Stembandoperatie
Moderator: Moderators
Stembandoperatie
Hoi Meiden,
Ik wilde graag een stembandoperatie ondergaan, maar weet niet waar je dat kan ondergaan. Ik heb zelf eerst logopedie gevolgt, maar ben daar niet echt mee opgeschoten.
Op aanrading van mijn logopediste mag ik een stembandoperatie ondergaan. Maar hier in Nederland mag je het pas laten doen nadat je de geslachtsaanpassende operatie gehad hebt.
Ik wil dus graag een stembandoperatie laten doen ergens in het buitenland, maar bij wie kan je dan terecht? Ik hoop dat sommige meiden het hier weten of ondergaan hebben die mij verder kunnen helpen.
Ik wilde graag een stembandoperatie ondergaan, maar weet niet waar je dat kan ondergaan. Ik heb zelf eerst logopedie gevolgt, maar ben daar niet echt mee opgeschoten.
Op aanrading van mijn logopediste mag ik een stembandoperatie ondergaan. Maar hier in Nederland mag je het pas laten doen nadat je de geslachtsaanpassende operatie gehad hebt.
Ik wil dus graag een stembandoperatie laten doen ergens in het buitenland, maar bij wie kan je dan terecht? Ik hoop dat sommige meiden het hier weten of ondergaan hebben die mij verder kunnen helpen.
-
- Forumdiva
Vertrouw niet te veel op een stemband operatie. Ik weet niet of de technieken de afgelopen 10 jaar erg verbeterd zijn, maar ik verwacht van niet. Zo niet, dan zijn de resultaten op langere termijn echt niet fantastisch gemiddeld genomen. Uitzonderingen bevestigen altijd de regel, maar je krijgt nooit de garantie dat jij die uitzondering bent.
En verdiep je eerst eens in wat voor techniek dat je wil dat ze gebruiken, en zoek dan wie dat doet. Via internet is dat heus wel te vinden.
En verdiep je eerst eens in wat voor techniek dat je wil dat ze gebruiken, en zoek dan wie dat doet. Via internet is dat heus wel te vinden.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
In NL doet dit Dr. DeJong in het Bernhoven ziekenhuis te Veghel, maar het resultaat verschilt erg qua patient.....maar als je het toch overweegt, krijg je het zeker vergoed en un adamsappelreductie gratis erbij......
.....veel succes Wendy
Mara
.....veel succes Wendy
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Heej Mara,
Ik ben eerst naar het VU geweest, omdat zij daar ook een stembandoperatie kunnen doen. Ik heb daar vele onderzoeken gehad waaruit kwam dat mijn stem geschikt was voor een stembandoperatie..
Alleen zeggen zij dat er een nieuwe regel is dat je pas een stembandoperatie mag als je de geslachtsaanpassende operatie hebt gehad. Het wordt dus niet vergoed, teminste voor zover ik heb gehoord.
Maar met welke techniek werkt Dr. de Jong in Veghel dan? Schijnt dat je verschillende technieken ervoor hebt. En Veghel ligt toch in Belgie dacht ik.
Ik ben eerst naar het VU geweest, omdat zij daar ook een stembandoperatie kunnen doen. Ik heb daar vele onderzoeken gehad waaruit kwam dat mijn stem geschikt was voor een stembandoperatie..
Alleen zeggen zij dat er een nieuwe regel is dat je pas een stembandoperatie mag als je de geslachtsaanpassende operatie hebt gehad. Het wordt dus niet vergoed, teminste voor zover ik heb gehoord.
Maar met welke techniek werkt Dr. de Jong in Veghel dan? Schijnt dat je verschillende technieken ervoor hebt. En Veghel ligt toch in Belgie dacht ik.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Andersom had mun srs-operateuse geen enkel probleem ermee, dat ik de stemoperaties voor mun srs had.....er werd erop gelet un kleinere tubus te gebruiken tijdens de geslachtsaanpassende operatie.....en ja, ik had dit aangesproken bij intake 15 maanden voor de srs.......
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Hij werkt eerst met de techniek de stembanden te straffen door middel van un CT- approximatie......maar als dat geen gewenst resultaat opleverd, dan gaat hij de stembanden inkorten, ik bedoel, hij beschadigt de stembanden aan een uiteinde zodanig dat ze aanmekaar groeien.....door een zelfoplossende hechting word het ff gefixeerd tot dit gebeurt is......Wendy18 schreef: Maar met welke techniek werkt Dr. de Jong in Veghel dan? Schijnt dat je verschillende technieken ervoor hebt. En Veghel ligt toch in Belgie dacht ik.
.....de kans op heesheid is groot, ook neemt het stemvolume af......de heesheid kan wel door middel van siliconinjekties in de stembanden weer weggehaald worden, maar ik weet nie of hij het doet......mijn heesheid laat ik in Würzburg weghalen, daar werkt een heel goeie arts, die bekend staat dit te kunnen......zodra ik daar ben geweest, komt un verslag, maar verwacht dit eerder aan het eind van dit jaar......
groetjes
Mara
-
- Forumdiva
Ik ben toch blij dat ik deze operatie niet nodig heb/had. Als ik er op let is mijn stem qua toonhoogte vrouwelijk genoeg. Ik moet er wel regelmatig nog op letten, zelfs na ruim 10 jaar is het niet altijd een vanzelfsprekendheid. Vooral aan de telefoon met onbekenden moet ik er goed op letten, en als ik me eigen wat minder goed voel ook heel goed. Over het algemeen gaat het goed in ieder geval. En ja, die enkele keer meneer door de telefoon neem ik maar voor lief.
- lightningbolt
- ForumFan
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Waarom niet.....ik kreeg er nie alleen maar de heesheid ervan hoor......die al behoorlijk is afgenomen......misschien laat ik het ook zo......verandert ja nog steeds ten goeie....lightningbolt schreef:En als je nou van jezelf al een hese stem hebt dan? Heeft zo'n stemoperatie dan wel nut?Mara schreef:de kans op heesheid is groot