Gelezen....

Algemeen

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

mila schreef:Dorine opperde zoiets ja, handig om te gebruiken om je er uit te redden.
Ik hoef me helemaal nergens uit te redden. Kennelijk wil je mij in die hoek duwen. Prima hoor... Maar in dit geval voel je je weer eens ouderwets aangevallen, ik laat me alleen niet in het hoekje zetten...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<ik laat me alleen niet in het hoekje zetten...>

Dat heb je al gedaan, door een zeer discriminerende opmerking te schrijven over dikke vrouwen zonder smiley als teken dat het als 'humor' bedoeld is.

Mila.
Chantal C.
Forumdiva

mila schreef:Dat heb je al gedaan, door een zeer discriminerende opmerking te schrijven over dikke vrouwen zonder smiley als teken dat het als 'humor' bedoeld is.
Koop een bril! En lees de kleine lettertjes eronder!

Duhhhhh!

Jij vindt dat ik een bepaalde "doelgroep" discrimineer, terwijl ik zelf tot die "doelgroep" behoor...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

PS: "We are all born naked, the rest is drag." Dat geldt voor travestieten, bodybuilders, orthodoxe joden, hoofddoekdragende moslima's, piercingenthousiasten, tattoo-adepten, plastische chirurgie post-ops van allerlei slag, en ga zo maar door. Het is allemaal een vorm van toneelspel, hypocrisie zou ik bijna zeggen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<En lees de kleine lettertjes eronder!

Duhhhhh!

Jij vindt dat ik een bepaalde "doelgroep" discrimineer, terwijl ik zelf tot die "doelgroep" behoor>

Sjees, zulke piepkleine lettertjes die vermelden dat je maar liefst even 82 kg weegt? Bij een lengte van 1.74 of zo??

En ja, je discrimineert wel. Laat die dikke vrouwen die een legging willen dragen dat voor zichzelf beslissen, zonder daar je uitgesproken mening over te geven.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<bodybuilders, orthodoxe joden, hoofddoekdragende moslima's, piercingenthousiasten, tattoo-adepten, pl>

Hier vergis je je toch hoor. Bodybuilders, piercingenthousiasten, plastisch chirurgische post ops van allerlei slag, het is een vrije keuze, en bovendien duwen ze hun mening over lichaamscultuur een ander niet door de strot, of ik moet me wel heel erg lelijk vergissen.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:En ja, je discrimineert wel. Laat die dikke vrouwen die een legging willen dragen dat voor zichzelf beslissen, zonder daar je uitgesproken mening over te geven.
Als je dit advies nou ook eens aan jezelf zou geven, wanneer je weer eens op het punt staat je uitgesproken mening over de presentatie van een of andere trans ten beste te geven ..... :wink: .
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Hier vergis je je toch hoor.
Het ging mij hier niet om verschillen tussen die groepen mensen, maar om de overeenkomst: ze doen allemaal in het oog lopende of ingrijpende dingen met hun uiterlijk, omdat ze zich daar beter van gaan voelen. Wat verder niets verandert aan de mens die daar onder/achter leeft.

Dat het voor sommigen een individuele keuze is en voor anderen inherent aan hun lidmaatschap van een groep, dat is een andere kwestie. En in hoeverre lidmaatschap van een groep een vrije keuze is, daar heb ik hierboven al een paar keer iets over gezegd.
Chantal C.
Forumdiva

Janiek2 schreef:
mila schreef:En ja, je discrimineert wel. Laat die dikke vrouwen die een legging willen dragen dat voor zichzelf beslissen, zonder daar je uitgesproken mening over te geven.
Als je dit advies nou ook eens aan jezelf zou geven, wanneer je weer eens op het punt staat je uitgesproken mening over de presentatie van een of andere trans ten beste te geven ..... :wink: .
Enige verschil is dat Mila het meent en ik niet... :wink:
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Chantal C. schreef:
mila schreef:Dat heb je al gedaan, door een zeer discriminerende opmerking te schrijven over dikke vrouwen zonder smiley als teken dat het als 'humor' bedoeld is.
Koop een bril! En lees de kleine lettertjes eronder!

Duhhhhh!

Jij vindt dat ik een bepaalde "doelgroep" discrimineer, terwijl ik zelf tot die "doelgroep" behoor...
het ligt eraan of jij leggings draagt of niet, zo niet
dan vind ik het beledigend :D

hihi
x
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:Mijn standpunt is tegenover mensen met godsdienstige opvattingen, net als tegenover mensen met anderssoortige ideologische opvattingen overigens, altijd en overal hetzelfde: ik streef ernaar daar respectvol tegenover te staan, hoe onbegrijpelijk of erger nog ze in mijn ogen zijn. Het staat een ieder vrij steun te ontlenen aan eigen opvattingen. Pas als men ze aan mij probeert op te leggen, begint het conflict. Dat recht heeft namelijk niemand, in mijn ogen. Dus bijvoorbeeld ook niet om een emancipatie waar ik zelf heel blij mee ben aan anderen op te leggen. Ten voorbeeld stellen, misschien, maar zeker niet meer dan dat.

Ik weet zelf hoeveel het kost aan emotionele investering om je los te maken van een geloof waar je in geboren bent: het is bijna zoiets als van vis naar viervoeter evolueren, of van aap naar vogel binnen de tijdsspanne van een half mensenleven. Hoe blij ik ook ben met die verworvenheid, ik vind het geen reden om mijzelf daarop voor te laten staan en anderen die dat niet doen als achterlijk af te doen. Dat doe ik dus niet met fundamentalistische moslims en ook niet met fundamentalistische christenen.
ik ben het met het bovenstaande helemaal eens, ondanks het feit dat ik me heb laten verleiden tot een stevig waarde-oordeel over de kledingvoorschriften van die school. Mijn irritatie komt voort uit het feit dat we in een land leven waar "vrijheid van keuze van het individu" het hoogste goed is, en ook in de Grondwet verankerd ligt. Dat strookt absoluut niet met de eerder genoemde kledingvoorschriften. Voeg daaraan toe dat over de hele genomen geloofsgemeenschappen het belang van de groep over het algemeen hoger achten dan het belang van het individu.

Janiek schreef al over de emotionele investering om los te komen van een geloof, waarin, zegt ze, je geboren bent. Dat is, mijns inziens, niet helemaal waar. Deze ouders nemen het recht in handen om hun "onschuldige" kinderen op te zadelen met iets dat niet van hun is, maar van de ouders. Persoonlijk zou ik er niet over piekeren om mijn kinderen op te zadelen met iets van dien strekking. Dat mogen ze zelf beslissen als ze "groot en sterk" zijn. :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:Janiek schreef al over de emotionele investering om los te komen van een geloof, waarin, zegt ze, je geboren bent. Dat is, mijns inziens, niet helemaal waar. Deze ouders nemen het recht in handen om hun "onschuldige" kinderen op te zadelen met iets dat niet van hun is, maar van de ouders. Persoonlijk zou ik er niet over piekeren om mijn kinderen op te zadelen met iets van dien strekking. Dat mogen ze zelf beslissen als ze "groot en sterk" zijn. :wink:
Wist niet dat je kinderen had? Nou, ik ben me er wel bewust van dat ook ik mijn kinderen opzadel met iets wat niet van hun is. Dan wel niet met de angst voor God, waarmee ik groot gebracht ben, maar toch. Zij delen ongevraagd in wat het is om als transgender in deze wereld te staan. En ik kan me niet eens verschuilen achter de "goede bedoelingen" die een religieuze opvoeding wel als excuus mag aanvoeren.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef: En ik kan me niet eens verschuilen achter de "goede bedoelingen" die een religieuze opvoeding wel als excuus mag aanvoeren.
zou je dat willen dan? Daar vind ik je helemaal geen mens voor. En je transgender-zijn is onderdeel van de essentie van je mens-zijn, terwijl het geloof toch echt aangeleerd en/of opgelegd gedrag is.

Mijn kinderen zijn al groot en sterk, ze hebben hun eigen pad gekozen en naar eigen inzicht ingericht, net zoals ik dat ook gedaan heb. Vooral met m'n dochter heb ik een hele leuke relatie, en zij vind het best wel bijzonder om een transgender ouder te hebben.

Alvast een hartstikke fijn weekend toegewenst: wij gaan zo dadelijk aan de knoflooksoep, witte wijn, cassoulet en crepes Suzette: een Franse dag dus, en met lieve vrienden Tour de France kijken: heerlijk! :D

Groetjes en liefs,

Babete.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:
Janiek2 schreef: En ik kan me niet eens verschuilen achter de "goede bedoelingen" die een religieuze opvoeding wel als excuus mag aanvoeren.
zou je dat willen dan? Daar vind ik je helemaal geen mens voor. En je transgender-zijn is onderdeel van de essentie van je mens-zijn, terwijl het geloof toch echt aangeleerd en/of opgelegd gedrag is.
Nee, hoor, daar draag ik de verantwoordelijkheid liever zelf voor. Maar over wat geloof voor mensen kan betekenen denk jij een stuk makkelijker dan ik. En waarom ik het vergeleek is dit: wat ouders zijn, wezenlijk of aangeleerd, is altijd iets wat kinderen ingrijpend beinvloedt.

Eet smakelijk!
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

we are born naked in the wrong body and when we correct that we are hypocrites....
terra incognita
Plaats reactie