Kitty verlaat Travestie.org
Moderator: Moderators
Frederique, begrijp ik nu goed dat je Sylvana Simons als rolmodel voor transen ziet?Frederique_ schreef:En daarmee ontkent ze een deel van zichzelf.Mila schreef:Als voorbeeld op een ander vlak, maar met raakvlakken: neem nou Sylvana Simons, ze is zwart, beeldschoon, elegant, beschaafd en zeer succesvol als presentatrice. Haar 'geheim': ze maakt haar huidskleur/etnische afkomst NIET tot een issue. Als er tijdens interviews oid op gezinspeeld word, dan omzeilt ze het gewoon, als zijnde onbelangrijk.
Jammer...
En daarmee doet ze ook een ander tekort, die van dat deel van haar levensverhaal iets zou kunnen leren.
Jammer...
En daarmee wordt ze zo te zien tot rolmodel gemaakt voor allerlei transen die het liefst niets meer willen weten van hun mannelijke verleden. Terwijl dat deel van hun verleden hen toch gemaakt heeft wat ze nu zijn...
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
nou om toch maar weer even serieus te reageren:
zoals vandaag weer ondervonden zitten er aan de negatieve/realistische kant mensen die totaal niet in zien hoe een man het in zijn/haar hoofd haalt vrouw te zijn/worden of natuurlijk andersom. De reakties zijn dan in de trant van: je moet emigreren, je gaat jezelf isoleren, gehoond, gemeden, en uiteindelijk de ondergang tegemoet.
Ga je dan dieper vragen waarom deze persoon zo n negatief beeld heeft van de omgeving, dan blijkt het antwoord: Ik zou het altijd in me gehouden hebben tot mijn dood als ik niet van nature passable was (zoals de meeste transen logischerwijze nou eenmaal niet zijn). Met andere woorden: ontkenning en vluchten tenzij er een eenvoudige oplossing is (onmerkbaar in ander geslacht sluipen )
En dan komt de aap uit de mouw: angst zelf buiten de groepsnorm te vallen geprojecteerd op iemand die al dan niet uit wanhoop die norm gaat overschrijden.
Dit gegeven past ook heel goed in het Telegraaf/Fok onderwerp want: daar heerst de grote mond, de macht van het geld en het laagste gemiddelde IQ en de grofste uitspraak. Hiermee vind het afbranden van anderen en geroddel een aansluiting bij de mainstream mening. en daarmee weer aansluiting bij brandstapels en hooivorken en daarmee weer met de talloze onbeschreven slachtoffers van groepsjachten of degenen die wij faalden op te vangen
Nu begon ik dit verhaal met aan aan de uiterst realistisch/negatieve kant en toch ik ervaar mijn omgeving als invoelend en tolerant dus veruit positief en warm. Nu zegt de persoon aan de realistische kant: zij liegen allemaal en ik durf ten minste de waarheid te zeggen (ons nederlanders zijn bot en trots erop...): jij zult diep ongelukkig worden en ik wil je beschermen....voor mijn bestwil dus moet ik me verstoppen
concluderend en er van uitgaande dat mensen niet tegen mij liegen en achter mijn rug om een tegenovergestelde mening hebben
overwegend positieve en bedachtzame intelligente reakties, ik ben ook helemaal niet bang als mensen een zeermeerminnen trans zien dat ze dat op mij gaan betrekken
zoals vandaag weer ondervonden zitten er aan de negatieve/realistische kant mensen die totaal niet in zien hoe een man het in zijn/haar hoofd haalt vrouw te zijn/worden of natuurlijk andersom. De reakties zijn dan in de trant van: je moet emigreren, je gaat jezelf isoleren, gehoond, gemeden, en uiteindelijk de ondergang tegemoet.
Ga je dan dieper vragen waarom deze persoon zo n negatief beeld heeft van de omgeving, dan blijkt het antwoord: Ik zou het altijd in me gehouden hebben tot mijn dood als ik niet van nature passable was (zoals de meeste transen logischerwijze nou eenmaal niet zijn). Met andere woorden: ontkenning en vluchten tenzij er een eenvoudige oplossing is (onmerkbaar in ander geslacht sluipen )
En dan komt de aap uit de mouw: angst zelf buiten de groepsnorm te vallen geprojecteerd op iemand die al dan niet uit wanhoop die norm gaat overschrijden.
Dit gegeven past ook heel goed in het Telegraaf/Fok onderwerp want: daar heerst de grote mond, de macht van het geld en het laagste gemiddelde IQ en de grofste uitspraak. Hiermee vind het afbranden van anderen en geroddel een aansluiting bij de mainstream mening. en daarmee weer aansluiting bij brandstapels en hooivorken en daarmee weer met de talloze onbeschreven slachtoffers van groepsjachten of degenen die wij faalden op te vangen
Nu begon ik dit verhaal met aan aan de uiterst realistisch/negatieve kant en toch ik ervaar mijn omgeving als invoelend en tolerant dus veruit positief en warm. Nu zegt de persoon aan de realistische kant: zij liegen allemaal en ik durf ten minste de waarheid te zeggen (ons nederlanders zijn bot en trots erop...): jij zult diep ongelukkig worden en ik wil je beschermen....voor mijn bestwil dus moet ik me verstoppen
concluderend en er van uitgaande dat mensen niet tegen mij liegen en achter mijn rug om een tegenovergestelde mening hebben
overwegend positieve en bedachtzame intelligente reakties, ik ben ook helemaal niet bang als mensen een zeermeerminnen trans zien dat ze dat op mij gaan betrekken
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik constateer dat zowel Mila als Patricia haar gebruiken als goed voorbeeld dat je het best niet kunt ingaan op vragen over je achtergrond. In die zin vind ik het jammer dat transen haar gebruiken als goed voorbeeld hoe je met je eigen kenmerken om kunt gaan.Maruscha schreef:Frederique, begrijp ik nu goed dat je Sylvana Simons als rolmodel voor transen ziet?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
< Mensen weten wel wat transseksualiteit is. Net als dat ze weten wat homoseksualiteit is>
Was het maar waar! De gemiddelde nederlander gooit homo en transsexualiteit en travestie op 1 hoop.
De gemiddelde nederlander denkt dat een tv een homo is, omdat ie zich als vrouw wil kleden en gedragen. Niets is minder waar, want de gemiddelde tv is zo hetero als een deur.
De gemiddelde nederlander denkt dat een trans een homo is, en dat is wel rederlijkerwijs waar; de gemiddelde trans was namelijk een heteroman en post transitie lesbisch. En juist *dat* dringt niet tot de gemiddelde nederlander door.
Mila.
Was het maar waar! De gemiddelde nederlander gooit homo en transsexualiteit en travestie op 1 hoop.
De gemiddelde nederlander denkt dat een tv een homo is, omdat ie zich als vrouw wil kleden en gedragen. Niets is minder waar, want de gemiddelde tv is zo hetero als een deur.
De gemiddelde nederlander denkt dat een trans een homo is, en dat is wel rederlijkerwijs waar; de gemiddelde trans was namelijk een heteroman en post transitie lesbisch. En juist *dat* dringt niet tot de gemiddelde nederlander door.
Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
De man als draagmoeder van haar vrouw: ik heb ooit als 100% passabele man geleefd. Die man heeft me allerlei dingen geleerd. Heeft me geleerd om voor mijzelf op te komen. Heeft me een baan gegeven waarin ik goed verdien. Heeft me de kracht gegeven om mijzelf te onderzoeken. Op een gegeven moment durfde mijn vrouw daardoor boven te komen.
Op sommige momenten draagt mijn man mij nog. Op andere momenten neemt mijn vrouw het al over. Wie weet neemt mijn vrouw het ooit helemaal over. Maar dan wel in dankbaarheid aan de man die ik ooit was.
Mijn man als draagmoeder van mijn vrouw. Een prachtig beeld...
Groetjes,
Frederique
Op sommige momenten draagt mijn man mij nog. Op andere momenten neemt mijn vrouw het al over. Wie weet neemt mijn vrouw het ooit helemaal over. Maar dan wel in dankbaarheid aan de man die ik ooit was.
Mijn man als draagmoeder van mijn vrouw. Een prachtig beeld...
Groetjes,
Frederique
< ik heb ooit als 100% passabele man geleefd. Die man heeft me allerlei dingen geleerd. Heeft me geleerd om voor mijzelf op te komen. Heeft me een baan gegeven waarin ik goed verdien. Heeft me de kracht gegeven om mijzelf te onderzoeken. >
Nou, daarmee omschrijf je dus het 'white, heterosexual male privilege' en exact wat ik altijd beweerd heb: ex passabele, ex hetero transen hebben juist om *die* reden een ego van plaatstaal en schokbeton.
Ben blij het eens te lezen, eerlijk gezegd.
Mila.
Nou, daarmee omschrijf je dus het 'white, heterosexual male privilege' en exact wat ik altijd beweerd heb: ex passabele, ex hetero transen hebben juist om *die* reden een ego van plaatstaal en schokbeton.
Ben blij het eens te lezen, eerlijk gezegd.
Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Waar ben je in vredesnaam mee bezig, Mila?
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Tjaaaaaaa, tis moeilijk afscheid nemen van zo'n succesvolle kerel hemila schreef:Nou, daarmee omschrijf je dus het 'white, heterosexual male privilege' en exact wat ik altijd beweerd heb: ex passabele, ex hetero transen hebben juist om *die* reden een ego van plaatstaal en schokbeton.
Maar wie het als man dus zo dondersgoed gered heeft, kan dat als vrouw toch al helemaal
Ik hoop, ik kom nie te melig over, heb al wat vino rosso op
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Ik verwonder me er wel eens over, en vind het knap hoe de meesten het hier allemaal gered hebben in hun leven ondanks genderproblemen...
nu heb ik het maar mild (androgyn) en het was al een zooitje
en dan ook nog succesvol kunnen zijn als man.
vind ik knap...
en je hebt er wel wat aan...lijkt me een goede basis voor een transitie, die zekerheden.
groetjes,
Mina
nu heb ik het maar mild (androgyn) en het was al een zooitje
en dan ook nog succesvol kunnen zijn als man.
vind ik knap...
en je hebt er wel wat aan...lijkt me een goede basis voor een transitie, die zekerheden.
groetjes,
Mina
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Tjaaaaa Mina, sommigen laat de virus heeeel lang met rust
Maar dan.....
Liefs
Mara
Maar dan.....
Liefs
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Patricia,
Je vergelijk satire met werkelijkheid, dan verliest de werkelijkheid al snel op gevatheid.
En verder vond ik het knap wat ze deed: met iemand die zo snel praat en zo sterk een hoek in duwt toch je eigen verhaal blijven vertellen - ik denk niet dat ik het haar na kon doen...
Groetjes,
Frederique
Je vergelijk satire met werkelijkheid, dan verliest de werkelijkheid al snel op gevatheid.
En verder vond ik het knap wat ze deed: met iemand die zo snel praat en zo sterk een hoek in duwt toch je eigen verhaal blijven vertellen - ik denk niet dat ik het haar na kon doen...
Groetjes,
Frederique
- Chantal C.
- Forumdiva
Uhm dit zei ik letterlijk Patricia! Wel even bronvermelding doen he?Patricia1979 schreef:Heb het gezien en "om eerlijk te zijn" vond ik het niet veel... "Om eerlijk te zijn" werd het een beetje gedraaid van "ik wil zeermeermin zijn en dan ook all the way"...
5 minuten item wat er even snel doorheen gejaagd werd...
http://forum.fok.nl/topic/1008240/3/50#49056051
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.