Adamsappel reductie bij transsexuelen

Algemeen

Moderator: Moderators

Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Adamsappel reductie bij transsexuelen

Bericht door Guest0 »

Ik vroeg me het volgende af..

Mij is in Gronignen door Dr. Robbinson verteld dat ik pas een adamsappel reductie kon ondergaan na de SRS.

Maar ik ben bij een KNO arts geweest, en hij gaat een adamsappel reductie uitvoeren binnen een maandje.

Ik zie vaker dat mensen pas een adamsappel reductie krijgen nadat ze een SRS hebben gehad.

Waarom? :roll:
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

ik weet wel dat ze in groningen stembandcorrecties pas doen na de gelachtsoperatie..omdat je dan een buis in je keel krijgt.
Ikzelf heb na 8 maanden RLE een adamsappelcorrectie gehad..gewoon in het VU
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Kimyy,

Ik zie echt het verband niet hoor.

Ik heb zelf mijn adamsappel laten reduceren samen met de SRS.
Ik heb trouwens geen enkele hinder ondervonden van die correctie op de adamsappel.


Groetjes,

Melina
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

melina_r schreef:Hoi Kimyy,

Ik zie echt het verband niet hoor.

Ik heb zelf mijn adamsappel laten reduceren samen met de SRS.
Ik heb trouwens geen enkele hinder ondervonden van die correctie op de adamsappel.


Groetjes,

Melina
Nee ik snapte ook niet dat het gewoon kon voor je SRS, omdat mij dus verteld is dat dit pas na je SRS kan..
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Vroeger kon dat ja, tijdens de RLE een adamsappelreductie ondergaan, maar als dat tegenwoordig pas na de SRS kan, zou het dan te maken kunnen hebben met de medische kosten vergoeding? Dwz: dat een ts na srs als een vrouw gezien word en geregistreerd staat, en dat daarom een adamsappelreductie vergoed word?
Vrouwen hebben immers geen adamsappel?

Mila.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

mila schreef:Vroeger kon dat ja, tijdens de RLE een adamsappelreductie ondergaan, maar als dat tegenwoordig pas na de SRS kan, zou het dan te maken kunnen hebben met de medische kosten vergoeding? Dwz: dat een ts na srs als een vrouw gezien word en geregistreerd staat, en dat daarom een adamsappelreductie vergoed word?
Vrouwen hebben immers geen adamsappel?

Mila.
Mja ik krijg het ook gewoon vergoed, en ben officieel nog een man.
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Ben ook in Groningen geopereerd en dus ook de adamsappelreductie gehad na SRS.

Volgens mij was de reden dat als je die reductie voor je SRS krijgt dat je dan problemen zou kunnen krijgen met de beademingsbuis tijdens de operatie.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

WENDY W. schreef:Ben ook in Groningen geopereerd en dus ook de adamsappelreductie gehad na SRS.

Volgens mij was de reden dat als je die reductie voor je SRS krijgt dat je dan problemen zou kunnen krijgen met de beademingsbuis tijdens de operatie.
Dan is het maar te hopen dat je na de reductie van je adamsappel nooit meer geopereerd hoeft te worden.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

WENDY W. schreef:Volgens mij was de reden dat als je die reductie voor je SRS krijgt dat je dan problemen zou kunnen krijgen met de beademingsbuis tijdens de operatie.
Ik had 5 stemoperaties voor mun SRS, waarvan 3 direkt aan de stembanden, en me werdt gezegt dat dit geen problemen met die beademingsslang zal hebben, kwestie van het juiste maat buis kreeg ik te horen.....heb het e-mailtje nog van mevrouw Krege trouwens :roll:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Mara,

*5* stemoperaties?? Sjees! Waarom 5 stemoperaties dan? En vond je dat niet eng dan, zoveel operaties en gesleutel aan je stembanden?

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

mila schreef:Hoi Mara,

*5* stemoperaties?? Sjees! Waarom 5 stemoperaties dan? En vond je dat niet eng dan, zoveel operaties en gesleutel aan je stembanden?
Ja het was best eng, maar ik had ook un erg diepe stem en kwam met logopedie niet uit daar waar ik heenwil, mun stemmelodie klopt sowieso, maar mun toonbereik kloptde niet......en nee ik ben nog niet klaar, ik ga nog een keer naar Wurzburg, daar zal un prima docter zijn waar ik al van velen erg positiefs heb gehoort, hij heeft technieken, die gebruiken ze niet in NL, vandaar.....bvb heesheid weghalen met inspuitingen in de bandjes zelf....want ik ben nu toch af en toe best hees van al dat gesleutel......ken jij de zangeres Gianna Nanini, de zus van F1-coureur Alessandro Nanini......nou zon stem heb ik nu, tjaaaaaa......en nee, niet de beademingsbuis van mun SRS was schuld om bij het thema te blijven :wink:

groetjes vanuit Carisio

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Ik heb voor de RLE mijn trachael shave laten doen.

Maar ik heb het dan ook niet vergoed gekregen.

Maar ik vond het niet zo duur.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Patricia1979 schreef: Zie je nou helemaal geen klein littekentje na zoiets?
Jawel.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morbide schreef:
Patricia1979 schreef: Zie je nou helemaal geen klein littekentje na zoiets?
Jawel.
Jip, je blijft het zien....mijn AAR kreeg ik trouwens gratis bij eerste stemoperatie....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Patricia1979 schreef: Zie je nou helemaal geen klein littekentje na zoiets?
Je ziet het absoluut.

Maar ze maken de incisie (als het goed is dan) in een halsplooi en zo hoog mogelijk. En natuurlijk is het maar een dun streepje van een cm of 2.

Zelfs al had het litteken erger geweest dan dit had ik het nog gedaan. Die adamsappel vond ik echt vreselijk....
Plaats reactie