Wil met jullie een ervaring delen, die denk ik ook wel bij dit onderwerp past.
Gisteren ben ik met vrienden naar de winterefteling geweest, was mooi weer, redelijk druk en zeker een super leuke dag gehad.
Zelf was ik gekleed in een spijkerbroek, laarsjes met ronde punt en klein hakje, truitje, make-up redelijk naturel (wel foundation ivm onvermijdelijke baardschaduw) en een synthetische pruik (halflang model).
Wat me opviel was het volgende:
1- tijdens het wandelen, bezoek aan restaurant en toiletten wordt er weinig aandacht aan je geschonken, af en toe een keurende blik die je dan beantwoord door netjes terug te kijken.
2- tijdens het wachten in de rijen voor de attracties is een heel ander verhaal, want dan hebben de mensen meer tijd om eens goed te kijken.
Van sommige mensen zie je echt dat ze je van top tot teen keuren, terwijl anderen er niet naar omkijken.
Wat me bij mezelf het meeste opviel is dat ik met hun de confrontatie 'en femme' aan durf te gaan, maak dan oogcontact en heb dan een gevoel van " ik ben wie ik ben, neem me maar zoals ik ben", terwijl als ik daar als jongen zijnde in de rij had gestaan, ik me totaal onzeker had gevoelt, de confrontratie niet aan had durven te gaan qua oogcontact.
Terwijl je oogcontact maakt dan, merk je dat iedereen anders denkt, van minachting tot verbazing en respect toe, gelukkig het meeste wel positief, al zullen ze altijd wel over je praten.
We vingen ook op dat een jongen tegen zijn vriendin zei " volgens mij zijn dat mannen????".
Het valt mezelf dus op dat ik als vrouw zijnde veel meer kan hebben dan als jongen zijnde, moet er wel bij zeggen dat het tot op heden vnl betrekking heeft op uitgaan, leuke uitstapjes, winkelen en boodschappen doen.
Misschien dat het op de een of andere manier veel belangrijker is dat je er netjes, verzorgd, normaal uitziet en je gedrag en uitstraling bij je persoontje past.
Tis heel makkelijk gezegd zo, want er zijn ook van die momentjes dat je je niet lekker voelt, en je er zwaar tegenop kijkt, omdat je er top als vrouw uit wilt zien, en dat soms gewoonweg niet lukt.
Ga mezelf ook nu niet in een hokje duwen, maar wil op dit moment door het leven gaan als 'een vrouw in wording'
Veel liefs Bibi
Life's what you make it