Sophie in ’t Veld tijdens Gay Pride met mes bedreigd
Moderator: Moderators
- Esther Vos
- dagelijks aanwezig
Ik heb zojuist het artikel over de T-burgemeester op onze site laten zetten en kwam dit laatste nieuws tegen.
COC Eindhoven en regio » Nieuws
27 Mei 2007 | Landelijke media | Bron: Gaykrant
D66- Europarlementslid Sophie in 't Veld is zojuist met een stiletto bedreigd bij de betoging in verband met Gay Pride in Moskou.
"Gelukkig hield een bodyguard de aanvaller tegen en konden we in een busje springen. Drie stappen verder en een van ons had een mes in zijn rug", aldus In 't Veld, die in een groepje liep met het Russische lesbische zangduo Tattoo.
De organisatoren en veel betogers werden door de politie massaal gearresteerd, onder wie een Italiaans europarlementslid. "Heel vreemd dat de politie de betogers oppakt en de vele extreemrechtse hooligans die ons bedreigen met rust liet".
Sophie 't Veld kreeg wel enkele rotte eieren tegen haar hoofd.
Vandaag wordt in Moskou de jaarlijkse Gay Pride manifestatie gehouden. Er was al met grote zorg naar de demonstratie uitgekeken. De burgemeester van de Russische hoofdstad had een verbod uitgevaardigd, er waren net als vorig jaar vechtpartijen verwacht.
Uit heel Europa kwamen politieke mensenrechtenvertegenwoordigers naar Moskou. Zo waren er naast Sophie in 't Veld de Europarlementariêrs Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) evenals het transgender parlementslid Vladimir Luxuria uit Italië. Ook de meidengroep Tatu en het Russische parlementslid Alexey Mitrofanov waren aanwezig.
In 2006 eindigde de Pride-bijeenkomst in een ware veldslag met conservatieve christenen en rechts-radicalen. Vlak voordat de mars van start wilde gaan, grepen ruim duizend agenten hardhandig in. Onder meer de Duitse politicus Volker Beck werd daarbij verwond.
COC Eindhoven en regio » Nieuws
27 Mei 2007 | Landelijke media | Bron: Gaykrant
D66- Europarlementslid Sophie in 't Veld is zojuist met een stiletto bedreigd bij de betoging in verband met Gay Pride in Moskou.
"Gelukkig hield een bodyguard de aanvaller tegen en konden we in een busje springen. Drie stappen verder en een van ons had een mes in zijn rug", aldus In 't Veld, die in een groepje liep met het Russische lesbische zangduo Tattoo.
De organisatoren en veel betogers werden door de politie massaal gearresteerd, onder wie een Italiaans europarlementslid. "Heel vreemd dat de politie de betogers oppakt en de vele extreemrechtse hooligans die ons bedreigen met rust liet".
Sophie 't Veld kreeg wel enkele rotte eieren tegen haar hoofd.
Vandaag wordt in Moskou de jaarlijkse Gay Pride manifestatie gehouden. Er was al met grote zorg naar de demonstratie uitgekeken. De burgemeester van de Russische hoofdstad had een verbod uitgevaardigd, er waren net als vorig jaar vechtpartijen verwacht.
Uit heel Europa kwamen politieke mensenrechtenvertegenwoordigers naar Moskou. Zo waren er naast Sophie in 't Veld de Europarlementariêrs Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) evenals het transgender parlementslid Vladimir Luxuria uit Italië. Ook de meidengroep Tatu en het Russische parlementslid Alexey Mitrofanov waren aanwezig.
In 2006 eindigde de Pride-bijeenkomst in een ware veldslag met conservatieve christenen en rechts-radicalen. Vlak voordat de mars van start wilde gaan, grepen ruim duizend agenten hardhandig in. Onder meer de Duitse politicus Volker Beck werd daarbij verwond.
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Esther Vos
- dagelijks aanwezig
.
Het is inmiddels ook al een paar keer op het journaal geweest. Niet een prettig gezicht.
Groetjes Esther
Groetjes Esther
<Het is inmiddels ook al een paar keer op het journaal geweest. Niet een prettig gezicht.>
Idd, vreselijk, en ook geen prettig gehoor......de in elkaar geslagen homodemonstranten werden gearresteerd, niet de daders......... zo werd in het journaal verteld
Overigens betrof het niet alleen mannen als daders; ik zag een vrouw fysiek te keer gaan tegen een demonstrant (dit even terzijde speciaal voor de feminisme-fetisjisten onder ons).
Volgende keer in Riga dus.....daar kunnen ze ook hun lol op, daar zijn ze nou ook niet bepaald homovriendelijk te noemen.
En dat anno 2007.
Mila.
Idd, vreselijk, en ook geen prettig gehoor......de in elkaar geslagen homodemonstranten werden gearresteerd, niet de daders......... zo werd in het journaal verteld
Overigens betrof het niet alleen mannen als daders; ik zag een vrouw fysiek te keer gaan tegen een demonstrant (dit even terzijde speciaal voor de feminisme-fetisjisten onder ons).
Volgende keer in Riga dus.....daar kunnen ze ook hun lol op, daar zijn ze nou ook niet bepaald homovriendelijk te noemen.
En dat anno 2007.
Mila.
-
- Eredivisie
Lisa schreef :
Dus, als ik het goed begrijp, gaat het om autochtone russische othodoxe jongeren
Niet enkel om die groep.
In de berichtgeving in België is er nog sprake van een 2de groep van Russische nationalisten
Schandalig gedrag, ik heb er gewoon geen woorden voor.
Blijkbaar ligt de ontwikkeling van de mensheid in die regio toch nog zo een 50 jaar achter.
Het viel me nogal tegen om die beelden te moeten zien vandaag ........
een enorm contrast met de openheid en algemene acceptatie van diversiteit op de travestie-party van gisteren.
Geweld is naar mijn eigen normen trouwens altijd fout en absoluut nergens voor nodig in onze maatschappij vandaag.
Groeten,
Melina
Dus, als ik het goed begrijp, gaat het om autochtone russische othodoxe jongeren
Niet enkel om die groep.
In de berichtgeving in België is er nog sprake van een 2de groep van Russische nationalisten
Schandalig gedrag, ik heb er gewoon geen woorden voor.
Blijkbaar ligt de ontwikkeling van de mensheid in die regio toch nog zo een 50 jaar achter.
Het viel me nogal tegen om die beelden te moeten zien vandaag ........
een enorm contrast met de openheid en algemene acceptatie van diversiteit op de travestie-party van gisteren.
Geweld is naar mijn eigen normen trouwens altijd fout en absoluut nergens voor nodig in onze maatschappij vandaag.
Groeten,
Melina
Re: Sophie in ’t Veld tijdens Gay Pride met mes bedreigd
En zie daar de reden waarom de demonstranten werden gearresteerd.Esther Vos schreef:De burgemeester van de Russische hoofdstad had een verbod uitgevaardigd, er waren net als vorig jaar vechtpartijen verwacht.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Zijn die twee nou wel of niet lesbischEsther Vos schreef:... Ook de meidengroep Tatu ...
anyways, diep triest daar -_-' Tijd voor wat VN-sancties lijkt me (voor zover die nuttig zijn, Amerika zal haar veto wel uitspreken omdat ze hun olie en gas natuurlijk uit Rusland halen -_-' )
spamqueen
omfgwtfbbq!!one1
omfgwtfbbq!!one1
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nee zijn ze nie, maar dit image verkoopt dus beter.....Tijn schreef:Zijn die twee nou wel of niet lesbisch
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Ik heb de beelden niet gezien, maar zou me ook nog wel een paar pragmatische redenen kunnen voorstellen, waarom in dit geval niet de daders opgepakt werden. Dat hoeft geen goedkeuring van hun gedrag te betekenen, maar kan helaas wel zo geinterpreteerd worden.Maruscha schreef:En zie daar de reden waarom de demonstranten werden gearresteerd.Esther Vos schreef:De burgemeester van de Russische hoofdstad had een verbod uitgevaardigd, er waren net als vorig jaar vechtpartijen verwacht.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Tja het is wat daar in het oosten:
Bron: De VolkskrantHandtasje ‘verraadt’ Tinky Winky in Polen
Jan Hunin
De Poolse homofoben beleven zware tijden. Nog maar net bekomen van de Gay Pride, waarbij ze lijdzaam moesten toezien hoe homo’s en lesbiennes door de straten van Warschau paradeerden, worden ze geconfronteerd met een nieuwe vorm van ‘homoseksuele propaganda’.
De boosdoeners zijn de Teletubbies, de vier hoofdrolspelers van de gelijknamige Britse televisieserie. Tot levensbeschouwelijke kwesties komen de poppen Dipsy, Po, Laa Laa en Tinki Winky in hun gesprekken gewoonlijk niet. De woordenschat van de voor baby’s en peuters bedoelde serie beperkt zich veelal tot uitroepen: a-oh (hallo), nogkeer (nog een keertje), o-oh (wanneer er iets verkeerd gaat) en dada (bij het afscheid nemen).
Toch verdenkt Ewa Sowinska, de regeringswoordvoerder voor de rechten van het kind, de door de BBC ontwikkelde serie van homoseksuele propaganda. Sowinska heeft het vooral op de mannelijke Tinki Winky gemunt, die parmantig met een tas rondhuppelt. Dat zou weleens op homoseksueel gedrag kunnen wijzen. Ze heeft aan de psychologen van haar dienst gevraagd de Teletubbies aan een grondig onderzoek te onderwerpen. Blijken de beschuldigingen terecht, dan moeten ze van de buis verdwijnen.
Sowinska komt uit dezelfde extreem-rechtse partij als vicepremier Roman Giertych. Die diende onlangs een wetsvoorstel in om ‘homoseksuele propaganda’ op school te verbieden. Ook de regerende conservatieven hebben een homofobe reputatie. President Lech Kaczynski werd onlangs door het Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg op de vingers getikt, omdat hij in 2005 als burgemeester van Warschau een homobetoging verbood.
Polen is niet het eerste land waar de Teletubbies voor controverse zorgen. In christelijke kringen worden de poppen ervan verdacht met hun gekke hoofddeksels (een staaf, een cirkel, een krul en een driehoek) de New Age te promoten. Toen de Teletubbies in 1998 voor het eerst in Nederland te zien waren, weigerde de Evangelische Omroep aan de aankoop mee te werken.
Overigens is het weinig waarschijnlijk dat de Teletubbies in Polen van de buis worden gehaald. De parlementsvoorzitter heeft Sowinska al gevraagd haar dienst niet belachelijk te maken. Dada!
If all else fails, buy new shoes
- Esther Vos
- dagelijks aanwezig
.
Helaas bewijst dit niet dat Ewa homofoob is, alleen maar dom.Ze was bezorgd dat de brabbelende wezentjes "homoseksualiteit zouden promoten".
Iedereen kan zien dat Tinky Winky een T-tubbie is. Toegegeven dat deze travestiet heel passabel is. Desondanks zou ze moeten weten dat 80% van alle Tv's heteroseksueel is.
Voor een ombuds-dingetje is ze maar slecht geïnformeerd.
Aan de andere kant heeft ze misschien de ontwikkelingen in Iran gevolgd. Daar werden op 10 april j.l. 87 mannen opgepakt terwijl ze een feestje bij woonden bij iemand thuis. Omdat 17 van hen bij de arrestatie vrouwenkleren droegen werden deze beschuldigd van homoseksualiteit. Voor straf ontvingen ze 60 zweepslagen en zitten ze nog steeds vast.
Groetjes Esther
Re: .
Volgens Verdonk (en de VVD) is Iran een prima land om te leven als homo zijnde (over T* s heeft Verdonk geen uitspraken gedaan)Esther Vos schreef:Helaas bewijst dit niet dat Ewa homofoob is, alleen maar dom.Ze was bezorgd dat de brabbelende wezentjes "homoseksualiteit zouden promoten".
Iedereen kan zien dat Tinky Winky een T-tubbie is. Toegegeven dat deze travestiet heel passabel is. Desondanks zou ze moeten weten dat 80% van alle Tv's heteroseksueel is.
Voor een ombuds-dingetje is ze maar slecht geïnformeerd.
Aan de andere kant heeft ze misschien de ontwikkelingen in Iran gevolgd. Daar werden op 10 april j.l. 87 mannen opgepakt terwijl ze een feestje bij woonden bij iemand thuis. Omdat 17 van hen bij de arrestatie vrouwenkleren droegen werden deze beschuldigd van homoseksualiteit. Voor straf ontvingen ze 60 zweepslagen en zitten ze nog steeds vast.
Groetjes Esther
kernel panic: root of unknown type; Not syncing