nu een klein vervolg.
Had van de week ontzettend veel zin om eens lekker te gaan winkelen en eens rond te neuzen wat er op dit moment zoal in de "aanbieding" was. Aangezien ik al wat ervaring had opgedaan en niet meer zo nerveus ben als in het begin (eerste keren) kwam ik in een winkel waar ik door een verkoopster vriendelijk werd aangesproken om te vragen of ze me misschien ergens mee kon helpen, waarop ik antwoordde dat ik gewoon even aan het rondneuzen was. Prima, geen enkele probleem! Even later kwam een andere verkoopster die niet wist dat haar collega ook al had gevraagd nog een keer informeren of ze misschien kon helpen bij de aanschaf voor vrouw of vriendin, waarop ik antwoorde dat het eigenlijk voor me zelf was bedoeld. De verkoopster keer een ogenblik naar me met een vragende blik in haar ogen

Dit was wel het moment dat het ijs was gebroken en ik werd daarna ook door haar de winkel door geleid om iets te vertellen wat bij wat hoort (minicursus shoppen) en we hebben een aantal kleding stukken uitgezocht die goed te combineren waren.
Omdat ik me grandioos in de beschikbare tijd had vergist, ben ik zonder aankopen naar huis gegaan.
Later, toen ik wat meer tijd had, ben ik toch weer naar die winkel terug gegaan om te kijken of ik even iets kon passen. Men herkende me nog en opnieuw werd ik vriendelijk ontvangen en geholpen met het uitzoeken van, blouses, topjes en de bijbehorende bioux.
Er was een ontspannen sfeer en er werd in het geheel niet moeilijk gedaan over het feit dat een man zoveel aandacht had voor vrouwenkleding en het zelfs wilde passen. Het leek wel of zelfs de andere (winkelende) dames in de winkel er totaal geen moeite mee hadden dat ik in de paskamer stond te passen.
Wel kwam er even later nog een leuk gesprek met de verkoopster over het moment dat ze me de eerste keer aansprak in de winkel, want het was wel een beetje uitzonderlijk dat een man op deze wijze kwam winkelen. Aan het einde van het gesprek zei ze:"ik vind het erg knap en moedig dat u hier zo voor uit durft te komen"

Voor mij is het weer een stapje verder in m'n T-ontwikkeling en ik hoop dat ik andere Ts met deze ervaring er van kan overtuigen dat het geen probleem hoeft te zijn om dameskleding te passen. Als je er 'klaar' voor bent, gewoon doen!
groetjes
Franscien