op zoek naar een goede chirurg

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
artemis
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mei 07, 2008 20:25

op zoek naar een goede chirurg

Bericht door artemis »

Hoi, ik loop al een tijdje met de gedachte rond een aantal ribben weg te laten halen om een taille te creeeren en ik vroeg me af of er hier ook transjes zijn die ook zoiets overwogen en/of ondergaan hebben.
Weet iemand van een chirurg die zoiets goed kan doen... en misschien ook een voetverkleining ondergaan, van 44 naar 39.
Ajb geen reactie's van transjes die dit onzin vinden.
Bij de een is het vrouw gevoel nu eenmaal sterker, en dat bepaald of je al dan niet met dit soort onvolmaakte uiterlijkheden verder kunt leven...
Gebruikersavatar
Kim Femme
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Noord-Holland

Re: op zoek naar een goede chirurg

Bericht door Kim Femme »

artemis schreef:Weet iemand van een chirurg...
Pfff, dat zijn forse ingrepen Artemis... maar ja, ook bij T's kruipt het bloed nou eenmaal waar het niet gaan kan.

Terug naar jouw vraag:
Een poosje terug heb ik een artikel gelezen in Vrij Nederland over plastische chirurgie in het Bumrungrad ziekenhuis in Bangkok. Dat schijnt een goede reputatie te hebben. Voorgesprekken over mogelijkheden, onmogelijkheden, kosten en verdere afspraken vinden in Nederland plaats en voor de operatie ga je dan naar Bangkok.
Daarnaast las ik onlangs in het Engelse "Repartee" (een magazine voor Transgenders en crossdressers) dat de oprichtster en eigenaresse van dit blad, Martine Rose, zich ook meerdere keren in Bangkok heeft laten opereren voor meer vrouwelijke kenmerken. Je zou haar misschien eens een mailtje kunnen sturen (roses@repartee.tv) en vragen naar haar ervaringen, adressen en tips.
(Reis en verblijfkosten worden ruimschoots gecompenseerd door de lagere behandelkosten in Thailand)

Enfin, misschien kun je hier iets mee.
Ik hoop in ieder geval dat je je doel bereikt; het ga je goed!
groetjes,
Kim Femme.
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hallo Artemis,

Van ribben laten weghalen heb ik wel eens gehoord, maar kan je niet zeggen wie, wat en waar.
Van een voetverkleining heb ik nog nooit eerder gehoord, maar dat zegt niet alles ;) Ik kan me wel voorstellen dat het een bijzonder complexe operatie zal zijn als het al mogelijk is (de voet is nu eenmaal een erg complex stuk van de anatomie)
Met interesse zal ik je voortgang hierin volgen :)

groetjes, Fenna
eefje
Banned Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 2:50

Bericht door eefje »

"Body Dysmorphic Disorder/ ingebeelde lelijkheid"

Iemand die aan ‘Body Dysmorphic Disorder’ (BDD) lijdt, is ervan overtuigd dat er iets mis is met een deel of meerdere delen van het lichaam. Het is een stoornis in de lichaamsbeleving.

Deze waanideeën kunnen al ontstaan in de kindertijd, maar bij de meesten begint het in de puberteit. Twee derde krijgt er voor het eerst tussen hun negende en drieentwintigste last van. Mensen met BDD zijn vaak geobsedeerd door een bepaald uiterlijk kenmerk. Ze piekeren bijvoorbeeld voortdurend over hun neus, hun lippen, hun huid, lichaams asymmetrie, hun haar of over te dik of te dun zijn. Anderen valt doorgaans niets uitzonderlijks op. Het gaat om ingebeelde lelijkheid."
eefje
Banned Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 2:50

Bericht door eefje »

Ik hoop dat het pijn doet. Flaporen, scheve neus, dat vind ik heel wat anders dan voetjes die een maatje te groot zijn. Dat kan iemands zelfbeeld dusdanig aantasten dat het onmogelijk word een 'normaal' leven te leiden. Maar voeten die een maat te groot zijn, ik kan me werkelijk niet indenken dat dat uberhaupt vergoed gaat worden (als zo'n operatie al mogelijk zou zijn) door de zorgverzekeraar. Sterker nog, ik zou het schandalig vinden als het wel zo is.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Eefje schreef :

Maar voeten die een maat te groot zijn


Van 44 naar 39 is wel iets meer dan een maat natuurlijk.

Maar waarom naar maat 39 ?
Er zijn toch schoenen voor vrouwen tot maat 41 en zelfs 42 in de winkel.
Boven de maat 42 moet je meestal wel naar een speciaalzaak gaan.
Zou je al niet tevreden kunnen zijn met een maat 41 dan ?

En wat doet je schoenmaat 44 precies met je gevoel van vrouw zijn dan nu ?

Groetjes,

Mel
Gebruikersavatar
artemis
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo mei 07, 2008 20:25

Bericht door artemis »

was niet serieus bedoelt dit berichtje
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik heb maat 44.....of zoiets....maar vond toch laatst in de damesafdeling leuke sportschoenen gevonden......ja typische damessportschoenen, welk maat het waren weet ik nie.....maar ik vind nie, dat ik te groete voeten heb....past eigenlijk bij mijn lengte......de verhouding is nog vrouwelijk, ik ken un bio met de zelfde afmetingen als mij......wel vind ik mun handen te mannelijk, maar dat is een ander verhaal en hoort in un ander topic thuis.....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
eefje
Banned Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 2:50

Bericht door eefje »

Ook al was de markt verzadigd met damesschoenen in de maten 43, 44 en 45, dan nog halen sommige transen zich dit soort dingen in hun hoofd, omdat zulke grote voeten nou eenmaal niet voldoen aan wat in hun ogen het 'ideaalbeeld' is van een vrouw.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Mara schreef:Ik heb maat 44.....of zoiets....maar vond toch laatst in de damesafdeling leuke sportschoenen gevonden......ja typische damessportschoenen, welk maat het waren weet ik nie.....maar ik vind nie, dat ik te groete voeten heb....past eigenlijk bij mijn lengte......de verhouding is nog vrouwelijk, ik ken un bio met de zelfde afmetingen als mij......wel vind ik mun handen te mannelijk, maar dat is een ander verhaal en hoort in un ander topic thuis.....

groetjes

Mara
nah, beetje chauffeuse mag best wat grotere handen hebben, lijkt me gemakkelijk :wink:

ken een man van 2 meter met enorm kleine handjes , dat is een ander uiterste maar hij is er niet minder man om :wink:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joyy schreef:nah, beetje chauffeuse mag best wat grotere handen hebben, lijkt me gemakkelijk :wink:
Jau....mun afmetingen komen in deze wereld goed van pas en van mun zelfvertrouwen worden anderen om de beurt stinkejaloers hoor :D

Zelfs mun FFS stel ik steeds weer opnieuw uit.....en overweeg al wat kleinere ingrepen te laten doen in Europa......ach we zien wel wat ervan komt..... :roll:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ja, het ideaalbeeld van een vrouw. Waarom moet je als transseksueel daar aan voldoen om oa passabel te kunnen zijn ? Er zijn er genoeg die dat denken en prediken. Voetverkleining was de laatste keer dat ik het vroeg (toen ik ergens zoiets hoorde van iemand) absoluut nog niet mogelijk. Maar wat is er mis met maat 44 ? Als je 1.68 bent en maat 44 hebt, ja, dan kan het een probleem zijn. Trouwens, heel langzamerhand zijn er echt wel gewoon damessschoenen te koop in de grotere maten, zeker in casual stijl. En anders naar de grote maten schoenwinkels, die hebben allerlei verschillende damesschoenen. In Rotterdam kent bijna iedereen Silhoutte, maar op loopafstand daar van zit een schoenenzaak doe ook damesschoenen in grote maten heeft, alleen geen fetish schoenen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb maat 46-48 en dat is (zelfs in grote maten zaken) best wel een uitdaging... En pas als je zo'n maat hebt zie je in "normale" schoenenmaten allerlei leuke schoenen die er in jouw maat echt -nooit- zijn, tegen een prijs van 1/4 van de schoenen die er in jouw maat -wel- zijn...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hallo Frederique,

nike verkoopt wel enkele damesmodellen t/m maat 46 geloof ik, maar ja, jij zult inderdaad goed moeten zoeken, en uitverkoop kun je vergeten.
groetjes, Nannette
Chan
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 2:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Chan »

hoi Nannette,
alhoewel ik in damesmaat 42 pas en daarmee bij de Schoenenreus en van Haren nog vaak genoeg leuk betaalbaar schoeisel kan kopen, en me soms zelfs in een maar dan open maatje 41 weet te wringen, ben ik toch nieuwsgierig naar die schoenenwinkel in de buurt van Silhouette, want die ken ik wel, maar niet die jij kennelijk bedoelt, dus waar zit die dan en weet je misschien ook een naam? Zullen er wel meerdere hier willen weten neem ik aan. Keuze van Silhouette is helemaal nog niet zo groot.

Er zijn op het internet trouwens ook heel interessante schoenenwinkels, ik heb zonodig wel wat links, maar heb er zelf nog nooit gekocht, omdat ik het niet echt nodig heb.

Op de Meir van Antwerpen zijn trouwens schoenenzaken waar ze de spannendste schoenen en laarzen voor een habbekrats verkopen, maar belgjes zijn allemaal nog kleiner dan ollanderkes, dus daar kan ik het ook wel schudden helaas.
ben oersaai, dus nix te vertellen
Plaats reactie