dhiamara schreef:Wat ik bijvoorbeeld graag wou zien is hoe zelfklevende protheses er nu werkelijk eruit uitzien als ze gebruikt worden.
Vooral vooraanzicht en profiel ben ik benieuwd naar. En dan ook het liefst zonder bedekt te zijn door een bh.
Gewoon om te zien of er duidelijke naden, overgangen enz te zien zijn.
Tevens vraag ik mij af wat het verschil is tussen de onderwijdte. Ik heb zelf maat 80 B als bh's Zijn er duidelijk verschillen in de breedte van de prothesen? Denk daarbij aan verschil in 70 - 90B. Ik ben een leek op dit gebied maar zeer geintresseerd. Als ik nu mijn vulling draag dan verschuiven ze regelmatig naar binnen en dan heb je aan de zijkanten soms een ingevallen stukje zitten en dat vind ik niet leuk. Blijft de bolling/aanzet van de borsten duidelijk te merken. Hoe ziet het er uit zonder bh enz enz.
Dhiamara.
Zelfklevende protheses zijn het beste wat je kunt hebben als je zelf geen borsten hebt, maar het zijn geen wondermiddelen. Zo zal de kleur niet identiek zijn aan je eigen huidkleur, en zul je de overgangen ook blijven zien. Daarom kun je dit dan ook niet gebruiken met bijv. een laag decollete.
De illusie is echter perfect. Het zit (doorgaans) goed aan je lijf, beweegt natuurgetrouw mee als jij beweegt, loopt enz. De vorm is ook natuurlijk, al zou ik wel adviseren om een BH te blijven dragen (gewoon voor alle zekerheid).
En het is al vaker geschreven, de maatvoering van BH's is afhankelijk van je omvang. Er zijn meerdere maten (ik geloof dat ze bij Amoena lopen van 1 t/m 9).
En hoe groter jij bent, hoe groter de maat wordt van de prothese die je moet nemen.
Zo kan maat 6 bijv. passen in een 85B, maar ook in een 80C en een 90A.
EN maat 7 is dan 80D, 85C, 90B en 95A enz.
En je hoeft niet bang te zijn voor "deuken" in je BH.
Maar nogmaals: het blijft een illusie, die je wel moet "aankleden".
Cyn.