Als de redenen nooit voorkomen zou je nooit weten dat het een drang is. Het is net zoals de roker die niet bewust is van een rookverslaving omdat hij nooit heeft geprobeerd om te stoppen.

Dat Esther nooit een drang heeft gevoeld -- fantastisch zou ik maar zeggen; hou maar zo. Dat ze daardoor geen travestiet is: sorry daar ben ik er niet mee eens. If it walks like a duck and quacks like a duck and acts like a duck it's probably a duck.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

kim dietrich schreef:Een dragqueen ben je niet omdat je geen homo bent
Sinds wanneer zijn alle dragqueens homo? Vind je het gek dat door zo'n redenatie de hele maatschappij denkt dat TV's ook homo zijn?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lisa schreef: If it walks like a duck and quacks like a duck and acts like a duck it's probably a duck.
Gewéldig ! Met deze ene zin, lieve Lisa, heb je in feite de essentie van de travestie beschreven ! :) Als de buitenwacht inderdaad dat zou denken waren er veel meer tv's tevreden, denk ik. Je insteek van deze zin was een andere, dat weet ik, maar het blijft een mooie zin :)

Wat we in ieder geval hierbij kunnen vaststellen: Esther acts like a female-duck. En dat is meer dan veel tv's lijkt te willen lukken. Soms omdat ze het zelf niet willen (het waarom daarvan heb ik nooit begrepen en zal ik ook nooit begrijpen) soms omdat ze veel redenen zien (partners, schaamte of financiële dan wel fysieke/mentale onvermogens) om daadwerkelijk een eendje te realiseren. Daar heeft je al dan niet mooie uiterlijk niet zo heel veel mee te maken, denk ik. Het gaat erom hoever je wilt gaan in je rol. Dat is geen waardeoordeel. Maar de essentie is wel waarom zou je aan travestie willen doen als je toch geen eendje (lees: vrouw) zou willen lijken met de beste vermogens die je hebt ? Om dan meteen als dragqueen te worden uitgemaakt gaat me iets te ver. Dat neigt naar een soort jaloezie die ik erg onprettig vindt.

T.a.v. Kim nog even dit. Je haalde aan dat je je erg bewust bent van mensen in je omgeving die je fototje van internet zouden gaan halen. Om daarmee hun voordeel te halen, ten nadele van jou. Daarbij de volgende vragen: 1. waarom zouden ze dat uberhaupt willen doen ? De ervaring leert dat mensen die hier komen, eigenlijk alleen maar komen uit interesse voor zichzelf of hun omgeving. 2. Denk je niet dat ze belangrijker zaken te doen hebben dan jou ' een hak te zetten' en maak je je jezelf daarmee niet veel te belangrijk ? 3. En dan nog, dan hebben ze jouw foto, SO WHAT ? Wat zouden ze kunnen doen ermee ? Jou of je gezin ten schande maken ? Kom op zeg ! Doen ze dat toch maar lekker ? Het gaat erom dat je je niet laat verschuilen om dat je niet aan "de norm" zou voldoen. Nou, f uck the norm, hoor. Als wij, als nederlanders allemaal nog steeds in het gareel zouden moeten lopen, dan was elke woendag nog steeds gehaktdag, moesten we allemaal de was doen op maandag, waren op zondag alle openbare bedrijven dicht, konden we alleen naar de kerk en wee je gebeente als je afwijkt van die zogenaamde norm, dan werd je verguisd. Dit is 2006, Kim. Blijf nou niet hangen in een traditie van 50 jaar terug, meis. Leef je uit en geniet ervan. het leven is te mooi en te kort om jezelf te gaan beknotten.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nathalie schreef:Maar de essentie is wel waarom zou je aan travestie willen doen als je toch geen eendje (lees: vrouw) zou willen lijken met de beste vermogens die je hebt ?
Omdat een puur vrouwelijk uiterlijk, net als een puur mannelijk uiterlijk, niet bij iemand past...
...of omdat iemand haar eigen gezicht met make-up minder mooi vindt dan daarzonder...
...of omdat iemand geen geld voor make-up over heeft en dat geld liever in kleren steekt...
...of...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lisa,

Ik snap 't even niet: Nathalie stelt 'n vraag, ik antwoord haar, waarom denk je dat ik haar vraag niet beantwoord?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Nathalie schreef:Maar de essentie is wel waarom zou je aan travestie willen doen als je toch geen eendje (lees: vrouw) zou willen lijken met de beste vermogens die je hebt ? Om dan meteen als dragqueen te worden uitgemaakt gaat me iets te ver. Dat neigt naar een soort jaloezie die ik erg onprettig vindt.
Retorische vraag
Een vraag die (vanwege het effect) uiterlijk de vorm van een vraag heeft maar geen echte vraag is: het antwoord hoeft namelijk niet gegeven te worden.

Voorbeeld:

Joost van den Vondel:

Wie zal die droeve Moeder troosten, nu zij haar lieve kinders derft?
Bron: nederlands.nl

Snap je mij nu wel, Frederique?

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

wel grappig, als ik uitga vraagt bijna noioit iemand waarom ik dat dcoe als meisje, hier wel ;) mischien heb ik het nog niet goed uitgelegd dus zakl nog een keer proberen: ik zie er gewoon graag leuk uit. als ik er als man net zo goed uit zou kunnen zien dan als esther zou ik me denk ik niet verkleden als vrouw maar als ik eerlijk ben zie ik er gewoon beter uit als vrouiw dan als man. alleen betekend dat wel dat ik er echt toppie uit wil zien als vrouw want anders heeft het natuurlijk geen zin. en ik doe het maar 1x per maand ofzo hoor, he tmoet wel leuk bliujven en het is best wel een gedoe met al dat scheren enzo.

hoe ik ben begonnen is dat ik mijn hele leven al allerlei dingen uitprobeer, je leeft maar 1x tenslotte. een paar jaar geleden had ik iets met een trans wat nog steeds een goede vriendin van me is en die liet fotos zien van toen ze nog man was. en ik vond dat erg gaaf dat diezelfde persoon met baard op de foto nu echt een vrouw was nmet alles erop en eraan. later had ik het met een meisje daartover en die zei dat ik er ook wel goe duit zou zien als vrouw. dus heb ik dat een keer geprobeerd en dat beviel wel. af en toe is het heel simpel hoor ;)

ik ben er ook heel open over op mijn werk weten de meesten het wel, en hebben ze ook de foto's gezien. een meisje van mijn werk is zelfs vorig jaar een keer mee geweest en ze vond me erg gaaf als esther, later vertelde ze tegen een paar andere meisjes op ons werk dat ze vond dat een kort rokje mij beter stond dan haar en dat ze jaloers op mijn benen was :oops:

natuurlijk is he tniet altijd feest, vorige week was ik op een erotic niewjaarparty en daar liep ook een hoop boeren rond die het leuk vonden om een beetje te schelden maar volgens sabine was dat vooral omdat ze maar al te graag iets met me zouden willen p[roberen maar het alleen niet durven toe te geven gegenover hun vtrienden ;)

de enige keer datikk me echt *** voelde was toen ik onverwachts mijn ex tegenkwam met wie ik heb samengewoond en zij van niets wist. eerst liep ze boos weg maar gelukkig draaide ze latr bij, we staan zelfs samen op de foto. :) :)

oh trouwens ik wilde niemand beledigen met dragqueen ofzo hoor,ik ken er een paar en die dzijn allemal homo en harstikke tof alleen is niet mijn ding. voor de restr heb ik voor iedereen respect, in de erotic scene heb je ech heel veel soorten mensen en de meeste zijn heel tof.
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Erotic Esther schreef:wel grappig, als ik uitga vraagt bijna noioit iemand waarom ik dat dcoe als meisje, hier wel
Wij hebben het ook niet aan jou gevraagd, Esther; je hebt het zelf hier aangestipt:
Erotic Esther schreef:voor mij is het dus heel simpel: ik draag vrouwenkleding omdat ik het leuk vindt, en ik vindt het vooral leiuk omdat ik er goed uitzie als vrouw.
En voor de rest is het voor mij verder geen punt waarom je het doet; integendeel heb alle bewondering voor je.

Mijn postings hierover zijn meer gericht aan wat ik beschouw als een kunstmatige scheiding dat Kim probeert te maken nav jou:
kim dietrich schreef:Maar als je de drang niet hebt, en ik bedoel dit niet negatief of zo, integendeel, ben je eigenlijk geen echte TV. Je bent showgirl.
Voor mij is een showgirl een vorm van travestie dat niet afhankelijk is van de redenen waarom je het doet maar de manier dat je het doet. Zoals ik in een andere draad heb geschreven, voor mij is de criteria voor wat je bent hoe je handelt en niet jouw motieven daarvoor. Niet omdat de redenen mij niet interesseren maar juist omdat op basis van dezelfde redenen andere mensen toch vaak anders van elkaar handelen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Beste mensen,

jullie reageren altijd zo snel en zo veel, dat valt bijna niet bij te houden. Dat maakt het ook erg leuk, hier.

Mijn eigen ervaring is dat je met gewone mensen niet of maar heel beperkt over travestie kunt praten. Heel veel mensen hier weten het wel, maar het lijkt altijd een wat moeilijk onderwerp kennelijk. Het leuke van deze site is dat jullie daar eindeloos over door kunnen zeuren net als ikzelf en dat maak je dus echt nergens anders mee.

Ik heb de term drag-queen gebruikt en het nog even nagezocht in de Engelse wikipedia. Een drag queen wordt verondersteld meestal homo te zijn, verder vrouwen uit te beelden en verder dat op een overdreven manier te doen. Wat Esther doet en wat ik ook probeerde, is iets heel anders. Wij proberen een mooie, leuke vrouw neer te zetten. En als dat je enige doel is, ben je dus showgirl. En dat is inderdaad iets dat TV's eerder als doel zien, dan drag queens. Verder bedoel ik niets negatiefs met die term. Maar een showgirl ziet het uitbeelden van een mooie vrouw als het einde, terwijl een dragqueen het juist leuk vindt er een beetje een grapje van te maken.
Lisa met een S schreef:Mijn postings hierover zijn meer gericht aan wat ik beschouw als een kunstmatige scheiding dat Kim probeert te maken nav jou:
kim dietrich schreef:Maar als je de drang niet hebt, en ik bedoel dit niet negatief of zo, integendeel, ben je eigenlijk geen echte TV. Je bent showgirl.
Voor mij is een showgirl een vorm van travestie dat niet afhankelijk is van de redenen waarom je het doet maar de manier dat je het doet. Zoals ik in een andere draad heb geschreven, voor mij is de criteria voor wat je bent hoe je handelt en niet jouw motieven daarvoor. Niet omdat de redenen mij niet interesseren maar juist omdat op basis van dezelfde redenen andere mensen toch vaak anders van elkaar handelen.
Ik maak een onderscheid in showgirls en in echte TV's die een drang hebben. Is dat terecht?

Om te beginnen het gaat me niet om het woord TV. Als jij vindt dat je ook zonder die drang toch TV bent, vind ik dat prima. Maar heel vaak wordt travestie gedefinieerd als het dragen van vrouwenkleren door mannen uit een soort drang. TV's zelf melden dat ook en je kunt het soms ook uit hun verhalen halen. Op een gegeven moment had ik er b.v. schoon genoeg van en deed ik al mijn prachtige dameskleren bij het oud vuil. Een behoorlijk vermogen verdween zo. Een tijd ging dat goed, maar toen... Nou, dit soort verhalen heb ik niet alleen, maar die hoor je heel vaak. Die drang kan er dus in ieder geval zijn en die knap sterk zijn.

Stel nu dat je acteur bent en je moet als man een vrouwenrol spelen. Travestie dus. Heb je dan die drang. Nee, dus. Als je dus puur voor je werk zo iets doet, hoeft die drang er (nog) niet te zijn.

Verder is het, dat werd in de postings hiervoor ook al opgemerkt, heel opvallend dat je travestieten eigenlijk nooit hoort over die drang. Als je ze hoort, hebben ze het over het uitleven van hun vrouw zijn, het toegeven aan hun vrouwelijke gevoelens, tot rust komen door zich (als vrouw) te verkleden, etc. Het is een beetje een taboe onderwerp op travestie.org. En niet alleen daar. Ook Maartje Hart zegt b.v. zich wel als vrouw te verkleden, maar eigenlijk niet die drang meer te hebben. Maar Maartje, waarom verkleed je je dan? En zelf zeg ik dus ook al zo iets.

Nu heb ik de laatste tijd verschillende verhalen gehoord van mensen die geen travestiet waren. Maar in het kader van een feest of uitgaan ontstaat de situatie dat ze zich op eens als vrouw moeten verkleden. Die mensen zijn dus nog niet gehooked, hebben de drang nog niet. Heel vaak ontdekken ze dan dat het erg leuk kan zijn om een mooie of leuke vrouw te spelen. Lijkt me niets mis mee. En nog steeds hebben ze (naar ik aanneem) de drang niet. In ieder geval dat is wat ze zelf rapporteren. En als T's denken we wel beter te weten en staan we nog al kritisch tegenover dat soort verhalen. Maar ik denk misschien ten onrechte.

Laten we nu eens naar de uiterlijkheden kijken. Op deze site en op foto-sites kun je soms foto's vinden van beginnende travestieten waar de sex bijna van afdruipt. Wij hier op deze site vinden dat wat genant en ongepast. Je ziet b.v. een kort rokje met daaronder een panty waarin het haar op het mannenbeen nog goed te zien valt. We hebben daar natuurlijk wel kritiek op, maar we herkennen het ook wel. Want lang geleden hebben we zelf ook wel eens zulke dingen gedaan.

En kijk dan nog eens verder. Op TenT avonden zie je altijd weer mannen die op een of andere manier net verkeerd gekleed lijken. En zelf heb ik me daar ook we aan schuldig gemaakt, geef ik toe.

En neem dan eens de discussie in dit draadje. Iemand die kennelijk erg goed is in dat verkleden als vrouw, merkt iets heel voor de hand liggends op (dat je het altijd zo goed mogelijk moet doen en anders maar niet) en onmiddellijk komt daar verwoed commentaar op.

En neem nu vrouwen. Je hebt goed geklede vrouwen, je hebt slecht geklede vrouwen. Maar je hebt nooit vrouwen die gekleed zijn zoals een TV soms gekleed kan zijn. Hoe valt dat allemaal te begrijpen?

Waarom verkleed je je eigenlijk? Wat hoop je ermee te bereiken? Dat is een heel normale vraag, maar bij TV's krijg je uiteindelijk altijd nogal vage antwoorden. Anders worden ze gek. Ze zijn transgender. Het voelt zo fijn. Het is rustgevend. Ze zijn zichzelf aan het ontdekken. Ze uiten hun vrouwelijke kant.

Wat mij dan opvalt in al die antwoorden van mannen die vrouwenkleren dragen, is dat ze het bijna altijd over hun gevoelens hebben. Door het dragen van vrouwenkleren krijgen ze bepaalde gevoelens. (En ik ken dat zelf natuurlijk ook.)

Maar Esther en andere showgirls geven openlijk toe en maken dat ook via hun gedrag duidelijk, dat hun gevoelens er eigenlijk niet toe doen. Ze streven een bepaald doel na en om dat doel te bereiken zijn ze bereid een hoop ongemak op de koop toe te nemen. Zij krijgen dus in eerste instantie soms een hoop negatieve gevoelens maar nemen die op de koop toe.

Tegenover de moeite, het gedoe, de kou, etc. staat een duidelijk doel: er een avondje als een plaatje uitzien. En of dat plaatje echt geslaagd is, bepaalt bij een showgirl uiteindelijk het publiek. Je bent acteur en het gaat om het publiek. Het applaus, de aandacht is je beloning, je kick. En als je dat weet, is het allemaal heel simpel, precies zo als Esther stelt.

En zo lang Esther haar optreden clean weet te houden, is er geen probleem. Wat ze doet, is tegenwoordig sociaal acceptabel, lijkt me. Veel mensen in ons land zullen dat weten te waarderen.

Maar voor een echte TV heeft die kleding een heel andere functie. En dan krijg je dus heel snel van die typsiche travestie outfits. Heel herkenbaar voor ons, maar sociaal natuurlijk niet echt geaccepteerd en nogal moeilijk liggend.

Hoogste tijd om te stoppen. Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Plaats reactie