Hoe doen jullie dat? Armbanden met een lastige sluiting.

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Francisca van Bommel
is nieuw hier

Hoe doen jullie dat? Armbanden met een lastige sluiting.

Bericht door Francisca van Bommel »

Lijkt misschien een domme vraag, maar ik heb er een probleem mee: ik heb een paar hartstikke leuke armbanden, maar ze hebben allemaal een rottig sluitinkje met een oogje met schuifje (je kent die dingen wel). Het lukt voor geen meter om die dingen met één hand open of dicht te krijgen zodat je ze eigenlijk aleen maar kan dragen als je iemand hebt die je even kan helpen.

Nou heb ik de pech dat ik alleen ben en ook graag zelfstandig die armbanden aan- en af zou willen kunnen doen. Heeft iemand een truc of suggestie, want er zullen toch ook wel alleenstaande biologische vrouwen zijn met het zelfde probleem. Of gebruiken die die armbanden als alibi voor het hebben van een relatie die dan ook nog de vuilnisbak buiten zet, de afwas doet en de piepers jast.......

Maar alle gekheid: wie weet raad?
Groeten,

Cisca
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Iets langere nagels helpt wel met pulken aan dat sluitinkje, maar echt een trucje? Nee, dat weet ik ook niet.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Beetje een dooddoener, maar of andere armbanden nemen of vrgaen om hulp. Als je beide niet ziet zitten, blijft alleen oefenen over.

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Het went.... meer kan ik er ook niet van maken :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb ook zo'n soort armbandje en heb mijzelf inmiddels een trucje geleerd: zorg ervoor dat het deel met het oogje + een heel klein deel van je armbandje losjes over je pols ligt (armbandje bovenop je pols, oogje zo ver mogelijk van je af). Als je nu met de andere kant van het armbandje (dus: het deel met het sluitinkje) via de onderkant van je pols bij het oogje komt dan lukt het vaak. Zeker ook als je je armbandje in de tussentijd ook nog tegen je buik aanklemt waardoor het oogje niet verglijdt.

Ik heb het vaak andersom geprobeerd (bijv: met het sluitinkje het oogje proberen te "vangen" onder mijn pols), dit werkte bij mij beduidend minder.

Als ik het herlees dan kan het heel goed als abacadabra overkomen, ik hoop dat het duidelijk is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Wel lieve Cisca, als oude rot in het vak ....... Aan de kant waar niet het sluitingje zit maak een een ander zwaardere ketting vast. Dan leg je het geheel over je pols. en je kunt de sluiting open doen en vast maken op de plaats die jij wilt. De ketting glijdt zo niet van je pols af.
Als het vast zit kun je de ketting voor het tegengewicht erweer af halen. Het los halen is meestal geen probleem.

Veel succes ermee, groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Frederique_ schreef:Ik heb ook zo'n soort armbandje en heb mijzelf inmiddels een trucje geleerd.........

Frederique
Om een of andere reden heb ik het altijd andersom geprobeerd (dus oogje naar me toe. En heb er dan ook altijd problemen mee gehad. Zoal s jij het heb uitgelegd is het inderdaad veel gemakkelijker.
Bedankt voor deze tip Frederique
Be yourself- who else is better qualified?
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Tja, leuke vraag.

Ik let er tegenwoordig gewoon op wat ik koop.
Er zijn sluitingen die heel praktisch zijn.

Maar als je toch zo een armband hebt, die net past ... dan is het best lastig met zo een sluiting.

Op deze manier lukt het mij altijd :

1) Neem een stukje kleefband klaar.

2) Leg je arm op een tafel (met de rug van je hand op tafel) en kleef het gedeelte van de armband met het oogje vast op je pols met het stukje kleefband.
Kleef het stukje plakband juist achter het oogje, zodanig dat het vrij blijft (uiteraard)

3) Nu kan je met je linkerhand het andere gedeelte openen (Gebruik je duim om het lepje naar achter te trekken) en naar het oogje brengen.
Het oogje hangt vast dankzij de kleefband en verder knel je de rest van de armband onder je pols die op de tafel ligt zodanig dat je kleefband niet lostrekt !

4) Koop in het vervolg een armband met een andere sluiting :)
Het valt me immers op nu dat ik full-time als vrouw leef dat ik voor tijdens de dag toch steeds de armbanden neem die gemakkelijk sluiten , gewoon om tijd te winnen.

Groeten,

Melina
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

De methode van Frederique is ook de methode die ik gebruik.

Normaal gesproken had ik mijn armbandje niet weer afgedaan maar de sluiting is een beetje verbogen :-(
Niets is blijvend, alleen de verandering
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik heb de vraag neergelegd bij een paar bio-vrouwen en kreeg de volgende antwoorden:
Grappig, ik ging meteen kijken hoe ik dat altijd doe en let op....
Ik gebruik de zwaartekracht, sla hem om mijn pols met het ringetje naar buiten,zorg dat hij goed beneden hangt. houd mijn pols tegen mijn buik zodat de armband niet kan schuiven en de sluitng die achterlangs onderhangt klik ik er zo op, met bajonet- of oogje met schuifsluiting. Ik ben dit zo gewend.
Je kan ook voordat je hem omhangt alvast je sluitinkje openhouden.
Ik zorg er eerst voor de m'n armband om mijn pols hangt. Dan leg ik m'n hand op tafel, zodat dat oogje op de tafel ligt, het liefst een beetje schuin. Dan ga ik met die sluiting richting dat oogje en open ik met mijn duim die sluiting en schuif het over dat schuinliggend oogje heen.

Het wou bij mij eerst niet lukken. Als ik een beetje vocht aan mijn handen heb, lukt het me niet. Nu was ik eerst ff m'n handen snel en dan lukt het me binnen 10 seconden
Simpel en eenvoudig -- soms zijn vrouwen zo praktisch
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

ff denken, hoor. De methode van over je pols hangen en dan de zwaartekracht gebruiken doe ik ook (ik doe het zittend en druk het tegen mijn knie aan ipv. mijn buik).

Dan houdt ik het sluitingkje tussen mijn vingers en gebruik de nagel van mijn duim om die bajonetsluiting open te houden.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Wendy B schreef:ff denken, hoor. De methode van over je pols hangen en dan de zwaartekracht gebruiken doe ik ook (ik doe het zittend en druk het tegen mijn knie aan ipv. mijn buik).

Dan houdt ik het sluitingkje tussen mijn vingers en gebruik de nagel van mijn duim om die bajonetsluiting open te houden.
Zo doe ik het ook al een tijdje... meestal in één keer goed.... succes verzekerd :wink:
Francisca van Bommel
is nieuw hier

Bericht door Francisca van Bommel »

Nou, dat zijn toch meer reacties dan ik had gehoopt! Allemaal bedamkt. Er zitten inderdaad bruikbare tips bij. Dat ik voor andere armbanden zou kunnen kiezen is natuurlijk een open deur, maar ja, die armbanden zijn GEWOON LEUK dus die wil je dan hebben. Ik ga met de adviezen eens aan het werk. Een extra gewicht plus "handig handvat"met een ander kettinkje is zo gek nog niet, evenals het tijdelijk vastzetten met tape.
Groeten,

Cisca
Plaats reactie