Groningse bok geeft melk
Moderator: Moderators
Groningse bok geeft melk
GRONINGEN - Op een geitenmelkbedrijf in het Groningse Broek is een hermafrodiete bok ontdekt. Bok Eenhorn heeft zowel uiers als testikels tussen zijn achterpoten en is dus niet alleen een van de betere dekbokken maar geeft ook nog eens melk.
Dat maakten de eigenaren woensdag bekend. Harrie van Duin en Annick Braspenning van geitenmelkbedrijf Duinhoeve zijn een beetje overrompeld door het verschijnsel.
"Eenhorn blijkt behoorlijk bijzonder. We hebben er dus een heuse trekpleister bij." De bok heeft al veel nageslacht voortgebracht maar daar is er niet een bij die de afwijking heeft geërfd. "Eenhorn blijft dus een vreemde eend in de bijt", aldus de eigenaren.
Volgens Egbert Kanis van de Wageningen Universiteit gaat het om een speling van de natuur. "Er schijnen beschrijvingen te zijn van eerdere identieke gevallen, maar ik ben het zelf nog nooit tegengekomen."
bron: nu.nl
Dat maakten de eigenaren woensdag bekend. Harrie van Duin en Annick Braspenning van geitenmelkbedrijf Duinhoeve zijn een beetje overrompeld door het verschijnsel.
"Eenhorn blijkt behoorlijk bijzonder. We hebben er dus een heuse trekpleister bij." De bok heeft al veel nageslacht voortgebracht maar daar is er niet een bij die de afwijking heeft geërfd. "Eenhorn blijft dus een vreemde eend in de bijt", aldus de eigenaren.
Volgens Egbert Kanis van de Wageningen Universiteit gaat het om een speling van de natuur. "Er schijnen beschrijvingen te zijn van eerdere identieke gevallen, maar ik ben het zelf nog nooit tegengekomen."
bron: nu.nl
chick on a mission
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Broek ligt in de buurt van Pieterburen en heeft ongeveer 10 huizen.
Kennissen van m'n ouders hadden er een huisje, vandaar dat ik er een paar keer geweest ben.
Groetjes,
Frederique
Kennissen van m'n ouders hadden er een huisje, vandaar dat ik er een paar keer geweest ben.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Evelieneke
- dagelijks aanwezig
Topografisch middelpunt.... Hmmm. Op de Goudsberg (nou ja, 'berg'...) bij Lunteren is het middelpunt van Nederland. Ik zal morgen even de fiets pakken en de kilometers nametenEvelieneke schreef:Broek ligt een kilometer ten oosten van Kleine Huisjes, en dat ligt weer een kilometer ten noorden van Molenrij, oftewel 69 kilometer ten oosten en 138 kilometer ten noorden van het topografische middelpunt van Nederland.
Kitty.
- Evelieneke
- dagelijks aanwezig