Jaloers ?!

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik merk het soms zelf ook wel: De behoefte om echt van die specifiek vrouwelijke dingen te dragen en soms gewoon een beetje sexy.

Wat mij betreft hoort dat er een beetje bij. Bio-vrouwen kunnen experimenteren in hun tienerjaren en ontwikkelen zo hun eigen stijl. Als T* heb je wat in te halen, en dus kleed ik me als 30-jarige soms wel eens een beetje als 20 jarige of zo.

Als ik wat dingen moet doen of zo, dan kleed ik me wel wat evenwichtiger, maar die evenwichtige stijl die kan ik alleen leren door te experimenteren.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Gisteren had ik een mini rokje aan. Me'n ouders kwamen op het idee om nog even ergens op een terras te gaan zitten.

Zo gezecht zo gedaan, ik kan echt gewoon in rokjes lopen zonder dat er een probleem is hoor :D

Nee, ik ben echt _NIET_ jaloers :D
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

En ik had gisteren een zomerjurkje aan; lekker fleurig met geel/groene espadrilles.
Maar dat is nu juist het verschil tussen ons en TV's. Die kunnen dan niet zomaar doen en voor ons is het de normaalste zaak van de wereld (voor jou ook als je wat verder bent in het proces)..
Cyn.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Hoewel het voor mij al zo lang heel normaal is, geniet ik er nog elke keer van als ik iets leuks zie hangen, en dit dikwijls zonder na te denken ga passen, en eventueel koop!
Herinner me nog maar al te goed de tijd dat ik met een schuin oog naar de damesafdeling keek, en er zo naar verlangde om daar later heerlijk gewoon alles te kunnen kopen wat je mooi vindt!!
Ik ben toen ook heel geleidelijk over gegaan met kleding, en vooral in het begin niet te overdreven, want je kan nog zo'n mooi sexy vrouwelijke kleding aan hebben, als de uitstraling ontbreekt, gaan mensen toch aan je twijfelen, en kun je juist door overdreven te doen de aandacht trekken die je niet wilt :-?
Nu zelfs na 26 jaar kan ik onwijs genieten van het kopen van leuke kleding, en dit hoeft inderdaad niet supervrouwelijk te zijn, maar gewoon lekker vlotte hippe kleding! :wink:
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Chantal C. schreef:Ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat er hier altijd zoveel zijn die vrouwelijkheid koppelen aan het dragen van jurkjes.
Het heeft niet zo veel te maken met vrouwelijkheid; met dit weer zit het straatbeeld vol met vrouwen en meisjes in topjes of jurkjes met spaghetti bandjes en jurken en rokjes van erg dunne stof die veel luchtiger tonen dan de kleding die de jongens en mannen op straat dragen; vrouwen hebben nou eenmaal de vrijheid om dit te kunnen dragen. Een travestiet van de soort die zoveel mogelijk als vrouw eruit wil zien kan dat vrijheid nemen maar heeft niet het voordeel van een vrouw omdat door de pruik en makeup het toch ontzetten warm blijft; daar is de travestiet jaloers op en niet zozeer het vrijheid om te dragen.

Een travestiet van de soort die niet echt probeert om als een vrouw eruit te zien heeft hier geen last van.
Kitty Mermaid schreef:Als ik even in mijn omgeving/werk rondkijk komt dat bijna niet voor. Jurkjes dragen. Het is kennelijk voor velen de ultieme methode...

Zomaar een gedachte... :wink:
Als jij je lekker voelt op de boulevard in de zon in een spijkerbroek in temperaturen van boven de 30 graden moet je het maar doen

In mijn omgeving waren de meeste vrouwen van de week in luchtige jurken en rokjes gekleed.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Lisa met een S schreef:
Kitty Mermaid schreef:Als ik even in mijn omgeving/werk rondkijk komt dat bijna niet voor. Jurkjes dragen. Het is kennelijk voor velen de ultieme methode...

Zomaar een gedachte... :wink:
Lisa
Lisa, even goed quoten: De tekst hierboven is niet van mij, maar van Chantal C...

Kit.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mijn excuses
If all else fails, buy new shoes
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Lisa met een S schreef:Mijn excuses
Excuses aanvaard :wink:

Kit.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Lana schreef:Ik heb een vraag/stelling:

Nu het weer mooi weer begint te worden eindelijk zie je veel vrouwen in harstikke leuke jurkjes en rokjes lopen. Ik wil nou niet zeggen dat ik er helemaal knettergek van word, maar ik ben er stikjaloers op dat ZIJ wel in die vreslijke leuke kleding "mogen"lopen en wij niet !

Ik ben niet iemand die heb in mijn gardarobe duikt en aantrekt wat ik leuk vind en de deur achter mij dichttrek.

Het zou toch zo moeten zijn dat wij zonder nagekeken te worden gewoon aan zouden mogen trekken wat wij leuk vinden en gaan ? Ik heb van die dagen dat ik daar niet tegen kan. Zeker in de zomertijd. Vrouwen kunnen lekker aantrekken wat ze willen, wij zijn aan die belachelijk broeken geketend ! Kortom ligt dat nou aan mij dat ik daar enigszins niet goed van word of hebben jullie daar ook een probleem mee ?
(zucht . . . was ik maar een vrouw . . . )
Hoi Lana
Bovenstaande verhaal herken ik ook in mezelf. De zomer is de prachtige seizoen. De vrouwen zien er mooi uit. Ik ben vooral stikjaloers vanwege de schoenen die vrouwen dragen, zoals flatjes, bollywoods. Ja zelfs teenslippers heb je in meer varianten, kleuren en modellen voor de dames. De bofkonten. Leuk voor hun, maar voor mij :cry:
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ben dan toch voor het eerst met zichtbare borsten naar de winkel geweest (had er steeds een wijd hesje over).
Voor mij toch een hele stap, maaja, met dit weer val je juist op als je te dik gekleed gaat.

Als ik eenmaal gewend ben aan het idee om met zichtbare borsten over straat te gaan, dan komt de rest, zoals rokjes ook wel.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Wel ik vindt op dit moment het straatbeeld fantasties. Veel vrouwen met eindelijk rokken of jurken aan. Het mag voor mijn zo wel blijven. En zelf ben ik toch ook ondanks de warmte en die warme pruik op aan het winkelen geweest. Een leuke wijde jurk met spagetti-bandjes en leuke schoenen aan naar een vooruitverkoop van een wat luxere kleding zaak. Het was er aardig druk maar ik heb er leuk kunnen kijken en voorde helf van de prijs een leuke rok en jasje kunnen kopen. En de meeste dames waren wat nieuwsgierig en ook uit op een babbeltje. Ik ben er zeker 1 1/2 uur geweest . Dus echt jaloers ben ik niet. Behalve dan die warme pruik.

En een tip voor de mensen met zelfhechtende protheses:: Met dit warme weer moet je eigenlijk gewone protheses gebruiken. Dat draagt lekkerder. Ik kreeg het advies van mijn prothese adviezeuse en het is inderdaad zo. Als ik tijdens het winkelen de zelfhechtende had gedragen dan was ik na een half uur al weer weg gegaan. Boven de 20/25 graden normale protheses gebruiken.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Wendy en de anderen, bedenkt ook erbij, dat niet elke vrouw de vrijheid heeft alles te aan te kunnen trekken.....misschien helpt het un beetje deze jaloersheid te verzachten :wink:

En Wendy nogwat, je moet alleen zo naar buiten gaan, dat je je lekker bij voelt en goed in je schoenen staat, ik denk eerder dat je momenten kunt hebben, waar je niks moet forceren.....ik ken deze jaloersheid al te goed en leef ook voortdurend met compromieën......en inderdaad, nu in de zomer sta je soms met mond vol tanden voor de klerenkast......maar na mate je eraan gewent raakt, je eigen stijl te dragen, omzo makkelijker is de keus van wat aan te trekken, wat je leuk vind.....je wordt er steeds zelfverzekerder in, maar het kunnen ook dagen ertussen zijn, daar raak je helemaal vertwijfeld en die gevaar is nou eens in de zomer het grootst, juist daar waar je veel van je lichaam niet hoef te bedekken wegens de warmte......en waar je dus vele anderen ziet, die juist de vrijheid hebben, aan te kunnen trekken, wat jij juist zo mooi vind en waar je apejaloers op bent......maar je bent dus niet de enige, die daar un probleem mee heeft.....

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Ik woon aan de kust, dus ja bijna alles wat van nature vrouwelijk is loopt rond in belachelijke leuke rokjes of jurkjes. En dat raakt mij wel degelijk. Wat is er nou lekkerder dan rondlopen in een leuk jurkje of rokje met een geinig topje o.i.d Maar ja dat mag niet van de maatschappij als je als man geboren bent. Natuurlijk hebben we hier altijd uitzonderingen bij. Maar ik denk dat heel wat huis/tuin en keuken travo's met dit zelfde probleem worstelen. In de winter vlakt dit wat weg (gelukkig??).

Of zit ik op het verkeerde forum ?????????????

Liefs Lana !
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Lana

Ik heb heel veel medelijden met jullie; graag willen en niet kunnen.

Zelf loop ik de hele tijd in vooral luchtiige jurkjes. Vind ik met die warmte lekkerder dan een topje met een rok. Want je hebt nog minder knelpunten met de stof, omdat dat zo lekker om je heen zwaait.

Ik gun het jullie dat je dat ook kunt beleven.
Cyn.
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Met een beetje geluk word ik een ouwe Travo en in het volgende leven word ik gewoon geboren als VROUW !! Of waren wij Travo's en Transjes in het vorig leven een vrouw . . . . . . . . . ????
Plaats reactie