Wessels schuhe in Vreden

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Antje
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:13
Locatie: Zwijndrecht

schoenen in het groot

Bericht door Antje »

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet zo lang actief als tv en ik ben gestaag bezig mijn pakket uit te breiden, maar aan schoenen was ik nog niet toegekomen. Nu sta ik er wel van te kijken dat mijn maat 45 zo moeizaam verkrijgbaar is. Ik wil graag leuke laarsjes en schoenen, maar ik wil geen echt hoge hakken. Ik ben al 1.93 en de twee meter hoef ik niet te halen. Liefst wil ik ook niet te truttige schoenen natuurlijk. Begrijp ik het goed dat je ook vanuit het zuidwesten dan toch het beste naar Vreden kan gaan? Ik heb niets op een minivakantie tegen, maar echt makkelijk is anders....

Liefs van Antje
Spannend om deze stap te zetten. Alsof je in het gebergte op een richel stapt met enerzijds een adembenemend uitzicht en aan de andere kant een afgrond...
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Hoi Antje,

Het lijkt er wel op! Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ik vind mezelf ook al lang genoeg zónder hakken, laat staan mét hakken. Dan ben ik al gauw 2 meter, en een vrouw van 2 meter ben ik nog niet tegen gekomen (ja, ok, misschien één keertje).

Er zit in Rotterdam Silhouette, maar eerlijk gezegd is het aanbod daar in lagere hakken en 'gewone' schoenen ook een beetje beperkt. Tenzij je voor de 'standaard' pumps gaat, maar de fascinatie die vele mensen daarvoor hebben heb ik nog nooit begrepen.
Er zijn zeker nog wel andere schoenenwinkels met grotere maten, ook in het zuidwesten. Ook waar ik zelf woon en vaak kom. Toch ga ik binnenkort naar Vreden, want iedereen lijkt er ontzettend enthousiast over te zijn. Terwijl ik eigenlijk alleen maar teleurstellende ervaringen heb met de lokale schoenenwinkels die ook in grotere maten handelen.

Of je moet schoenen via internet kopen. www.tallgirls.co.uk heeft vaak leuke schoenen voor redelijke prijzen. En als je helemaal gek wilt worden moet je naar www.zappos.com gaan, maar dat kan je beter niet doen omdat ze toch niet naar Europa verzenden en je er alleen maar depri van wordt als je ziet hoeveel fantastisch leuke schoenen ze in jouw maat hebben :cry:
Er zijn natuurlijk ook nog andere sites, maar het merendeel is toch meer de fetish kant op, met een minimum hak van 10cm.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Marloes,

Bij mij op het werk werkt een (biologische) vrouw van 2:10. Ze is langer dan ik als man (1:97) was. Is niet leuk, niet voor haar en niet voor haar omgeving. Ik heb mijn lengte altijd wel geaccepteerd en een klein hakje vind ik gewoon leuk. Die laatste paar cm maken dan ook niet meer uit :wink:

Laatst heb ik eens op schoenen met een naaldhak gestaan. Niets voor mij, ik zwabber dan alle kanten op. Dat mensen het leuk vinden om op die dingen te lopen is voor mij onbegrijpelijk: geef mij maar wat vaste grond onder de voeten...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Hoi Frederique,

Wow, 2.10m! Ik ben blij dat er ook genetische lange vrouwen zijn! Wou dat er meer waren, dan hoefde ik me ook niet zo'n reus te voelen :)

Maar ondanks alles zijn al mijn schoenen in mijn (tot nu toe zeer beperkte) verzameling toch wel met een hakje. De schoenen die ik het meest draag hebben een 8cm hak, en ik draag ze met veel plezier. Ook als ik de stad in ga, of iets dergelijks. Ik vind ze mooi, en ik heb zoiets van .. de afgelopen 23 jaar heb ik al non stop op platte schoenen gelopen, en nu is het tijd voor een inhaalslag!
Toch vind ik een hak van 8cm echt nét op het randje. Het liefst heb ik een hak van maximaal 6cm, als ik hakken draag. Anders valt het niet mee om er een lange tijd op te lopen, bijvoorbeeld bij het winkelen (afgezien nog van de totale lengte die ik dan heb waardoor ik erg op val). Dus voor het 'normale' leven zoek ik nu wat schoenen met een lage, of geen hak.
Sowieso heb ik gemerkt dat de beste manier om het reus-zijn-gevoel tegen te gaan is om je te omringen met lange mensen! Een tijdje terug had ik een date met een jongen van 2.07m (ik ben 1.87m) en dat was fantastisch! :D
Jammer genoeg werd het niets, omdat hij zelf met zijn gevoel/geaardheid in de knoop zat :(

Naaldhakken heb ik nog nooit gedragen, maar die zou ik sowieso niet snel voor 'gewoon' dragen. Ik zie het zelden op straat, en als ik het zie kan het best heel mooi zijn, maar daar past mijn lengte gewoon niet zo goed bij. Dan bewaar ik die liever voor speciale gelegenheden.
Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Bericht door Evelieneke »

Ik weet niet of dit dezelfde Wessels is:
NOS Teletekst pagina 410 schreef:Schoenenreus duikt op in China

Georg Wessels,de directeur van de gelijknamige schoenenfabriek,vertrekt maandag naar China met een bijzondere missie.

In zijn koffer heeft hij drie paar schoenen zitten met maat 57. Niet echt een gangbaar maatje en zeker niet als je weet dat ze bestemd zijn voor een Chinese vrouw. Die staan juist bekend om hun kleine voetjes.Maar dit is dan ook de langste vrouw ter wereld. Ze is 2,36 meter lang.

Al 25 jaar lang geeft Wessels schoenen aan de 10 langste mensen ter wereld. Het kostte hem jaren om de Chinese op te sporen. Maar dat is nu dus ook gelukt.
Naast deze Chinese lijken we allemaal klein.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

pffff ik moet er niet aan denken zo lang te zijn
op dat opzich heb ik echt geluk

*is heel blij met haar 1.71*
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Voordat mensen met groter dan maat 46 nu illusies krijgen: ik zocht zelf naar maat 48, Wessels voert deze niet standaard. Het grootste voor vrouwen is maat 46/47 (en deze passen, afhankelijk van de leest, net voor mij).

Mogelijk levert Wessels maatwerk voor mensen met grotere maten, dat weet ik niet.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

als je 2.36 bent en maat 57 hebt ben je vanzelfsprekend een aantrekkelijk marketing instrument voor iemand die in grote maten doet, dan doen de kosten van de vliegreis en de speciaal gefabriceerde schoenen er niet toe. En het werkt want we praten er weer over. Meneer Wessels heeft het goed voor elkaar.

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Evelieneke schreef:Ik weet niet of dit dezelfde Wessels is:
NOS Teletekst pagina 410 schreef:Schoenenreus duikt op in China

Georg Wessels,de directeur van de gelijknamige schoenenfabriek,vertrekt maandag naar China met een bijzondere missie.

In zijn koffer heeft hij drie paar schoenen zitten met maat 57. Niet echt een gangbaar maatje en zeker niet als je weet dat ze bestemd zijn voor een Chinese vrouw. Die staan juist bekend om hun kleine voetjes.Maar dit is dan ook de langste vrouw ter wereld. Ze is 2,36 meter lang.

Al 25 jaar lang geeft Wessels schoenen aan de 10 langste mensen ter wereld. Het kostte hem jaren om de Chinese op te sporen. Maar dat is nu dus ook gelukt.
Naast deze Chinese lijken we allemaal klein.
Ja dit is inderdaad dezelfde Wessels . Ze hadden altijd een hele grote op maat gemaakte schoen in de winkel staan. Dus er is altijd iets bij hun te maken.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Zo lang zijn en dan ook nog in China wonen, dat lijkt me een ramp. Zelfs in Nederland houden ze al niet echt rekening met lange mensen. Het viel me van de week nog op dat ze in de V&D allemaal van die aankondigingsbordjes (opruiming ofzo) boven de gangpaden hadden gehangen. Even geschat met een hand boven mijn hoofd, ik gok dat ze maar op 1,95 meter hingen. Nou haal ik dat niet, maar er zullen toch een hoop mensen hun hoofd tegen stoten.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Wel dames hierbij de link naar de foto die in het dagblad van het noorden stond.

http://www.travestiewinkel.nl/wessels.jpg

De heer Wessels is niet de grootste maar bij deze Chinese dame valt hij in het niet.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Ik ben gisteren dan eindelijk naar Wessels gegaan in Vreden. In totaal heb ik zo'n 400-500km afgelegd om 'eventjes' schoenen te gaan kopen. Eerst met de trein naar Zwolle, en daar met de (gehuurde) auto naar Vreden. Het was best even rijden, maar de omgeving was mooi en het was wel goed te doen.

Eenmaal in Vreden aangekomen viel het me op hoe verschrikkelijk stil en rustig het dorpje is. Ik had een iets groter plaatsje verwacht.

De winkel was wat moeilijk te vinden omdat we een onduidelijk kaartje hadden, maar nadat we het hadden gevraagd aan een voorbijganger kwamen we bij een pleintje aan, en daaraan zat dan de Neustrasse waarin Wessels zat.

Eenmaal binnen werden we meteen verwelkomd, maar dan wel in het Duits. Het duurde niet lang of er kwam een andere werkneemster aan die wél Nederlands sprak. Die bracht ons naar beneden, waar de schoenen in mijn maat (44) stonden. Ik was een beetje teleurgesteld in de hoeveelheid keuze, toch nog. Van de verhalen en reviews op internet had ik het idee dat er verschrikkelijk veel keuze zou zijn, maar het was beperkt tot twee, of twee-en-een-half, rek met schoenen. Waarvan de helft geschikt was voor m'n oma, en de andere helft wel redelijke schoenen waren. Ik ging er heen voor 2 paar lage schoenen en 2 paar laarzen, maar helaas was geen enkele laars geschikt omdat ik te dunne kuiten heb (grote voeten én dunne kuiten.. ook dát nog! zucht). Dat plan ging dus niet door. Van de lage en andere schoenen zou ik zeggen dat ik zo'n 5 tot 10 paar heb gezien die ik 'wel aardig' of 'leuk' vond.

Uiteindelijk heb ik twee paar schoentjes gekocht. Een paar ballerina pumps en een paar lichtbruine hele leuke 'Mary Janes' gekocht. De prijzen waren wel een beetje fors. 110 euro en 120 euro!

Daarna zijn we nog even langs twee filialen van Schuurman Schoenen geweest (die zitten in een heleboel grote steden in het oosten van het land). Eerst in Enschede, waar ze de grote maten nog niet hadden neer gezet. De medewerkster heeft een aantal paar schoenen voor me opgehaald van achter zodat ik ze kon bekijken en passen, en er zat een leuk paar trendy ballerina's bij met leuke frutsels voor maar 65 euro. Die wilde ik wel hebben, maar hadden ze nét niet in mijn maat. Ik werd doorverwezen naar een ander filiaal in Almelo, wat toch op de route terug naar Zwolle was. Daar hadden ze de schoenen apart gezet voor me, en bij het passen viel me op dat de rechter schoen kleiner aanvoelde dan de linker. Wat bleek? De rechter was maat 44, en de linker maat 45 (in dit geval had ik 45 nodig, want 44 zat net te krap). Ze hadden de verkeerde maat in de doos gestopt, en de andere schoen konden ze niet meer vinden. Dus dat ging niet door. Wel hadden ze een rek met grotere maten schoenen en laarzen waar ik nog even in gekeken heb. Ze hadden ongeveer de helft aan hoeveelheid keuze vergeleken met Wessels, maar het was wel wat modieuzer en 'jonger' over het algemeen.

En toen weer terug richting huis. Dus de eindscore? 2 paar schoenen, waarvan één paar (de Mary Janes) errug leuk zijn, en de andere een beetje 'gewoontjes' (maar die had ik ook nodig) en eigenlijk te duur voor wat ze waren.

Ik ga binnenkort nog maar een keertje kijken bij Ascona, dat zit dichterbij en bij nader inzien hebben ze ongeveer net zoveel aanbod als Wessels en ongeveer 30% goedkoper. En daarna ben ik van plan via internet een aantal schoenen te bestellen. Ik zál en moét een keer laarsjes vinden die me goed passen!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Ja Loesje ik moet je gelijk geven. Ik ben er ook geweest en de collectie viel mij ook smerig tegen. Ik heb dan ook niets gekocht. Ik ga in maart 2007 wel weer eens kijken voor de zomer collectie.
En ze hebben de prijzen wat opgeschroeft.

Ook in Aschebdorf valt de collctie tegen. Meer de oma schoenen. Het is echt een probleem om mooie en leuke schoenen/laarzen te kopen met een normale hak. Ik vindt normaal tussen de 4 en 10 cm.

Gelukkig hebben we wat in Amerika kunnen bestellen.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Antje
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:13
Locatie: Zwijndrecht

Nogmaals Wessels Schuhe

Bericht door Antje »

Hoi meiden die op grote voet leven,

Deze week heeft Wessels nog meer aanloop uit onze kring gekregen. Ik vond het zelf ook de moeite waard om eens naar Vreden te gaan. Vanuit Zwijndrecht een soort mini-wereldreis door half Brabant en Gelderland. In Winterswijk had ik dan aansluiting op een Duitse buslijn. Bijna had ik deze bus gemist, maar de halte zit schuin tegenover het station verscholen in een soort busgarage.
Ik las dat het Marloes een beetje tegenviel, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een groter assortiment had verwacht. Aan de andere kant is het wel geweldig dat speciaal voor vrouwenmaten 45-46 hele rekken klaarstaan. Als je van zeer modieuze schoenen houdt, kun je beter in Nederland blijven (sowieso loopt Duitsland qua mode altijd wat achter op Nederland!) Maar mijn smaak gaat wat meer uit naar tijdloze modellen (niet synoniem voor tuttig&achterhaald :wink: ) Waar andere vrouwen soms eindeloos kunnen twijfelen, weet ik meestal bijna direct of ik iets wil hebben en persoonlijk vind ik dat ik snel en goed geslaagd ben: mooie donkerbruine pumps met een hakje van 4 cm. en korte zwarte laarsjes met een iets hoger hakje. Ondanks mijn grote voeten elegant en stijlvol, al heb ik het geluk relatief smalle voeten te hebben.
Het klopt dat niet iedereen Nederlands spreekt, maar in mijn geval werd ik afwisselend geholpen in het Nederlands en door een ander meisje in het Duits. Verder vond ik ambiance rustig en bepaald niet opdringerig.

Kan ik Wessels aanraden? Als je van lak houdt, flinke hakken of anderszins graag de laatste trend oppakt, kun je in Nederland wellicht beter slagen, maar als je voorkeur uitgaat naar wat tijdlozere modellen dan kun je goed terecht bij Wessels. Voor ik het vergeet de prijzen: de pumps kosten 115 euro en de laarsjes 145 euro. Veel meer had ik ook niet uit willen geven, maar deze prijzen verwachtte ik wel.
De pumps heb ik trouwens gelijk aangehouden op weg naar huis. De eerste keer trouwens dat ik op pumps liep :) Het was wel wat wennen, maar het viel zeker niet tegen! Geen spijt dus.

Liefs van Antje
Gebruikersavatar
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Berichten: 91
Lid geworden op: di dec 23, 2003 15:01
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Hoi hoi

Loesje schreef
Daarna zijn we nog even langs twee filialen van Schuurman Schoenen geweest (die zitten in een heleboel grote steden in het oosten van het land).
Goh meid, als ik het had geweten was ik met je mee gegaan, ik woon in de buurt, in ook zo vreselijk saai (sommige noemen het rustig) dorpje.
Goed, Bij schuurman heb je de meeste keus in het hoofd filiaal in Borculo (gemeente Berkelland)
Iets voor de volgende keer als je op wereldreis gaat naar het verre Oosten

Antje schreef
Vanuit Zwijndrecht een soort mini-wereldreis door half Brabant en Gelderland
Goh, wat een drukte in de achterhoek, had erg gezellig kunnen worden

Frederique schreef
Mogelijk levert Wessels maatwerk voor mensen met grotere maten, dat weet ik niet
Klopt, ze maken schoenen op maat, maar ik vermoed dat dat erg prijzig is

Kus, Carla
Pluk de dag voordat je zelf in een vaasje komt
Plaats reactie