Lichaamslengte

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Wat is jouw lichaamslengte?

< 180 cm
53
38%
180 tot 185
37
27%
185 tot 190
20
14%
190 tot 195
15
11%
195 tot 200
9
7%
200 tot 205
4
3%

Totaal aantal stemmen: 138

mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Paar dagen geleden bij de sigaretten counter van de AH....zag ik uit mijn ooghoeken een heel erg lange vrouw, en ik dacht, 'sjees, wat is die lang zeg'!
Bleek het Mickey Hogendijk te zijn, de tv presentatrice etc. en de ex vrouw van Rob Scholte, de schilder.
Ze stak een kop boven mij (1.75) uit, en ik schat haar zo tussen de 1.90 en 1.95, met (ik kon het niet laten om toch even naar beneden te kijken) schoenmaat 43/44, naar mijn schatting.
Ik heb niet opvallend gekeken hoor.....en daarbij neem ik maar aan dat ze als celeb vaker aangekeken/aangestaard/aangesproken word.

Toch blijft het grappig, of merkwaardig, hoe vaak ik als 'lang' en 'groot' betiteld word door clienten in de Thuiszorg, en soms ook door mannen. Hoe zouden die dan reageren op een (bio) vrouw van 1.90+ vraag ik me soms af?

Zouden ze die dan als reuzin zien of zo?

Mila.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het lijkt me in ieder geval niet leuk om zo lang te zijn.

Ik herinner me een keer in een cafe, dat er een tweeling binnenkwam van bijna 2m, je kijkt dan automatisch naar beneden om te kijken of ze op plateauzolen liepen, maar nee hoor platte schoenen. Ze gingen er schijnbaar gemakkelijk mee om, maar ik kan me zo voorstellen dat die constante aandacht niet echt leuk is.

(Valt het kwartje van de passabiliteits issues van Mila dan toch?)

:-)

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben zelf lang maar heb hier nooit problemen mee (nooit als man problemen mee gehad, nu ook niet in vrouwelijker vorm).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa
ff weer wat posten

Bericht door Lisa »

Ik geloof dat ik wel de langste meid ben hier :D
Met mijn schandalige 2.06 lijkt dat er in ieder geval wel op.

Ach, niets mis met mooie lange benen hoor! :lol:
Maar ik moet zeggen dat zo extreem lang zijn en dan 'om' willen toch wel wat 'voeten' (46) in de aarde heeft! :roll:

Soms denk ik "ach ze kijken maar" maar vaker "kijken ze nou naar mij omdat ik lang ben of...." :-?

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

De lol bij mij is: de lengte zit niet in de benen, maar in het middenlijf. Toen ik dat mijn zus zei geloofde ze me niet. We zijn toen naast elkaar gaan staan en onze beenlengte was exact gelijk, terwijl er aan de bovenkant zo'n 15 cm aan scheelt (ik ben 1:97, zij 1:83) :wink:

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Leg-to-Body Ratio:
According to new research, the perfect shape for a woman is legs that are 1,4 times the length of her upper body, as in Kidman's case.

But in men, shorter legs, the same length as the torso, are the most appealing. Tom Cruise, while shorter than his ex-wife, actually enjoys just such proportions.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Rianne01
is nieuw hier

Bericht door Rianne01 »

Ik ben maar liefst 1.96m ! Nou ik kan jullie vertellen, dat ik dat knap lastig vind om dan als vrouw door het leven te gaan. Sterker nog ik vind dat de grootste handicap en ik denk dat ik daarom ook verder geen stappen heb ondernomen. Bovendien is het met de kleding ook niet allemaal even makkelijk en dan heb ik het nog niet eens over de schoenmaat 47 die ik heb. Dit is dus voor mij allemaal ontzettend vervelend.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Rianne,

Niet getreurd, ik ben 1.97 en schoenmaat 47/48. Het lukt echt, al is het wel zoeken. In het uiterste geval zou je laarzen kunnen laten maken (dat kan o.m. hier). Ik weet dat iemand anders hier een paar laarzen heeft laten maken voor € 275. Inderdaad, niet echt goedkoop, maar gaan natuurlijk jaren mee. Zelf heb ik mijn (lage) schoenen bij Big Shoe in Amsterdam gekocht (zitten ook heerlijk). Prijs plm. € 135. Je kunt ook bij Stravers in Amsterdam of bij Wessels in Vreden (D) of Zutphen terecht.

Lange lengtematen: inderdaad, je zult ALLES moeten passen. En inderdaad, het grootste deel past (net, of nooit) niet. Da's regelmatig erg vervelend. Wat je er aan kunt doen is onder een T-shirt een topje (die meestal langer zijn) dragen - dan is 't net alsof 't zo hoort. Ik draag in die vorm al ruim een jaar mijn vrouwenkleren - en het is goed te doen. Panties koop ik bij de C&A. De grootste maat, in combinatie met een onderrokje ("wonderrok") van C&A om alles op z'n plek te houden werkt.

Mijn tip: laat je niet door je lengte weerhouden om toch vrouwenkleren te kopen/dragen!

Groetjes,

Frederique
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Bij Wessels in Vreden hebben ze nu uitverkoop van de zomermodellen. Maar ook wat laarzen. Pumps voor 35 en laarzen voor 65 Euro.
Doe je voordeel ermee.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Sanne H
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door Sanne H »

Ik ben ongeveer 1.80 , maar aangezien ook vrouwen steeds langer worden zie ik dat zeker niet als een problematische lengte.
De meeste meisjes/vrouwen die ik ken zijn in ieder geval wel rond de 1.75 , dus dat scheelt niet zoveel.
Het lijkt me wel erg vervelend als je de boven de 1.90 bent, zoals al eerder gezegd trek je door je lengte extra aandacht.
Daar zou ik niet op zitten te wachten als ik en femme over straat zou gaan (waar ik overgens nog niet de moed voor heb).
Veel succes meiden!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ach... Alles went en een probleem is vaak zo groot als dat je het zelf maakt...

Groetjes,

Frederique
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Ik ben 1.93m. Is best wel leuk. Kan geen mini rokjes dragen natuurlijk :wink: Ik wil toch liever langere jurken dragen. De meeste jurken die heb zijn ongeveer 1.30. 1 jurk zit zo rond de 1.50 (dacht ik).
mila schreef: Bleek het Mickey Hogendijk te zijn, de tv presentatrice etc. en de ex vrouw van Rob Scholte, de schilder.
Ze stak een kop boven mij (1.75) uit, en ik schat haar zo tussen de 1.90 en 1.95, met (ik kon het niet laten om toch even naar beneden te kijken) schoenmaat 43/44, naar mijn schatting.
LOL. Over schoenen gesproken. Nog steeds zijn er winkels (zoals pak em beet de Schoenenreus, of Van Haren e.d.) die mooie damesschoenen (te denken aan flats/ballerina's b.v.) hebben, maar die niet verder gaan dan maat 41 :-? Terwijl ik vaak wegkom met een maat 42. :evil: Liefst natuurlijk maat 43 en hoger natuurlijk. De huidige volwassen vrouw schoenenmaten, zijn tegenwoordig kindermaatjes :wink:
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Waarom kun je geen mini-rokjes dragen als je 1.93m bent? 't Gaat prima, hoor! Bij 1.93m zullen je heupen ruim onder de 1.50m liggen en dus ligt de bovenkant van je rokje altijd lager dan iemand zijn/haar gezicht...

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:Waarom kun je geen mini-rokjes dragen als je 1.93m bent? 't Gaat prima, hoor!
Natuurlijk gaat dat prima. Maar of dat mooi is, of dat iemand staat, is wat anders. Als je benen zo lang zijn, dan is het rokje relatief korter, en als de benen niet welgevormd zijn, kan het best zijn dat het niet flatteus is voor je. En ook is het afhankelijk van je figuur, en ook van je leeftijd. Een korte rokje zorgt voor een jeugdige plaatje, maar als je hoofd de tekenen van leeftijd heeft, tja.... hoe zegt men dat alweer?

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

"Je bent zo oud als je je voelt"?

Bij mij op het werk werkte ooit een vrouwtje van een jaar of 65. Ze liep met veel energie in een kort, hip, spijkerrokje dat normaal gesproken boven de 30 niet meer gedragen wordt. Niemand vond het een probleem, sterker nog: veel mensen stootten elkaar even aan en zeiden "ik zou willen dat ik die levenskracht en die moed had als ik 65 was".

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie