Kitty verlaat Travestie.org
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mila,
Ja, ik leef 24/7 als vrouw (of er tussenin, gezien mijn uiterlijk).
Niemand vraagt jou om je te excuseren. Niemand vraagt mij om mij te excuseren. In z'n algemeenheid vraagt niemand iets op basis van een TV-uitzending: het is echt een grote uitzondering als iemand er over begint. Soms, als het van pas komt, begin ik er zelf wel eens over. Zoals vandaag, toen een collega een hele lange vakantie opnam en ik graag wou weten hoe hij aan zijn uren kwam. Hij vroeg waarom ik dat wou weten - ik zei toen ivm mijn evt. geslachtsoperatie - voor het schemergebied waar een arts zou kunnen willen dat ik weer aan het werk ging en ik dat nog niet wou. Hij vroeg toen door of ik er al uitwas en toen ben ik daar even op ingegaan.
Excuseren? Welnee... Niet gedaan. Werd ook niet gevraagd.
En ook ik zie mijzelf niet als een "foutje van de natuur", "gehandicapt", "ziek", "een gemankeerde vrouw". Geen idee waar je dit vandaan haalt. Jij projecteert allerlei beelden op anderen. Die mensen? Die zien, als ze jou zien, vermoedelijk gewoon een vrouw. Waarom zouden ze iets anders zien?
En als ze mij zien? Vermoedelijk iemand die als man geboren is en die loeigraag een vrouw had willen zijn. Klopt dat? Ja, voor 99%. En die ene procent? Die ene procent ben ik blij dat ik ook nog een stukje man in me heb.
Groetjes,
Frederique
Ja, ik leef 24/7 als vrouw (of er tussenin, gezien mijn uiterlijk).
Niemand vraagt jou om je te excuseren. Niemand vraagt mij om mij te excuseren. In z'n algemeenheid vraagt niemand iets op basis van een TV-uitzending: het is echt een grote uitzondering als iemand er over begint. Soms, als het van pas komt, begin ik er zelf wel eens over. Zoals vandaag, toen een collega een hele lange vakantie opnam en ik graag wou weten hoe hij aan zijn uren kwam. Hij vroeg waarom ik dat wou weten - ik zei toen ivm mijn evt. geslachtsoperatie - voor het schemergebied waar een arts zou kunnen willen dat ik weer aan het werk ging en ik dat nog niet wou. Hij vroeg toen door of ik er al uitwas en toen ben ik daar even op ingegaan.
Excuseren? Welnee... Niet gedaan. Werd ook niet gevraagd.
En ook ik zie mijzelf niet als een "foutje van de natuur", "gehandicapt", "ziek", "een gemankeerde vrouw". Geen idee waar je dit vandaan haalt. Jij projecteert allerlei beelden op anderen. Die mensen? Die zien, als ze jou zien, vermoedelijk gewoon een vrouw. Waarom zouden ze iets anders zien?
En als ze mij zien? Vermoedelijk iemand die als man geboren is en die loeigraag een vrouw had willen zijn. Klopt dat? Ja, voor 99%. En die ene procent? Die ene procent ben ik blij dat ik ook nog een stukje man in me heb.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
So what?
Als dat Kitty haar ding is - laat haar dan toch... Je hoeft dat toch niet te doen als je dat niet wilt? Waarom zou je het iemand dan verbieden als iemand dat wel wel?
Overigens heb ik Laura wel meerdere malen in meerdere media gezien.
Groetjes,
Frederique
Als dat Kitty haar ding is - laat haar dan toch... Je hoeft dat toch niet te doen als je dat niet wilt? Waarom zou je het iemand dan verbieden als iemand dat wel wel?
Overigens heb ik Laura wel meerdere malen in meerdere media gezien.
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nogmaals: so what?
Wat is er nu eigenlijk op tegen - behalve jouw angst/weerzin om met een ander vergeleken te worden?
Je hebt bovendien nog mazzel. Als ik ergens mee vergeleken wordt is het met Mila: die heeft tenslotte ook haar penis nog en ik ook nog. Liever met Kitty dan met Mila vergeleken worden: Mila is aardig rascistisch en ik totaal niet, 't is niet prettig om in hetzelfde vakje als Mila te leven...
<PROEST!!>
<Ughe>
Daar ging de thee.
Geef toe, 't is absurde onzin om twee mensen alleen op basis van genderdysforie te vergelijken. Laat staan om een ander van haar vrijheid om op TV te komen te beroven enkel en alleen omdat zij dezelfde gevoelens t.o.v. haar lichaam heeft als jij van de jouwe...
Sorrie,
Frederique
Wat is er nu eigenlijk op tegen - behalve jouw angst/weerzin om met een ander vergeleken te worden?
Je hebt bovendien nog mazzel. Als ik ergens mee vergeleken wordt is het met Mila: die heeft tenslotte ook haar penis nog en ik ook nog. Liever met Kitty dan met Mila vergeleken worden: Mila is aardig rascistisch en ik totaal niet, 't is niet prettig om in hetzelfde vakje als Mila te leven...
<PROEST!!>
<Ughe>
Daar ging de thee.
Geef toe, 't is absurde onzin om twee mensen alleen op basis van genderdysforie te vergelijken. Laat staan om een ander van haar vrijheid om op TV te komen te beroven enkel en alleen omdat zij dezelfde gevoelens t.o.v. haar lichaam heeft als jij van de jouwe...
Sorrie,
Frederique
Re: Kitty te gast bij Jack Spijkerman's Koppensnellers.
nou ze zit al met Cup Z op youtube, dus dat valt ook wel mee...Patricia1979 schreef: Ik heb meer respect voor bijvoorbeeld zo iemand als Lucy (wat deze week op tv was). Leuke (naar ik vanuit ga eenmalige) soort documentaire.
En dus niet constant op allerlei mogelijke manieren in de media verschijnen en je TS zijn benadrukken.
Ik vind het allemaal wel best, ieder moet haar eigen hart maar volgen...
x,
Mina
Ik was op een ochtend aan het werk bij een cliënte, een oudere dame, toen de tv aan stond en Kelly figureerde in een praatprogramma. Ze vertelde daar zonder enige gêne dat ze bijkluste dmv webcam-sex. Dus Kelly is gewoon een hoer. Maar dat zijn een aantal geboren vrouwen ook en ik merk bij de meeste andere geboren vrouwen niet veel van plaatsvervangende schaamte hierover. Waarom hier dan wel?
Toch blijf ik erbij dat jullie er ten onrechte van uit gaan dat jullie imago wordt bepaald door het gedrag van een paar transen in de media. Ik zou bijna vermoeden dat jullie zo denken , omdat jullie zelf zo in elkaar steken.
Toen ik tegen een andere cliënte een keer open was over mijn verleden als man, liet zij blijken dat het enige referentiepunt dat zij op dit gebied had de drag queens van de Canal Pride waren en dat ik daar toch helemaal niet op leek. Ik hoefde alleen te zeggen dat dát een andere beleving was dan de mijne en daarmee was de kous af. We praatten gewoon verder over wat we verder voor raakvlakken hadden en ik bleef voor haar gewoon de vrouw die ik vóór de koffie was.
Toegegeven, dit was een beschaafde dame, maar ik ga ervan uit dat je in iedereen die kracht kunt aanspreken.
Toch blijf ik erbij dat jullie er ten onrechte van uit gaan dat jullie imago wordt bepaald door het gedrag van een paar transen in de media. Ik zou bijna vermoeden dat jullie zo denken , omdat jullie zelf zo in elkaar steken.
Toen ik tegen een andere cliënte een keer open was over mijn verleden als man, liet zij blijken dat het enige referentiepunt dat zij op dit gebied had de drag queens van de Canal Pride waren en dat ik daar toch helemaal niet op leek. Ik hoefde alleen te zeggen dat dát een andere beleving was dan de mijne en daarmee was de kous af. We praatten gewoon verder over wat we verder voor raakvlakken hadden en ik bleef voor haar gewoon de vrouw die ik vóór de koffie was.
Toegegeven, dit was een beschaafde dame, maar ik ga ervan uit dat je in iedereen die kracht kunt aanspreken.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Daar ben ik het helemaal mee eens, de problematiek is hetzelfde, maar we zijn allemaal verschillend (of uniek: om in de new age mood te komen)...Frederique_ schreef: Geef toe, 't is absurde onzin om twee mensen alleen op basis van genderdysforie te vergelijken. Laat staan om een ander van haar vrijheid om op TV te komen te beroven enkel en alleen omdat zij dezelfde gevoelens t.o.v. haar lichaam heeft als jij van de jouwe...
x,
mina
hallo maruscha
kitty is mij helemaal niets verschuldigd, maar ik mag zoiets toch wel vragen. wil zij dat niet dan moet zij dat weten, ik zal haar als persoon niet om veroordelen (heb gehoord/gelezen dat ze best een leuke vrouw is, maar dit aspect ben ik gewoon minder gelukkig mee)
groeten robert
niet alle kennissen zijn dermate geintreseert in dit onderwerp dat ze actief op zoek gaan naar info. ze hebben het alleen over zaken die hen opvalt.Maruscha schreef:Robert,
als mensen meer willen weten over het onderwerp kunnen ze ook gebruik maken van het internet hoor. Staat heel veel info op, ook serieuze.
Verder vind ik het grote onzin om Kitty te vragen of ze asjeblieft haar ts-zijn niet wil noemen in combinatie met haar zeemeerminschap zodat *jij* minder problemen ondervind. Wat is ze jou verschuldigd?
kitty is mij helemaal niets verschuldigd, maar ik mag zoiets toch wel vragen. wil zij dat niet dan moet zij dat weten, ik zal haar als persoon niet om veroordelen (heb gehoord/gelezen dat ze best een leuke vrouw is, maar dit aspect ben ik gewoon minder gelukkig mee)
groeten robert
robert schreef:niet alle kennissen zijn dermate geintreseert in dit onderwerp dat ze actief op zoek gaan naar info. ze hebben het alleen over zaken die hen opvalt.
Als ze niet op zoek willen gaan naar info hoef je ze ook niet te verwijzen naar iets serieus over transseksuelen op tv, toch?robert schreef:ik vind het jammer dat er nooit eens iets serieus op tv is over transseksuelen waar ik mijn vrienden naar kan verwijzen om iets meer over het onderwerp te weten te komen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Re: Kitty te gast bij Jack Spijkerman's Koppensnellers.
hallo frederique en janiek
ik beantwoord jullie beide mailtjes maar even tegelijk omdat ze dezelfde strekking hebben. (die van maruscha eigenlijk ook maar goed die heb ik nu al beantwoord)
laat ik ook zeggen dat het niet alleen op mij sloeg dat ik er zoveel problemen mee zou hebben, waar het mij eigenlijk nog meer om ging is het beeld dat het gros der natie van jullie krijgt. jullie zullen daar misschien nu minder mee worden geconfronteerd dan ik. Of mensen durven niet of ze kennen jullie al goed en hebben zich al in de materie verdiept.
Het gros der natie heeft nu eenmaal al een beeld van jullie dat jullie psychisch helemaal ontspoort zijn. voorbeelden die ik aanhaalde zal voor deze mensen alleen maar een bevestiging zijn. dit zijn geen mensen die serieus op zoek gaan naar informatie. een dergelijke bevestiging op tv vinden zij voldoende. (ik denk dat de reacties op de site van de telegraaf bij een dergelijk artikel wel boekdelen spreekt).
persoonlijk heb ik daar helemaal geen last van, ik moet iets vaker wat dingen uitleggen en anderen die mijn vriendin wel lezen zullen ons iets vreemder aankijken, maar niet iets dat me raakt.
ik ben van mening dat zonder dat mij dit nu verschrikkelijk raakt ik hier toch op mag reageren en mijn visie mag geven. dus heb maar geen medelijden ik kom hier wel overheen hoor . ik zou het alleen fijn vinden als mijn vriendin (en jullie dus ook allemaal) iets meer algemeen geaccepteerd worden en dergelijke acties helpen daar volgens mij niet bij.
als kitty wel denkt dat dit bijdraagt tot een betere algemene acceptatie dan moet zij er vooral mee doorgaan en wens ik haar veel succes, al zal ik die visie nooit delen.
groeten robert
ik beantwoord jullie beide mailtjes maar even tegelijk omdat ze dezelfde strekking hebben. (die van maruscha eigenlijk ook maar goed die heb ik nu al beantwoord)
Frederique_ schreef:Nou, en?robert schreef:Leuk, ik mag mijn vrienden die helemaal niets weten van transseksualiteit weer eens gaan uitleggen dat niet elke transseksueel zeemeermin wil zijn.
Ik zal je per persoonlijk bericht een lijstje sturen van wat ik in de afgelopen jaren op meerdere gebieden bij elkaar verzameld heb, ik wil ook wel aangeven welke transen niet op TV zichtbaar als zeemeermin door het leven gaan. Eentje die je nu nog kunt zien via internet is deze: http://dewandeling.kro.nl/200602/40does.aspx , zie ook de (niet op TV vertoonde) filmpjes met het interview dat ze hadden met Jos Megens.robert schreef:ik vind het jammer dat er nooit eens iets serieus op tv is over transseksuelen waar ik mijn vrienden naar kan verwijzen om iets meer over het onderwerp te weten te komen. "gewone" transen zijn niet genoeg voor tv, er moet altijd iets extra's bij.
Voor wat betreft de rest van je bericht: ik vind dat Kitty net zo op TV mag komen als Kitty wil. Als jij daar graag een ander beeld tegenover wilt zetten - ga dan je gang en zet het beeld neer wat jij graag over transen wilt verspreiden.
Als je jezelf bent dan maakt het je geen donder uit in welke vorm een andere trans op TV komt. Je vertelt je omgeving dan over de overeenkomsten en de verschillen - die mensen zullen je accepteren om jouw keuzes en that's it. Mensen die bang zijn voor hun omgeving zijn naar mijn overtuiging ook nog niet zeker over, en daardoor dus bang voor, zichzelf. Bang, dat ze uit het lood geslagen zullen worden door vragen van anderen. Onderzoek je eigen angst, pijn, verdriet voordat je allerlei verwachtingen en eisen aan je omgeving (al-dan-niet: je trans-omgeving) stelt voor wat een ander wel-of-niet moet doen.
Bij de herdenking van Henriëtte waren 100-150 mensen aanwezig. Niemand zette hetzelfde man? vrouw? Frederique? beeld neer als ik. En toch was ik niet kwaad op wie-dan-ook van die mensen dat ze geen realistisch man? vrouw? Frederique? beeld neerzetten en toch voor de kamera van TV West hun verhaal deden...
Groetjes,
Frederique
Ten eerste ik schaam mij nergens voor en heb nergens serieuze problemen mee, ik wordt er alleen soms wel een beetje moe van. (hoewel mijn echte vrienden wel weten hoe ze is en echt wel onderscheid kunnen maken tussen de verschillende personen)Ik vind ook de reacties van zowel Mila als Robert kant nog wal raken,of iets ergers nog.
Waar haal je het vandaan dat een transvrouw zich naar een bepaald (keurig? natuurlijk? respectabel? geloofwaardig?) beeld moet gedragen omdat jijzelf anders niet met je plaatsvervangende schaamte om kunt gaan? De homo's die niet met Albert Mol geassociëerd wilden worden zijn toch ook allang uitgestorven?
Het lijkt wel of je als trans meteen lid van een kerk bent en verantwoordelijk wordt gesteld voor de goodwill die de kerk als geheel en ieder individu die er lid van is bij de buitenwacht heeft.
Ik vind dat je van mensen mag verwachten dat ze je beoordelen op je eigen merites en je respecteren als wie jezelf bent, en je niet bij voorbaat aankijken op het gedrag van leden van de groep waartoe je behoort. Mensen die daar niet toe in staat zijn, hebben een probleem dat ze zelf op moeten lossen, niet iets waarvoor Kitty of Kelly of ik zichzelf beperkingen moeten gaan opleggen.
laat ik ook zeggen dat het niet alleen op mij sloeg dat ik er zoveel problemen mee zou hebben, waar het mij eigenlijk nog meer om ging is het beeld dat het gros der natie van jullie krijgt. jullie zullen daar misschien nu minder mee worden geconfronteerd dan ik. Of mensen durven niet of ze kennen jullie al goed en hebben zich al in de materie verdiept.
Het gros der natie heeft nu eenmaal al een beeld van jullie dat jullie psychisch helemaal ontspoort zijn. voorbeelden die ik aanhaalde zal voor deze mensen alleen maar een bevestiging zijn. dit zijn geen mensen die serieus op zoek gaan naar informatie. een dergelijke bevestiging op tv vinden zij voldoende. (ik denk dat de reacties op de site van de telegraaf bij een dergelijk artikel wel boekdelen spreekt).
persoonlijk heb ik daar helemaal geen last van, ik moet iets vaker wat dingen uitleggen en anderen die mijn vriendin wel lezen zullen ons iets vreemder aankijken, maar niet iets dat me raakt.
ik ben van mening dat zonder dat mij dit nu verschrikkelijk raakt ik hier toch op mag reageren en mijn visie mag geven. dus heb maar geen medelijden ik kom hier wel overheen hoor . ik zou het alleen fijn vinden als mijn vriendin (en jullie dus ook allemaal) iets meer algemeen geaccepteerd worden en dergelijke acties helpen daar volgens mij niet bij.
als kitty wel denkt dat dit bijdraagt tot een betere algemene acceptatie dan moet zij er vooral mee doorgaan en wens ik haar veel succes, al zal ik die visie nooit delen.
groeten robert
hallo maruscha
groeten robert
hoeft ook niet, maar soms zou het wel aardig zijn om ze iets meer te laten weten over dit onderwerp en dan is tv toch iets makkelijker dan hele stukken tekst lezen. (velen gaan nu eenmaal niet lappen tekst lezen over iets wat hen maar matig interreseert maar blijven bij iets op tv toch iets makkelijker hangen)Maruscha schreef:
Als ze niet op zoek willen gaan naar info hoef je ze ook niet te verwijzen naar iets serieus over transseksuelen op tv, toch?
groeten robert
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
* Iemand die mij kent ziet de overeenkomsten EN de verschillen
* Iemand die me niet kent zal die verschillen zien zodra die mij wel kent
Geen enkel probleem, dus.
Voor "het gros der natie" is transseksualiteit oninvoelbaar, ver van hun bed, iets om mee of over te lachen, af te wijzen, te slachtofferen: wie met een piemel geboren is zal altijd man blijven - zoiets. Of: haha: gaat naar de VU, KNIP, piemel weg - hihi. Of: zielige mensen, niet serieus te nemen zo triest. Of: dappere dodo's die tegen zichzelf aan het vechten zijn, of: ze zullen het wel moeilijk hebben in deze maatschappij en IEDEREEN wijst ze vast en zeker af, het is maar goed dat IK er ben om die mens te helpen.
Wie dat soort beelden niet wil nuanceren en ook onze andere kanten (onzekere, trotse, zelfstandige, midden-in-de-samenleving staande kanten) niet wil zien zal dat nooit doen: niet met serieuze programma's en ook niet met programma's van Jack Spijkerman. Die zal dat pas doen op het moment dat een transseksueel zijn/haar leven in stapt en zegt "dit-en-me-dat is wat ik voel en zeg joh, doe ook jij eens normaal tegen mij!"
En naar mijn inschatting proberen alleen mensen die zelf niet sterk genoeg in hun schoenen staan (en die dat vaak beschrijven als: "moe zijn om het uit te leggen") op een vaak (veel te) aanvallende manier een ander te bewegen om niet op TV te komen.
Pak jouw probleem bij de bron aan: bij jezelf. Bij jouw weerstand om voor jezelf op te komen, om het nog een keer jezelf aan je omgeving te laten zien op de manier waarop jij WEL bent. En pak jouw probleem dus niet aan door mensen die er plezier in hebben om met hun verhaal op hun manier op TV te komen dat plezier te vergallen. Laat een ander zijn/haar/zhaar eigen keuzes maken en zorg ervoor dat jij daar in jouw leven (goed) tegen kunt. Ook dat is mijns inziens een wezenlijk onderdeel van het proces om goed met T* om te gaan.
Groetjes,
Frederique
* Iemand die me niet kent zal die verschillen zien zodra die mij wel kent
Geen enkel probleem, dus.
Voor "het gros der natie" is transseksualiteit oninvoelbaar, ver van hun bed, iets om mee of over te lachen, af te wijzen, te slachtofferen: wie met een piemel geboren is zal altijd man blijven - zoiets. Of: haha: gaat naar de VU, KNIP, piemel weg - hihi. Of: zielige mensen, niet serieus te nemen zo triest. Of: dappere dodo's die tegen zichzelf aan het vechten zijn, of: ze zullen het wel moeilijk hebben in deze maatschappij en IEDEREEN wijst ze vast en zeker af, het is maar goed dat IK er ben om die mens te helpen.
Wie dat soort beelden niet wil nuanceren en ook onze andere kanten (onzekere, trotse, zelfstandige, midden-in-de-samenleving staande kanten) niet wil zien zal dat nooit doen: niet met serieuze programma's en ook niet met programma's van Jack Spijkerman. Die zal dat pas doen op het moment dat een transseksueel zijn/haar leven in stapt en zegt "dit-en-me-dat is wat ik voel en zeg joh, doe ook jij eens normaal tegen mij!"
En naar mijn inschatting proberen alleen mensen die zelf niet sterk genoeg in hun schoenen staan (en die dat vaak beschrijven als: "moe zijn om het uit te leggen") op een vaak (veel te) aanvallende manier een ander te bewegen om niet op TV te komen.
Pak jouw probleem bij de bron aan: bij jezelf. Bij jouw weerstand om voor jezelf op te komen, om het nog een keer jezelf aan je omgeving te laten zien op de manier waarop jij WEL bent. En pak jouw probleem dus niet aan door mensen die er plezier in hebben om met hun verhaal op hun manier op TV te komen dat plezier te vergallen. Laat een ander zijn/haar/zhaar eigen keuzes maken en zorg ervoor dat jij daar in jouw leven (goed) tegen kunt. Ook dat is mijns inziens een wezenlijk onderdeel van het proces om goed met T* om te gaan.
Groetjes,
Frederique
Dus als ik het goed begrijp heb je liever niet dat iemand als Kitty zich als transseksueel manifisteert omdat je vrienden lui zijn?robert schreef:hoeft ook niet, maar soms zou het wel aardig zijn om ze iets meer te laten weten over dit onderwerp en dan is tv toch iets makkelijker dan hele stukken tekst lezen. (velen gaan nu eenmaal niet lappen tekst lezen over iets wat hen maar matig interreseert maar blijven bij iets op tv toch iets makkelijker hangen)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Als je geld aanneemt voor seksuele gunsten, is dat prostitutie in mijn ogen. En cyber-sex is ook gewoon sex, in mijn ogen. Bij een naaktmodel ligt het misschien net iets anders, omdat dat niet interactief is.francis schreef:Nou nou Janiek, een beetje genuanceerder mag wel.Janiek2 schreef:Ze vertelde daar zonder enige gêne dat ze bijkluste dmv webcam-sex. Dus Kelly is gewoon een hoer.
Webcam-girl is toch niet hetzelfde als hoer?
Of is een naaktmodel dan ook een hoer?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes