Gast gezocht voor het programma Nachtvluchten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Juliette schreef:
Arike schreef:
Juliette schreef:en ik vond het ook wel een goeie reclame voor een t&t avond, ik heb voor mezelf nu wel een beter beeld ervan gekregen.
Juliette, ik betwijfel of het uiteindelijk wel duidelijke reclame is.
Ik zie hier toch wel een beetje een "even Apeldoorn bellen"-effect optreden: Waar was het nou precies reclame voor... :-?
ja oke, maar ik vind film beter dan een paar foto's op sites. Nu zie je echt wat er gebeurd ipv een paar portretfoto's.
Zo'n filmpje op de lkgtent-site zou ik eigenlijk wel een goed idee vinden. Geeft toch een beter beeld van wat er gaat komen, dan ga je er misschien ook wat minder bloednerveus heen. Maar stel dat je nog helemaal in de kast zit, zou jij dan op basis van die uitzending op tv, je weg kunnen vinden naar Nieuwegein?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Arike schreef: Zo'n filmpje op de lkgtent-site zou ik eigenlijk wel een goed idee vinden. Geeft toch een beter beeld van wat er gaat komen, dan ga je er misschien ook wat minder bloednerveus heen. Maar stel dat je nog helemaal in de kast zit, zou jij dan op basis van die uitzending op tv, je weg kunnen vinden naar Nieuwegein?
Goeie vraag, ik zou het antwoord eigenlijk niet weten. Of het ik het persoonlijk op basis daarvan zou doen? Nee, ik denk het niet. Maar het kan wel een stapje over de drempel zijn.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Met een filmpje op de site zou ik niet zoveel moeite hebben, maar een Tv-uitzending is andere koek.
Dat is net even te openbaar, en de kans is dan misschien niet meer zo groot dat een bekende je herkent, maar het is toch echt mogelijk.

Irene
Kleine stapjes
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Lisa, bedankt voor je reactie wat je geschreven hebt. Mooier kan ik het niet verwoorden maar je hebt mijn gedachten, gevoelens over het geheel aardig verwoordt.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Arike schreef: Ook bij de achtergrondinformatie op de MBH-website is geen linkje te vinden naar T&T (of heb ik dat over het hoofd gezien?). Misschien kan iemand die contacten heeft met de redactie daar nog eens een keer op aan dringen dat dat er toch komt?
Hoihoi, Arike,

Ik heb contacten met de redactie en zou dat kunnen vragen. Maar dat is eigenlijk aan Dirkje zelf of aan T&T Nieuwegein om dat te regelen.

Op de website van MBH staat het e-mail adres van de redactie.

Kitty.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Kitty Mermaid schreef: Hoihoi, Arike,

Ik heb contacten met de redactie en zou dat kunnen vragen. Maar dat is eigenlijk aan Dirkje zelf of aan T&T Nieuwegein om dat te regelen.

Op de website van MBH staat het e-mail adres van de redactie.

Kitty.
hoi Kitty,
je hebt eigenlijk wel gelijk, het is beter om dat te laten aan iemand die hiermee te maken heeft. ik ben zelf ook geen lid van de LKG, maar met een beetje hoop, wordt dit wel opgepikt :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Frederique_ schreef:Het gaat mij er ook niet om om de LKGT&T af te kraken - het gaat me erom dat MBH best iets meer moeite had mogen doen om er een iets minder steriotype beeld uit te krijgen.
Ik heb er zomaar een reactie uitgepikt om toch even mijn ei hier kwijt te kunnen.
Het ging de redactie van MBH er om om een portret te maken van Dirkje van Os, zoals ze is....en niet voor niets hebben ze het item de titel "Boer wordt vrouw" gegeven. In een poging toch iets meer te laten zien van Dirkje als iemand die in en rondom de boerderij rondscharrelt en haar woordje doet hoe ze zich voelt, heeft de redactie daar twee andere stukjes aan toegevoegd, zo zie ik het. Het ene stukje, waarin de dorpsjeugd hun mening geeft over Dirkje vond ik persoonlijk dan ook meer geslaagd dan het stukje over de T&T-avond. Hoewel Derya hier misschien anders over zal denken, hihihihihi Wat ik al eerder schreef was de uitzendtijd veel te kort om dieper op het T*-/T&T-gebeuren in te gaan. Maar was het eigenlijk wel de bedoeling van de redactie. Neen, volgens mij ging het de redactie er om om Dirkje tijdens een avondje uit te volgen en dat dat dan een T&T-avond was is meegenomen en geeft tegelijk een aantal forumleden de mogelijkheid hun mening over T&T-bijeenkomsten te geven.
Wat ik me kan herinneren is dat de redactie van MBH enige tijd geleden hier op het forum van Travestie.org een oproep heeft geplaatst voor T*-vriendelijke gelegenheden voor een avondje uit met Dirkje. Via, via is de redactie dus bij de LKG T&T uitgekomen en paste Nieuwegein blijkbaar in het opnameschema van MBH. Erger was het geweest wanneer MBH met Dirkje naar een Tranny-avond in een parenclub was gegaan.

Maar ook reacties zoals die van Arike geven me aanleiding om hierop te reageren, zoals op deze uitspraak van haar:
Arike schreef:En ik blijf erbij dat ik die twee minuten erg kort vond
Ja, het was kort, maar zoals ik al schreef het bezoek aan een T&T-avond was niet hetgeen waar het MBH omgaat. Het gaat bij MBH om portretten van bijzondere, aardige en eigenaardige mensen die in Nederland leven. Het bezoek van de T&T-avond was er gewoon om het T*-gevoel van Dirkje in een kader te plaatsen.
Arike schreef:en ik heb ook mijn twijfels over die duidelijke hoorbare soundbyte "... ik ben alles kwijtgeraakt...mijn baan..."
Wat heb je daar voor twijfels bij, Arike? Dat iemand dergelijke uitspraak doet of dat MBH die niet had uit mogen uitzenden?
Mijn inziens is er niets mis mee deze uitspraak en ook niet met het uitzenden daarvan. Het is gewoon de keiharde realiteit dat er transseksuelen zijn die hun vak niet meer als vrouwen mogen en kunnen uitoefenen en het verdomd moeilijk is een nieuwe baan te krijgen en dat familie met hen breekt dat gebeurt ook maar al te vaak.
Ikzelf mag me gelukkig prijzen dat ik mijn baan op dezelfde afdeling heb mogen voortzetten en mijn collega's nu Renate als collega hebben. Ook heeft mijn familie me geaccepteerd zoals ik ben en heb nog steeds fijn contact met ze. Ik weet dat ik een spekkoper ben en dat ik meer geluk heb gehad dan een aantal andere transseksuelen. Van heel dichtbij maak ik mee wat er kan gebeuren wanneer ouders je jaren opsluiten en isoleren omdat je transseksueel bent en diezelfde ouders hun "zoon" dood wensen. Mijn tranen springen voor de zoveelste keer in mijn ogen wanneer ik me realiseer dat die ouders wel nu eens hun zin gaan krijgen.

Zo dat wilde ik ff kwijt.......en ben ik nu kwijt!!!

Groetjes aan allen,

Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Renate den Heijer schreef:
Arike schreef: En ik blijf erbij dat ik die twee minuten erg kort vond
Ja, het was kort, maar zoals ik al schreef het bezoek aan een T&T-avond was niet hetgeen waar het MBH omgaat. Het gaat bij MBH om portretten van bijzondere, aardige en eigenaardige mensen die in Nederland leven. Het bezoek van de T&T-avond was er gewoon om het T*-gevoel van Dirkje in een kader te plaatsen.
Misschien was het verwachtingspatroon wat betreft het item bij mij wat al te hoog opgeschroefd...
Renate den Heijer schreef:
Arike schreef: Arike schreef:
en ik heb ook mijn twijfels over die duidelijke hoorbare soundbyte "... ik ben alles kwijtgeraakt...mijn baan..."
Wat heb je daar voor twijfels bij, Arike? Dat iemand dergelijke uitspraak doet of dat MBH die niet had uit mogen uitzenden?
Mijn inziens is er niets mis mee deze uitspraak en ook niet met het uitzenden daarvan. Het is gewoon de keiharde realiteit dat er transseksuelen zijn die hun vak niet meer als vrouwen mogen en kunnen uitoefenen en het verdomd moeilijk is een nieuwe baan te krijgen en dat familie met hen breekt dat gebeurt ook maar al te vaak.
Ikzelf mag me gelukkig prijzen dat ik mijn baan op dezelfde afdeling heb mogen voortzetten en mijn collega's nu Renate als collega hebben. Ook heeft mijn familie me geaccepteerd zoals ik ben en heb nog steeds fijn contact met ze. Ik weet dat ik een spekkoper ben en dat ik meer geluk heb gehad dan een aantal andere transseksuelen. Van heel dichtbij maak ik mee wat er kan gebeuren wanneer ouders je jaren opsluiten en isoleren omdat je transseksueel bent en diezelfde ouders hun "zoon" dood wensen. Mijn tranen springen voor de zoveelste keer in mijn ogen wanneer ik me realiseer dat die ouders wel nu eens hun zin gaan krijgen.
Renate, dat dat de realiteit is zal ik absoluut niet betwisten. Dat is zo en dat mag ook gezegd worden. En eerlijk gezegd, voor mij is het ook zo dat vooral baan en familie die zaken zijn, waar ik mij veel zorgen over maak, mocht ik het TS-pad opgaan (en dan werk ik niet eens in een heel masculiene omgeving...). Maar ik ben geen TS, en ik kan dus niet uit ervaring spreken, dus dit is van mij uit misschien heel brutaal en heel gemakkelijk gezegd. En ik vind overigens ook wel dat een T&T-avond een plek is waar je het samen kan hebben over dat soort zaken. Maar gezien de korte tijdsduur van het item en de context van "Dirkje gaat stappen" vond ik dit iets te veel doorslaan naar de zware kant. Voor een toevallig kijkende "T in de kast" (die onbekend is met T&T), zou dan toch het idee krijgen van: oei, zware kost op zo'n avond. Ook voor de niet-T vond ik het iets te veel hebben van: ja, daar zitten de "uitgestotenen". En zo'n beeldvorming over T's, vind ik heel jammer. En ik begreep dat er anderhalf uur opnamen zijn geweest, dus er zal heel wat gezegd zijn. En dan vind ik het jammer dat dit eruit gepikt is. Of stond dit in het script?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Renate den Heijer schreef:Wat ik me kan herinneren is dat de redactie van MBH enige tijd geleden hier op het forum van Travestie.org een oproep heeft geplaatst voor T*-vriendelijke gelegenheden voor een avondje uit met Dirkje. Via, via is de redactie dus bij de LKG T&T uitgekomen en paste Nieuwegein blijkbaar in het opnameschema van MBH. Erger was het geweest wanneer MBH met Dirkje naar een Tranny-avond in een parenclub was gegaan.
Renate, heel fijn dat je dit ook nog even hebt aangehaald. Ik was dat alweer vergeten :oops:
Maar ik herinner me nu dat ik toen inderdaad ook bang was dat MBH van plan zou zijn om Dirkje los te laten in parenclub-achtige taferelen. Maar vanuit mijn kast wist ik ook geen alternatieven :-?, maar ik was toen wel blij dat iemand anders wel de handschoen had opgepakt.
groetjes,
Arike

"But life is too short
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Hier is trouwens het resultaat te beluisteren. Even "scrollen" naar 03:00:00.

Zoals ik al verwachte is het inderdaad een 55 jaar oud transje, pre-op, lesbisch, kinderen, mannenstem en met een redelijk "standaard" verhaal tot nu toe. (ben nog aan het luisteren)

groetjes,
Quinty
chick on a mission
Plaats reactie