Naturelle uitstraling: vrouwelijke kenmerken

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Wat is het doorslaggevende vrouwelijke kenmerk op deze foto?

houding
3
5%
kapsel
8
13%
mond
3
5%
oogopslag
14
23%
vorm van het hoofd
14
23%
wenkbrauwen
4
7%
iets anders, namelijk: ...
11
18%
wel nee, op deze foto staat geen vrouw
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Naturelle uitstraling: vrouwelijke kenmerken

Bericht door Arike »

Zoals ik in mijn voorstelstukje op dit forum al had verteld, vind ik het heel boeiend om te zien hoe in onze cultuur het verschil tussen v en m gezien wordt, waarbij ik juist kijk naar allerhande subtiliteiten naast de meer obvious kenmerken zoals kleding.
Toen ik de foto hieronder tegenkwam in een advertentie, had ik eigenlijk meteen al iets van: hier kan ik mooi een klein testje meedoen. En dat doe ik dan bij deze. Het mooie van deze foto vind ik eigenlijk dat je weinig ziet, niet veel van kleding, houding, lichaam. Eigenlijk is het voornamelijk een hoofd dat wordt getoond met weinig heel nadrukkelijke kenmerken, maar eigenlijk een heel naturelle uitstraling heeft (het is een reclamefoto, dus er zal best wel flink gemakeupt, en gephotoshopt zijn, pffh een goede naturelle uitstraling is een gedoe). Maar toch zit daar duidelijk een vrouw, en dan vraag ik me af, welk aspect geeft daarbij de doorslag bij het maken van dat beeld. Ik heb er daarom even een poll van gemaakt, en ik hoop dat iedereen die er langsfietst even een keuze wil maken (en daarbij een reactie nog wil schrijven mag, maar hoeft niet). Om de poll een beetje overzichtelijk te houden, heb ik ook nog de optie "iets anders" gemaakt.
Afbeelding
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Hallo Kim,

Interessante poll !

Ik ben me gaan voorstellen hoe een mannengezicht zou veranderen met één van de kenmerken die je noemt. Ik denk niet dat één van deze kenmerken zo'n gezicht in één keer 100% vrouwelijk zal maken.
Het moet toch een combinatie van factoren zijn, lijkt me. Ik denk dat vooral de vorm van het gezicht, het kapsel, de wenkbrauwen en de gladheid van de huid vooral bepalen dat iemand als 'vrouw' geclassificeerd wordt (sorry, het lijkt wel een les biologie :)).

Toch maar gestemd op de vorm van het gezicht. Jammer dat daar zo weinig aan te doen is, hoewel ook daar weer manieren voor zijn.

Groetjes,

Joyce
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb juist gekozen voor iets wat je in principe wel zou kunnen leren, namelijk de oogopslag.

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Ik ben het niet eens met jou dat dit typisch een vrouw is. Het zou ook een man kunnen zijn. Vooral omdat het een jong gezicht is. Maar uitaard is het een combinatie van meer vaktoren, ik heb het kapsel als meest vrouwelijke gestel. denk het haar als een kort geknipt kapsel en je ziet een jongen.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Ik heb gekozen voor anders, en dat is voor mij de algehele uitstraling.
Als ik zo iemand tegen kom, dan ga ik me niet afvragen of dit een man of vrouw is......waarschijnlijk de zelfverzekerde houding, blik, en het natuurlijke weinig opgetutte gezicht.

liefs,
Betteke :wink:
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

betteke schreef:Als ik zo iemand tegen kom, dan ga ik me niet afvragen of dit een man of vrouw is......waarschijnlijk de zelfverzekerde houding, blik, en het natuurlijke weinig opgetutte gezicht.
Idem... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Na wikken en wegen tussen of het kapsel of de oogopslag is het de oogopslag geworden. Het maakt zeker uit hoe je kijkt. Als je de hele tijd bozig kijkt zal dat je gezicht zeker harder maken. Dus het tegenovergestelde is ook zeker waar. Kijk maar eens tussen de profiel foto's (tot zover deze een hoofd hebben ;) )
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
michelle352
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: di aug 31, 2004 20:52
Locatie: breda

Bericht door michelle352 »

hoi kim,
na even er snel langs gefiets te hebben , is het een vrouw.
het verschil tussen een man en vrouw herken je al op 100 meter afstand .
daarom vind ik het raar, hoe kunnen ze ons er nu uithalen, op afstand en van dicht bij ,ookal doen wij nog zo ons best hier voor.
michelle 352
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Qua uitstraling een vrouw, maar ik denk dat het eigenlijke geslacht mannelijk is. Waarom? Gewoon de kleine dingen en de vorm van haar gezicht, de neus en (naar wat ik vermoed) de adamsappel. Wat haar vrouw maakt is haar hele uitstraling, haar oogopslag, alles.
Ik vind trouwens dat zij wat weg heeft van Carrie-Anne Moss (Trinity uit The Matrix)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk de combinatie van het kapsel en het gebrek aan baardschaduw.

Dat laatste maakt voor mij persoonlijk namelijk het verschil bij het zien van mijn eigen gezicht.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik denk het haar.
Als je er met jaren '70 ogen naar kijkt, dan zou het net zo goed een man kunnen zijn. In die tijd was het wat minder belangrijk om dat onderscheid te maken.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

mireille schreef:Het maakt zeker uit hoe je kijkt. Als je de hele tijd bozig kijkt zal dat je gezicht zeker harder maken.
Ben ik even blij dat ik lach op mijn profielfoto :)
Maar het scheelt zeker, Mireille.
Florence
ff weer wat posten
Berichten: 75
Lid geworden op: do nov 10, 2005 10:14
Locatie: noord Belgie

Re: Naturelle uitstraling: vrouwelijke kenmerken

Bericht door Florence »

Beste Kim,

voor mijn gevoel is het een goed opgemaakte jongen,zitten voor mij geen echte kenmerken van vrouw zijn in,ofschoon ik er zo wel uit zou willen zien.

groetjes Florence
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Wat een hoop reacties al, heel leuk!
Joyce_ schreef:gladheid van de huid
Die ontbreekt inderdaad in mijn rijtje, maar is natuurlijk wel waanzinnig belangrijk. Op deze foto vind ik de huid wel zo erg glad ogen, dat ik mij afvraag of ze niet met de foto "gerommeld" hebben (bij het linkeroor zit al een wat vreemde kleurovergang).
Joyce_ schreef:Toch maar gestemd op de vorm van het gezicht. Jammer dat daar zo weinig aan te doen is, hoewel ook daar weer manieren voor zijn.
Bij MTV denken ze in ieder geval van wel. Ik meen me te herinneren dat in "I want a famous face" er ooit een jongen was die het gezicht wilde van Jennifer Lopez. Maar ik kan niet zo heel goed tegen dat soort bloederige beelden.
TV-Bea schreef:Ik ben het niet eens met jou dat dit typisch een vrouw is. Het zou ook een man kunnen zijn.
het is niet voor niets dat ik even bleef hangen toen ik deze foto zag en niet meteen verder bladerde.
mireille schreef:(tot zover deze een hoofd hebben ;) )
...Uhm, ja :oops: ben zelf, denk ik, een soort kip-zonder-kop ;)
Gelukkig heb ik nog wel ergens ogen, dus ga zeker nog eens naar de foto'tjes kijken
Juliette schreef:Qua uitstraling een vrouw, maar ik denk dat het eigenlijke geslacht mannelijk is. Waarom? Gewoon de kleine dingen en de vorm van haar gezicht, de neus en (naar wat ik vermoed) de adamsappel.
Dat vind ik wel een hele interessante. Wat zou eigenlijk statistisch gezien de kans zijn dat een reclamebureau voor zo'n opdracht een T*-model kiest? Maar zeker mogelijk en statistiek was toch al nooit mijn sterkste kant...
Florence schreef:voor mijn gevoel is het een goed opgemaakte jongen,zitten voor mij geen echte kenmerken van vrouw zijn in
Maar wel passabel als vrouw dus? (gezien ook de andere reacties)
Wel vraag ik mij af waarom dan voor een reclamefoto gekozen wordt voor een jongen en die dan zo opmaken...
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Duidelijk een man, de keel heeft een verdikking !

Pam
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Plaats reactie