Transsexuelen en het vinden van een relatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

onbekend schreef:. Dus komt er een moment dat hij iemand anders tegenkomt die hem die kinderwens kan geven, ga ik niet dwars liggen. Ik kan altijd nog een lesbische relatie met mijn ex beginnen, die is nog steeds verliefd op mij.
hoe krijg je dit uit je toetsenbord? Je ex weer benaderen voor een lesbische relatie als het over is met je vriend omdat ze nog steeds verliefd op je is.
je hebt het over mensen en niet over objecten die je kunt dumpen en weer tevoorschijn halen wanneer het jou uitkomt.
mensen gebruiken voor eigen doeleinden. en dat voor iemand die zo slachtofferig zeurt op die lellebel topic. je blijkt zelf niet zo sociaal en warmvoelend ten opzichte van andere mensen en je ex als je iemand zo schaamteloos kunt gebruiken.

ik zou me als trans de ogen uit mijn hoofd schamen als buitenstaanders dergelijke berichten zoals die van jou zouden lezen en zouden kunnen denken dat alle transen zulke egoisten zijn die mensen gewoon gebruiken wanneer het hun uitkomt.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Re: transsexuelen en het vinden van een relatie

Bericht door kiki »

blonde sacha schreef:Ik heb tijdens de vakantie een transsexueel ontmoet. Ik kwam haar tegen in een bar en ik dacht gelijk wat een mooie vrouw. Ik was gelijk verliefd op haar. Later bleek het een trans te zijn. Dat maakt me helemaal niets uit. Ik hou van haar, zoals ze is. Ik zelf ben ook transgender of transsexueel (dat weet ik nog niet)misschien scheelt dat. Maar onmogelijk is het dus niet!!
dat zou ik *absoluut* niet willen als transvrouw. ik ben een hetero transvrouw. ik val gewoon op normale mannen en wil absoluut geen mannen die tv/cd/tg/ts enz. blijken te zijn of dat soort neigingen hebben. dat zou ik een grote afknapper vinden als me zoiets zou overkomen. dan heb ik gelijk gegeten en gedronken.

1 ding scheelt natuurlijk wel in zo'n relatie, een trans met een trans hoeven elkaar niets uit te leggen. die begrijpen elkaar als geen ander. maar nee, het zou absoluut niets voor mij zijn.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

en het is een gegeven feit dat je als trans nou eenmaal vaak "mannen" aantrekt die zelf tv/cd/tg/ts enz. blijken te zijn of er naar neigen (vroeg of laat). die mannen zien je meer als een soort projectiescherm voor hun *eigen* wensen.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik zou vooral kijken of het wel-of-niet "klikt". En dan niet in de fysieke zin van het woord, om deze zelf maar even in te koppen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: transsexuelen en het vinden van een relatie

Bericht door Ajira »

kiki schreef:dat zou ik *absoluut* niet willen als transvrouw. ik ben een hetero transvrouw. ik val gewoon op normale mannen en wil absoluut geen mannen die tv/cd/tg/ts enz. blijken te zijn of dat soort neigingen hebben.
"Geinig" overigens hoe je jezelf als transvrouw bestempelt, maar anderen in dezelfde situatie " mannen " noemt. Weet niet of je het zelf in de gaten hebt... :-?

@Frederique: 100% mee eens.. eerst kijken of je op mentaal vlak compatible bent, en dan ga je kijken of er iets te verzinnen is op fysiek vlak. Iemand die mentaal compatible met je is zal daar altijd begrip voor tonen, is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: transsexuelen en het vinden van een relatie

Bericht door Mara »

Ajira schreef: @Frederique: 100% mee eens.. eerst kijken of je op mentaal vlak compatible bent, en dan ga je kijken of er iets te verzinnen is op fysiek vlak. Iemand die mentaal compatible met je is zal daar altijd begrip voor tonen, is mijn ervaring.
Dat klopt dus niet....veel transjes verliezen hun lief namate zich de lichaam verandert......na jaren stapelverlieft te zijn geweest....de fysieke eigenschappen wegen best zwaar, is mijn ervaring....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Re: transsexuelen en het vinden van een relatie

Bericht door Babette »

Mara schreef:
Ajira schreef: @Frederique: 100% mee eens.. eerst kijken of je op mentaal vlak compatible bent, en dan ga je kijken of er iets te verzinnen is op fysiek vlak. Iemand die mentaal compatible met je is zal daar altijd begrip voor tonen, is mijn ervaring.
Dat klopt dus niet....veel transjes verliezen hun lief namate zich de lichaam verandert......na jaren stapelverlieft te zijn geweest....de fysieke eigenschappen wegen best zwaar, is mijn ervaring....
Ik denk dat het van beiden wel iets is. "Houden van", intense liefde, is een spectaculair gegeven dat ik niet graag zou willen missen, en in het geval van m'n partner en mij ook nog steeds groeiende is. Het overstijgt bij ons in ieder geval het fysieke aspect, ongeacht welke kant het uiteindelijk met mij opgaat. Dat is een heel fijn en warm gevoel.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Het is geweldig om na een verliefdheid te merken dat houden van elkaar het ultieme is. Een fysieke rol kan daar zeker deel van uit (gaan) maken. Hoe je dat voor elkaar of voor jezelf oplost maakt niet uit. Een vrouw die ik zeer bewonder heeft mij uitgelegd dat haar leven toch verrijkt is nadat zij zich opengesteld heeft voor het fysieke deel omdat haar partner er wel behoefte aan had.

Wat ik bedoel te zeggen is; je kunt vantevoren zoveel bedenken, hoe je het wil en wat je niet wil. Maar liefde, de ware partnerliefde, moet van 2 kanten komen.

Warme zonnegroetjes van Yip
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

The Progynova@ 's schreef:Wat ik bedoel te zeggen is; je kunt vantevoren zoveel bedenken, hoe je het wil en wat je niet wil. Maar liefde, de ware partnerliefde, moet van 2 kanten komen.
ik denk dat een relatie van te voren gewoon niet te plannen is! M'n huidige partner en ik hebben allebei in vorige relaties littekens opgelopen, dus we wisten wel wat we niet wilden. De kracht van onze relatie is, dat we elkaar volledig vrij laten en dat onze relatie volstrekt gelijkwaardig is. Voor alles is goed met elkaar communiceren een absolute vereiste! Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik iets van zulke schoonheid mag mee maken!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
karen_travestie
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 04, 2003 15:43
Locatie: België

Lesbische tr

Bericht door karen_travestie »

Ik ben travestiet/transgender, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik verder wil gaan dan dat. Een van de redenen om niet te overwegen of een transitie aan de orde is, is het feit dat ik op vrouwen val, of zij nu transseksueel of niet zijn. Als ik de hel moet doorstaan om geaccepteerd te worden als vrouw, wil ik niet nog eens die hel moeten doorstaan om als lesbisch geaccepteerd te worden. Of is dit geen argument?

Liefs,
Karen
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Karen schreef:
Een van de redenen om niet te overwegen of een transitie aan de orde is, is het feit dat ik op vrouwen val, of zij nu transseksueel of niet zijn. Als ik de hel moet doorstaan om geaccepteerd te worden als vrouw, wil ik niet nog eens die hel moeten doorstaan om als lesbisch geaccepteerd te worden. Of is dit geen argument?
Als het voor jou een argument is, dan is het een argument, maar je seksuele geaardheid zal geen rol spelen bij het al dan niet in transitie gaan. Het is ook geen keuze als het goed is. Je gaat in transitie omdat je geen andere uitweg ziet volgens mij.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: transsexuelen en het vinden van een relatie

Bericht door Mara »

Babette schreef:Het overstijgt bij ons in ieder geval het fysieke aspect, ongeacht welke kant het uiteindelijk met mij opgaat. Dat is een heel fijn en warm gevoel.
Ausnahmen bestätigen die Regel, wah...... :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Re: transsexuelen en het vinden van een relatie

Bericht door Babette »

Mara schreef:Ausnahmen bestätigen die Regel, wah...... :wink:
gelukkig wel! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

bij mij heeft mijn lesbische geaardheid aanvankelijk erg verwarrend gewerkt, maar gaf ook uiteindelijk juist de doorslag om de transitie te beginnen.

Als je toch al in transitie gaat, maakt dat beetje extra (lesbisch) toch ook niet zoveel meer uit ;) .. tenminste bij mij niet.

Overigens kom je binnen de lesbische gemeenschap best een aantal vrouwen tegen die erg huiverig zijn ten opzichte van alles!! wat ook maar een beetje ruikt naar man.

groetjes, Fenna
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou....ik moet nie klagen.....mun huidige vriendin(ja okee, geen relatie want dat wil ik niet) leveert direkt un erg lieve man mee, ze zijn getrouwt maar hebben niks met elkaar tot erop dat ze samen leven......zij is later achter gekomen dat ze lesbisch is en ergens heeft haar man het nie zo moeilijk mee.....ik vind ze allebei tof en hun mij, kben als ik vrij heb toch best graag bij hun en ergens heb ik het gevoel, dat ik met allebei nog eens de laken ga induiken, maar eerst ga ik ze beter leren kennen.....zij lijkt het nie erg te vinden, dat ik haar man best aantrekkelijk vind.....sterker nog, ze maakt al aanduidingen in het geval ik toch maar un man nodig zou hebben om bepaalde ervaringen op te doen :)

Ik zal het geweldig vinden als wij het verder kunnen vinden.....eigenlijk ideal voor mij gezien ik geen vaste relatie wil maar toch vaste sekspartners zoek, want seks is een van de leukste bezigheden die er zijn.... :D

Zo en nu ga ik verder chatten met haar 8)

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie