super shop - dagje.

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

super shop - dagje.

Bericht door dhiamara »

Weet eigenlijk niet of dit hierbij hoort of bij winkelervaringen maar aangezien ik geen namen heb genoemd zet ik maar hier. Stukje wat ik net geschreven heb in mijn dagboek.

S'middags de scooter gepakt en gaan shoppen in *****. Ik kreeg nog wat geld terug en dit heb ik gereserveerd voor mijzelf. Ik wou nu voor mijzelf een luxe lingeriesetje uit een echte lingerie winkel kopen en daarbij ook even bij Henk ten Hoor kijken.

In de lingeriewinkel werd ik direct gevraagd of zij mij konden helpen en zij wees ook naar de andere rekken. Had mijn gedachten bij een setje van esprit. Zag wel twee leuke (zwarte en een witte) maar kon niet goed uit de maten komen en zag mij dus genoodzaakt om de verkoopster (eigenaresse) te vragen welke de goede was. Tijdens het gesprek liet zij mij ook een andere merk/setje zien voor maat 80B Dit vond ik wel leuk en we zijn er op doorgegaan. Tijdens deze handeling vroeg zij eerst: Welke maat heb jij? dit ging over de maat van het slipje. Even later hebben we ook nog gekeken naar een bijpassende hemdje en tóen vroeg zij: Welke maat heeft zij? Ik besloot toen maar om te zeggen dat het voor mijzelf was en dat ik dacht dat ik 40/42 had. Zij keek mij aan en zei: oh dan zou ik maat 42 nemen, die past jou beter. !! We hebben het setje op de toonbank nog even goed uitgezocht en ik kon afrekenen. Na het afrekenen heb ik haar bedankt voor de goede service, het feit dat zij mijn uitspraak zo goed opgevangen had en zonder commentaar of aarzeling door is gegaan met behulpzaam zijn. Daardoor ben ik ook van plan om daar regelmatig heen te gaan (indien de portemonnee het toelaat.)

Mij heerlijk voelend ben ik de volgende winkel ingedoken (Henk ten Hoor) en zag hier een leuke leren jas in de maat L. Toen ik daar mee bezig was zei de verkoopster: je kunt het wel even aanpassen om te zien of de schouders niet te krap zitten.!! Of zij had mij al van andere keren herkend terwijl ik dameskleding kocht of mijn kleine oorknopjes hebben iets duidelijk gemaakt. Ik was gewoon als man aan het shoppen.

Helemaal happy besloot ik nu ook maar de stap te nemen om in een andere winkel naar binnen te gaan. Hier heb ik al ettelijke malen voor de etalage gestaan om de kleding en sieraden te bewonderen maar durfde nog niet naar binnen. Hier heb ik een mooie horloge en armband uitgezocht. Toen we bij de toonbank stonden besloot ik om het horloge toch maar te passen en deed dat in bijzijn van de verkoopsters. Het bleek dat deze niet goed paste en zij liep naar de vitrinekast en zocht een andere uit wat eigenlijk ook beter paste bij de armband. Na het afrekenen heb ik haar aangekeken en gezegd dat ik wel weer eens terugkwam maar dan voor andere zaken. Ze keek mij aan, glimlachte, en zei : dat is prima hoor!!

Blijkbaar ben ik deze dag bezig geweest om in de toekomst mijn eigen speciale winkeltjes te ervaren waar ik als vrouw of als man zo heen kan gaan. Ik weet van mijzelf dat ik persoonlijke aandacht/advies heel erg prettig vind en als man deed ik dit ook wel eens en kocht dan juist bij die winkels waar je persoonlijke aandacht kreeg. Het enige nadeel is dat de portemonnee snel leeg raakt. Qua kleding is het super!!


Kortom, ik heb een súper - shop dag gehad.
:D :D
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Da's leuk om te lezen!

Ik wens je nog -veel- meer van dit soort leuke dagen toe!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Ik hoop dat dit positieve verhaal andere de moed geeft om ook te gaan winkelen.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Cool, altijd fijn om te weten dat er ook winkels zijn waar ze niet moeilijk of vreemd kijken wanneer je in boymode spulletjes gaat kopen. 8)

Toppie :D
Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Bericht door Myrte »

Hoi dhiamara, gefeliciteerd met die leuke ervaringen! Heb je er geen enorme boost van gekregen? Straks ga ik ook weer even er op uit

Ik ga regelmatig shoppen, zowel en femme als normaal. Slechts één keer heb ik een wat minder leuke ervaring gehad, bij een H&M waar toen als man een jurkje kocht, de toon van de verkoopster bij de kassa me wat minder aanstond (ze hielp me verder wel hoor). Wanneer ik als man ga zeg ik er trouwens lang niet altijd bij dat het voor mezelf is.

Maar ga zo door, ik hoop dat je nog veel plezierige ervaringen meemaakt!

Groetjes, Myrte
Plaats reactie