Tricky question!

Algemeen

Moderator: Moderators

Als je mocht kiezen tussen de volgende twee mogenlijkheden, welke spreekt jou dan het meest aan?

Passabel zijn zonder SRS
16
76%
Niet passabel met SRS
5
24%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Frederique_ schreef: gaan stemmen toen jij de combinatie van uiterlijk + omgeving van elkaar lostrok: .
Hoi hoi Frederique, ja dat deed ik bewust.
Frederique_ schreef: ik las de zin die ik daar quootte namelijk als: je kunt ook (deels) psychisch aan jezelf werken om jezelf te identificeren met je uiterlijk.
Ja dat is mooi en belangrijk, maar dat staat er wat mij betreft eventjes los van. Ik heb dat nl. al best heel lang gedaan, maar ik blijf mezelf maar lelijk vinden...en zodra ik iets van een meisje zie, voel ik me gelukkig worden...dan baal ik extra van mijn baardschaduw, inhammetjes, mannelijke kaaklijn...ik had zo gewoon niet horen te worden...Veel te mannelijk.
Frederique_ schreef:Overigens vind ik dat zowel FFS als SRS als epilatie als logopedie als hormonen-zonder-SRS als psychische hulp allemaal in het basispakket thuishoort.
Ja ik schrijf dit omdat ik het gevoel heb dat ik als transgender steeds tussen wal en het schip inval. Ik heb mijzelf vanaf het allereerste begin niet geidentificeerd als "man" want ik wist al heel vroeg dat ik homoseksueel was. Ik zie zelfs het nut niet zo in van borsten en een neovagina als de rest van mijn uiterlijk mannelijk blijft. Ik identificeer mij niet met mijn geslachtdelen of platte borst...Een SRS is voor mij dus ook niet de "oplossing"...sterker nog, het is bijzaak. En borsten kun je ook gemakkelijk "creeeren"....een vrouwelijker gezicht niet.

Maar juist de zaken waar ik wel heel erg veel behoefte aan heb (epilatie - FFS - hormonen) zijn voor mij - om diezelfde redenen - op dit moment financieel niet bereikbaar. Dat plaats mij een beetje voor een dilemma.

Kan ik als man nog verder gaan met functioneren en het volhouden te leven als man om zo het geld bij elkaar te verdienen om vrouwelijker te worden - of trek ik dat niet meer en moet er zo snel mogelijk iets gebeuren. Of blaas ik het in zijn geheel af en ga ik proberen op een andere manier gelukkig te worden (via psychologische hulpverlening - wat ik nu al uitvoerig doe! - )... want ik vraag me af of ik vanwege ziekte uberhaupt wel ooit dat geld bij elkaar krijg tussen nu en 5 jaar...en er zijn echt wel veel meer dingen die ik OOK wil...namelijk gewoon leven... een goede klarinet kopen, lessen volgen...op zangles gaan, mogelijk een nieuwe studie doen. Ik denk dat psychologische hulpverlening voor mij de beste oplossing is, om hiermee te kunnen dealen - voorlopig... Hopelijk kan ik ooit tevreden worden met dat uiterlijk.

Seks kan me even gestolen worden hoor. Ik vind het trouwens helemaal niet aangenaam, nu ik eruit zie als jongen.

borsten en een neovagina - lijkt me een laatste logische en wenselijke stap... (of niet) - ligt eraan in hoeverre je tevreden ben met jezelf...maar is niet mijn voornaamste wens. integendeel!

Groetjes,
Mina
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Gekozen voor 2e mogelijkheid. Toen ik destijds bij het genderteam kwam had ik nog zoiets van doe mij die SRS maar en dan blijf ik verder wel een jongen voor de buitenwereld.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

@ mina

wat wil je bereiken met psychologische hulp?

Joy
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Frederique_ schreef:Ik vind het wel een lastige vraag. Op het eerste gezicht "passabel zonder SRS", want ik zie als een berg tegen een SRS op. Aan de andere kant vind ik wel/niet passabel helemaal niet als vraag - voor mij is het wel/niet passabel zijn niet belangrijk, en kiezen voor "passabel zonder SRS" zou mensen voor wie het HEEEL belangrijk is in de kaart kunnen spelen onder het motto "zie je wel hoeveel mensen passabiliteit belangrijk vinden?".

Om deze politieke reden zal ik in deze poll niet stemmen.

Groetjes,

Frederique
daar kan ik me helemaal bij aansluiten! Het gaat weer over uiterlijkheden!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Joy schreef:@ mina

wat wil je bereiken met psychologische hulp?

Joy
Voorkomen dat ik aan de drank en drugs ga, en op straat terecht kom...hehe

groetjes,
Mina
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Mina heb je al wel contacten bij een genderteam? Ook daar kunnen ze je psychologische hulp bieden en misschien zou je alvast met zoiets als hormonen kunnen beginnen. Of gebruik je die al? Ze zullen je niet meteen de operatietafel opgooien hoor.

Kan me wel voorstellen dat je niet al je geld aan de transformatie wil uitgeven. Ik heb ook een beperkt budget (part-timer) en moet ook keuzes maken tussen kleding/extentions/uitgaan/muziek/DVDs/boodschappen/drank/vaste lasten en zo. En dan rook ik ook nog 2 sloffen sigaretten per maand. Shag vind ik vies en heeft niets te maken met dat ik dat te mannelijk vind.
En voor stoppen vind ik het te lekker. :wink:
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mina schreef:
Joy schreef:@ mina

wat wil je bereiken met psychologische hulp?

Joy
Voorkomen dat ik aan de drank en drugs ga, en op straat terecht kom...hehe

groetjes,
Mina
serieuze vraag mina...

ben benewd

verder - stel je voor dat je een ton op de bank had, wat dan?

dat antwoord geeft redelijk duidelijkheid,de beperkingen van het financiele maken keuzes lastig en minder zuiver

Joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

voor mina:

Afbeelding

:D
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

hihihi Joy...

nee meer zoiets:

Afbeelding

Ok wat ik zou doen met een ton op de bank...nou FFS, epilatie, wat aan mijn haar laten doen...dan aan de hormonen...(in die volgorde graag!)..
maar ook een hoop andere leuke dingen,
ik vind het best wel armoedig dat ik zo gefocussed ben op mijn uiterlijk - en oa. daarom heb ik ook psychische hulpverlening...ik pik dat niet van mezelf! :)

-x-
Mina
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

nou, das iig een dieper inzicht dan de meeste mensen die in therapie gaan

:)
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

je hebt een britney spears koppie en epilatie enzo wordt vergoed wel even geduld hebben maar je bent nog jong!


ik had een visioen van een prachtige post op trans (ja ik ben een gek wijf) die tegen mij leek te zeggen: en nu? Ik weet ongeveer waar zij vandaan komt

Met andere woorden zegt zij: nu zie ik er perfect uit maar sleep mijn jongensjeugd, mijn lege pubertijd, mijn eenzaamheid, mijn teleurstelling, mijn verwarring mee.

Ze leek te zeggen, zonder inhoud blijf je een mens waar je niet van kan houden, zonder liefde ga je jezelf haten en wordt het onderhoud van dat mooie lichaam alleen maar een last, zoals de zorg voor een te dure auto
ze gaf me een prachtig inzicht, ik was er al toe gekomen maar kon haar bedanken, hoop dat ze vrede heeft


Als je alleen maar mooi wordt trek je mensen aan die alleen maar mooi goed genoeg vinden......need i say more, groei naar binnen toe


Dont tell me why cause
Why is never good enough
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

WENDY W. schreef:Mina heb je al wel contacten bij een genderteam? Ook daar kunnen ze je psychologische hulp bieden en misschien zou je alvast met zoiets als hormonen kunnen beginnen. Of gebruik je die al?
Oi Wendy! Ik heb alleen een intake gehad. Ik sta niet echt te springen van vreugde wanneer ik denk aan hormonen, temeer omdat het niks of nauwelijks iets aan mijn haar of gezicht zal veranderen...en ik ben bang dat ik er emotioneel van uit balans raak - ben eindelijk sinds jaren een beetje in balans wat dat betreft! maar goed - we shall see....
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mina schreef:...ik pik dat niet van mezelf! :)

-x-
Mina
Gossie, Mien ..... Wat kun je het toch héérlijk plasties brengen. Ik mis de SRS in je rijtje en daarna gebruik je dat dubbelzinnige synoniem voor 'accepteren' - en dan niet van jezelf?- hihihihi....

(sorry... het is bijna volle maan. Heb ik vaker last van)

Cis.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Dorine thank you so much voor je verhaal!

Dat is zo waar!

Ja daarom ben ik eerst in therapie dus, eerst maar eens aan dat innerlijk werken...

x,
Mina
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Haha Cis,
Ja die is inderdaad leuk ja :)
hihi
x,
Mina (volle maan ze vanavond!)
Plaats reactie