Ik moet even wat kwijt. Mijn ei, zeg maar.
Vrijwel iedereen weet nu wel over mijn zeemeerminprojecten. Velen hier vinden dat fantastisch, maar ook daarbuiten ben ik inmiddels goed bekend. Een medewerker van het programma Man Bijt Hond heeft mij gevonden via mijn profiel hier op Travestie.org. Of ik mee wilde werken aan een item voor dat programma als zeemeermin. Leuk, toch? Tuurlijk! Oh, ja, of ik dan ook een interview wilde geven. Ehhhh.... dat wordt een probleem. Ik mag er dan wel mooi uitzien als meermin, maar mijn stem is nog steeds mannelijk te noemen. En die combinatie past niet bij elkaar en zo wil ik zeker niet op tv verschijnen. Toegegeven, binnenkort begin ik met logopedie, maar ik kan onmogelijk mijn stem trainen in een paar weken. Dat kost nu eenmaal meer tijd.
Geen probleem, meende men, we kunnen je stem digitaal aanpassen. Oke, ik wacht het af. Nou, het resultaat klonk ongeveer als Micky Mouse. Dat wordt dus een afgang. Of ik dan in twee weken mijn stem kon aanpassen. Tuurlijk, doe ik effe.
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Later meende men dat de kijker het toch niet opvalt met wat voor stem ik op de beeldbuis verschijn. Alsof een zeemeermin met een mannenstem de normaalste zaak van de wereld zou zijn en het dus niet opvalt.
Onzin.
Ik had hen ook op de hoogte gesteld hoe ik een beetje in ellaar zat. Over transgenderisme. Men heeft geen flauw benul van transgenderisme, en het leek er eigenlijk op dat het men niet zo interesseerde. Dit in tegenstelling tot alle andere projecten en events waar ik aan mee heb gewerkt.
Man Bijt Hond was gewoon uit op iets bijzonders. Goed, ik besef heel goed dat mijn creaties niet alledaags zijn en heb dan ook geen enkele moeite om mijn medewereking te verlenen voor interviews in dag- en weekbladen, promoties, commercials en speciale evenementen.
Maar ik ben nu eenmaal een perfectioniste. Dus in dit geval eerst mijn stem trainen en dan pas een interview. Niet eerder. Maar ja, geduld is in de televisiewereld een woord wat men niet kent. Het gaat om sensatie. Kijkcijfers. En of mijn stem klinkt als een man doet er gewoon niet toe. Maar voor mij is het een afgang. Ik denk dat ik er verstandig aan heb gedaan het te cancellen.
Goed, dat was mijn ei...
Liefs, Kitty.