Op zoek naar kledingtips voor de meest 'vrouwelijke' look

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Op zoek naar kledingtips voor de meest 'vrouwelijke' look

Bericht door Myrte »

Met alle ervaring die hier verzameld is, moeten er toch een heleboel tips zijn om met 'gewone' kleding een zo vrouwelijk mogelijk (casual) uiterlijk te bereiken?

Tenslotte zijn de meeste transgenders/travestieten niet gezegend met smalle schouders en bredere heupen. Ik ben zelf licht tot normaal gebouwd, maar als vrouw ben ik daar niet helemaal tevreden mee.


Ik zoek dus tips om het mannelijke figuur optisch te verdoezelen zónder kunstgrepen als gevulde broeken! (ok, bh en siliconenborstprotheses uitgezonderd ;)

Het hoeft dus niet perse een rok te zijn, sommige benadrukken juist het mannelijke ondanks dat het een typisch vrouwelijk kledingstuk is.

Zelf heb ik gemerkt dat kniebroeken best je figuur een vrouwelijke boost kunnen geven, ik paste er onlangs eentje van een vrij dikke stof, die best ruim zat bij de heupen en wat taps afliep.

Dus pls, wie heeft een tip over het ideale truitje, type rokje, shirts, vestjes etc?

Alvast bedankt en groetjes,

Myrte
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Ikzelf trek meestal aan wat lekker zit, en dan voel ik me ook vrouwelijk genoeg.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
anjatheefee
ForumFan
Berichten: 270
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 22:17
Locatie: Flevoland

Bericht door anjatheefee »

Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

't is 100% een kwestie van smaak hoor.. wat de een ultra-vrouwlijk vindt, daar trekt de ander weer een vies gezicht bij :P

Veel mensen vinden een mantelpakje bijvoorbeeld sexy en vrouwlijk, maar ik vind ze te "butch".

Ik vind bijvoorbeeld een victoriaanse jurk weer het toppunt van vrouwlijkheid.
Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Bericht door Myrte »

Ajira,

Ik boelde ook niet wat vrouwelijke kleding is, maar wat 'ons' vrouwelijk laat lijken qua silhouet.

Anja bedankt voor je tip!


Vandaag heb ik skinny pants gekocht, met een lang getailleerd jasje van een tweed-achtige stof (dus een beetje dikke stof) .. en oeps, opeens lijkt het alsof ik bredere heupen heb, dankzij het jasje in combinatie met de nauwsluitende broek.
blonde sacha
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za mar 15, 2008 23:56

meest vrouwelijke look

Bericht door blonde sacha »

Probeer eens de kleding van Laura Ashley. Heel vrouwelijk met veel kant en pasteltinten. Ik weet dat er een winkel is in Rotterdam in het centrum.

groetjes van blonde sacha :)
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

bij alles hanteer ik de stelregel:

zie ik er uit als een verklede vent of niet :wink:

zoja, laten liggen, zonee, mee naar huis
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Je hebt een nogal uitgesproken mening StortkokerTS ? Hoe komt dat zo ? Zoveel problemen in het dagelijks leven dat je hier de boel moet komen opstoken ?

Sorry moderators, maar ik kon het even niet laten.
Gebruikersavatar
Fritzzz
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 22:27
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Fritzzz »

Koop in ieder geval iet te kort en niet te strak!!! dit is ook een tip voor alle biovrouwen.
ben je een klein maatje meer gebruik dat dan door een corset te kopen het beetje meer verdeeld zich dan over de heupen en de borsten voila...
Koop bij brede schouderpartij geen schoudervullingen maar zoek iets met plogmouwtjes ...koop wederom de juiste maat.
voor de slanke den ...koop kokerrokjes of marlene dietrich broeken die je combineert met getailleerde truitje, blousjes en jasjes.
Kijk verder gewoon bij de vrouwenfora naar kledingtips want ook veel vrouwen hebben niet het perfecte figuur en daar staan veel tips altijd voor het accenturen van je mooie lijnen ....
Succes en eh laat eens zien wat je gekocht hebt op de derde wensdag :)
Ik ben een Draak van een Koningin. Maar wel lief hoor...;)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mijn algemene tip: koop wat jezelf leuk vindt en laat je niet door anderen beinvloeden.

Toelichting: ik heb in het verleden de meest vreselijke combinaties van kleren gedragen, maar voelde me er wel altijd prettiger in dan dat ik de algemene tip "kleedt je net als andere vrouwen" gevolgd had.

Voor een voorbeeldje van iets waarvan ik later dacht "hoe heb ik het ooit gedurfd om hiermee naar buiten te gaan" (ik reisde in deze kleren in het openbaar vervoer en zat hier ook wel ergens een kop koffie mee te drinken):

Afbeelding

Toch weet ik nu nog dat dat ->op dat moment<- de enige juiste combinatie van kleding was omdat het -en- niet te mannelijk -en- niet te vrouwelijk was. Zowel meer mannelijk als meer vrouwelijk zou op dat moment niet goed geweest zijn. Dit blijft zo, ook als een ander (en tegenwoordig ook: ikzelf) er (terecht!) heel raar tegenaan keek...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
blonde sacha
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za mar 15, 2008 23:56

echt vrouwelijke kleding

Bericht door blonde sacha »

Hallo Myrte,

Ik heb vandaag een winkel gevonden in Nijmegen, waar ze Italiaanse mode verkopen. Heel vrouwelijk, maar wel voor de kleine dames. Prima geschikt voor mij dus. Ik ben tenger en 168 cm lang, alleen een klein buikje. Heel vrouwelijk. Het was uitverkoop een heb heel veel echt vrouwelijke kleding gekocht voor heel weinig geld. Voor het eerst van mijn leven heb ik broeken gekocht, die ik niet hoef te vermaken!! Ik voel me er zo gelukkig mee. Eindelijk betaalbare mooie vrouwelijk kleding gevonden, modieus. Ook een mooie pruik uitgezocht in Arnhem. Lang en natuurlijk blond. Echt vrouwelijk, zoals ik het hebben wil. Blijf zoeken en winkel als een vrouw. Dan kom je vanzelf iets tegen dat je aanspreekt. O ja, de winkel heet:
via Fillunga, website: viafillunga.nl

Succes en liefs van Sacha.
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Probleem is vaak dat we iets kopen omdat we het mooi vinden maar niet weten of het ons mooi staat of niet.

Mijn advies: koop niets zonder dat je het gepast hebt. :wink:
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kirsten adviseerde:
Mijn advies: koop niets zonder dat je het gepast hebt.
Goed advies, dat doe ik ook altijd, is nog leuk om te doen ook.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie