Wat een onzin.Josee schreef:Ik ben niet lesbisch, toch leef ik met een vrouw.
De reden? L E E F T I J D !!!
huh??
é
Voorkeur waar op valt.
Moderator: Moderators
-
- Banned Lid
-
- Eredivisie
Josee schreef:
Ik ben niet lesbisch, toch leef ik met een vrouw.
huh??
é
Wat een onzin.
Ja en neen.
Ik meen dat er wel een verband is.
Het valt me namelijk op dat veel transen die op latere leeftijd in transitie gaan vaak voor vrouwen (blijven) kiezen.
Het is ook niet zo simpel natuurlijk ....want als trans heb je ook vaak een andere "positie" als vrouw naar een andere vrouw en ook als vrouw tussen een groep vrouwen.
Het lukt wel om te functioneren als vrouw tussen vrouwen, maar het is toch ook wel elke dag leren.
Het is me wel eens overkomen dat men mij zag als een lesbienne, omdat ik te dicht bij vrouwen sta soms.
De lijn tussen vriendschap en iets meer is soms moeilijker te trekken in de omgang met 'vrouwen'.
Tussen mannen vond ik dat eigenlijk altijd wel heel duidelijk.
Mannen knuffelen en zoenen immers niet zo vaak met elkaar .....vrouwen doen dat wel af en toe onder elkaar.
Verder heb ik toch ook nog altijd een beetje een 'feministische inslag', al is dat toch wel veel minder geworden.
Het is nog latent aanwezig, maar niet meer zo scherp als pakweg tijdens mijn travestie periode.
Groetjes,
Mel
(nog steeds 'onverdacht' aan het koersen tussen de dames elite .....ik win natuurlijk nooit en koers en ben eigenlijk meer bezig met de vriendschap binnen de ploeg dan met koersen te winnen.
Om de één of andere reden kan ik het niet opbrengen om in competitie met vrouwen en meisjes te gaan ....als ik tegen mannen koers bijt ik dan weer in mijn stuur en breek ik liever mijn nek dan te verliezen.
Het is eigenlijk allemaal enorm overweldigend .....dat ik dat nog mag meemaken, koersen in de internationale topcompetitie en dat als vrouw met en tegen andere vrouwen.
De droom is toch beetje bij beetje werkelijkheid geworden.
Ondanks mijn 'harde mannekop" heb ik de voorbije maanden enkel vriendschap en warmte gevonden binnen mijn ploeg, ......ja was ik maar als vrouw geboren geweest....ik zou in elk geval nooit meer naar de andere kant willen
Want mannen en vrouwen zijn binnen een groep toch wel HEEL erg VERSCHILLEND.
Groetjes,
Melina
huh??
é
Wat een onzin.
Ja en neen.
Het valt me namelijk op dat veel transen die op latere leeftijd in transitie gaan vaak voor vrouwen (blijven) kiezen.
Het is ook niet zo simpel natuurlijk ....want als trans heb je ook vaak een andere "positie" als vrouw naar een andere vrouw en ook als vrouw tussen een groep vrouwen.
Het lukt wel om te functioneren als vrouw tussen vrouwen, maar het is toch ook wel elke dag leren.
Het is me wel eens overkomen dat men mij zag als een lesbienne, omdat ik te dicht bij vrouwen sta soms.
De lijn tussen vriendschap en iets meer is soms moeilijker te trekken in de omgang met 'vrouwen'.
Tussen mannen vond ik dat eigenlijk altijd wel heel duidelijk.
Mannen knuffelen en zoenen immers niet zo vaak met elkaar .....vrouwen doen dat wel af en toe onder elkaar.
Verder heb ik toch ook nog altijd een beetje een 'feministische inslag', al is dat toch wel veel minder geworden.
Het is nog latent aanwezig, maar niet meer zo scherp als pakweg tijdens mijn travestie periode.
Groetjes,
Mel
(nog steeds 'onverdacht' aan het koersen tussen de dames elite .....ik win natuurlijk nooit en koers en ben eigenlijk meer bezig met de vriendschap binnen de ploeg dan met koersen te winnen.
Om de één of andere reden kan ik het niet opbrengen om in competitie met vrouwen en meisjes te gaan ....als ik tegen mannen koers bijt ik dan weer in mijn stuur en breek ik liever mijn nek dan te verliezen.
Het is eigenlijk allemaal enorm overweldigend .....dat ik dat nog mag meemaken, koersen in de internationale topcompetitie en dat als vrouw met en tegen andere vrouwen.
De droom is toch beetje bij beetje werkelijkheid geworden.
Ondanks mijn 'harde mannekop" heb ik de voorbije maanden enkel vriendschap en warmte gevonden binnen mijn ploeg, ......ja was ik maar als vrouw geboren geweest....ik zou in elk geval nooit meer naar de andere kant willen
Want mannen en vrouwen zijn binnen een groep toch wel HEEL erg VERSCHILLEND.
Groetjes,
Melina
wat bedoel je met leren? wat zou je van ze moeten leren? dat je dus dingen afkijkt van hun hoe zij alles doen enz. dan ben je dus eingelijk aan het acteren als je dingen van hun overneemt. dan ben je nog steeds jezelf niet. als ik tussen vrouwen zit, dan ben ik gewoon mezelf. en ik ga echt geen maniertjes, houdingen enz. van hun afkijken en aanleren, want dan krijg ik sterk het gevoel dat ik aan het acteren ben. en dat wil ik juist niet. ik wil gewoon mezelf zijn en het lukt dan net zo goed te functioneren als 'vrouw' tussen de vrouwen als iedere andere trans. ik hoef dus beslist geen dingen van hun af te kijken. want dan ben ik mezelf niet meer.ex-hetero travestiet schreef:Het lukt wel om te functioneren als vrouw tussen vrouwen, maar het is toch ook wel elke dag leren.
je kan beter mannelijk gedrag afleren ipv vrouwelijk gedrag aanleren.
anders ben je namelijk aan het acteren.
het komt bij mij allemaal een beetje overdreven over eerlijkgezegd, dat je als trans zo bezig bent met de houding, maniertjes, enz. van bio vrouwen. ik vindt dat echt overdreven.
nepvrouw als geuzennaam
-
- Eredivisie
wat bedoel je met leren?
Das uiteraard niet op het vlak van maniertjes.
Daar hoef ik niks aan te doen, ik ben namelijk een vrouw en ben dat altijd geweest.
Ik heb alleen nooit leren functioneren als een vrouw binnen een damesploeg.
En ook gevoelsmatig moet je toch soms uitkijken dat je gedrag binnen de groep sociaal aanvaard is.
Functioneren binnen een mannengroep is immers anders dan functioneren binnen een vrouwengroep.
Zeker als het over ploegsport gaat.
Er zijn altijd ongeschreven regels, zowel binnen de ploeg als binnen de sociale contacten tussen de rensters onderling.
Het zijn die regels die je niet hebt meegekregen de voorbije jaren, wegens niet toegelaten binnen een damesploeg en meestal ook niet tussen een groep vrouwen (wegens van het mannelijke geslacht).
Groeten,
Mel
Daar hoef ik niks aan te doen, ik ben namelijk een vrouw en ben dat altijd geweest.
En ook gevoelsmatig moet je toch soms uitkijken dat je gedrag binnen de groep sociaal aanvaard is.
Functioneren binnen een mannengroep is immers anders dan functioneren binnen een vrouwengroep.
Er zijn altijd ongeschreven regels, zowel binnen de ploeg als binnen de sociale contacten tussen de rensters onderling.
Het zijn die regels die je niet hebt meegekregen de voorbije jaren, wegens niet toegelaten binnen een damesploeg en meestal ook niet tussen een groep vrouwen (wegens van het mannelijke geslacht).
Groeten,
Mel
bierbuiken vallen af, sociaal niveau vereist etcetc? dat klinkt alsof jij jezelf perfect vind. de vijver met mannenvissen is erg dunbevolkt omdat jij een ts op leeftijd bent. niet alle mannen vallen op transen dus zou je dan blij moeten zijn als een man met een bierbuik en van lager sociaal niveau spontaan op je valt. en dat zal niet snel gebeuren, zelfs niet mannen met enorme bierbuiken, laag sociaal niveau etcetc.Josee schreef:Ik ben niet lesbisch, toch leef ik met een vrouw.
huh??
Eenvoudig. Gezien mijn leeftijd is de vijver met mannenvissen dunbevolkt.
Bierbuiken vallen af. Sociaal niveau vereist. Etc. Etc.
Kijk maar in de vakantiebussen, 98% vrouwen in de bus, en een enkele man.
Dus keek ik alleen en uitsluitend nog naar de MENS.
En zo ben ik dus eigenlijk bi, maar in de dagelijkse praktijk lesbo.
En dat bevalt me uitstekend.
José
en je leeftijd als argument gebruiken voor je lesbische relatie? klinkt als 2e keus zoals ik je postje lees. flexibele 2e keus om toch maar aan een relatie te komen.
nepvrouw als geuzennaam
-
- dagelijks aanwezig
Sorry Kiki, maar snappen? helaas niet.
Denk je heus dat je gelukkig kan worden als er een groot verschil is tussen partners?
Nooit een redelijk gesprek? Wél voetbal (ril), maar geen klassiek concert of museum?
En als je walgt van een man, dan toch maar doen omdat het een vent is.
Hallo, ik ben verre van perfect, mijn eigen smaak, en door levenservaring selectiever geworden.
Tja dat doet het leven met je.
Enne.. Kijk je echt wel eens op de vakantiereizen met 60+ mensen?
Vrije mannen zijn er weinig ook al omdat vrouwen een netwerk hebben als er eentje ´vrij´ komt.
Klinkt jou dat raar in de oren? Helaas, het is wel zo.
Dus mijn keuze is zeker geen 2e keuze, maar een met realiteitsbesef.
Natuurlijk kan ik wachten tot ik een ons weeg op de Prins op het Witte Paard.
Prinsen zàt, je hebt gelijk. Maar de paarden zijn tegenwoordig uiterst zeldzaam
Dus oordeel wel, veroordeel niet. Leer van het dagelijks leven.
groetjes van José
Denk je heus dat je gelukkig kan worden als er een groot verschil is tussen partners?
Nooit een redelijk gesprek? Wél voetbal (ril), maar geen klassiek concert of museum?
En als je walgt van een man, dan toch maar doen omdat het een vent is.
Hallo, ik ben verre van perfect, mijn eigen smaak, en door levenservaring selectiever geworden.
Tja dat doet het leven met je.
Enne.. Kijk je echt wel eens op de vakantiereizen met 60+ mensen?
Vrije mannen zijn er weinig ook al omdat vrouwen een netwerk hebben als er eentje ´vrij´ komt.
Klinkt jou dat raar in de oren? Helaas, het is wel zo.
Dus mijn keuze is zeker geen 2e keuze, maar een met realiteitsbesef.
Natuurlijk kan ik wachten tot ik een ons weeg op de Prins op het Witte Paard.
Prinsen zàt, je hebt gelijk. Maar de paarden zijn tegenwoordig uiterst zeldzaam
Dus oordeel wel, veroordeel niet. Leer van het dagelijks leven.
groetjes van José
-
- Banned Lid
Hoi Melina,ex-hetero travestiet schreef:Josee schreef:
huh??
é
Wat een onzin.
Ja en neen.
Welk verband wilde je laten zien? Ik kan het niet opmaken uit je vorige postje... Wat heeft leeftijd met seksuele voorkeur van doen dan?
-
- Eredivisie
Welk verband wilde je laten zien? Ik kan het niet opmaken uit je vorige postje... Wat heeft leeftijd met seksuele voorkeur van doen dan?
Wel veel transen van 50+ die ik ken zijn na hun transitie lesbisch, of ze weten het niet zo goed .....maar zien het niet echt meer zitten om nog aan een seksuele relatie met een man te beginnen.
Ergens hebben ze jaren als man (in de rol van man voor hun transitie) met een vrouw samengeleefd en de switch blijkt moeilijk te maken om dan na de transitie met een man samen te gaan leven.
Mogelijk is het zuiver seksuele ook van minder belang na hun 50ste.
Zo duidelijk genoeg ?
Groetjes,
Mel
Wel veel transen van 50+ die ik ken zijn na hun transitie lesbisch, of ze weten het niet zo goed .....maar zien het niet echt meer zitten om nog aan een seksuele relatie met een man te beginnen.
Ergens hebben ze jaren als man (in de rol van man voor hun transitie) met een vrouw samengeleefd en de switch blijkt moeilijk te maken om dan na de transitie met een man samen te gaan leven.
Mogelijk is het zuiver seksuele ook van minder belang na hun 50ste.
Zo duidelijk genoeg ?
Groetjes,
Mel
-
- Banned Lid
Ja duidelijk Melina dank je.
Ik ben dan toch eerder geneigd te denken dat als je die switch niet kunt maken... dat je dan ook geen heteroseksuele vrouw bent... maar bijv licht bi... of een trans die het af en toe eens met een man wil doen ter bevestiging van de eigen vrouwelijkheid maar verder niets...
Ik vind die fatalistische berichtjes die ik hier lees nl niet bepaald opbeurend tov zuiver heteroseksuele transvrouwen, dat zij zogezegd afgedankt zijn wanneer zij ouder worden, vind ik wel een heel mannelijke en bovendien pijnlijke manier om die vrouwen te omschrijven.
Maar ik heb nog wel meer erg pijnlijke postjes voorbij zien komen die door Jose geschreven zijn... een respectvolle groet onderaan zo'n postje maakt dan ook geen verschil meer... lijkt meer op een soort excuus om botte opmerkingen te mogen maken.
Ik ben dan toch eerder geneigd te denken dat als je die switch niet kunt maken... dat je dan ook geen heteroseksuele vrouw bent... maar bijv licht bi... of een trans die het af en toe eens met een man wil doen ter bevestiging van de eigen vrouwelijkheid maar verder niets...
Ik vind die fatalistische berichtjes die ik hier lees nl niet bepaald opbeurend tov zuiver heteroseksuele transvrouwen, dat zij zogezegd afgedankt zijn wanneer zij ouder worden, vind ik wel een heel mannelijke en bovendien pijnlijke manier om die vrouwen te omschrijven.
Maar ik heb nog wel meer erg pijnlijke postjes voorbij zien komen die door Jose geschreven zijn... een respectvolle groet onderaan zo'n postje maakt dan ook geen verschil meer... lijkt meer op een soort excuus om botte opmerkingen te mogen maken.
HOi mel,ex-hetero travestiet schreef:wat bedoel je met leren?
Groeten,
Mel
functioneer je nu wel voor je gevoel goed in een damesploeg? en voel je je er een beetje thuis ondanks u verleden groeten
dat vind ik dus echt onzin wat je zegt. dat als je de switch niet kunt maken geen echte hetero vrouw bent.tinkerbell_ schreef:Ja duidelijk Melina dank je.
Denk eerst een na wat erbij komt kijken. Dat switchen gaan niet van de 1 op anderste dag.. Ook al voel je je op en top vrouw en ben je het eigenlijk nog is het nog altijd een keuze om voor operatie te kiezen en u lichamelijk te laten opereren.
Dat is niet niks en ik ook vind dat ene enge gedachte. Ook al voel me nog zo vrouw ik moet daar ernstig overnadenken.
-
- Eredivisie
Wavebird schreef :
functioneer je nu wel voor je gevoel goed in een damesploeg? en voel je je er een beetje thuis ondanks u verleden groeten
Ja dat loopt heel Goed hoor.
Ik ben heel tevreden over de sociale interacties en over de vriendschap binnen de ploeg.
Ik moet wel opletten naar de signalen die ik uitzend, want als sommige van mijn ploeg dachten dat ik lesbienne was ....dan wil dat toch ergens zeggen dat ik soms een verkeerd signaal geef naar andere vrouwen toe.
Dat is me ook al overkomen als ik op stap ga .....om de één of andere reden trek ik ook lesbiennes en of biseksuele vrouwen aan.
Groetjes,
Melina
Ik ben heel tevreden over de sociale interacties en over de vriendschap binnen de ploeg.
Ik moet wel opletten naar de signalen die ik uitzend, want als sommige van mijn ploeg dachten dat ik lesbienne was ....dan wil dat toch ergens zeggen dat ik soms een verkeerd signaal geef naar andere vrouwen toe.
Dat is me ook al overkomen als ik op stap ga .....om de één of andere reden trek ik ook lesbiennes en of biseksuele vrouwen aan.
Groetjes,
Melina
en voel je je prettig bij de aandacht van vrouwenex-hetero travestiet schreef:Wavebird schreef :
Groetjes,
Melina
ik weet niet welke geaardheid je hebt. Het is zo ik ben nu enne man maar verscheidene vrouwen tijdens het uitgaan noemde mij al een lesbienne. Ik snap het niet . ik zie er schijnbaar zo uit? dat ze dachten dat u lesbienne was betekent gewoon dat ze u als zelfverzekerde persoon zien .
-
- Eredivisie
en voel je je prettig bij de aandacht van vrouwen
ik weet niet welke geaardheid je hebt. Het is zo ik ben nu enne man maar verscheidene vrouwen tijdens het uitgaan noemde mij al een lesbienne. Ik snap het niet . ik zie er schijnbaar zo uit? dat ze dachten dat u lesbienne was betekent gewoon dat ze u als zelfverzekerde persoon zien .
Aandacht is altijd leuk natuurlijk.
Maar er mag niks 'meer' worden verwacht.
Ik was voor mijn transitie niet te vinden voor seks met vrouwen, na mijn transitie is dat niet veranderd.
Ik ben nog steeds 'vies' van seks met vrouwen, maar voel me dan wel weer heel goed bij diepe vriendschappen met vrouwen.
Voor mijn transitie was ik ook niet te vinden voor seks met mannen, na mijn transitie is dat niet zo een probleem meer.
Maar voor een goed gesprek kies ik dus zeker voor een goede vriendin hoor, met mannen kan ik eigenlijk moeilijk een diepgaand gesprek voeren.
Groetjes,
Mel
Aandacht is altijd leuk natuurlijk.
Maar er mag niks 'meer' worden verwacht.
Ik was voor mijn transitie niet te vinden voor seks met vrouwen, na mijn transitie is dat niet veranderd.
Ik ben nog steeds 'vies' van seks met vrouwen, maar voel me dan wel weer heel goed bij diepe vriendschappen met vrouwen.
Voor mijn transitie was ik ook niet te vinden voor seks met mannen, na mijn transitie is dat niet zo een probleem meer.
Maar voor een goed gesprek kies ik dus zeker voor een goede vriendin hoor, met mannen kan ik eigenlijk moeilijk een diepgaand gesprek voeren.
Groetjes,
Mel