Winkelen moet je leren (vervolg)
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
Winkelen moet je leren (vervolg)
Voor die meiden die wel eens willen winkelen, maar nog niet echt de stap kunnen maken om het ook daadwerkelijk te doen, wil ik je een hart onder de riem steken door je iets te vertellen over mijn eigen winkel ervaringen. In een andere topic heb ik m'n eerste stappen al eens verteld http://www.travestie.org/html/forum/vie ... highlight=
nu een klein vervolg.
Had van de week ontzettend veel zin om eens lekker te gaan winkelen en eens rond te neuzen wat er op dit moment zoal in de "aanbieding" was. Aangezien ik al wat ervaring had opgedaan en niet meer zo nerveus ben als in het begin (eerste keren) kwam ik in een winkel waar ik door een verkoopster vriendelijk werd aangesproken om te vragen of ze me misschien ergens mee kon helpen, waarop ik antwoordde dat ik gewoon even aan het rondneuzen was. Prima, geen enkele probleem! Even later kwam een andere verkoopster die niet wist dat haar collega ook al had gevraagd nog een keer informeren of ze misschien kon helpen bij de aanschaf voor vrouw of vriendin, waarop ik antwoorde dat het eigenlijk voor me zelf was bedoeld. De verkoopster keer een ogenblik naar me met een vragende blik in haar ogen maar zei vervolgens tja, dat gebeurt wel meer en daar is niks mis mee!
Dit was wel het moment dat het ijs was gebroken en ik werd daarna ook door haar de winkel door geleid om iets te vertellen wat bij wat hoort (minicursus shoppen) en we hebben een aantal kleding stukken uitgezocht die goed te combineren waren.
Omdat ik me grandioos in de beschikbare tijd had vergist, ben ik zonder aankopen naar huis gegaan.
Later, toen ik wat meer tijd had, ben ik toch weer naar die winkel terug gegaan om te kijken of ik even iets kon passen. Men herkende me nog en opnieuw werd ik vriendelijk ontvangen en geholpen met het uitzoeken van, blouses, topjes en de bijbehorende bioux.
Er was een ontspannen sfeer en er werd in het geheel niet moeilijk gedaan over het feit dat een man zoveel aandacht had voor vrouwenkleding en het zelfs wilde passen. Het leek wel of zelfs de andere (winkelende) dames in de winkel er totaal geen moeite mee hadden dat ik in de paskamer stond te passen.
Wel kwam er even later nog een leuk gesprek met de verkoopster over het moment dat ze me de eerste keer aansprak in de winkel, want het was wel een beetje uitzonderlijk dat een man op deze wijze kwam winkelen. Aan het einde van het gesprek zei ze:"ik vind het erg knap en moedig dat u hier zo voor uit durft te komen" Er straalde iets van respect vanaf.
Voor mij is het weer een stapje verder in m'n T-ontwikkeling en ik hoop dat ik andere Ts met deze ervaring er van kan overtuigen dat het geen probleem hoeft te zijn om dameskleding te passen. Als je er 'klaar' voor bent, gewoon doen!
groetjes
Franscien
nu een klein vervolg.
Had van de week ontzettend veel zin om eens lekker te gaan winkelen en eens rond te neuzen wat er op dit moment zoal in de "aanbieding" was. Aangezien ik al wat ervaring had opgedaan en niet meer zo nerveus ben als in het begin (eerste keren) kwam ik in een winkel waar ik door een verkoopster vriendelijk werd aangesproken om te vragen of ze me misschien ergens mee kon helpen, waarop ik antwoordde dat ik gewoon even aan het rondneuzen was. Prima, geen enkele probleem! Even later kwam een andere verkoopster die niet wist dat haar collega ook al had gevraagd nog een keer informeren of ze misschien kon helpen bij de aanschaf voor vrouw of vriendin, waarop ik antwoorde dat het eigenlijk voor me zelf was bedoeld. De verkoopster keer een ogenblik naar me met een vragende blik in haar ogen maar zei vervolgens tja, dat gebeurt wel meer en daar is niks mis mee!
Dit was wel het moment dat het ijs was gebroken en ik werd daarna ook door haar de winkel door geleid om iets te vertellen wat bij wat hoort (minicursus shoppen) en we hebben een aantal kleding stukken uitgezocht die goed te combineren waren.
Omdat ik me grandioos in de beschikbare tijd had vergist, ben ik zonder aankopen naar huis gegaan.
Later, toen ik wat meer tijd had, ben ik toch weer naar die winkel terug gegaan om te kijken of ik even iets kon passen. Men herkende me nog en opnieuw werd ik vriendelijk ontvangen en geholpen met het uitzoeken van, blouses, topjes en de bijbehorende bioux.
Er was een ontspannen sfeer en er werd in het geheel niet moeilijk gedaan over het feit dat een man zoveel aandacht had voor vrouwenkleding en het zelfs wilde passen. Het leek wel of zelfs de andere (winkelende) dames in de winkel er totaal geen moeite mee hadden dat ik in de paskamer stond te passen.
Wel kwam er even later nog een leuk gesprek met de verkoopster over het moment dat ze me de eerste keer aansprak in de winkel, want het was wel een beetje uitzonderlijk dat een man op deze wijze kwam winkelen. Aan het einde van het gesprek zei ze:"ik vind het erg knap en moedig dat u hier zo voor uit durft te komen" Er straalde iets van respect vanaf.
Voor mij is het weer een stapje verder in m'n T-ontwikkeling en ik hoop dat ik andere Ts met deze ervaring er van kan overtuigen dat het geen probleem hoeft te zijn om dameskleding te passen. Als je er 'klaar' voor bent, gewoon doen!
groetjes
Franscien
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Hier kan ik me uit recente ervaring alleen maar bij aansluiten, winkelen is makkelijk, zodra je jezelf over de drempel hebt geholpen. Er wordt weleens gesproken over T-vriendelijke winkels, maar ik heb nog nooit een T-onvriendelijke winkel ontdekt (da's pas een uitdaging ). In een speciaalzaak voor beenmode had ik gisteren nog een aardigheidje, op zoek naar een panty voor het feest heb ik me laten adviseren, zonder te expliciet te vermelden dat het voor mezelf was, maar ook zonder smoesjes. De dame die me uiterst vriendelijk hielp kwam op een gegeven moment, omdat ze niet had wat ik eigenlijk zocht met maat 48 aan, maar dat is waarschijnlijk te groot zei ze er meteen bij, want ze kon wel zien dat ik daar in kon zwemmen. Niemand vraagt of het voor jezelf is, maar ze begrijpen dat wel hoor.
Irene
Irene
Kleine stapjes
Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met winkelen voor vrouwenspullen.
Maar ik ga wel en-femme. Dat vind ik voor mijzelf minder raar, of eigenlijk veel leuker, dan als man gekleed.
De enige "storende" reactie, die ik tot dusver heb gehad, was bij het Kruidvat in Bussum. De kassajuffrouw trok haar wenkbrauwen nogal demonstratief omhoog.
Maar ik ga wel en-femme. Dat vind ik voor mijzelf minder raar, of eigenlijk veel leuker, dan als man gekleed.
De enige "storende" reactie, die ik tot dusver heb gehad, was bij het Kruidvat in Bussum. De kassajuffrouw trok haar wenkbrauwen nogal demonstratief omhoog.
A candle loses nothing by lighting another candle.
-
- ff weer wat posten
Als je voor vrouwelijke kleding gaat winkelen is het 1000 keer beter als je in je vrouwelijke gender gaat en vooral dat je je daar ook goed bij voelt. Het is zo gelijk voor iedereen duidelijk dat je voor jezelf shopt en dat je daar zelf niet onzeker over bent. Dan is het voor niemand nog ongemakkelijk en is de oorlog gewonnen.
Nou heb ik misschien makkelijk praten, want ik voel mij helemaal top als ik er in mijn rokje opuittrek. Dan word ik uitstekend geholpen en zonodig geadviseerd. Laatst had ik hulp van maar liefst drie verkoopsters die om beurten diverse topjes, jasjes, rokjes en een kopje koffie kwamen aandragen. Zo kom ik met volle tassen de winkel uit.
Als man voor vrouwelijke kleding gaan shoppen blijft een krampachtig gedoe.
Nou heb ik misschien makkelijk praten, want ik voel mij helemaal top als ik er in mijn rokje opuittrek. Dan word ik uitstekend geholpen en zonodig geadviseerd. Laatst had ik hulp van maar liefst drie verkoopsters die om beurten diverse topjes, jasjes, rokjes en een kopje koffie kwamen aandragen. Zo kom ik met volle tassen de winkel uit.
Als man voor vrouwelijke kleding gaan shoppen blijft een krampachtig gedoe.
Identifying flying objects: Is it a bird? Is it a plane? No, it's Superwoman!
- MarjoleinJ
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
@Franscien - toppie! Lekker he?
@Desiree - helemaal mee eens! Tijdje geleden ben ik een hele dag en-femme in Groningen aan 't winkelen geweest: totaal geen reacties, paar dagen later ga ik in Meppel - en-homme - een kwartiertje winkelen (ik had heel even de tijd) en in dat kwartier in twee winkels vriendelijk aangesproken "eh meneer, de herenafdeling is *daar*" [onder vingergewijs naar andere kant van de zaak] .... waarop ik natuurlijk zeg dat ik me daar bewust van ben en dat ik gewoon even aan het neuzen ben....
groetjes,
marjolein
@Desiree - helemaal mee eens! Tijdje geleden ben ik een hele dag en-femme in Groningen aan 't winkelen geweest: totaal geen reacties, paar dagen later ga ik in Meppel - en-homme - een kwartiertje winkelen (ik had heel even de tijd) en in dat kwartier in twee winkels vriendelijk aangesproken "eh meneer, de herenafdeling is *daar*" [onder vingergewijs naar andere kant van de zaak] .... waarop ik natuurlijk zeg dat ik me daar bewust van ben en dat ik gewoon even aan het neuzen ben....
groetjes,
marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
But a dream within a dream?
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ben het wel met je eens Desiree, maar als je zoals ik regelmatig een boodschap gaat doen tijdens het werk, zit dat er gewoon even niet in. Ik shop al jaren zowel als man als als vrouw, zie daar niets krampachtigs meer in. Ik heb net tussen de middag nog een paar schoenen gekocht voor het feest. was me nooit gelukt in de middagpauze als ik me eerst had moeten transformeren. Of je nou als man of als vrouw gaat winkelen, wat je in ieder geval niet moet doen is angstvallig om je heen kijken om er zeker van te zijn dat iedereen je gezien heeft . Als je gewoon op je doel afgaat loopt alles altijd gesmeerd.
Irene
Irene
Kleine stapjes
-
- ff weer wat posten
Hoi Irene,
Natuurlijk kan je als man al je vrouwelijke spulletjes kopen, en dat heb ik vroeger ook gedaan. Maar als vrouw vind ik dat veel leuker om te doen (het is gelijk een leuk middagje uit) en ik kan dan gelijk zien wat wel of niet staat bij mijn uiterlijk en de kleding die ik al aanheb.
Zo ga ik bijvoorbeeld ook uitsluitend nog als vrouw naar de kapper. Jaren geleden ging ik alleen als man daar naartoe en liet het dan vrouwelijk lang knippen en kleuren en ik vertelde dat dat voor mijn 'girl mode' was, terwijl ik het ook (nog net) in 'male mode' kon dragen.
Later, toen ik mij veel vrijer en meer op mijn gemak voelde, ben ik alleen nog maar als vrouw naar de kapper gegaan, en het eindresultaat was gelijk zichtbaar en verbluffend. De eerste keer dat ik dit had gedaan, keek ik na afloop in de grote spiegel van de antieke kast die in de zaak staat, en mijn beeld was helemaal compleet: mijn korte leren jasje aan, rok en laarsen en een hippe coupe. Dat was van: "Wow hé, dit is helemaal te gek! Helemaal happy". De kapsters hadden er ook heel veel lol in.
Natuurlijk kan je als man al je vrouwelijke spulletjes kopen, en dat heb ik vroeger ook gedaan. Maar als vrouw vind ik dat veel leuker om te doen (het is gelijk een leuk middagje uit) en ik kan dan gelijk zien wat wel of niet staat bij mijn uiterlijk en de kleding die ik al aanheb.
Zo ga ik bijvoorbeeld ook uitsluitend nog als vrouw naar de kapper. Jaren geleden ging ik alleen als man daar naartoe en liet het dan vrouwelijk lang knippen en kleuren en ik vertelde dat dat voor mijn 'girl mode' was, terwijl ik het ook (nog net) in 'male mode' kon dragen.
Later, toen ik mij veel vrijer en meer op mijn gemak voelde, ben ik alleen nog maar als vrouw naar de kapper gegaan, en het eindresultaat was gelijk zichtbaar en verbluffend. De eerste keer dat ik dit had gedaan, keek ik na afloop in de grote spiegel van de antieke kast die in de zaak staat, en mijn beeld was helemaal compleet: mijn korte leren jasje aan, rok en laarsen en een hippe coupe. Dat was van: "Wow hé, dit is helemaal te gek! Helemaal happy". De kapsters hadden er ook heel veel lol in.
Identifying flying objects: Is it a bird? Is it a plane? No, it's Superwoman!
-
- dagelijks aanwezig
Je zult hier ongetwijfeld gelijk in hebben, maar en-femme winkelen is nu nog niet echt mogelijk. Misschien komt het er ooit nog eens van. Ook deze ervaring dat het winkel personeel me zo vriendelijk heeft geholpen had ik in dit stadium van mijn ontwikkeling nog niet verwacht. Het groeiproces.Als je voor vrouwelijke kleding gaat winkelen is het 1000 keer beter als je in je vrouwelijke gender gaat en vooral dat je je daar ook goed bij voelt. Het is zo gelijk voor iedereen duidelijk dat je voor jezelf shopt en dat je daar zelf niet onzeker over bent. Dan is het voor niemand nog ongemakkelijk en is de oorlog gewonnen.
Wat ik eigenlijk wel weer positief vond is dat er nieuwsgierige vragen werden gesteld over hoe dat nu zit met mannen in vrouwen kleren?? Is dit misschien een eerste stap om de maatschappij wat T-vriendelijker te maken??? Onbekend maakt immers onbemind. Nou ja, ik vond het wel plezierig en er was eigenlijk best een leuke sfeer.
Toch moest ik een paar dagen later weer terug, omdat een van mijn aankopen kapot was gegaan. Ook nu was er weer die ontspannen sfeer en was er blijkbaar niks vreemds aan dat ik als man dit soort zaken kocht.
Voor mij is het ijs nu wel gebroken, en is er genoeg zelfvertrouwen om ook een volgende keer gewoon weer dames kleding te passen en te kopen. Ik geloof zelfs dat het met wat advies van de verkoopster beter gaat dan zonder.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Ik antwoordde toen "dan sta ik hier dus goed!". Het winkelvrouwtje had het ineens heel erg druk aan de andere kant van de winkelMarjoleinJ schreef:paar dagen later ga ik in Meppel - en-homme - een kwartiertje winkelen (ik had heel even de tijd) en in dat kwartier in twee winkels vriendelijk aangesproken "eh meneer, de herenafdeling is *daar*" [onder vingergewijs naar andere kant van de zaak] .... waarop ik natuurlijk zeg dat ik me daar bewust van ben en dat ik gewoon even aan het neuzen ben....
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Ik persoonlijk heb altijd leuke ervaringen gehad,zelfs als men niet wist hoe te reageren.Ik heb er dan ook finaal lak aan!!!
Wel heb ik eens op de markt een situatie meegemaakt met een verkoper die mij er niet door wilde laten,toen heb ik hem opzij geduwd en ben demonstratief een zoektocht begonnen tussen de kledingrekken.
Eigenlijk om een punt duidelijk te maken,want je kan je wel voorstellen dat ik daar niks gekocht heb.
Ik heb me nog nooit zo groot en sterk gevoeld zonder enige woede,tenslotte kon hij er ook niks aan doen!!
Wel heb ik eens op de markt een situatie meegemaakt met een verkoper die mij er niet door wilde laten,toen heb ik hem opzij geduwd en ben demonstratief een zoektocht begonnen tussen de kledingrekken.
Eigenlijk om een punt duidelijk te maken,want je kan je wel voorstellen dat ik daar niks gekocht heb.
Ik heb me nog nooit zo groot en sterk gevoeld zonder enige woede,tenslotte kon hij er ook niks aan doen!!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
Als ik iets nodig heb aan dameskleding is het passen, evt. kopen, afrekenen. Geen probleem, zelfs niet zaterdagmiddag om 4 uur. Van panty's en slipjes tot bovenkleding en laarzen. Zelfverzekerd zijn en kopen zoals de dames dat doen. When in Rome, do as the Romans do
Voor hun, de winkeliers en winkels zijn kleren en schoenen handel en dus hun broodwinning, of dat nu, grof gezegd, van een pik of doos of neodoos komt.[/i]
Voor hun, de winkeliers en winkels zijn kleren en schoenen handel en dus hun broodwinning, of dat nu, grof gezegd, van een pik of doos of neodoos komt.[/i]
liefs, Josette
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Precies, als je rechtuit zegt, wat je wil hebben, zal je het ook krijgen.....zonder grote uitleg, immers zijn er geen wetten, die het mannen onmogelijk maakt, vrouwendingen te kopen en/of andersomJosette schreef:Voor hun, de winkeliers en winkels zijn kleren en schoenen handel en dus hun broodwinning, of dat nu, grof gezegd, van een pik of doos of neodoos komt.
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
[quote="Mara"][quote="Josette"]Voor hun, de winkeliers en winkels zijn kleren en schoenen handel en dus hun broodwinning, of dat nu, grof gezegd, van een pik of doos of neodoos komt.[/quote]
Precies, als je rechtuit zegt, wat je wil hebben, zal je het ook krijgen.....zonder grote uitleg, immers zijn er geen wetten, die het mannen onmogelijk maakt, vrouwendingen te kopen en/of andersom [/quote]
Jullie hebben wel gelijk,maar er zijn zat situaties waarin mensen niet echt klantvriendelijk worden behandeld en dat heeft eigenlijk niets te maken met of je een T bent.Maar goed je zal het maar treffen.
Precies, als je rechtuit zegt, wat je wil hebben, zal je het ook krijgen.....zonder grote uitleg, immers zijn er geen wetten, die het mannen onmogelijk maakt, vrouwendingen te kopen en/of andersom [/quote]
Jullie hebben wel gelijk,maar er zijn zat situaties waarin mensen niet echt klantvriendelijk worden behandeld en dat heeft eigenlijk niets te maken met of je een T bent.Maar goed je zal het maar treffen.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.