precieze definitie transsexueel

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

betteke schreef:Niks om je voor te schamen hoor meis!
Vooral rond deze tijd heeft iedereen er wel last van!
Komt door het weer... Ik heb iedere maand een dip (flinke hoofdpijn voor 2 dagen), gaat wel weer over. Wij vrouwen zijn het sterke geslacht, dus mij hoor je niet zeuren. Mannen doen net alsof ze dood gaan... Gaaaaap!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

BlackRose schreef: Relaties is een andere koek: ik ben het beste op de wereld tot dat woordje valt, en dan komt de grote verdwijntruc...dekseltje op je neus en lik je wonden maar...
Ooo ja dit klinkt mij ook heel bekend in de oren. vooral de jongens op mijn leeftijd moeten zichzelf "bewijzen" tegenover vrienden ouders etc. Of ze vinden je wel leuk, maar het moet wel geheim blijven.
denk dat dit toch toch altijd wel zo zal zijn
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Precies wat ik dus ook zei ;) ik ben dan wel een vrouw...maar met een transseksueel verleden
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

ik ken alleen maar zeggen:

je bent wat jij zelf denkt te weten wat je bent.

ben je trans, dan ben je trans, zo zullen de meeste mensen je ook behandelen dan

ben je vrouw, dan ben je vrouw en zullen de meeste mensen je als vrouw behandelen.

als jij jezelf niet ziet als vrouw, verwacht dan ook niet van een ander dat ze dat zullen zien.

tis wat je uitstraald ;)
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Misz-Toxica schreef:ik ken alleen maar zeggen:

je bent wat jij zelf denkt te weten wat je bent.

ben je trans, dan ben je trans, zo zullen de meeste mensen je ook behandelen dan

ben je vrouw, dan ben je vrouw en zullen de meeste mensen je als vrouw behandelen.

als jij jezelf niet ziet als vrouw, verwacht dan ook niet van een ander dat ze dat zullen zien.

tis wat je uitstraald ;)
Helemaal mee eens!
Ik bespeur bij mezelf wel dat als ik onder mensen ben die van mijn verleden afweten, dan heb ik wat minder zelfvertrouwen dan wanneer zij het niet weten, en dat is gelukkig de meerderheid!
Dat wil niet zeggen dat ze me dan anders behandelen, maar dat zit waarschijnlijk tussen mijn eigen oren.(heb de neiging om voor hen te denken)
Er is dan ook nog een duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen...mannen kijken in het eerste geval kritischer, terwijl vrouwen meer bewonderen, en in het 2e geval kijken de mannen soms wellustiger
en vrouwen soms iets jaloerser.
Gelukkig zien ze me allemaal gelukkig als vrouw, maar dat mag dan ook wel na al die jaren :wink:
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Misz-Toxica schreef:als jij jezelf niet ziet als vrouw, verwacht dan ook niet van een ander dat ze dat zullen zien.

tis wat je uitstraald ;)
Zeggen dat je je vrouw voelt is een, ook daadwerkelijk je verleden als beroepsmilitair en bijna 2 meter lange man zijn vergeten is een ander.

Als je nou heel hard roept dat "het maar is wat je uitstraalt" zullen een aantal mensen wel iets hebben van "oh ligt zeker aan mij dat ik me niet een helemaal normale vrouw voel".
Nee hoor, ligt niet aan jullie, maar aan de mensen die heel hard schreeuwen dat ze "gewoon vrouw" zijn terwijl ze dan wel een heleboel dingen die ze een zeer ongewone vrouw maakt even gemakkelijk vergeten.

En ik wil Daan nog wel eens horen, bijvoorbeeld als ze een hetero jongetje aan de haak wil slaan. Oh nee, geen polonaise aan mijn lijf hoor ik haar al denken, ik ben lesbische en wil een helemaal geen man.
Ja echt net een normale vrouw...

Voor het gemak kun je wel aanbhouden, dat een ieder die zich op dit forum en met name dit subforum rondzwerft na haar operatie zich geen normale vrouw voelt. Anders had je hier echt helemaal niks te zoeken.

en @ Vicky, ik ben een transseksuele vrouw met een verleden als man...
en @patricia: waren de andere threads niet interessant genoeg, er is onlangs over je vragen nogal wat geschreven en gezegd.

Groetjes,
Quinty
- die al de dikke borden voor het hoofd wel eens heel vermoeiend vind
chick on a mission
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

ik heb een hetero jongetje aan de haak geslagen.
die van mijn verleden weet, is een oude vriend van mij.
alleen is het nog geen echte relatie, omdat ik er nu nog geen zin heb.
Maar zal wel diegene zijn die mij gaat ontmaagden :D

ik ben passabel genoeg om de straat op te gaan en dat mensen niet kijken.
Er zijn ook lange vrouwen, niet iedere vrouw is 1.60
mijn vriendinnen zijn allemaal boven de 1.80, met hun stappen en shoppen, dan val je echt nie op als 1.95 bent.

ik straal het vrouw zijn uit, en dat zegt mijn omgeving ook.

als jij met een lange lengte tussen allemaal kleine vrouwen gaat staan, ja dan val ik ook op en trek ik de aandacht na mij toe.
als je opgaat in de menigte ben je passabel.

dit is mijn ervaring quinty. mischien dat jij het anders meemaakt, daar kan ik niet overdelen.

En ik praat hier voor mijzelf en niet voor andere.


en wat mijn user aangaat hier, ik zat hier voornamelijk ook vanwege vicky. aangezien ik hier ooit een user had aangemaakt en ik updates wilde posten voor haar.

ik zou het ook nie meer erg vinden, als mijn user weg ging hier
maar helaas kan ik mijn user zelf niet verwijderen
I am, who i am!!!!
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

quintytamara schreef:
en @ Vicky, ik ben een transseksuele vrouw met een verleden als man...

Groetjes,
Quinty
- die al de dikke borden voor het hoofd wel eens heel vermoeiend vind
Dat is dan wat jij bent.
en ik blijf erbij dat ik een vrouw ben met een transseksueel verleden.
en dat is wat ik denk
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

quinty de enigste hier die een dikke bord voor ze hoofd heeft is ben jij.

en dat is nog steeds niet verandert zie ik. je was toch bij joya ook al zo. lekker schoppen tegen alles wat beweegt.

daarbij kan jij niet oordelen hoe mijn leven er nu uitziet en of ik passabel ben.

en waarom mag vicky niet denken wat ze zelf wilt. als zij vindt en dat is een vrouw ben met een transseksueel verleden.

wie ben jij om te te zeggen wat andere moeten denken?


ik denk dat jij eens wakker moet worden. Blijf jij maar een transseksueel met een mannelijk verleden.


ik ben net zoals vicky een vrouw met een transseksueel verleden.

i rest my case met deze woorden, wij lagen elkaar toch al nooit.
I am, who i am!!!!
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Goed gesproken Daantje... Meesterlijk
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

Net zoals ik al zei: voor discussie vatbaar en we komen er waarschijnlijk nooit uit. Familie, vrienden en collega's (20 jaar bij dezelfde werkgever) zijn op de hoogte van mijn verleden, maar ik heb echt niet het gevoel dat ze me zodanig behandelen of ik onzekerder ben bij hen. En bij kennisen en buren heb ik ook niet minder zelfvertrouwen, al leef ik niet meer met de angst dat ze hét ooit te weten zouden komen.
Maar met dingen die blijven, bedoel ik bijvoorbeeld mijn 1.80m (en in België zijn de vrouwen over het algemeen wel kleiner, al begint dit te veranderen) en schoenmaat 45. Ik vind best schoenen in die maat en heb er ook een deel leuke, maar om van mijn werk naar de bank en zo naar de supermarkt te hollen is er echt niet zoveel op de markt dat praktisch én een beetje hip is.
Nu heb ik ondertussen ook wel geleerd dat het verleden het verleden is, en ik laat mijn zelfvertrouwen er niet meer van afhangen zoals ik in het verleden wel had. Ik besef nu ten volle dat als iemand er problemen mee heeft, dat hun problemen zijn. Maar dat sluit niet uit dat het soms nog wel pijn doet als je als mens alleen hierop beoordeeld wordt.
Vicky_ schreef:Ooo ja dit klinkt mij ook heel bekend in de oren. vooral de jongens op mijn leeftijd moeten zichzelf "bewijzen" tegenover vrienden ouders etc. Of ze vinden je wel leuk, maar het moet wel geheim blijven.
denk dat dit toch toch altijd wel zo zal zijn
Waarschijnlijk wel, Vicky, want ik ben nu 38 en maak het nog steeds mee. Zolang ze kunnen uitpakken met je en komplimenten vangen, is het ok, maar je zou hun ego eens moeten schaden :p Maar ja, er zullen wel mannen zijn wiens liefde groter is dan hun ego...nu ze enkel nog vinden :D
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

als je heel goed gaat observeren zie je bij iedereen wel iets wat niet klopt aan het standaard beeld wat er in de maatschappij rond gaat.

de meeste mensen oordelen op een eerste indruk ;)

ja en kelly, tis een dood leuke meid, vindt haar super leuk. Maar is mij wat te overdreven op TV, zoals ze doet, maar in het echt is het een aardige meid.
I am, who i am!!!!
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Patricia27 schreef: Kelly kent natuurlijk iedereen van TV
Iedereen? Ik ben dus weer de enige die haar nooit op TV heeft gezien, alleen IRL. :)

Voor de rest meng ik me niet in deze discussie, dat punt ben ik voorbij.

Liefs, Kitty.
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

karla schreef:Naar mijn mening ,is je gevoel dat je lichaam niet bij je innerlijke gevoel/geest past bepalend of transseksueel bent.
Daar maakt het pre of post-op zijn niets op uit.
Waar je wel gelijk in hebt, denk ik, is dat je ook al ben je post-op, zoals ik, je altijd een trans-vrouw zult blijven ,ook al is alles, ook juridisch, veranderd, je verleden draag je altijd met je mee.

Groeten ,
Karla
Je verwoord het heel mooi, zoals ik mij ook voel, mijn lichaam past ook niet bij mijn geest, het is net of het botst met elkaar, acceptatie is een mooi sleutelwoord, maar de vraag blijft altijd hoe. :roll:
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Gebruikersavatar
Vida Jane
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: do okt 30, 2003 16:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vida Jane »

Ik denk dat het, geestelijk gezien, allemaal met "loslaten" heeft te maken en dat is soms moeilijk want je zult op enig moment in je leven wel weer eens herinnerd worden aan het verleden. Ik vind het een gezonde en goede houding dat iemand na de operatie gewoon "vrouw" geworden is en als degene in kwestie hier zelf dus ook niet meer aan twijfelt zit ze goed. Je kan gaan zitten ziften over naamgeving of aanduidingen of wat dan ook maar je bent i.i.g. geen "HIJ" meer. Het niet meer "HIJ" willen zijn is de grootste gemene deler hier, maar voor de rest zijn er m.i.z. weinig overeenkomsten, maar dat terzijde.
Iemand die geopereerd is, en dus van geslacht veranderd, heeft het verworven recht zichzelf volgens de verkregen sekse te laten aanspreken, zo is het geregeld. Bij de burgelijke stand staat dan gewoon vrouw of man en niet "transseksueel" of "ooit man" klaar! Ja maar ik ben/was eigenlijk... ophouden er staat man of vrouw! En misschien krijgen degenen die hier niet in(willen)passen ook nog wel eens hun zin van mij part. Mevreer, zucht, whatever!

Omgebouwd :-(, post-op, transseksueel zijn allemaal termen om iets aan te duiden wat afwijkt van de norm. Dat vinden "normale" mensen fijn! ;-) Het zijn ook aanduidingen voor een staat waarin iemand (thans) verkeert. Net zoals we ook ooit allemaal baby's waren. Maar ben ik nu nog een baby omdat ik dat ooit was? Whehhh!

groetjes,

Vida
Als je van iemand houdt, heeft alles nog meer zin.
Plaats reactie