Vraagje bloos
Moderator: Moderators
-
- Eredivisie
Nannette schreef :
Ik vind het niet zielig om aan je omgeving die je vertrouwd advies te vragen over je gendergevoelens, ik denk juist dat het heel goed van je is als je dat durft, want daar heb je lef voor nodig
Om duidelijk te maken wat ik bedoelde ......
Een man ziet je graag en wil het wel proberen met jou als trans-vrouw, maar gewoon onder druk van zijn vrienden gaat hij toch lopen.
Dat noem ik gewoon laf ....en zo zijn er wel veel.
Ik maak post-op zeer veel mee nu en soms schrik ik toch.
Er zijn positieve ervaringen , maar toch ook negatieve.
Zo zijn er mannen die vlot met mij gaan samen trainen en er zich gewoon niks van aantrekken dat ze met een trans-vrouw aan het trainen zijn, maar er zijn er anderen die wegblijven om die reden.
En das toch wel spijtig .....wat is dan de reden ? Hun reputatie ?
Schrik voor een 'ongewenste' associatie met iets wat ze zelf niet goed begrijpen ? .....
Enfin al bij al valt het nog mee .....volgend seizoen koers ik in een dames team bij de dames elites ...het zal weer een heel nieuwe ervaring zijn.
Tot op heden weet men het niet in de ploeg .....het bestuur wel, de rensters nog niet.
Functioneren als 'vrouw' tussen de vrouwen ...en dat in de topcompetitie ....een nieuw hoofdstuk in de transitie ....het is ondertussen een heel lang verhaal aan het worden.
Groeten,
Melina
Ik vind het niet zielig om aan je omgeving die je vertrouwd advies te vragen over je gendergevoelens, ik denk juist dat het heel goed van je is als je dat durft, want daar heb je lef voor nodig
Om duidelijk te maken wat ik bedoelde ......
Een man ziet je graag en wil het wel proberen met jou als trans-vrouw, maar gewoon onder druk van zijn vrienden gaat hij toch lopen.
Dat noem ik gewoon laf ....en zo zijn er wel veel.
Ik maak post-op zeer veel mee nu en soms schrik ik toch.
Er zijn positieve ervaringen , maar toch ook negatieve.
Zo zijn er mannen die vlot met mij gaan samen trainen en er zich gewoon niks van aantrekken dat ze met een trans-vrouw aan het trainen zijn, maar er zijn er anderen die wegblijven om die reden.
En das toch wel spijtig .....wat is dan de reden ? Hun reputatie ?
Schrik voor een 'ongewenste' associatie met iets wat ze zelf niet goed begrijpen ? .....
Enfin al bij al valt het nog mee .....volgend seizoen koers ik in een dames team bij de dames elites ...het zal weer een heel nieuwe ervaring zijn.
Tot op heden weet men het niet in de ploeg .....het bestuur wel, de rensters nog niet.
Functioneren als 'vrouw' tussen de vrouwen ...en dat in de topcompetitie ....een nieuw hoofdstuk in de transitie ....het is ondertussen een heel lang verhaal aan het worden.
Groeten,
Melina
-
- ff weer wat posten
Hoi Hoi,
Ja ik wil er wel voor uitkomen maar echt niemand weet het nog en heb het er met niemand over gehad de eerste stap is toch het moeilijkst.
En ik wil eigenlijk ook eerst voor mezelf duidelijkheid hebben wat ik nou precies wil en hoe ik er mee om moet gaan.
Ja ik wil er wel voor uitkomen maar echt niemand weet het nog en heb het er met niemand over gehad de eerste stap is toch het moeilijkst.
En ik wil eigenlijk ook eerst voor mezelf duidelijkheid hebben wat ik nou precies wil en hoe ik er mee om moet gaan.
Je leeft maar 1 keer doe wat je wilt.
-
- ForumFan
melina_r schreef:Mila schreef :
Ze worden enkel geconfronteerd met het uiteindelijke resultaat.
Alleen het gegeven dat ik ooit een man ben geweest laat hem beslissen om er een punt achter te zetten.
Een detail voor mij, want onze relatie was vandaag en in het heden en niet in het verleden.
Maar hij heeft inderdaad aangegeven dat hij niet in staat was om de 'knop' om te draaien.
Melina
Tjah, eigenaardig hoe slecht jij je kunt verplaatsen in een ander. Voor jou is je 35 jarige bestaan als man 'een detail' je 1 jarige bestaan als vrouw je nieuwe realiteit die helaas niet strookt met die van die man.
Er zijn dus heel veel mannend die op ts vallen, en er zijn er ook die er om wat voor reden dan ook niets van moeten hebben. En die heb jij dan weer getroffen.
Maareh, laten we de zaken eens omdraaien?
Stel, jij komt een totaal onverdachte mannelijke man tegen. Die man is behalve mannelijk ook intelligent, humorvol, hoofs enzenz, kortom: alles wat jij in een man zoekt.
Jullie worden vre-se-lijk verliefd op elkaar en wisselen wel 50 smsjes per week uit.
Na 2 weken verteld diezelfde onverdachte, mannelijke man dat ie fetisj tv is, je weet wel, lakleren laarzen met 12cm naaldhak, netkousen, jarretelles, lakleren corsetten, een kilootje make up en een grote blonde pruik. Misschien zelfs ook nog wel zo'n rubber 'vrouwengezicht-masker' wat ie dan draagt voor zijn kick.
Een detail, zegt hij.
En wat zou jij zeggen? Kun jij dan de knop omdraaien en een relatie opbouwen met die mannelijke man/fetisj tv?
En voor het overige........lees ik in je andere postje over je mannelijke wielrenners collega's dat je mannen geloof ik nog niet zo goed kent.
Mannen die goed in hun vel zitten, hebben niet zo snel moeite met andersvoelenden, ho/ts/tv.
Mannen die minder goed in hun vel zitten zien in een TS dat hun mannelijkheid niet voor de eeuwigheid gegeven is en zien in diezelfde TS het levende bewijs dat hun mannelijkheid er zo afgeschroefd kan worden.
Dat roept bij sommige mannen ongemak en angst op.
Het is nu eenmaal zo met sommige mannen, en neem ze het eens kwalijk?
Mannelijkheid is namelijk niet aangeboren, het is een 'verdienste' in onze huidige samenleving.
Maar goed, deze draad gaat over TS lovers/boy en sam.
Lala.
Uw sterverslaggeefster
-
- Eredivisie
Mila schreef :
Tjah, eigenaardig hoe slecht jij je kunt verplaatsen in een ander. Voor jou is je 35 jarige bestaan als man 'een detail' je 1 jarige bestaan als vrouw je nieuwe realiteit die helaas niet strookt met die van die man.
Dat klopt niet helemaal ...ik heb gedwongen moeten leven in een mannelijk lichaam gedurende 35 jaar ....maar dat heeft nooit goed gewerkt in feite.
Mijn drang om als vrouw te leven was al heel vroeg aanwezig, er was gewoon geen oplossing voor handen.
Nu begint men meer en meer met transities op jongere leeftijd.
Ik heb immers nooit gevraagd achter die 35 jaar als man ....ik voel het echt wel als : ik had geen keuze op dat ogenblik.
Om die reden is het wel goed dat men er tegenwoordig jonger kan mee beginnen.
Nog even zeggen dat een relatie met een vrouw nooit is gelukt en dat leren functioneren als man tussen mannen ook enorm moeilijk is geweest voor mij. Ik heb er hard moeten voor werken en heeft me altijd heel veel stress bezorgd.
Nu voel ik me wel goed als vrouw tussen en bij mannen. ......het had altijd zo mogen/moeten zijn wat mij betreft.
Het klopt dus niet helemaal dat ik 35 jaar lang een man ben geweest......
ook niet vergeten dat ik al sinds mijn 18de dubbel leef ....dat wil zeggen als er ook maar de kans was om aan 'verborgen' travestie te doen, dan deed ik het.
En ik ben ondertussen nu tocah al 2 jaar post-op trans en leef al bijna 4 jaar full-time als vrouw hoor ...de tijd gaat snel.
Groeten,
Melina
Dat klopt niet helemaal ...ik heb gedwongen moeten leven in een mannelijk lichaam gedurende 35 jaar ....maar dat heeft nooit goed gewerkt in feite.
Mijn drang om als vrouw te leven was al heel vroeg aanwezig, er was gewoon geen oplossing voor handen.
Nu begint men meer en meer met transities op jongere leeftijd.
Ik heb immers nooit gevraagd achter die 35 jaar als man ....ik voel het echt wel als : ik had geen keuze op dat ogenblik.
Om die reden is het wel goed dat men er tegenwoordig jonger kan mee beginnen.
Nog even zeggen dat een relatie met een vrouw nooit is gelukt en dat leren functioneren als man tussen mannen ook enorm moeilijk is geweest voor mij. Ik heb er hard moeten voor werken en heeft me altijd heel veel stress bezorgd.
Nu voel ik me wel goed als vrouw tussen en bij mannen. ......het had altijd zo mogen/moeten zijn wat mij betreft.
Het klopt dus niet helemaal dat ik 35 jaar lang een man ben geweest......
ook niet vergeten dat ik al sinds mijn 18de dubbel leef ....dat wil zeggen als er ook maar de kans was om aan 'verborgen' travestie te doen, dan deed ik het.
En ik ben ondertussen nu tocah al 2 jaar post-op trans en leef al bijna 4 jaar full-time als vrouw hoor ...de tijd gaat snel.
Groeten,
Melina
-
- Eredivisie
Mila schreef :
Stel, jij komt een totaal onverdachte mannelijke man tegen. Die man is behalve mannelijk ook intelligent, humorvol, hoofs enzenz, kortom: alles wat jij in een man zoekt.
Jullie worden vre-se-lijk verliefd op elkaar en wisselen wel 50 smsjes per week uit.
Na 2 weken verteld diezelfde onverdachte, mannelijke man dat ie fetisj tv is, je weet wel, lakleren laarzen met 12cm naaldhak, netkousen, jarretelles, lakleren corsetten, een kilootje make up en een grote blonde pruik. Misschien zelfs ook nog wel zo'n rubber 'vrouwengezicht-masker' wat ie dan draagt voor zijn kick.
Een detail, zegt hij.
En wat zou jij zeggen? Kun jij dan de knop omdraaien en een relatie opbouwen met die mannelijke man/fetisj tv?
Ja, dat mag zelfs een TV zijn ....maar moet wel voor 100% man zijn bij het vrijen ....ik ga daar niet echt veel problemen om maken , als ik echt voor die man iets voel.
Wat niet zou lukken is een andere M -> V trans ....want dan moet ik lesbisch worden en ik voel niks seksueel voor vrouwen......dat is nu wel heel duidelijk geworden
Groeten,
Melina
Een detail, zegt hij.
Ja, dat mag zelfs een TV zijn ....maar moet wel voor 100% man zijn bij het vrijen ....ik ga daar niet echt veel problemen om maken , als ik echt voor die man iets voel.
Wat niet zou lukken is een andere M -> V trans ....want dan moet ik lesbisch worden en ik voel niks seksueel voor vrouwen......dat is nu wel heel duidelijk geworden
Groeten,
Melina
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hey Boy,
Je hebt groot gelijk dat je eerst wat duidelijkheid wilt. Je hoeft er heus niet gelijk met je vrienden over te gaan praten hoor. Heel veel mensen hebben weleens 'sexuele' behoeftes die niet erg mainstream zijn. Meeste van deze behoeftes gaan erg snel over als je er eenmaal echt aandacht aan geeft. Pas als je zeker weet dat het voor jou heel belangrijk is dan kun je altijd eens overwegen om je omgeving in te lichten. Maar voor het hetzelfde geld heb je eens contact met een trans, en valt het toch heel erg tegen. Dan heb je je omgeving voor niets geinformeerd.
Als je in Groningen eens contact wilt hebben met een trans heb je er vrij weinig aan om naar de t&t te gaan waar daar komen vrij weinig transen.
In de Golden Arm heb je op een zaterdagavond een grotere kans. Ik heb er gewerkt, maar of er ook pre-ops tussen lopen is altijd een beetje moeilijk te zien.
Liefs
Inge
Je hebt groot gelijk dat je eerst wat duidelijkheid wilt. Je hoeft er heus niet gelijk met je vrienden over te gaan praten hoor. Heel veel mensen hebben weleens 'sexuele' behoeftes die niet erg mainstream zijn. Meeste van deze behoeftes gaan erg snel over als je er eenmaal echt aandacht aan geeft. Pas als je zeker weet dat het voor jou heel belangrijk is dan kun je altijd eens overwegen om je omgeving in te lichten. Maar voor het hetzelfde geld heb je eens contact met een trans, en valt het toch heel erg tegen. Dan heb je je omgeving voor niets geinformeerd.
Als je in Groningen eens contact wilt hebben met een trans heb je er vrij weinig aan om naar de t&t te gaan waar daar komen vrij weinig transen.
In de Golden Arm heb je op een zaterdagavond een grotere kans. Ik heb er gewerkt, maar of er ook pre-ops tussen lopen is altijd een beetje moeilijk te zien.
Liefs
Inge
-
- Forumdiva
Nouja, als ie dan ook de zweep wil voelen is ie bij mij van harte welkomLala Ferrari schreef:Tjah, eigenaardig hoe slecht jij je kunt verplaatsen in een ander. Voor jou is je 35 jarige bestaan als man 'een detail' je 1 jarige bestaan als vrouw je nieuwe realiteit die helaas niet strookt met die van die man.
Er zijn dus heel veel mannend die op ts vallen, en er zijn er ook die er om wat voor reden dan ook niets van moeten hebben. En die heb jij dan weer getroffen.
a) als je zo vreselijk verliefd bent, maakt het, mijns inziens, helemaal niet uit hoe je er bij loopt. Het gaat uiteindelijk toch om het innerlijk, of je nu van het plafond wil hangen of niet...Lala Ferrari schreef:Stel, jij komt een totaal onverdachte mannelijke man tegen. Die man is behalve mannelijk ook intelligent, humorvol, hoofs enzenz, kortom: alles wat jij in een man zoekt.
Een detail, zegt hij.
b) waar maak jij je in hemelsnaam zo druk om? Jij bent toch ook een fetish-tv, of mis ik iets?
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Volgens mij kun je best erg verliefd op het lijd, de uitstraling, het karakter etc. van iemand worden, maar op het moment dat iemand je dan wil betrekken in verlangens die helemaal de jouwe niet zijn, ontstaat er toch een no-go area en dan houdt het op.Babette schreef: a) als je zo vreselijk verliefd bent, maakt het, mijns inziens, helemaal niet uit hoe je er bij loopt. Het gaat uiteindelijk toch om het innerlijk, of je nu van het plafond wil hangen of niet...
Dus wel degelijk iets om je druk om te maken. Zo'n detail.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- lightningbolt
- ForumFan
Er is wel eens gezegd hier dat mannen het niet psychisch zouden kunnen trekken met een post-op. Hoe verklaar je dan "wel sex ermee kunnen hebben, maar het psychisch niet kunnen trekken". Dat strookt niet met elkaar. Dat heeft volgens mij niets te maken met psychisch niet kunnen trekken. Dat heeft maar met 1 ding te maken. Schaamte, schaamte en nog een schaamte voor de buitenwereld. Die mannen die laten hun leven dus leiden door de buitenwereld
-
- ForumFan
melina_r schreef: :
Melina
Dat is een heel erg eerlijk antwoord van je. Ik zou het beslist niet kunnen, een tv man als partner, ik val gewoonweg teveel op mannen om ook maar iets met een tv te kunnen hebben.
Daarbij denk ik dat als je als TS met een TV man in zee gaat je het risico loopt met een vriendin (binnenshuis) te eindigen.
Bij een bio vrouw zal een tv man zijn tv neigingen denk ik wel 'dempen' om de relatie goed te houden, als ze het al weet, en ook omdat de vrouw simpelweg een man wil en verwacht te hebben.
Bij een TS......tjah, dat kan een vrijbrief zijn om de tv neigingen op de loop te laten gaan omdat die TS zelf ooit een man is geweest, en verondersteld word 'ruimdenkend' te zijn.
Dat werkt 'ontgrenzend'.
Een handicap of manco bij een man ach, als ik van em hou, dan accepteer ik dat hoor, daarbij ben ik zelf ook niet perfect.
Maar tv/ts/tg neigingen?
Ik zou acuut totaal frigide worden.
Lala.
Uw sterverslaggeefster
-
- ForumFan
Dat 'psychisch niet kunnen trekken' moet zijn 'sociaal niet kunnen trekken', met psychische gevolgen.lightningbolt schreef:Er is wel eens gezegd hier dat mannen het niet psychisch zouden kunnen trekken met een post-op. Hoe verklaar je dan "wel sex ermee kunnen hebben, maar het psychisch niet kunnen trekken". Dat strookt niet met elkaar. Dat heeft volgens mij niets te maken met psychisch niet kunnen trekken. Dat heeft maar met 1 ding te maken. Schaamte, schaamte en nog een schaamte voor de buitenwereld. Die mannen die laten hun leven dus leiden door de buitenwereld
Want als de omgeving van zo'n man de conclusie trekt dat zijn vriendin een TS is, dan worden er volautomatisch vragen gesteld over zijn seksualiteit, ook al is die TS 100 jaar post op, bij wijze van.
Dat trekt zo'n man sociaal dus niet, met evt psychische gevolgen van dien.
Zijn omgeving die hem verwarring opdringt, hij gaat er depressief of defensief op reageren, enzenz, en 'de circel is weer rond'.
En sex hebben met........ach ja, mannen he? Ik geloof dat het mannen niet zo uitmaakt als er zich iets 'beschikbaars' aandient in de vorm van een v/ts (en soms een tv).
Als het zo (seksueel) uitkomt en zich aandiend, dan hangen ze em overal in hoor, daar hebben de meeste mannen geen prob mee.
En al helemaal niet met een pre/post op TS. In tegenstelling tot bio vrouwen kunnen die nogal eens nogal directe 'ik ben seksueel beschikbaar hoor' signalen uitzenden.
En niet eens zo subtiel.
NB: maar als de TS in kwestie 100% passabel is, en de man in kwestie toevallig echt, verstokt, totaal, 'onverbeterlijk' overtuigt 100% hetero is, ja, dan trekt ie dat psychisch niet als blijkt dat die 100% passabele TS een man is geweest.
En die echte, 100% hetero mannen bestaan, alleen in veel mindere mate dan men aan zou willen nemen.
Hetero= sociaal wenselijk, dus bi mannen doen zich in de regel voor als 'hetero' uit sociale angst dan wel schaamte.
Maw: voor wat betreft heterosexualiteit bij mannen word de soep niet zo heet gegeten als ie word opgediend. De meeste hetero mannen blijken bi te zijn of bi neigingen te hebben.
Neemt dus niet weg dat echte heteromannen wel degelijk bestaan, en die moeten (niet geheel verbazingwekkend) niets van post op, laat staan pre op transen hebben.
Lala.
Uw sterverslaggeefster
-
- Eredivisie
lightningbolt schreef :
Er is wel eens gezegd hier dat mannen het niet psychisch zouden kunnen trekken met een post-op. Hoe verklaar je dan "wel sex ermee kunnen hebben, maar het psychisch niet kunnen trekken". Dat strookt niet met elkaar. Dat heeft volgens mij niets te maken met psychisch niet kunnen trekken. Dat heeft maar met 1 ding te maken. Schaamte, schaamte en nog een schaamte voor de buitenwereld. Die mannen die laten hun leven dus leiden door de buitenwereld
Inderdaad, dat is vaak een probleem.
Hun mannelijke ego is belangrijker dan hun gevoelens voor de persoon.
Kan heel pijnlijk zijn om zoiets mee te maken.
Met de tijd zal dat wel veranderen .....wie weet.
Inderdaad, dat is vaak een probleem.
Hun mannelijke ego is belangrijker dan hun gevoelens voor de persoon.
Kan heel pijnlijk zijn om zoiets mee te maken.
Met de tijd zal dat wel veranderen .....wie weet.