Vrouwensymbool op de overzichtspagina
Moderator: Moderators
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Is het voor de eigenaar van de site niet mogelijk, de software dermate aantepassen, dat iedereen zijn/haar eigen symbooltje kan kiezen, ik bedoel, bij al de gradaties tussen man en vrouw, zal je het met maar een a twee (ook niet met drie a vier of vijf) symbolen, niet ieder na zijn/haar zin kunnen maken......
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Precies daarom reageer ik, Frederique.Frederique_ schreef:@Nathalie en Coco: voor mij is het leven tussen man en vrouw (en dus het kiezen voor deels man en deels vrouw en niet voor 100% man of vrouw) een wezenlijk onderdeel van mijn transgender zijn. Ik krijg via het "lullige symbooltje" ( ) het gevoel dat deze site gaat over het "alleen maar vrouwelijke" - en dat voelt (juist!) niet als datgene wat voor mij binnen mijn proces het belangrijkst is.
Al zetten ze een olifant als symbool neer. Waarom zou het jou nou moeten uitmaken ? Ik kan me toch slecht voorstellen dat deze site zo essentieel is voor je leven als Frederique. Of is je leven zo afhankelijk van het gebruik van teksten en symbolen van anderen ? En zo ja, wat zegt dat jou over de afhankelijkheid en inrichting van je eigen leven tot nu toe ?
Get a life, girl.
Yours, not theirs.
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Symbolen hebben ons door de eeuwen heen al duidelijk gemaakt,dat het een taal is die in
een teken duidelijkheid schept,voor diegene die daar behoefte aan hebben.Of juist genoeg hebben aan één symbool.
Elk symbool schept duidelijk een energie die op iedereen verschillend inwerkt.,(twee uitersten zijn b.v. de swastika en de hollandse Leeuw)
De verschillende uitwerkingen die alleen al deze symbolen hebben moge duidelijk zijn,de kracht en emoties zijn overduidelijk!!!
Dit geld ook voor vele duizenden andere symbolen.
Frederique,jouw taal is duidelijk net als je symbool,de energie hiervan roept nu al reakties en emoties op.Dus kunnen we vast stellen dat jouw symbool werkt.Aplaus voor jezelf!
Veel liefde toegewenst Robin
een teken duidelijkheid schept,voor diegene die daar behoefte aan hebben.Of juist genoeg hebben aan één symbool.
Elk symbool schept duidelijk een energie die op iedereen verschillend inwerkt.,(twee uitersten zijn b.v. de swastika en de hollandse Leeuw)
De verschillende uitwerkingen die alleen al deze symbolen hebben moge duidelijk zijn,de kracht en emoties zijn overduidelijk!!!
Dit geld ook voor vele duizenden andere symbolen.
Frederique,jouw taal is duidelijk net als je symbool,de energie hiervan roept nu al reakties en emoties op.Dus kunnen we vast stellen dat jouw symbool werkt.Aplaus voor jezelf!
Veel liefde toegewenst Robin
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
Ik vind wel dat Frederique een punt heeft:
Dat transgendersymbool (bovenste in haar eerste bericht) lijkt me wat toepasselijker.
Maar aan de andere kant, dit is gewoon onvermijdelijk.
Feit is dat 95% van de mensen die hier komt een M->V T* is.
Op de voorpagina staat ook een prominente link naar 'van man naar vrouw'.
Ik als transgender, zou ook een probleem kunnen maken van de naam 'travestie.org'.
En dan ?
Ook op deze site ben ik weer een uitzondering.
Maar feit is ook dat ik op deze site relatief minder een uitzondering ben dan in het dagelijks leven.
En dus als ik symbolen zie, of discussies of andere zaken die specifiek voor die meerderheid zijn, dan kan ik daar prima mee leven.
Behalve natuurlijk als die meerderheid de minderheid gaat uitsluiten, maar daar is hier geen sprake van, dacht ik.
Dat transgendersymbool (bovenste in haar eerste bericht) lijkt me wat toepasselijker.
Maar aan de andere kant, dit is gewoon onvermijdelijk.
Feit is dat 95% van de mensen die hier komt een M->V T* is.
Op de voorpagina staat ook een prominente link naar 'van man naar vrouw'.
Ik als transgender, zou ook een probleem kunnen maken van de naam 'travestie.org'.
En dan ?
Ook op deze site ben ik weer een uitzondering.
Maar feit is ook dat ik op deze site relatief minder een uitzondering ben dan in het dagelijks leven.
En dus als ik symbolen zie, of discussies of andere zaken die specifiek voor die meerderheid zijn, dan kan ik daar prima mee leven.
Behalve natuurlijk als die meerderheid de minderheid gaat uitsluiten, maar daar is hier geen sprake van, dacht ik.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Prima hoor.. als je je leven wilt inrichten naar een symbool. Vooral doen. Laat mij je dan vooral niet tegen houden.
*Broeva, haro*
Maar laat ik me vooral toch beperken tot het gebruik van het symbool hier in het forum. Ik denk dat het goed is dat we eens de democratische beginselen hierop loslaten. Als we nou eens afspreken dat als de meerderheid +1 van de geregistreerde forumgebruikers er tegen is dat we 'm wissen.
Deal ?
*Broeva, haro*
Maar laat ik me vooral toch beperken tot het gebruik van het symbool hier in het forum. Ik denk dat het goed is dat we eens de democratische beginselen hierop loslaten. Als we nou eens afspreken dat als de meerderheid +1 van de geregistreerde forumgebruikers er tegen is dat we 'm wissen.
Deal ?
- Chantal C.
- Forumdiva
-
- dagelijks aanwezig
Even een paar dagen niet op de site geweest en er viel me iets op; juist ja een ander icoontje. Eerst was ik er niet eens zeker van of dat het was, maar hier gekomen blijkt dat het wijzigen van een detail toch voor behoorlijk wat discussie kan zorgen.
Wat ik mij nu afvraag is: "Wat is nu de reden voor het wijzigen van het icoontje geweest"? Iemand moet in al z'n wijsheid hebben besloten om er een 'vrouwen' symbooltje van te maken.
Dat het nu juist op deze plek, waar 'hokjes denken' over man of vrouw zijn of iets er tussen in zo prominent wordt besproken er nu uitgerekend dit symbool moet staan. Dit is vragen om 'discussie'.
Mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit wat voor symbool er staat, hoewel ik de reactie van Frederique wel kan begrijpen. Misschien is het dan ook (vooral) op deze site een vooruitstrevende gedachte om een uniek symbool waar zowel de man, vrouw als alles wat er tussen in zit mee kan leven; zoals een BALLON.????
Toch blijf ik nieuwsgierig naar de aanleiding.
Groetje,
Franscien
Wat ik mij nu afvraag is: "Wat is nu de reden voor het wijzigen van het icoontje geweest"? Iemand moet in al z'n wijsheid hebben besloten om er een 'vrouwen' symbooltje van te maken.
Dat het nu juist op deze plek, waar 'hokjes denken' over man of vrouw zijn of iets er tussen in zo prominent wordt besproken er nu uitgerekend dit symbool moet staan. Dit is vragen om 'discussie'.
Mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit wat voor symbool er staat, hoewel ik de reactie van Frederique wel kan begrijpen. Misschien is het dan ook (vooral) op deze site een vooruitstrevende gedachte om een uniek symbool waar zowel de man, vrouw als alles wat er tussen in zit mee kan leven; zoals een BALLON.????
Toch blijf ik nieuwsgierig naar de aanleiding.
Groetje,
Franscien
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Ik vind deze discussie wel grappig,omdat veel mensen laten blijken niks met symbolen te hebben.Ter wijl als ik alleen al aan verkeersborden denk en het belang daarvan kan je toch moeilijk ontkennen dat symbolen geen waarde hebben.En dat is maar één voorbeeld van de duizenden.
Robin
Robin
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Waar lees jij dat symbolen geen waarde hebben, robin ?
Ik gaf aan dat het bedenkelijk is om er je leven door te laten leiden. Zeker daar waar het niet gaat om verkeersborden. Je daardoor laten leiden kan soms handig zijn.
En dan denk ik met name om dat rode ronde bord met witte streep bij de opritten van een snelweg:
GA TERUG
Ik gaf aan dat het bedenkelijk is om er je leven door te laten leiden. Zeker daar waar het niet gaat om verkeersborden. Je daardoor laten leiden kan soms handig zijn.
En dan denk ik met name om dat rode ronde bord met witte streep bij de opritten van een snelweg:
GA TERUG
- Chantal C.
- Forumdiva
Robin, en Nathje,Nathalie schreef:En dan denk ik met name om dat rode ronde bord met witte streep bij de opritten van een snelweg:
GA TERUG
Even heel bijdehand, maar dat kennen jullie van mij:
Bord C2 van het RVV 1990 met onderbord 503
Zie voorbeeld:
op http://www.verkeerstekens.nl/ (met dit soort dingen verdien ik mijn brood)
liefs, Josette
-
- ForumFan
Is dat geen geschikt symbooltje? Keurig sexe-neutraal ook nog.Nathalie schreef:En dan denk ik met name om dat rode ronde bord met witte streep bij de opritten van een snelweg:
GA TERUG
Of een algemeen gevaartekentje in combinatie met een zeurpietje?
Maar dat moeten we dan natuurlijk eerst laten maken!
Groetjes,
Kim D.
- MarjoleinJ
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
bij deze mijn 0.02 EUR ....
't enige commentaar dat ik op 't nieuwe symbool heb is dat ik het onduidelijker vind.
Maakt mij geen biet uit wat er staat, als ik maar in 1 oogopslag kan zien waar er "nieuwe posts sinds m'n laatste bezoek" zijn en dat vind ik nu minder dan voorheen.
Het verschil tussen de plaatjes is kleiner terwijl 't plaatje zelf groter is geworden - nu ik het er toch over heb: stylistisch gezien vind ik 't ook minder mooi geworden; het past minder mooi in de pagina dan het oude symbooltje.
groetjes,
marjolein
't enige commentaar dat ik op 't nieuwe symbool heb is dat ik het onduidelijker vind.
Maakt mij geen biet uit wat er staat, als ik maar in 1 oogopslag kan zien waar er "nieuwe posts sinds m'n laatste bezoek" zijn en dat vind ik nu minder dan voorheen.
Het verschil tussen de plaatjes is kleiner terwijl 't plaatje zelf groter is geworden - nu ik het er toch over heb: stylistisch gezien vind ik 't ook minder mooi geworden; het past minder mooi in de pagina dan het oude symbooltje.
groetjes,
marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
But a dream within a dream?