Kitty verlaat Travestie.org
Moderator: Moderators
Verder gaat het hier volgens mij ook weer heel erg over aangepastheid. Prima als je je daar prettiger bij voelt, dat doe ik eigenlijk zelf ook, want ik ben allerminst opvallend. Maar ik vind dat niet iets om je op voor te laten staan of tot norm te verheffen. De wereld zou een kleurloze boel worden zonder zeemeerminnen en paradijsvogels. Wie dat soort dingen in zich heeft doet er goed aan dat niet uit angst voor de wereld te gaan verstoppen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
hallo frederique
[quote="Frederique
En naar mijn inschatting proberen alleen mensen die zelf niet sterk genoeg in hun schoenen staan (en die dat vaak beschrijven als: "moe zijn om het uit te leggen") op een vaak (veel te) aanvallende manier een ander te bewegen om niet op TV te komen.
Pak jouw probleem bij de bron aan: bij jezelf. Bij jouw weerstand om voor jezelf op te komen, om het nog een keer jezelf aan je omgeving te laten zien op de manier waarop jij WEL bent. En pak jouw probleem dus niet aan door mensen die er plezier in hebben om met hun verhaal op hun manier op TV te komen dat plezier te vergallen. Laat een ander zijn/haar/zhaar eigen keuzes maken en zorg ervoor dat jij daar in jouw leven (goed) tegen kunt. Ook dat is mijns inziens een wezenlijk onderdeel van het proces om goed met T* om te gaan.
Groetjes,
Frederique[/quote]
volgens mij val ik niemand aan, ik geef alleen aan dat ik met een bepaald aspect van iemand minder blij ben als mensen dat zien als aanvallend moeten ze misschien eens een cursus "omgaan met kritiek" eens gaan volgen. ik laat mij nergens negatief uit over de persoon kitty en geef volgens mij zelfs een compliment over haar als persoon, ik geef alleen aan dat ik niet gelukkig ben met haar verschijning waarin ze optreed als TS en Zeemeermin.
en als het zo zwaar op mij zou drukken dan was mijn relatie al lang voorbij en dan was ik van het hele issue af. (dat is het voordeel van mijn positie ik kan dit issue passeren met als gevolg een tijdje liefdesverdriet, terwijl jullie hier nooit aan voorbij kunnen gaan zonder de rest van jullie leven ongelukkig te zijn.)
verdere beantwoording vind plaats in het draadje hoenderhok aangezien ik de rest van het antwoord daar beter vind passen.
groeten robert
[quote="Frederique
En naar mijn inschatting proberen alleen mensen die zelf niet sterk genoeg in hun schoenen staan (en die dat vaak beschrijven als: "moe zijn om het uit te leggen") op een vaak (veel te) aanvallende manier een ander te bewegen om niet op TV te komen.
Pak jouw probleem bij de bron aan: bij jezelf. Bij jouw weerstand om voor jezelf op te komen, om het nog een keer jezelf aan je omgeving te laten zien op de manier waarop jij WEL bent. En pak jouw probleem dus niet aan door mensen die er plezier in hebben om met hun verhaal op hun manier op TV te komen dat plezier te vergallen. Laat een ander zijn/haar/zhaar eigen keuzes maken en zorg ervoor dat jij daar in jouw leven (goed) tegen kunt. Ook dat is mijns inziens een wezenlijk onderdeel van het proces om goed met T* om te gaan.
Groetjes,
Frederique[/quote]
volgens mij val ik niemand aan, ik geef alleen aan dat ik met een bepaald aspect van iemand minder blij ben als mensen dat zien als aanvallend moeten ze misschien eens een cursus "omgaan met kritiek" eens gaan volgen. ik laat mij nergens negatief uit over de persoon kitty en geef volgens mij zelfs een compliment over haar als persoon, ik geef alleen aan dat ik niet gelukkig ben met haar verschijning waarin ze optreed als TS en Zeemeermin.
en als het zo zwaar op mij zou drukken dan was mijn relatie al lang voorbij en dan was ik van het hele issue af. (dat is het voordeel van mijn positie ik kan dit issue passeren met als gevolg een tijdje liefdesverdriet, terwijl jullie hier nooit aan voorbij kunnen gaan zonder de rest van jullie leven ongelukkig te zijn.)
verdere beantwoording vind plaats in het draadje hoenderhok aangezien ik de rest van het antwoord daar beter vind passen.
groeten robert
hallo maruscha
groeten robert
als je het even combineert met mijn andere antwoorden hier kan je ook begrijpen dat mijn insteek iets breder is dan alleen mijn eigen vriendenMaruscha schreef: Dus als ik het goed begrijp heb je liever niet dat iemand als Kitty zich als transseksueel manifisteert omdat je vrienden lui zijn?
groeten robert
hallo janiek
groeten robert
zeemeerminnen en paradijs vogels moeten ook absoluut blijven bestaan. ik waarschuw er alleen voor een lastig te begrijpen onderwerp als transseksualiteit op tv te gaan combineren met andere uitingen zoals zeemeerminnen. dan haken de mensen af en zal de acceptatie van transseksuelen alleen maar doen afnemenJaniek2 schreef:Verder gaat het hier volgens mij ook weer heel erg over aangepastheid. Prima als je je daar prettiger bij voelt, dat doe ik eigenlijk zelf ook, want ik ben allerminst opvallend. Maar ik vind dat niet iets om je op voor te laten staan of tot norm te verheffen. De wereld zou een kleurloze boel worden zonder zeemeerminnen en paradijsvogels. Wie dat soort dingen in zich heeft doet er goed aan dat niet uit angst voor de wereld te gaan verstoppen.
groeten robert
dat is het voordeel van mijn positie ik kan dit issue passeren met als gevolg een tijdje liefdesverdriet,
dat vind ik nou typisch, hoe kan je nu al the einde van je relatie als een tijdje liefdesverdriet zien terwijl je er nog midden in zit. Of heel ver doorgedacht of gewoon hard logisch, cynisch whatever
van een verbroken liefde kan je rest van het leven toch kapot gaan?
dat gevoelens met logica behandelen ben ik niet goed in
tja als mn toekomstige relatie met x stukloopt dan heb ik y maanden verdriet
wel een heel ander topic hoor
groetjes
Da's nog erger. Dat je t.o.v. je vrienden niet al te veel onduidelijkheid wil kan ik enigzins begrijpen; ik heb mijn situatie ook uitvoerig besproken met hen die me na staan. Maar dat je iets van Kitty verwacht zodat ook mensen buiten die directe kring geen 'verkeerde' indruk krijgen gaat wel erg ver.robert schreef:als je het even combineert met mijn andere antwoorden hier kan je ook begrijpen dat mijn insteek iets breder is dan alleen mijn eigen vrienden
Overigens vind ik dat je van je vrienden wel mag verwachten dat zij iets meer moeite doen om met het onderwerp bekend te raken. Als het echte vrienden zijn houden ze van je, en doen ze dat.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
lees even mijn bericht in het draadje hoenderhok en je zal zien dat ik niet alleen met mijzelf bezig ben maar soms ook iets verder kijk dan mijn eigen navelMaruscha schreef:Da's nog erger. Dat je t.o.v. je vrienden niet al te veel onduidelijkheid wil kan ik enigzins begrijpen; ik heb mijn situatie ook uitvoerig besproken met hen die me na staan. Maar dat je iets van Kitty verwacht zodat ook mensen buiten die directe kring geen 'verkeerde' indruk krijgen gaat wel erg ver.
Overigens vind ik dat je van je vrienden wel mag verwachten dat zij iets meer moeite doen om met het onderwerp bekend te raken. Als het echte vrienden zijn houden ze van je, en doen ze dat.
als mijn vrienden er meer van willen weten zoeken ze het zelf wel op of vragen mij, als ze daar geen behoefte aan hebben ga ik ze niet iets door hun strot duwen
groeten robert
Hieruit begrijp ik wel dat jij zult afhaken, zelfs al voordat je het programma gezien hebt. Maar de manier waarop je voor "de mensen" spreekt vind ik op z'n minst voorbarig.robert schreef: dan haken de mensen af en zal de acceptatie van transseksuelen alleen maar doen afnemen
groeten robert
Laat de mensen wat mij betreft maar zien dat transseksuelen net zoveel van elkaar verschillen en net zulke gewone mensen zijn als iedereen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Hoi hoi Robert,
Groetjes en liefs,
Babette.
ik vind het nogal aanmatigend om anderen te "waarschuwen" voor de combo ts-zeemeermin/paradijsvogel of iets van dien strekking. Als jij denkt dat Kitty als transseksueel beter geaccepteerd wordt zonder staart dan met, zegt dat iets over jouw kadertjes en belevingswereld en niet die van Kitty. Laat een ieder lekker zhaar eigen leven invullen zoals het de desbetreffende persoon goeddunkt, of dat nu te begrijpen is of geaccepteerd wordt of niet. Het lijkt me veel zinvoller om mensen te accepteren zoals ze zijn, zonder daar gelijk allerlei "sociaal-maatschappelijke" voorwaarden van eigen creatie aan te stellen.robert schreef:hallo janiek
zeemeerminnen en paradijs vogels moeten ook absoluut blijven bestaan. ik waarschuw er alleen voor een lastig te begrijpen onderwerp als transseksualiteit op tv te gaan combineren met andere uitingen zoals zeemeerminnen. dan haken de mensen af en zal de acceptatie van transseksuelen alleen maar doen afnemenJaniek2 schreef:Verder gaat het hier volgens mij ook weer heel erg over aangepastheid. Prima als je je daar prettiger bij voelt, dat doe ik eigenlijk zelf ook, want ik ben allerminst opvallend. Maar ik vind dat niet iets om je op voor te laten staan of tot norm te verheffen. De wereld zou een kleurloze boel worden zonder zeemeerminnen en paradijsvogels. Wie dat soort dingen in zich heeft doet er goed aan dat niet uit angst voor de wereld te gaan verstoppen.
groeten robert
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
hallo janiek
en ik weet nog niet of ik het zal zien nog geen plannen voor die avond, maar ik zal minder snel afhaken aangezien ik de kern al redelijk door heb.
groeten robert
Voorbarig lijkt me niet. Is nu eenmaal een didactisch feit dat iedereen geleerd wordt die anderen iets duidelijk moet maken. bij complexe vraagstukken moet men eerst de kern (transseksualiteit) duidelijk maken zonder verwatering door middel van nuances(de ene transseksueel is de andere niet). wanneer de kern begrepen wordt kan men de nuances toe gaan voegen.Janiek2 schreef: Hieruit begrijp ik wel dat jij zult afhaken, zelfs al voordat je het programma gezien hebt. Maar de manier waarop je voor "de mensen" spreekt vind ik op z'n minst voorbarig.
en ik weet nog niet of ik het zal zien nog geen plannen voor die avond, maar ik zal minder snel afhaken aangezien ik de kern al redelijk door heb.
groeten robert
hallo babette
ik stel de sociaal maatschappelijke voorwaarden niet, dat doen wij met ons allen in dit land en de algemeen heersende opvatting is nu eenmaal dat T*'s niet helemaal deugen. dit kan doorbroken worden met duidelijke informatie mijns inziens en ga die schaarse informatie nu niet gelijk verwateren met zeemeerminnen (voor reden zie mijn post hierboven)
groeten robert
het zecht niets over mijn kadertjes want ik spreek nergens uit dat ik haar niet zo zou accepteren. het zegt wel iets over mijn belevingswereld, namelijk: de realiteit van alle dag die ik meemaak. daarin zie ik dat de meeste mensen T*'s zien als mensen die niet deugen. waarom niet? men begrijpt ze niet. het zou in jou ideale wereld ook niet nodig zijn dat men iets moet begrijpen om het te accepteren. helaas leven we in de werkelijkheid waar dat bij veel mensen wel geldt. mijn stelling is dan ook zorg eerst voor wat meer duidelijkheid zodat mensen jullie gaan begrijpen en accepteren, kom daarna met nuancesBabette schreef:Hoi hoi Robert,
ik vind het nogal aanmatigend om anderen te "waarschuwen" voor de combo ts-zeemeermin/paradijsvogel of iets van dien strekking. Als jij denkt dat Kitty als transseksueel beter geaccepteerd wordt zonder staart dan met, zegt dat iets over jouw kadertjes en belevingswereld en niet die van Kitty. Laat een ieder lekker zhaar eigen leven invullen zoals het de desbetreffende persoon goeddunkt, of dat nu te begrijpen is of geaccepteerd wordt of niet. Het lijkt me veel zinvoller om mensen te accepteren zoals ze zijn, zonder daar gelijk allerlei "sociaal-maatschappelijke" voorwaarden van eigen creatie aan te stellen.
ik stel de sociaal maatschappelijke voorwaarden niet, dat doen wij met ons allen in dit land en de algemeen heersende opvatting is nu eenmaal dat T*'s niet helemaal deugen. dit kan doorbroken worden met duidelijke informatie mijns inziens en ga die schaarse informatie nu niet gelijk verwateren met zeemeerminnen (voor reden zie mijn post hierboven)
groeten robert
Hoi hoi Robert,
we hebben het er al eens eerder over gehad: "de meeste mensen" is een abstractie, waar jij ook nog eens niet voor spreekt, tenminste: op het tijdstip van dit schrijven heb ik nog nergens vernomen dat jij als spreekbuis voor "de meeste mensen" zou fungeren. Jouw voorbeeld over wat "de meeste mensen" over T's denken is een typisch geval van wat de boer niet kent, lust-tie niet, of: onbekend maakt onbemind. Het is op iedere "onbekende" bevolkingsgroep van toepassing. Het getuigt mijns inziens van kleinburgerlijkheid en een uiterst beperkt denkraam. Je kunt als mens ook de keuze maken om je wèl in anderen te interesseren of te verdiepen: daar is ieder individu vrij in, maar dat is geen reden om van die "onbekenden" allerlei aanpassingen te eisen omdat dat "jou" beter uitkomt. We zijn allemaal mens dus zo ingewikkeld ligt het echt niet, tenminste niet voor mij.
Groetjes en liefs,
Babette.
we hebben het er al eens eerder over gehad: "de meeste mensen" is een abstractie, waar jij ook nog eens niet voor spreekt, tenminste: op het tijdstip van dit schrijven heb ik nog nergens vernomen dat jij als spreekbuis voor "de meeste mensen" zou fungeren. Jouw voorbeeld over wat "de meeste mensen" over T's denken is een typisch geval van wat de boer niet kent, lust-tie niet, of: onbekend maakt onbemind. Het is op iedere "onbekende" bevolkingsgroep van toepassing. Het getuigt mijns inziens van kleinburgerlijkheid en een uiterst beperkt denkraam. Je kunt als mens ook de keuze maken om je wèl in anderen te interesseren of te verdiepen: daar is ieder individu vrij in, maar dat is geen reden om van die "onbekenden" allerlei aanpassingen te eisen omdat dat "jou" beter uitkomt. We zijn allemaal mens dus zo ingewikkeld ligt het echt niet, tenminste niet voor mij.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
hallo allemaal.
laat ik om mijn punt iets duidelijker te maken even een extreem voorbeeld geven.
stel een paar transseksuelen gaan voor de volgende verkiezingen een politieke partij oprichten en noemen het de Transseksuele partij.
in eerste instantie hier iedereen blij denk ik
vervolgens komen hun stantpunten naar voren, deze blijken nog rechtser te zijn dan die van de nvu
ik denk dat velen hier volop zullen ageren tegen de koppeling van de naam transseksueel aan extreem rechts, aangezien door onwetendheid van de meeste nederlanders elke transseksueel toch de schijn heeft van een racist.
mijn verwachting is dat mensen die nu schrijven of alleen denken, we zijn toch allemaal mensen en laat iedereen toch doen wat die wil, op een of andere manier actie gaan ondernemen om deze koppeling ongedaan te maken door middel van een naamswijziging. en er zal waarschijnlijk zelfs wel een rechtzaak komen om dit te eisen.
dat noem ik dan hypocriet
die politici zijn namelijk ook gewoon mensen, je bent het alleen niet eens met hun opvattingen en wilt er al helemaal niet mee in verband worden gebracht. zo zijn er ook transseksuelen die niet in verband willen worden gebracht met een zeemeermin.
ik heb niets tegen zeemeerminnen en vond die beelden bij MBH zelfs mooi (ga zo door kitty maar koppel het aub los van je transzijn) en wel tegen extreem rechts, maar toch wil ik ze gelijk behandelen. breng de ene uiting nu niet in verband met de andere maar behandel ze los van elkaar, wederom om de kennis (die mijns inziens leidt tot acceptatie) bij het grote publiek te vergroten
groeten robert
laat ik om mijn punt iets duidelijker te maken even een extreem voorbeeld geven.
stel een paar transseksuelen gaan voor de volgende verkiezingen een politieke partij oprichten en noemen het de Transseksuele partij.
in eerste instantie hier iedereen blij denk ik
vervolgens komen hun stantpunten naar voren, deze blijken nog rechtser te zijn dan die van de nvu
ik denk dat velen hier volop zullen ageren tegen de koppeling van de naam transseksueel aan extreem rechts, aangezien door onwetendheid van de meeste nederlanders elke transseksueel toch de schijn heeft van een racist.
mijn verwachting is dat mensen die nu schrijven of alleen denken, we zijn toch allemaal mensen en laat iedereen toch doen wat die wil, op een of andere manier actie gaan ondernemen om deze koppeling ongedaan te maken door middel van een naamswijziging. en er zal waarschijnlijk zelfs wel een rechtzaak komen om dit te eisen.
dat noem ik dan hypocriet
die politici zijn namelijk ook gewoon mensen, je bent het alleen niet eens met hun opvattingen en wilt er al helemaal niet mee in verband worden gebracht. zo zijn er ook transseksuelen die niet in verband willen worden gebracht met een zeemeermin.
ik heb niets tegen zeemeerminnen en vond die beelden bij MBH zelfs mooi (ga zo door kitty maar koppel het aub los van je transzijn) en wel tegen extreem rechts, maar toch wil ik ze gelijk behandelen. breng de ene uiting nu niet in verband met de andere maar behandel ze los van elkaar, wederom om de kennis (die mijns inziens leidt tot acceptatie) bij het grote publiek te vergroten
groeten robert