Ik ben al een tijd geregistreerd maar heb op een voorstelpost na nooit gepost hier.
Ik ben een 'biologische' vrouw maar heb me altijd in het midden gevoeld. Meer man dan vrouw eigenlijk, al kan ik ook best vrouwelijk zijn.
Ik ben bi en heb een lange relatie (15 jaar) met een man. Aangezien het krijgen van kinderen een horrorgedachte is voor mij en ik de pest heb aan condooms heb ik lang de pil geslikt.
Nu kan ik me niet meer voorstellen hoe ik ooit zo stom kon zijn om oestrogeen bij te slikken!
Driekwart jaar geleden ben ik daarmee gestopt en sinsdien merk ik heel veel veranderingen. Mijn hormoonlevel is zwaar uit balans en mijn schildklier is ontregeld. Ik weet niet of dat komt door het stoppen met de pil, volgens mijn huisarts kan dat heel goed zijn.
Ik heb me nooit anders gevoeld dan transgender maar hoe langer ik de pil slikte, hoe meer ik last begon te krijgen van het gevoel mezelf niet te zijn. Ik begon steeds meer te denken om mannelijke hormonen te gaan slikken om dat gevoel in mij tot rust te laten komen. (is dit herkenbaar of klinkt dat raar?)
Nu ik gestopt ben voel ik me, behalve zwaar uit balans qua energielevel en met verschillende lichamelijke klachten (zoals een rare huid en het op sommige plekken afbreken van mijn haar), op een andere manier weer veel meer mezelf worden. Mijn seksualiteit raast, ik heb het gevoel alsof er veel meer testosteron door mijn aderen stroomt, en vooral alsof ik langzaam echt thuiskom in mezelf. Ik sta me mijn mannelijke gevoel steeds meer toe waardoor ik ook steeds meer het gevoel heb in mijn kracht te komen.
Hebben jullie weleens gehoord van de invloed van de pil bij transgender mensen? Kan dit een soort natuurlijk gevecht van mijn lichaam zijn, nu ik eindelijk met die verdomde vrouwelijke hormomen ben gestopt? Ik ben er ook veel meer mee bezig om mezelf nu eens te gaan accepteren om wie ik ben. Ik heb me toch in mijn leven veel gefrustreerd gevoeld om wat er van me verwacht wordt omdat ik vrouw ben, terwijl ik me gewoon nooit zo heb gevoeld.
Ja ik weet dat ik hiermee beter naar een arts kan, wat ik trouwens behoorlijk spannend vind, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het stoppen van de pil of iemand kent die dat heeft. (en transgender is natuurlijk

Verder is dit misschien een wat zware post, maar het voordeel van het nadeel is dus dat ik me psychisch steeds beter in mijn vel voel zitten. Ik geniet van het razen van mijn bloed, van het mezelf steeds meer laten zien, van het terugvoelen van mijn kracht. Alleen mijn vriend houdt zijn hart af en toe vast met die heftige hormonen van me haha