Namen.

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Shaquani schreef:Wat een leuk onderwerp, en wat een prachtige reacties.

Voor m'n eigen naam was ik op zoek naar iets exotisch. Ik vind meisjes uit verre oorden vaak zo onvoorstelbaar mooi, en ze hebben dan ook nog eens de meest dromerige namen. *Zucht*. Nou, die associatie zag ik voor mezelf ook wel zitten, wishful thinking natuurlijk, en zo kwam ik uit op Shaquana. Dat klonk me wel aardig in de oren, en ook de betekenis ("Truth in Life") sprak me wel aan. Dus ik gelijk een gmail account aanmaken, was die naam al bezet. En Shaquana2000 oid. vond ik niks, dus toen maar die laatste letter veranderd naar een i.
Jouw naam gaf mij de assosciatie met bloed, in het portugees is bloed-Sangue Trouwens ook een mooi beeld, stroomt door je heen he. :wink:
Gebruikersavatar
Robinhood
ForumFan
Berichten: 399
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 19:46
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Mijn echte naam is Robert,en omdat ik mijn mannelijke kant net zo belangerijk vind als mijn vrouwelijke kant heb ik mijzelf jaren geleden al Robin genoemd.Ook omdat Robin een tweezijdige naam is.

Toen ik op dit forum kwam bleek er al de naam Robin te bestaan. Omdat ik van middeleeuwse kleding hou,en omdat mijn vriendin Marianne heet.En ik ben ook gek op de natuur vooral bossen (waar Robin Hood woonde )en vogels,tevens wetende dat Robin Hood de bijnaam is voor Roodborstje ,wat ik ook grappig vond omdat mijn borst/hart centraal staat in mijn leven.
Tevens worden De Groene Ridder uit het verhaal van Koning Arthur,alsmede Robin hood en zijn verhaal in een lijn gesteld met de bosgeest 'Jack in the Green'.Deze bosgeest staat er om bekend de geest van het voorjaar te zijn maar ook dat hij de natuur beschermd.
Ik ben lid van Natuurmonumenten en doe ook vrijwilligerswerk voor Milieu Defensie,dus ook een manier om de bossen/natuur te beschermen.
Ook heb ik hier in mijn huiskamer Exalibur hangen,dat is een replica van het slagzwaard van Koning Arthur,het zwaard van de liefde gesmeed door God zelf.Zoals ook het zwaard van Michael ,een van de aartsengelen die toevallig ook nog eens mijn lievelings engel is,waarvan ook een beeldje in mijn huiskamer staat.
Robin Hood is niet zomaar een verhaal ,het word kruislings verbonden met andere legendes/verhalen ,wat de werkelijkheid is weet niemand.

Vrij voor de hand lichend om vervolgens op dit forum als Robin Hood verder te gaan,maar buiten het forum is het gewoon Robin.

Robin Hood is dus een serieuze grap!!!!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Janneke is vrij logisch. Plak wat letters aan mijn mannen-naam en daar is Janneke. Daarnaast zijn alle Jannekes die ik ken gewoon tof, dus heb ik goede herinneringen aan die naam. Eigenlijk had ik ook wel Juliette willen heten, en misschien dat het dat ooit nog wel wordt, maar voor nu is Janneke prima.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Ik wil zelf een onschuldige lieve naam, dat pas bij mijn vrouw-zijn in mij. En ja ik wissel wel eens, ik vind vele vrouwennamen erg leuk en lief. De naam die ik nu heb pas echt bij mij. Maar mijn echte "mannen" naam is gelukkig ook een naam die wordt gebruikt voor zowel vrouwen als mannen. Daar ben ik wel blij om. Buiten mijn travestie leven ben ik niet zo'n macho zachtjes uitgedrukt. Wel leuk dat er zo goed wordt gereageerd op je vraag. Het leeft dus wel onder ons . .

Liefs Lana !
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Dhiamara is "geleend" van een titel van een boek van Magie Furey, een fantastie - schrijfster. Ik heb ontzettend genoten van die serie. De hoofrolspeler was een vrouw die haar magische gaven kon ontdekken. Alhoewel ik haar naam niet heb gebruikt (niet beschikbaar als nickname) heb ik toen maar de titel van het 3e deel gekozen Het is de naam van een verdwenen drakenstad. Ik heb het eerst gebruikt als nickname voor andere site's maar toen ik bij jullie kwam dit als mijn vrouwennaam blijven gebruiken.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Begrijp wel dat jullie je naam toch heel bewust gekozen hebben. Het verassende vind ik wel dat er soms gewisseld wordt van naam.
:wink: elsa
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Heyy, Elsa,

Wat mij persoonlijk verbaasd is dat men vaak toch wat van de oude naam in de nieuwe naam verwerkt. Als je TS bent lijkt me dat zo tegenstrijdig: immers, je bent genderdysfoor, je hebt een hekel aan je oude geslacht en het lijkt mij logisch dat je niet meer iets van je oude naam terug ziet in je nieuwe naam. Maar ja, wie ben ik... :wink:

Ik heb eerder ook andere namen gehad: de eerst was dat Sasja, omdat die naam dubbel kon zijn: mannelijk en vrouwelijk, dus perfect voor mijn androgyn zijn. De tweede was Shenandoah. Mooi, exotisch, maar niemand wist hoe je dat nu schreef. Het is een woord van de Indianen en betekent "dochter der sterren". Beiden passen niet meer bij mijn huidige levensstijl en karakter.

Liefs, Kitty.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Fenna is de naam die mijn ouders klaar hadden liggen voor een meisje. En toen het voor mij praktisch werd om een meisjesnaam te gebruiken heb ik die dan maar gekozen en ben daar niet meer van afgestapt.

En dat die naam als verbastering van 'ferdinand' dan weer de betekenis 'de dappere' meekrijgt is wel grappig, maar niet op voorhand zo bedacht.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi hoi

Ik had mijn motivatie al in een eerdere posting verteld.
Wat voor mij belangrijk was, was dat je van mijn nieuwe naam geen mannelijke variant kon maken. Dus viel de optie om mijn oude naam te gebruiken voor mij al heel snel af. :roll:
Dus heb ik een naam gekozen die ik mooi vond, die niet veel gebruikt werd, en waar je absoluut niks mannelijks van maken kunt.
Cyn.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Kitty Mermaid schreef:Wat mij persoonlijk verbaasd is dat men vaak toch wat van de oude naam in de nieuwe naam verwerkt. Als je TS bent lijkt me dat zo tegenstrijdig: immers, je bent genderdysfoor, je hebt een hekel aan je oude geslacht en het lijkt mij logisch dat je niet meer iets van je oude naam terug ziet in je nieuwe naam. Maar ja, wie ben ik... :wink:
Jij bent Kitty, en ik ben Frederique :wink:

Voor mijzelf sprekend: ik gooi mijn steriotoren en mijn TV ook niet het huis uit omdat ik die als man gekozen en gekocht heb. En als mijn mannennaam ook door vrouwen gebruikt zou worden zou ik ook die naam gewoon houden...

Zoals Vreer ooit zei: "niet wij zijn gek - de wereld is gek". In dit geval door mij aangevuld met: "...want als de wereld niet zo m/v zou denken dan zou er geen verschil bestaan tussen mannen en vrouwennamen (waarom zou je daar ook in vredesnaam verschil in willen maken?) en dan zou het behouden van je voornaam net zo goed kunnen als het behouden van je achternaam.

Helaas, de wereld is gek. En daarom maakt de wereld het zichzelf en ons moeilijker dan nodig is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Tja..... er zijn namen die zowel door mannen als vrouwen gebruikt kunnen worden, denk aan Henny -Tonnie. Er is nu eenmaal een verschil tussen mannen en vrouwen en dat wordt benadrukt d.m.v. een naam. Daarom vind ik een naam heel essentieel, zeker wanneer je die zelf kunt kiezen. Het lijkt mij dat excotische namen vaker gekozen worden vanwege hun vrouwelijke onderstreping.
groetjes elsa :roll:
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Zo een onderwerp is weleens een paar keer eerder aan de orde geweest, natuurlijk. Kijk ook hier en ook hier om te lezen wat leden van een paar jaar geleden hierover hebben geschreven.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Ondanks dat het een *oude vraag* is blijft het een actueel item :wink: ....gezien de reakties :wink: Vind het interresant hoe en waarom de keuze gemaakt is.
groetjes elsa
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou, ik kan niks bijleveren, ik kreeg m'n naam, was dus erder geen eigen keuze :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Als katholiek zijnde had ik dus mijn doopnamen, en eerste doopnaam is Roberta.
Mijn moeder heet Bertha, en ik vond het heel leuk om haar naam te gebruiken, zij het in een modernere uitvoering.
Mijn forum naam is het koosnaampje van mijn man, maar ik heet dus eigenlijk Betty.........vandaar :wink: Lijkt geenszins op mijn oude naam, want die kan ik echt niet meer over mijn lippen krijgen :-?

liefs,
Betteke
Plaats reactie