IDENTITEITSCRISIS OP KOMST!!!!!!

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:
dhiamara schreef:Wat is Universele Liefde toch mooi!!!
Is dat een soort geloof of zo? Dat je het wilt uitdragen?

Volgens mij hoeven verschillende vormen van liefde elkaar niet uit te sluiten, maar persoonlijk zie ik ze ook liever niet met elkaar verward.

Als het over "vallen op" gaat, dan even niet de hele mensheid....
nee, het is geen geloof, maar een levenshouding! Ik zie ook niet echt waar de "verwarring" vandaan komt. Ik "val" ook zeker niet op de hele mensheid; met sommige mensen heb je (energetisch) niets en met anderen wel: zo simpel is het! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Esther Vos
dagelijks aanwezig

denk voor je schrijft

Bericht door Esther Vos »

Mila schreef
Veel hetero mannen zijn totaal overtuigd hetero, en gaan alleen voor een naturel vrouw. Dat heeft eerder met sexuele identiteit te maken dan met (echte) liefde.
Zou het in veel gevallen ook niet met acceptatie door je omgeving te maken kunnen hebben. Dat ze het eigenlijk wel zouden willen maar het niet kunnen verantwoorden t.o. vrienden en familie.
Maar.......*echte* 100% heteromannen bestaan wel degelijk, en zoals uit bovenstaand blijkt.
Heteroseksualiteit word volgens mij niet bepaald door transfobe uitlatingen. Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door geen conclusies te trekken uit 2e hands berichten over mensen die jij niet in het hoofd, en slaapkamer, kan kijken.
Dit zijn vooroordelen van jouw kant waar je niemand een plezier mee doet, jezelf allerminst.

Het is niet zo hard bedoeld als het misschien over komt maar ik lees hier te vaak van dit soort aannames waarvan ik meteen denk:"Hoe kun je dit weten gebaseerd op een paar woorden".
Mijn mening: Je doet het aanzien van een serieuze discussie hier geen plezier mee. Hou het bij de feiten. Het IS een transfobe uitspraak en daar is de kous mee af.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef: Ik zie ook niet echt waar de "verwarring" vandaan komt.
Zal dan wel een kwestie van "inside-outside" zijn...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Het is voor een pre-op ts niet echt mogelijk om een 'normale' relatie te hebben, zo zie ik het althans.>

Jawel hoor maar exact dat wat jij verteld over je ex vriendje maakt dat ik zo argwanend ben geworden tov mannen (die op ts vallen of 'er geen bezwaar tegen hebben')

Het kan heel goed zijn dat dat ex vriendje zelf een pre ts is, zoals Esther dus ooit was, toen die een relatie had met een post op ts.

Gebeurt heel vaak, en ja, als mannen geinteresseerd zijn in TS, dan hebben ze daar ook een (gender) reden toe. Gender mbt zichzelf wel te verstaan.

Groetjes Mila.
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

mila schreef: Gebeurt heel vaak, en ja, als mannen geinteresseerd zijn in TS, dan hebben ze daar ook een (gender) reden toe. Gender mbt zichzelf wel te verstaan.

Groetjes Mila.
Dat gaf hij ook zelf aan, zoals ik al schreef. :)

Maar hij vondt zichzelf er te groot, te lomp, te mannelijk voor.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<over mensen die jij niet in het hoofd, en slaapkamer, kan kijken.>

Ik *KEN* ze (heel) persoonlijk. En jij laat je nogal heterofoob uit, eerlijk gezegd. Wie zegt dat heteromannen verplicht zijn om zich in te laten met transen?
Laat ze de de keus.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Maar hij vondt zichzelf er te groot, te lomp, te mannelijk voor.>

Nou eh, nergens om hoor, maar dat weerhoudt veel transen niet van een transitie.
Had je hem ontmoet via travestie.org dan?

Mila.
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

mila schreef:<Maar hij vondt zichzelf er te groot, te lomp, te mannelijk voor.>

Nou eh, nergens om hoor, maar dat weerhoudt veel transen niet van een transitie.
Had je hem ontmoet via travestie.org dan?

Mila.
Ja.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ja.>

Nou eh, dat spreekt al boekdelen over een man die via travestie.org contact zoekt.....dat is namelijk niet voor niets, dat zo'n man travestie.org opzoekt om er contact met tv/ts/tg te leggen......toch?

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<
Patricia1979 schreef:@Mila,

ik ben het er helemaal mee eens. Heb het nu ook zelf bij een ander jong transje van 20 gezien. Ze had een poosje een vriendje en na een aantal maanden kwam hij eerst op de proppen met het feit dat hij zich ook meer meisje voelde en dus dacht ie ook trans was. Nu is dat (nog) niet zo, maar hij loopt nu al wel af en toe in kleren van haar rond. Dus dat klopt wel wat jij zegt over zichzelf projecteren op de TS/TV in kwestie en dat je als TS nou eenmaal heel vaak dat soort mannen aantrekt.

En zoals je ook al zegt, het is gewoon heel moeilijk te zien aan die mannen. Ze weten het heel goed (en vaak heel lang) te verbergen.
Dit postje van Patricia schoot me net te binnen......als ik zeg dat het heel vaak voor komt dat mannen die op ts vallen zelf in de regel tv/ts/tg zijn dan zit er gezien de reacties niet ver naast dus.

Groetjes Mila.
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

mila schreef:<
Patricia1979 schreef:@Mila,

ik ben het er helemaal mee eens. Heb het nu ook zelf bij een ander jong transje van 20 gezien. Ze had een poosje een vriendje en na een aantal maanden kwam hij eerst op de proppen met het feit dat hij zich ook meer meisje voelde en dus dacht ie ook trans was. Nu is dat (nog) niet zo, maar hij loopt nu al wel af en toe in kleren van haar rond. Dus dat klopt wel wat jij zegt over zichzelf projecteren op de TS/TV in kwestie en dat je als TS nou eenmaal heel vaak dat soort mannen aantrekt.

En zoals je ook al zegt, het is gewoon heel moeilijk te zien aan die mannen. Ze weten het heel goed (en vaak heel lang) te verbergen.
Dit postje van Patricia schoot me net te binnen......als ik zeg dat het heel vaak voor komt dat mannen die op ts vallen zelf in de regel tv/ts/tg zijn dan zit er gezien de reacties niet ver naast dus.

Groetjes Mila.
Miesschien heeft Patricia het o.a. over mijn nu ex vriendje. :)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Omdat de discussie gaat over seksualiteit -- homo en hetero -- misschien toch op de proppen met de resultaten van een studie:
37 per cent of the total male population has at least some overt homosexual experience to the point of orgasm between adolescence and old age. This accounts for nearly 2 males out of every 5 that one may meet.

50 per cent of the males who remain single until age 35 have had overt homosexual experience to the point of orgasm, since the onset of adolescence.

58 per cent of the males who belong to the group that goes into high school but not beyond, 50 per cent of the grade school level, and 47 per cent of the college level have had homosexual experience to the point of orgasm if they remain single to the age of 35.

63 per cent of all males never have overt homosexual experience to the point of orgasm after the onset of adolescence.

50 per cent of all males (approximately) have neither overt nor psychic experience in the homosexual after the onset of adolescence.

13 per cent of the males (approximately) react erotically to other males without having overt homosexual contacts after the onset of adolescence.

30 per cent of all males have at least incidental homosexual experience or reactions (i.e., rate 1-6) over at least a three-year period between the ages of 16 and 55. This accounts for one male out of every three in the population who is past the early years of adolescence.

25 per cent of the male population has more than incidental homosexual experience or reaction (i.e., rates 2-6) for at least three years between the ages of 16 and 55. In terms of averages, one male out of approximately every four has had or will have such distinct and continued homosexual experience.

18 per cent of the males have at least as much of the homosexual as the heterosexual in their histories (i.e. rate 3-6) for at least three years between the ages of 16 and 55. This is more than one in six of the white male population.

13 per cent of the population has more of the homosexual than the heterosexual (i.e., rates 4-6) for at least three years between the ages of 16 and 55.This is one in eight of the white male population.

10 per cent of the males are more or less exclusively homosexual (i.e., rate 5 or 6) for at least three years between the ages of 16 and 55. This is one male in ten in the white population.

8 per cent of the males are exclusively homosexual (i.e. rate a 6) for at least three years between the ages of 16 and 55. This is one male in every 13.

4 per cent of the white males are exclusively homosexual throughout their lives, after the onset of adolescence.
De cijfers zijn van de Kinsey studie onder 5300 blanke mannen in 1948.

Het was niet zijn doelstelling om aan te geven dat homoseksualiteit vaker voorkwam dan tot dan werd vermoedt, maar om aan te geven dat seksualiteit iets is wat kan fluctueren; dat het heel goed mogelijk is dat iemand die in het verleden ooit een homoseksuele relatie heeft gehad toch een hetero leven kan opbouwen zonder dat hij/zij het stempel 'latent homo' dient te krijgen.

En natuurlijk andersom dan ook. Volgens Kinsey was seksualiteit niet iets dat vaststond, maar iets dat kon veranderen tijdens het leven van een mens.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Omdat de discussie gaat over seksualiteit -- homo en hetero -->

Eigenaardig....geen bi dus, en laat dat nou net het soort mannen zijn dat in TS geinteresseed is ('alles in 1', volgens hun opvattingen), daarbij is het sexuele gedrag van de gemiddelde respondent niet uitsluitend hetero of homo te noemen, maar......bi.

Dat onderzoek is bijna 60 jaar oud, en inmiddels is zo'n beetje iedereen op de hoogte van het bestaan van homo en bi sexualiteit, zijn er ook veel meer tv's en ts'en, en kan er contact gezocht worden via het internet, lekker makkelijk (en discreet ook) dus als dat zelfde onderzoek weer uitgevoerd zou worden, dan zouden de uitkomsten ws aanmerkelijk anders en hoger scoren, mits de respondenten eerlijk zijn natuurlijk.

Wat met trouwens zo verbaast is dat dat onderzoek uit 1948 uitgevoerd is onder 5300 blanke mannen?? Kenden zwarte mannen geen sexualiteit dan, of waren die standaard altijd 100% hetero, volgens de opvattingen van Kinsey?

Verder is uit dit draadje gebleken dat de gemiddelde man die op ts valt *zelf* tv/ts/tg is of word. Lees het verhaal van Esther en Kimmy oa, dus dan liggen de termen homo en hetero weer aanmerkelijk anders, bi blijft dan neutraal.

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Wat met trouwens zo verbaast is dat dat onderzoek uit 1948 uitgevoerd is onder 5300 blanke mannen?? Kenden zwarte mannen geen sexualiteit dan, of waren die standaard altijd 100% hetero, volgens de opvattingen van Kinsey?
Het was een van de eerste kritieken op het Kinsey rapport, dat het niet representatief was voor de Amerikaanse bevolking, omdat het uitsluitend blanke mannen betrof. Het is ook niet voor niks dat in 1952, de zwarte auteur Ralph Ellison een roman schreef over het leven van zwarten in Amerika met de veelzeggende titel: "Invisible Man".

Lisa
If all else fails, buy new shoes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Maar hoe doe ik dat dan als hetero man met een ts vriendin, geen enkele ts is toch zo passabel dat zelfs haar minnaar het niet kan zien.

....................................

klopt helemaal. tuurlijk kan ik het aan mijn vriendin wel zien, maar niet in die mate dat het me stoort om mila's eigen woorden tegen haar te gebruiken:

Hoi Robert , gewoon een vraagje. Wil dat dan zeggen dat je het meteen wist dat ze TS was ? Je had het dus van het eerste ogenblik door ?
Of heeft zij het zelf meteen verteld ?
Je zegt zelf dat je het aan je vriendin kan zien , maar wil dat zeggen dat je het kan zien als je het al weet .... of kan je het ook zien als je het helemaal niet op voorhand werd verteld ?

Ik ben zelf namelijk heel erg bezig met het juiste tijdstip te zoeken om het te vertellen aan een potentiële partner.
Het is misschien moeilijk te geloven voor sommigen hier, maar zelfs pre-FFS blijk ik op sommige dagen wel heel erg passable te zijn.
Enfin ik snap het soms gewoon zelf niet meer.
Feit is wel dat ik dus de man van mijn leven heb ontmoet .... alweer eeen geweldige nacht achter de rug .... gewoon genieten van je vrouwelijkheid en dat zonder angst en dat in combinatie met de fysieke aanwezigheid van een knappe man.
Maar ik heb dus lekker gezwegen deze keer .... en ja het voelde heel goed. Ik zit zelfs niet eens met een schuldgevoel.
Alleen kan ik nu echt wel vervloeken dat ik niet geboren ben als vrouw maar dus een transvrouw ben.
Als ik dat nu vertel en die man laat me om die reden vallen ..... wel daar ga je na een tijdje ook kapot aan hoor.
Het is opvallend dat vrijwel alle vrouwen me komen zeggen : Je moet dat niet vertellen, want je bent nu één van ons .... een volwaardige vrouw.
Terwijl mannen me duidelijk te kennen geven dat ik het meteen moet vertellen.
Opvallend toch wel dat verschil in houding.

Het blijft dus toch moeilijk .....al helpt een passable uiterlijk je wel heel erg in de ontwikkeling van je 'vrouw voelen'.
Ik vrees immers dat als ik meteen was 'gelezen' geweest als trans , ik die fantastische ervaring van de voorbije nacht wel had kunnen vergeten.
Nu is er best een redelijke kans dat die knappe man eerst verliefd op mij gaat worden en op die manier toch over mijn trans achtergrond heen kan stappen.
Hoe dan ook mijn leven is de laatste tijd echt wel plezant geworden .... elke WE is er wel op de één of andere manier spanning in mijn leven.
Een enorm contrast met mijn leven als travestie in de kast en zelfs met mijn leven als travestie uit de kast.
Er was ook wel spanning omwille van het travestie-element .... maar door de aanwezigheid van een enorme angst ten gevolge van een dubbel leven, kon ik eigenlijk als travestie me nooit echt voor de volle 100% laten gaan.

Groeten,

Melina
Plaats reactie