Beste vriendinnen,
In de korte tijd dat ik deelneem aan de Forum, heeft het een bijzondere plek veroverd in mijn hart. Men schrijft hier met openheid en passie over dingen die dicht bij hun hart liggen, alsof wij allemaal goede vriendinnen (en vrienden) van elkaar zijn, en in sommige gevallen is dat inderdaad zo. Om zoveel van jezelf bloot te geven, en over soms zeer gevoelige en uiteenlopende onderwerpen met elkaar te communiceren, vereist heel veel wederzijdse vertrouwen, respect en ook een beetje liefde voor elkaar, en dat heb ik hier inderdaad getroffen. En, zoals het gebeurt in het echte leven, wordt er niet alleen hier gelachen en gehuild, getroost of geadviseerd, maar ook weleens geruzied, en soms vlink ook. En, zoals dat soms gebeurt, wordt er na ruzie weer alles goedgemaakt, en gaan wij verder, maar soms niet. Soms is er tijd voor nodig om de wonden te helen, en soms lijkt een breuk definitief.
Geen breuk hoef dan definitief te zijn, als wij ons allemaal bedaren, en maar realiseren dat de passie dat soms leidt tot zeer verhitte discussies, stamt uiteindelijk uit onze goede bedoelingen om hier elkaar te treffen, met elkaar en voor elkaar, zodat wij allemaal de uitdagingen dat het T-zijn met zich meebringt, kunnen overwinnen.
Voordat wij dit uit het ook verliezen, wilde ik het even kwijt.
Lisa (met een "S")
Dit wilde ik even kwijt
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Dit wilde ik even kwijt
If all else fails, buy new shoes
Hi Lisa (met 1 S),
ik weet je refereerd o.a. aan de nogal buiten zijn proporties gevoerde discussie hier op een andere draad, helaas gebeurd dit wel een paar keer per jaar. Is dit erg, nee mits je bij argumenten blijft en daarbij een zeker respect voor de ander toond ook al heb je misschien meer gelijk, noemen we beschaving of zoiets.
We posten en lezen hier allemaal voor ons plezier en willen elkaar wat bieden, kennis,discussies, humor, tijd passering enz.
Een ding valt me op: de discussies die gevoerd worden hebben meestal het typische mannelijke individualisme in zich, vrouwen zijn het tegenovergestelde hechten meer aan de groep en zijn niet zo uit op ik (haantjes) gedrag.
Weet wel we zijn wie we zijn en zijn ons er niet van bewust, maar laten we toch een beetje meer "lady like" zijn, dit is toch wat we willen ook naar elkaar toe.
groetjes, Adriana
ik weet je refereerd o.a. aan de nogal buiten zijn proporties gevoerde discussie hier op een andere draad, helaas gebeurd dit wel een paar keer per jaar. Is dit erg, nee mits je bij argumenten blijft en daarbij een zeker respect voor de ander toond ook al heb je misschien meer gelijk, noemen we beschaving of zoiets.
We posten en lezen hier allemaal voor ons plezier en willen elkaar wat bieden, kennis,discussies, humor, tijd passering enz.
Een ding valt me op: de discussies die gevoerd worden hebben meestal het typische mannelijke individualisme in zich, vrouwen zijn het tegenovergestelde hechten meer aan de groep en zijn niet zo uit op ik (haantjes) gedrag.
Weet wel we zijn wie we zijn en zijn ons er niet van bewust, maar laten we toch een beetje meer "lady like" zijn, dit is toch wat we willen ook naar elkaar toe.
groetjes, Adriana
Hoi Dames
Ik schrijf inmiddels zo'n 3 jaar op deze site.
Zelfs toen er alleen nog maar een prikbord was.
Ook in die begintijd werd er heel wat geruzied.
Vervolgens schreef en las ik ook veel op andere groepen met TS als topic.
Ook daar kwam ik het gekrakeel tegen.
Gek genoeg zijn de ruzies alleen beperkt tot het medium internet want bij bijeenkomsten en feesten kan iedereen geweldig goed met elkaar overweg.
Vaak genoeg zijn er ook verzoeken om maar veel respect voor elkaar te hebben en postings waarin men zich afvraagt waarom het zover gekomen is.
Ik heb daar twee theorieen over.
De eerste is dat platte tekst uitnodigt tot misverstanden vanwege het gemis aan nonverbale communicatie.
Geen gezichtsuitdrukkingen en stemintonaties om de bedoeling van de woorden te achterhalen.
Het kan dan wel eens voorkomen dat iemand iets heel anders leest dan dat er bedoeld werd.
Ten tweede de anonimiteit van het medium maakt dat men eerlijker durft te zijn met als gevolg dat er dingen gezegd worden die men face to face niet had durven zeggen.
En eerlijkheid kan soms tot heftige confrontaties leiden.
Tel daar de emotionaliteit van ons slag volk bij op en je hebt de uitkomst van de som die leidt tot het product.
Uiteindelijk kunnen we allemaal door een deur, of dat nu de deur van de "fun for two" de "Virgin" of de "T&T" is.
Verder is het inderdaad een goed idee om af en toe ook eens de waardering voor de mensen op deze site te uiten en ik ga daar dan ook in mee.
En uit de handgelopen discussies....ach dat valt best mee.
Zolang men het bij praten houdt in plaats van slaan is het nog best onder controle.
Ik schrijf inmiddels zo'n 3 jaar op deze site.
Zelfs toen er alleen nog maar een prikbord was.
Ook in die begintijd werd er heel wat geruzied.
Vervolgens schreef en las ik ook veel op andere groepen met TS als topic.
Ook daar kwam ik het gekrakeel tegen.
Gek genoeg zijn de ruzies alleen beperkt tot het medium internet want bij bijeenkomsten en feesten kan iedereen geweldig goed met elkaar overweg.
Vaak genoeg zijn er ook verzoeken om maar veel respect voor elkaar te hebben en postings waarin men zich afvraagt waarom het zover gekomen is.
Ik heb daar twee theorieen over.
De eerste is dat platte tekst uitnodigt tot misverstanden vanwege het gemis aan nonverbale communicatie.
Geen gezichtsuitdrukkingen en stemintonaties om de bedoeling van de woorden te achterhalen.
Het kan dan wel eens voorkomen dat iemand iets heel anders leest dan dat er bedoeld werd.
Ten tweede de anonimiteit van het medium maakt dat men eerlijker durft te zijn met als gevolg dat er dingen gezegd worden die men face to face niet had durven zeggen.
En eerlijkheid kan soms tot heftige confrontaties leiden.
Tel daar de emotionaliteit van ons slag volk bij op en je hebt de uitkomst van de som die leidt tot het product.
Uiteindelijk kunnen we allemaal door een deur, of dat nu de deur van de "fun for two" de "Virgin" of de "T&T" is.
Verder is het inderdaad een goed idee om af en toe ook eens de waardering voor de mensen op deze site te uiten en ik ga daar dan ook in mee.
En uit de handgelopen discussies....ach dat valt best mee.
Zolang men het bij praten houdt in plaats van slaan is het nog best onder controle.