Algemeen bekend: Ook als man draag ik dameslaarzen. Grote uitzondering is echter het werk als technisch bij Arcadis, een groot ingenieursbureau. Voor het werk heb ik platte saaie herenschoenen

De drang is echter erg sterk om in mannenkleren, maar op dameslaarzen te verschijnen. De drang is zodanig dat ik op mijn laarzen de deur uitga, en snel tussen station en kantoorgebouw mijn damesschoenen uittrek en mijn lelijke herenschoenen aantrek. Dag in, dag uit.
Nooit deed ik een coming-out, en mijn coach ontraadt mij om op hakken bij Arcadis te komen. Uiteraard blijft de interesse in mijn hoofd, ook als ik vrouwelijke collega's op de mooiste laarzen zie binnenkomen denk ik "dat wil ik ook". Ik hou het echter angstvallig geheim met geen andere reden dan mijn contract. Zou mijn contract ook als ik op dameslaarzen kom behouden blijven, dan zou ik morgen zo op dameslaarzen komen, en voor de rest van mijn carriere.
Pikant detail: een mannelijke mede-Arcadiaan heeft zich in December omgekleed tot Chazia Mourali bij een presentatie van zijn afdeling, compleet met rok en pumps.
Ik ben er niet over uit. Ik vraag jullie mijn mening. Voorlopig is mijn policy: dameslaarzen mag buiten het kantoor, zelfs op 50 cm afstand, binnen het kantoor niet.