Desalniettemin

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Saskia-pinocchio
ff weer wat posten

Desalniettemin

Bericht door Saskia-pinocchio »

Hai lieve mensjes van deze wereld,

Voor de mensen die zich thuis voelen met het woord Queer of een plek zoeken om dingen te ondernemen.
Kijk naar de link http://www.desalniettemin.injemoerstaal.nl
[/url]
Staat meer info over wat het inhoud. Gaat om verschillende hokjes bij mekaar te krijgen. Met als gevolg dat hokjes verdwijnen. Dat wij onderling niet zo veel anders zijn als mensen denken.

Groetjes,
Saskia :D
mariane
ff weer wat posten

Bericht door mariane »

hai
wat word met QUEER bedoeld.

mariane van brabant.
Ik ben een extreem gender dysfoor een vervrouwlijk persoon in het verkeerde lichaam ik leef, ik werk ik denk en ik verlang als een vrouwlijk persoon, mijn leven lang al voel ik mij als een vervrouwlijk persoon,
Saskia-pinocchio
ff weer wat posten

Desalniettemin

Bericht door Saskia-pinocchio »

Hai,

Het woord Queer kun je vinden als je gaat google. Voor mij is het zo dat ik een mens ben wat niet in hokjes pas en te plaatsen is.

'Queer' is onderhevig aan grote uitbreiding in de genderstudies van bijvoorbeeld Judith Butler, die sommigen ook wel als de theoretische grondlegster van de queer gedachte beschouwen.

Queer is een parapluterm voor onder andere homoseksualiteit, en/of travestie. Maar ook mensen uit de punkscene identificeren zich vaak als queer. De term is meestal bedoeld om zich af te zetten tegen de standaard heteronorm en trekt tegelijkertijd elk mogelijk hokje in twijfel. Progressieve queers beschouwen de homowereld als rolbevestigend en commercieel. Queers vinden bijvoorbeeld dat binnen veel homoseksuele relaties de hetero-rolpatronen worden nagebootst. Ook verafschuwen queers bedrijven die homoseksueel gedrag niet accepteren maar zich wel in commercieel opzicht tot de 'roze markt' richten.

Hoop dat het wat duidelijk geeft.

Saskia :D :D
Plaats reactie